برگزیده های پرشین تولز

ژل لوبریکانت : درباره ژل لوبریکانت آمیزشی و انواع آن بیشتر بدانید | زوج بازار

زوج بازار - zojbazaar.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آگوست 2018
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
34
یکی از ذهنیت های اشتباه در روابط جنسی این است که خانم های جوان نباید در حین رابطه جنسی از ژل لوبریکانت یا همان ژل های آمیزشی روان کننده استفاده نمایند و در صورت وجود یک بیماری جنسی نظیر خشکی واژن باید از ژل لوبریکانت استفاده کنند.این ذهنیت اشتباه را فراموش کنید تا از روابط خود بیشتر احساس رضایت کنید.

مقالات زوج بازار را در سایت ما بخوانید و عضو خبرنامه شوید
zojbazaar.com


از طرفی بسیاری از مردم از مواد غیر عادی و نامناسب نظیر وازلین یا روغن زیتون به عنوان لوبریکانت یا ژل روان کننده استفاده می نمایند که این امر امروزه مورد تایید پزشکان نمی باشد و اقدامی غیر اصولی و غیر بهداشتی است.


دلایل مختلفی درباره نبود رضایت جنسی از روابط جنسی وجود دارد از جمله خستگی فیزیکی، استرس نبود آمادگی فکری، مشکل نعوظ در مردان و مشکل درد در حین رابطه در بانوان و دلایل دیگری که باید بررسی شوند.


طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان و زوج درمانگران، یکی از بهترین روش ها به منظور بهبود رضایت زوجین از روابط جنسی و زندگی زناشویی استفاده از ژل لوبریکانت است.


از مزایای لوبریکانت قیمت ارزان در کنار استفاده آسان و راحت از آن می باشد

زمانی که در آموزش روابط جنسی به لوبریکانت اشاره می کنیم، اکثر افراد ذهن خود را به سمت خشکی واژن برای زنان به ویژه بانوانی که در دوران یائسگی قرار دارند معطوف می کنند در صورتی که لوبریکانت فارغ از سن و جنسیت برای بهبود رابطه جنسی بسیار مناسب است. حتی در گزارشات مردمی آقایان نیز استقبال خوبی از ژل های روان کننده داشته اند.


خوشبختانه در سال های اخیر نگاه اجتماعی به ژل لوبریکانت علاوه بر جنبه درمانی به سمت بهبود و افزایش رضایت جنسی تغییر یافته است




امروزه بانوان راحت تر از قبل عدم رضایت خود از زندگی زناشویی به دلیل خشکی واژن یا سایر دلایل را اعلام می کنند اما حتی هستند کسانی که از مطرح کردن مشکلات جنسی هراس دارند یا از پیگیری آن خجالت می کشند. به این دوستان تاکید می کنیم که سلامت خود را فدای خجالت خود نکنند.


متاسفانه تاکید رسانه ها براین موضوع که بانوان جوان حتماً بایستی رطوبت کافی و طبیعی در حین رابطه جنسی داشته باشند به عاملی استرس زا در بین خانم های جوان تبدیل شده است چرا که در صورتی که اینگونه نباشد، این افراد یک مشکل جنسی دارند.


ترشحات واژن بسته به عوامل زیر می تواند در بین بانوان متفاوت باشد

  • استرس و اضطراب
  • تغییرات هورمونی به علت بارداری ، شیر دهی در مادران، استفاده از روش های جلوگیری از بارداری به ویژه استفاده از قرص های هورمونی و یا قرار گیری در دوران قاعدگی
  • بیماری هایی نظیر دیابت، عوارض شیمی درمانی، هیسترکتومی(hysterectomy) یا همان خارج نمودن رحم ، اختلال سیستم ایمنی
  • برخی از داروها از جمله داروهای مربوط به آلرژِی، داروهای ضدبارداری و داروهای ضد افسردگی
  • مواد شیمیایی مانند پودرهای شستشو، صابون های ناملایم یا پاک کننده قوی، اسپری ها و مام های خوش بو کننده
  • کمبود پیش نوازی، چرا که زنان نسبت به مردان به مراتب به آن بیشتر نیاز دارند

