برگزیده های پرشین تولز

کاربردهای داکت اسپلیت و تفاوت آن با کولر اسپلیت + خرید

palettewebdesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2019
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
7
سن
29
از آنجایی که روش‌های مختلفی برای سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان ها و مراکز مسکونی وجود دارد همیشه این سوال مطرح است که بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان ها کدام است؟
اگر هزینه اولیه را نادیده بگیریم دو مورد از بهترین سیستم های گرمایش و سرمایش مراکز مسکونی کولر اسپلیت و داکت اسپلیت می باشند. در این مقاله به توضیحات مختصری از هر دو سیستم فوق و مزایا و معایب هر دو جهت انتخاب بهترین گزینه اشاره می شود:
داکت اسپلیت:
همانطور که از اسم داکت اسپلیت پیداست، این سیستم دارای کانال های مخصوص بوده که درون دیوار و سقف نصب شده و جهت هوارسانی به فضای داخلی مراکز مسکونی و تجاری به کار می‌رود.
این سیستم از دو یونیت مجزا کندانسور و هواساز تشکیل شده که یکی در فضای بالای پشت بام و دیگری در فضای داخلی ساختمان ها نصب می گردد.کندانسور شامل چند قطعه پروانه، کمپرسور، دینام و سایر قطعات دیگر و هواساز نیز شامل فیلتر، سینی، کویل، دینام، اپراتور، پروانه و … می‌باشد.
کولر اسپلیت:
کولر اسپلیت یکی دیگر از روش های سرمایش گرمایش ساختمان ها می باشد. این سیستم نیز از دو واحد کندانسور و اواپراتور (هواساز) مجزا تشکیل شده است.
کندانسور از طریق فشار، مبرد را از طریق لوله های متصل به واحد داخلی (اواپراتور) متصل می کند. بسیاری از سیستم های AC جداگانه می توانند تا چهار واحد داخلی را به یک کندانسور متصل کنند. همانطور که پیش از این اشاره گردید، هر کدام از این سیستم ها دارای مزایا و معایبی می باشند که می بایستی در انتخاب نهایی سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان ها مد نظر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید : کولر اسپلیت زانتی 12000

