برگزیده های پرشین تولز

کاربرد سنگفرش در طراحی شهری

fazifatemi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2017
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سن
34
%DA%A9%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg
سنگفرش*ها یکی از عناصر زیباسازی و کاربردی در فضای شهری به شمار می*آیند. درخصوص فواید سنگ، توضیحاتی دادیم، سنگ*ها از زیبایی، دوام، پایداری و شکوه منحصربه*فردی برخوردارند و علاوه بر زیبایی و شکوه، بسیار نیز مقرون به صرفه و قابل دسترس هستند. روش*های مختلفی برای سنگفرش در پیمانکاری ساختمان وجود دارد که به شرح مختصری از آن می*پردازیم:
سنگفرش با پلاک*های منظم:
این پلاک*ها ممکن است در شکل*ها، اندازه*ها و ضخامت*های گوناگون باشد. بسته به سطح پوشش مکان مورد نظر می*توان از سنگ*های مختلف و اشکال مختلف هندسی (مربع، مستطیل، لوزی) استفاده کرد. تولید این سنگفرش*ها در مقیاس صنعتی می*تواند اقتصادی و به صرفه باشد.
سنگفرش با پلاک*های نامنظم:
منظور از پلاک*های نامنظم همان لاشه*های دور ریز و خرد معدن*ها می*باشد که بسیار ارزان و قابل دسترس است و لابه*لای پلاک*ها را پر می*کند.
سنگفرش به صورت قلوه سنگ:
در این روش،*از قلوه*های کوچک و بزرگ می*توان بهره برد. در قلوه*چینی*های معمولی شهری از سنگ*هایی با قطر بیشتر و در تزیینی یا معماری داخلی ، از سنگ*هایی با قطر نازک*تر و کوچک*تر استفاده می*کنند. همچنین قلوه*سنگ در فضای شهری باعث جذب آب*های بارانی در فصول سرد می*شود و آب را بیشتر به خود می*گیرد و از عبور آن ممانعت می*نماید.
سنگفرش به صورت مکعب (آجر)
این نوع سنگفرش بسیار پرکاربرد است و به دلیل رنگ و ابعادش در ضخامت*های متفاوت، بسیار حالت نقش*آفرینی در طراحی شهری و محوطه سازی دارند.
استفاده از دور ریز معادن:
با استفاده از این قطعات در طراحی فضای شهری می*توان سنگفرش*های بسیار زیبا، جذاب و ارزانی پدید آورد و ابهت و سرسختی را به آن بخشید. با کمی خلاقفیت و ابتکار عامل، جامعه*ای سالم، زیبا و کارآمد بسازیم.منبع:پیمانکاری ساختمان
 
Last edited:
بالا