42-17153796-300x225.jpg



در سال 2013 مطالعاتی بر روی 2451 زن انجام شد که بین 18 تا 68 سال داشتند. این پژوهش نشان داد که زنان نظر مثبتی در استفاده از ژل های لوبریکانت دارند. از هر 10 زن 9 نفر آنها رضایت بیشتری را در رابطه جنسی شان احساس می کنند و استفاده از لوبریکانت را بر نبود آن ترجیح می دهند. به عبارتی 90 درصد بانوان در زمان استفاده از ژل لوبریکانت رضایت بیشتری داشتند.


استفاده از لوبریکانت همچنین می تواند رضایت جنسی را در مردان نیز افزایش دهد. استفاده از یک ژل لوبریکانت خوب، نه تنها باعث افزایش لذت می شود بلکه می تواند با جلوگیری از ساییدگی و آسیب به بافت ظریف واژن، باعث طولانی تر شدن رابطه جنسی شود. برای مردان مسن نیز که به نوعی با ناتوانی های جنسی مواجه هستند استفاده از ژل لوبریکانت توصیه می شود زیرا با استفاده از آن می توانند بیشتر به برانگیختگی واژینال بپردازند و لذا بیشتر در حالت نعوظ باقی بمانند.


کدام ژل لوبریکانت را باید استفاده کنید؟

برای بسیاری از مردم هنوز این سوال وجود دارد که کدام لوبریکانت می تواند مناسب آنها باشد. انتخاب نامناسب لوبریکانت می تواند باعث پاره شدن کاندوم، ایجاد حساسیت و یا سوزش در ناحیه تناسلی شوند. بعضی از مردم هم برای روان کاری از بزاق دهان استفاده می کنند در حالی که نمی دانند با این کار هم خشکی را تشدید می کنند و هم با انتقال باکتری های موجود در دهان، باعث ایجاد عفونت های واژینال می شوند. در اینجا به بررسی انواع لوبریکانت می پردازیم.



ژل های لوبریکانت بر پایه آب پرکاربردترین و محبوب ترین نوع لوبریکانت است. قیمت ارزان آن، عدم استفاده از رنگ در آن، شبیه بودن به ترشحات واژن و دسترسی آسان برای داشتن آن از عمده ترین دلایل محبوبیت این نوع لوبریکانت است. این نوع ژل روان کننده با کاندوم ها و دیافراگم هایی از جنس لاتکس استفاده می شوند.


در صورت احساس خشکی در هنگام استفاده از این نوع روان کننده، با مرطوب کردن محل یا اضافه کردن مقدار کمی آب، ژل لوبریکانت مجدداً فعال می شود.


  • لوبریکانت بر پایه روغن (oil base lubricant)

این نوع لوبریکانت می تواند یک رابطه طولانی مدت و طبیعی را برای انجام پیش نوازی و مالش روی واژن و یا آلت مردانه به ارمغان بیاورد. اما توجه داشته باشید که این نوع روان کنده ها با کاندوم های لاتکس سازگاری ندارند.


  • لوبریکانت بر پایه سیلیکون (Silicone based lubricants)

این نوع ژل لوبریکانت برای برقراری رابطه جنسی در آب گزینه مناسبی هستند و باعث ایجاد رضایت در شما می شوند. همچنین به همراه کاندوم های لاتکس هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این لوبریکانت ها معمولا قیمت بیشتری نسبت به لوبریکانت های بر پایه آب دارند.