نگاه اجمالی به تفاوت های داکت اسپلیت و کولر اسپلیت:
در جدول زیر به صورت اجمالی به مهمترین تفاوت های دو سیستم اشاره شده است:
ویژگیها داکت اسپلیت کولر اسپلیت سایز فضای داخلی با یک سیستم منطقه بندی شده، به تعداد کم یا به تعداد لازم اتاق می توان خنک کرد امکان تفکیک منطقه ای وجود ندارد و هر فضا برای کنترل دمایی مستقل می بایست یک یونیت جداکانه داشته باشد. زیبایی هر اتاق دارای یک دریچه است که در سقف یا دیوار گنجانده شده است. کانال و کندانسور قابل مشاهده نیستند. هر اتاق به یک واحد دیواری و یک کندانسور خارجی احتیاج دارد. حداکثر چهار واحد داخلی می توانند به یک کندانسور متصل شوند. نویز بیصدا. کندانسورها در مناطق دور افتاده خانه قرار دارند که در برابر بیشتر سر و صدا عایق هستند. واحدهای داخلی ساکت هستند. واحد خارج (کندانسور) می تواند پر سر و صدا باشد. عملکرد سیستم سیستم های منطقه ای دارای پانل های کنترل در هر اتاق یا هر منطقه هستند. برخی از سیستم ها امکان کنترل از طریق برنامه تلفن را دارند. اکثر سیستم ها دارای یک کنترل از راه دور برای کار آسان هستند. مزایا با گذشت زمان می تواند کارآمدتر باشد به ارزش خانه می افزاید اجازه می دهد تا تهویه هوا فقط در اتاق های مورد استفاده قرار گیرد. واحدهای اضافی را می توان در صورت لزوم اضافه کرد. محدودیت ها نشت احتمالی بین مجاری. مجاری نیاز به تمیز کردن گاه به گاه (به عنوان مثال هر ۳-۵ سال یک بار) خنک کننده محدود به اتاقی است که اواپراتور در آن نصب شده است. می تواند با افزودن چندین واحد ، نقطه ای از بازده کاهش یابد. هزینه بر اساس اندازه خانه و نیازهای فردی متفاوت است. هزینه اولیه را در حدود ۱۰،۰۰۰ دلار تخمین بزنید بر اساس اندازه اتاق و تعداد واحد مورد نظر متفاوت است. هزینه شروع ۱۵۰۰ دلار برای یک واحد را تخمین بزنید.
مقایسه دقیق تر سیستم های کولر و داکت اسپلیت:
فضای مورد نیاز:
در کولر اسپلیت، محدودیتی برای سرمایش فضاهای مختلف وجود ندارد و هر فضا میتواند توسط کولر اسپلیت خنک شود. این سیستم در خانه های اجاره ای کاربرد فراوانی دارد زیرا نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است.
اما در داکت اسپلیت، کل خانه خنک می‌شود، یا می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که فقط در صورت نیاز اتاق های خاص را خنک کنند و این به صرفه جویی در انرژی و مقرون به صرفه بودن می افزاید.
اگر در حال ساخت خانه جدید یا مقاوم سازی خانه هستید ، سیستم داکت اسپلیت می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا فضای مورد نیاز برای کانال کشی می تواند در برنامه های طراحی گنجانده شود.
بازدهی:
سیستم های داکت اسپلیت به شما امکان می دهند فقط اتاق هایی را که انتخاب می کنید خنک کنید. از آنجا که سیستم داکت اسپلیت برای خنک کردن اتاق های جداگانه بکار می‌رود، فضای کلی به طور یکنواخت خنک نمی شود.
یکی از نقاط ضعف در بازدهی سیستم داکت اسپلیت، نشت بین کانال ها می باشد. با نصب حرفه ای و نگهداری منظم می توان از این امر جلوگیری کرد. خنک کردن کل خانه هنگامی که فقط از یک قسمت استفاده می شود یکی دیگر از موارد قابل توجه است ، اگرچه سیستم های منطقه بندی شده با کنترل خنک شدن اتاق‌ها در یک زمان مشخص این مسئله را برطرف می کنند.
نویز:
سیستم داکت اسپلیت و سیستم کولر اسپلیت در فضای داخلی تقریبا بی صدا هستند. از آنجا که کندانسور در فضای خارجی نصب می‌شود، در داخل خانه سر و صدای کمی وجود دارد، اگر همسایه ها در صورت نزدیکی واحدهای مسکونی ممکن است صدای آن را بشنوند. به طور مشابه ، اتاق زیر شیروانی صدای زیادی از کندانسور را برای یک سیستم کانال دار جذب می کند.
راحتی و انعطاف پذیری:
سیستم های کولر اسپلیت انعطاف پذیری خوبی را ارائه می دهند. از نظر نصب کوچکتر و انعطاف پذیرتر هستند. واحدهای داخلی را می توان بر روی دیوار یا سقف نصب کرد (اگرچه از یک پایه سقفی فقط در یک نصب می توان استفاده کرد). آنها قابل برنامه ریزی بوده و کار کردن با آن راحت است. بسیاری از سیستم ها گزینه های کنترل از راه دور را برای راحتی کار فراهم می کنند. در حالی که هر اتاق برای خنک شدن به واحد خاص خود احتیاج دارد ، شما می توانید با یک واحد شروع کنید و بعداً واحدهای اضافی را اضافه کنید.
بر خلاف سیستم کولر اسپلیت، سیستم داکت اسپلیت نیاز به برنامه ریزی و فضای کافی برای کانال کشی دارد. پس از نصب ، برای کارکرد سیستم به تلاش کمی نیاز است. این سیستم معمولاً از طریق پانل ها در مکان های مختلف خانه کنترل می شود ، اگرچه برخی از تولیدکنندگان دسترسی از راه دور را از طریق برنامه تلفن ارائه می دهند. مانند سیستم های اسپلیت ، سیستم های داکت اسپلیت نیز می توانند برنامه ریزی شوند.
زیبایی:
یکی از مزایای اصلی سیستم داکت اسپلیت در مقایسه با سیستم کولر اسپلیت، زیبایی آن در فضای داخلی می باشد. تمام تجهیزات سیستم داکت اسپلیت در فضای داخلی بصورت توکار بوده که از هرگونه تجهیزات اضافی در فضای داخلی خانه پیشگیری میشود. سیستم های داکت اسپلیت عملا در خانه دیده نمیشود و فقط دریچه کانال ها در اتاق نمایش داده میشود.
هزینه:
هزینه نصب و راه اندازی سیستم داکت اسپلیت در مقایسه با سیستم کولر اسپلیت به مراتب بالاتر می باشد. شروع قیمت برای نصب و راه اندازی سیستم داکت اسپلیت در فضای مسکونی از حدود ۲۰۰۰۰ دلار شروع شده و به تناسب افزایش فضای داخلی افزایش می یابد.
این در حالیست که این هزینه برای نصب سیستم کولر اسپلیت از حدود ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار برای هر فضای داخلی در ساختمان ها می باشد. لازم به ذکر است که سیستم داکت اسپلیت باعث افزایش قیمت مجتمعات مسکونی شده و به عنوان یکی از مزایای رقابتی در انتخاب مشتریان به حساب می‌رود.
شرکت هیرمان تدبیر صنعت با تکیه بر سوابق کاری پرسنل خود و روابط گسترده با سازندگان، شرکت ها و تامین کنندگان تجهیزات مختلف صنعتی و بهره گیری از اطلاعات روز فنی مهندسی و همچنین تجربه سال ها فعالیت با پروژه ها و شرکت های مختلف، آمادگی دارد تا در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت، مطابق با استانداردهای بین المللی، سیستم کولر اسپلیت و سیستم داکت اسپلیت مجتمعات مسکونی و صنعتی خود را برحسب سفارش مشتریان تامین نماید.
 
بالا