برگزیده های پرشین تولز

کاربرد آزمایش سریع STD

parisa.z

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2019
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
1
سن
34
آزمایش سریع STD، به شما این امکان را می دهد که نتایج خود را نه در چند روز، بلکه در عرض چند دقیقه بدست آورید. اگر نتیجه ی آزمایش مثبت باشد (به این معنی که شما آلوده هستید)، به جای اینکه مجبور شوید برای پر کردن نسخه دوباره مراجعه کنید، می توانید سریعا تحت درمان قرار بگیرید. در رابطه با بیماری هایی مانند HIV، خیلی مهم است که بلافاصله بعد تشخیص، درمان آن شروع شود.
از نتایج درمان زودرس این بیماری، کاهش خطرات و عوارض آن، و طول عمر بیشتر است. از جمله آزمایش های جدیدی که باعث دوری بسیاری از افراد از انجام آزمایش می شوند، سوزن و خون است. بنا به نوع بیماری، یک آزمایش سریع ممکن است فقط به یک نمونه از مایع بدن یا نمونه ادرار نیاز داشته باشد.
دقت و درستی تستهای سریع STD
همه تست های سریع، یکسان نیستند. حساسیت و اختصاصی بودن برخی از آنها، بیشتر از سایرین است. میزان حساسیت، توانایی آزمایش برای شناسایی صحیح مبتلایان به بیماری است ( یک نرخ مثبت واقعی).
به هنگام آزمایش در طول عفونت حاد، آزمایشات سریع STD میزان حساسیت و اختصاصی بودن متوسطی را ارائه می دهند:
سوزاک: حساسیت 86٪ و اختصاصی 97٪
سفلیس: 85٪ حساسیت و اختصاصی 91٪
کلامیدیا: حساسیت 86٪ و اختصاصی 97٪
هپاتیت B: حساسیت 97٪ و اختصاصی 99٪
ویروس پاپیلومای انسانی: حساسیت 87٪ و اختصاصی 94٪
هرپس سیمپلکس: حساسیت 93٪ و اختصاصی 99.9٪
HIV (در خانه، نمونه دهانی): حساسیت 92٪ و اختصاصی 99٪

متأسفانه، میزان حساسیت پایین تر، به معنای افزایش خطر نتیجه منفی کاذب است (به این معنی که وقتی شخص، واقعاً آلوده شده است،”کاملاً پاک” نشان داده می شود). با انجام تست HIV در خانه در حال حاضر، یک حساسیت 92٪ به یک منفی کاذب، از هر 15 تست تفسیر می شود. به همین دلیل است که برخی بیماری های باکتریایی (مانند سفلیس، سوزاک و کلامیدیا) به جای آزمایش سریع، با فرهنگ سازی، دقیق تر تشخیص داده می شوند.
آیا استفاده از تست های خانگی پیشنهاد می شود؟
CDC و انجمن بیماری های عفونی آمریکا آزمایش سریع STD را توصیه نمی کنند. به همین دلیل است که هر نتیجه ی مثبت، غیرقطعی یا مشکوکی از یک تست خانگی std، باید حتما در آزمایشگاه یا کلینیک پزشک، پیگیری شود.

برگرفته از سایت دکتر حسین کرمی
 
بالا