برگزیده های پرشین تولز

کاخ ورسای ، زیباترین کاخ پاریس

Nazanin.Rah

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2015
نوشته‌ها
604
لایک‌ها
13
سن
38
Château de Versailles

7909081d_ea48_46a9_a3f7_44a36246f8ee.jpg


کاخ ورسای پاریس مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

کاخ پتروف سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت، اما امروزه این دهکده و کاخ جزو حومهٔ پاریس به‌شمار می‌روند. از سال ۱۶۸۲ تا سال ۱۷۸۹، که به‌اجبار انقلابیون خانوادهٔ سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتیِ شاهان فرانسه بود.

از سال 1682 تا سال 1789 که خانواده سلطنتي به پاريس منتقل شدند، اين کاخ محل زندگي و دربار حکومتي شاهان فرانسه بود. معاهده ورساي نيز که به جنگ جهاني اول پايان داد در اين کاخ امضا شده است. بر اساس مدارک تاريخي، نشانه هايي از ساختمان کاخ در دهکده ورساي در حدود سال 1038 ميلادي وجود داشته است اما اين کاخ جايگاه رسمي و سلطنتي نداشته و بعدها از دهکده ورساي تنها به عنوان شکارگاه استفاده مي شده است.

لويي سيزدهم دستور ساخت بنايي را در اين شکارگاه در سال 1624 ميلادي داد و اين شکارگاه به وسيله فيليبرت لروي، طراحي و به وسيله سنگ و آجر سرخ ساخته شد. بناها و کاخ هاي زيادي در جهان از ورساي الهام گرفته اند. شايد کمتر بنايي در جهان به اين حد مورد تقليد و الهام در طول تاريخ قرار گرفته باشد از جمله اين مکان ها مي توان به کاخ سلطنتي روسيه به نام کاخ پتروف، کاخ سفيد در ايالات متحده، کاخ سلطنتي هرنشيمزي در آلمان، کاخ همپتون کورت در انگليس، کاخ دروتهيلنگم در سوئد و... اشاره کرد.
 
بالا