برگزیده های پرشین تولز

کارائی آبگرمکن های خورشیدی

damatajhiz

Registered User
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
13
اینکه در سالیان گذشته به دلیل ارزانی بهای گاز توجهی به استفاده گسترده از آبگرمکن خورشیدی نشده، دلیل عدم اطمینان یا عدم کارائی انها نیست، خصوصاً که با توجه به موقعیت جغرافیائی ایران، مناطق وسیعی از کشور از شدت تابش بسیار بالائی برخوردار است و در شرایط حاضر انتخاب آبگرمکن خورشیدی می تواند گزینه مناسبی برای تامین آبگرم مصرفی در ساختمانها باشد و بعنوان مثال در کشور همسایه(ترکیه) روی بام تمامی ساختمانها آبگرمکن های خورشیدی فراوانی جهت استفاده واحدها نصب گردیده است.
آبگرمکن خورشیدی از موثرترین روشهای استفاده عمومی و آسان از انرژی خورشید برای تامین آبگرم مصرفی در بخشهای خانگی و صنعتی است بطوریکه دمای آبگرم تولیدی در آنها تا حدود 90 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و این آب گرم در مخزن ذخیره نصب شده (و عایق کاری شده) در بالای آبگرمکن خورشیدی ذخیره شده و در مواقعی که هوا ابری است و یا در شبها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه برای شرایط جوی نامساعد معمولاً به انتخاب مشتری سیستم کمکی(اعم از کویل برقی در داخل منبع ذخیره و یا آبگرمکن گازی)در نظر گرفته می شود، ولی در سایر مواقع آبگرمکن خورشیدی بدون مصرف برق و گاز وظیفه تامین آبگرم مصرفی را بعهده دارد.

نصب و استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بسیار ساده، آسان، بی خطر و با توجه به شدت تابش نور خورشید در موقعیت جغرافیائی ایران کاملاً اقتصادی است.

بطور کلی جذب انرژی خورشید در آبگرمکن های خورشیدی یا با استفاده از صفحات جاذب و یا با استفاده از لوله های شیشه ای انجام میگردد.
در آبگرمکن های خورشیدی تحت فشار، آب درون تیوپ ها جاری نیست. بنابراین علاوه بر اینکه امکان رسوب املاح آب در تیوپ ها از بین خواهد رفت، ضمناً چنانچه یکی از وکیوم تیوپ ها بنا به هر دلیلی بشکند آب گرم داخل مخزن هدر نخواهد رفت و سیستم بکار خود ادامه خواهد داد.

البته تغییر در عادتهای گذشته در جوامع مختلف متفاوت است ولی با توجه به پویائی اندیشه و تطابق پذیری مردم ایران و جهش بهای گاز مصرفی بنظر می رسد استفاده از آبگرمکن های خورشیدی نیز در کشور به سرعت افزایش یابد.

منبع:دماتجهیز
 

Anahit.AAAAA

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 جولای 2016
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
5
سن
34
مطلب جالبی بود.
کلا با رشد چشمگیر تکنولوژی دیگه سیستم های قدیمی هم کاربردی ندارن! دیگه لازم یسن خیلی جاها مخصوصا مناطق کویری برای گرم کردن آب از آبگرمکن استفاده بشه بلکه میشه از همین پنل های خورشیدی استفاده کرد.
حتی داخل منازل هم دیگه از موتورخانه و شوفاژ و ... خبری نیست چونکه پکیج دیواری کار همه رو با هم انجام میده و همچنین باید به این نکته هم اشاره کنم برای سرمایش نیز نسل جدید کولرهای گازی یعنی اسپیلت در بازار موجود هستن که قابلیت میکروب زدایی از هوا رو هم دارن
بطور کلی تو حوزه تاسیسات ساختمانی علم خیلی پیشرفت کرده و روز به روز شاهد تکنولوژی های پیشرفته تر هستیم :)
 

samavati87

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2016
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
52
محل سکونت
ایالات متحده
تبلیغ بازاره
 
بالا