برگزیده های پرشین تولز

کاخ ورسای پاریس بزرگترین کاخ سلطنتی دنیا

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
کاخ ورسای، کاخی با طراحی منحصر بفرد در پاریس


کاخ ورسای، کاخی با طراحی منحصر بفرد در پاریس

کاخ ورسای مجموعه کاخ‌هایی در دهکده ورسای در نزدیکی پاریس است.این کاخ از بزرگترین کاخ های سلطنتی دنیا به شمار می آید. در سال ۱۶۲۴ به دستور لویی سیزدهم شکارگاهی در دهکده ورسای در محل قدیمی این کاخ خارج از پاریس ساخته شد که بعد از بر روی کار آمدن لویی چهاردهم دستور ساخت این کاح با عظمتی بجای این شکارگاه داده شد. امروزه این کاخ منحصربفرد از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.

شروع ساخت و طراحی کاخ به سال ۱۶۶۹ برمی‌گردد. طراحی این کاخ به‌وسیلهٔ معماران چیره‌دستی به نام‌های «لویی لووا»، طراح فضای سبز آندره لونوتر و «شارل لُبران» نقاش و آذینگر زبردست که قبل از آن قصر وولو ویکومت را ساخته بودند انجام گرفت. اما طراحی اصلی کاخ به‌منظور استفاده به‌عنوان کاخ سلطنتی به سال ۱۶۷۸ بازمی‌گردد.

بعد از این مراحل در دوره پادشاهان بعدی نیز عمارت‌هایی به این مجموعه افزوده شد. کاخ ورسای در تاریخ ۶ مه ۱۶۸۲ گشایش یافت. لویی چهاردهم با ساخت این کاخ در نظر داشت هم از شلوغی پاریس دور شود و هم با یکجا جمع کردن دستگاه‌های دولتی و دربار در ورسای کنترل بیشتری را بر آنها داشته باشد. این کاخ زیبا تنها محل زندگی لویی چهاردهم نبود بلکه این پادشاه با هوش دستور داده بود که همه درباریان، فرمانداران، قضات، وزرا و شخصیت‌های حکومتی در این مجموعه زندگی کنند او با این کار میخواست که قدرت کنترل زیادی بر تمام درباریان پیدا کند.

لویی لووا به منظور اقامت شاه و ملکه، آپارتمانی را طراحی کرد که «شتو نف» (در فرانسه به معنی کاخ نو) نامیده می‌شد. علاوه بر این دو آپارتمان قسمت‌های خصوصی و خوابگاه‌های دیگری هم در این کاخ برای شاه و ملکه فراهم شد که هر قسمت دارای زیبایی منحصر بفردی هست.

تالار آینه‌ها، زیباترین و مهم‌ترین بخش کاخ ورسای است. این تالار که در سال ۱۶۷۸ ساخته شده است، در طبقه اول کاخ ورسای قرار دارد و ۵۷۸ آینه در آن نصب شده است. تالار آینه‌ها ۷۳ متر طول، ۱۱ متر عرض و ۱۲ متر ارتفاع دارد. این تالار ۱۷ پنجره دارد که به سوی باغ باز می‌شوند. تمام عروسی‌ها، جشن‌ها و مراسم تاجگذاری، از جمله تاجگذاری ژوزفین در زمان ناپلئون بناپارت در این تالار صورت می‌گرفته است. تالار آینه‌ها سمبل اقتدار پادشاهان فرانسه است.

برای دیدن این کاخ زیبا و لذت برن از فضای سبزش باید به فرانسه سفر کنید. جهت اخذ ویزای شینگن فرانسه , وقت سفارت فرانسه طبق اطلاعات زیر عمل کنید:

ویزای شینگن فرانسه, با ما برای گرفتن ویزا از مطمئن ترین روش استفاده میکنیم که کاملا قانونی بوده و در صورت استعلام مدارک توسط سفارت قانونی بودن و ثبت رسمی شدن آن اثبات میگردد و شما بدون کوچکترین نگرانی ویزا را دریافت و از سفر خود لذت خواهید برد.

وقت سفارت فرانسه به صورت فوری در سایت ویزای شینگن برای آن دسته از عزیزانی که به علت نداشتن وقت کافی و یا اطلاعات لازم توانایی دریافت وقت مصاحبه ندارند، انجام این کار توسط ما امکان پذیر است.

منبع: ویزای شینگن
 
بالا