ویژگی جالب لوبریکانت های سیلیکونی این است که معمولا با آب پاک نمی شوند و زوجینی که علاقه به برقراری رابطه جنسی در آب و یا استخر را دارند می توانند از آن استفاده کنند. اگر در هنگام استحمام نیز دوست داشتید با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید بهتر است از این نوع لوبریکانت استفاده کنید چون لوبریکانت بر پایه آب به راحتی با برخورد آب پاک و شسته می شوند.


  • لوبریکانت ترکیبی (Hybrid lubricant)

در واقع برخی از لوبریکانت ها ترکیبی از سه لوبرکانت فوق هستند و تقریبا ویژگی های سه محصول فوق را دارند که در کشور ما به ندرت یافت می شود و گران قیمت هستند.


  • استفاده از محصولات و مشتقات نفتی به عنوان لوبریکانت اشتباه است (Petroleum based products)

از این نوع محصولات بهتر است به عنوان ژل روان کننده استفاده نشود و از آن ها پرهیز شود، چراکه شستشوی آنها سخت است و همچنین با تغییر ph واژن باعث ایجاد عفونت های واژینال می شوند. همچنین کاندوم ها و محصولات لاتکس را از بین می برند. وازلین جزء این دسته محصولات است.


تذکز : از وازلین و روغن های گیاهی به عنوان ژل لوبریکانت استفاده نکنید

چگونه تشخیص دهیم که ژل لوبریکانت از چه نوعی است ؟ آب، روغن، سیلیکون یا ترکیبی

نگران نباشید اکثر ژل های آمیزشی موجود در بازار ایران بر پایه آب است اما می توانید توضیحات روی محصول و بسته بندی را بخوانید و یا خود فروشنده به آن اشاره خواهد کرد.


عامل دیگر قیمت مناسب و کم تر لوبریکانت بر پایه آب نسبت به انواع دیگر است. معمولا لوبریکانت بر پایه آب دارای قیمت کم تری است.


نکات نهایی و نتیجه گیری :

  • ژل لوبریکانت یا همان ژل های آمیزشی فقط برای زنان یائسه و یا خانم هایی که دچار خشکی واژن هستند نیست، بلکه زوج های جوان نیز می توانند برای بهبود روابط جنسی خود از آن استفاده کنند.
  • یکی از دلایل کاهش میل جنسی در زنان خشکی واژن است که باعث ایحاد درد در ناحیه واژینال زنان می شود و ژل لوبریکانت جنسی می تواند در جهت رفع این مشکل بسیار مفید و سودمند باشد.
  • چهار نوع ژل لوبریکانت داریم که شامل : لوبریکانت بر پایه آب، ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون، ژل لوبریکانت بر پایه روغن و در آخر ژل لوبریکانت ترکیبی، توصیه ما با توجه به قیمت ها و نکات مثبت، استفاده از ژل لوبریکانت بر پایه آب است.
  • ژل لوبریکانت یکی از عوامل ایجاد رابطه جنسی ایمن است که حتما توصیه می کینم که مقاله رابطه جنسی ایمن را بخوانید.
  • ژل لوبریکانت از پارگی کاندوم جلوگیری می کند و احتمال بارداری های ناخواسته را کاهش می دهد.

بعضی از ژل های لوبریکانت دارای لوله و اپلیکاتور هستند و باعث می شوند راحت تر بتوانیم لوبریکانت را در موضع مورد نظر استفاده کنیم. اما سعی کنید اول میزان کمی از ژل لوبریکانت را برداشته و بین دو دست گرم کنید، بجای آنکه آن را مستقیما روی واژن بریزید.


توصیه تیم زوج بازار استفاده از ژل های لوبریکانت ایمن و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است که میتوانید آن ها را در بخش لوبریکانت ها ببینید.


China-sex-oil-lubricants-custom-manufacturer-776x415-e1526300528320-300x188.jpg



منبع : فروشگاه اینترنتی زوج بازار


پیشنهاد زوج بازار استفاده از ژل لوبریکانت بر پایه آب است

 
بالا