برگزیده های پرشین تولز

کاربرد موتور برق های سبک

tinat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آپریل 2017
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
55
سن
39
این موتور یا همان ژنراتور برق به دستگاهی متصل میشود که باعث تولید برق میشود و این انرژی باید به کمک مولدی با تکان دادن آن ایجاد میشود.این موتور در داخل موتور برق وظیفه مولد حرکتی را به عهده دارد.پس میتوان این موتور را به دو دسته تقسیم کرد:1.موتور2.دستگاهی که با آن برق تولید میشود.این موتورها کارکردشان همانند دیزل ژنراتور ها میباشد ولی حجم آن خیلی کم تر از دیزل ژنراتورها میباشد به همین دلیل کارخانه ها برای رضایت مشتریان خود این دستگاه را در نوع های مختلف ساختند.تعریف دیگری از این دستگاه موتور ژنراتور کوچک شده است که از آن در مکانهای کوچک استفاده میکنند.
پس میتوانیم برای این دستگاه اسم های متفاوتی بگذاریم.مثل:موتور برق،ژنراتور برق و ... که اصلی ترین آنها موتور برق نامیده میشود.
دسته بندی موتور برق:
موتور برق را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:1.موتور برق بنزینی2.موتور برق گاز سوز3.موتور برق دیزلی
موتور برق بنزینی:این موتور به دو دسته موتور برق بنزینی و دیزلی تقسیم میشود.سوخت موتور برق بنزینی همانطور که از اسم آن معلوم است با بنزین راه میفتد و نهایت کار کردن این موتور بین 4 تا 5 ساعت است اما موتور دیزلی برای راه افتادن به گازوییل نیاز دارد و ساعت کار کرد این موتور دو برابر موتور بنزینی است.این دستگاه به دلیل کم حجم بودن و عمر طولانی که دارد اکثرا برای مصرف در منازل استفاده میشود.
موتور برق گازسوز:مدل سوخت آن بسیار کم مصرف میباشد و آلودگی کم تری ایجاد میکند و مهم تر از همه هزینه آن کم تر از موتور برق بنزینی است و همچنین بسیار کم خطر است.این دستگاه به دلیل گازسوز بودن طول عمر بیشتری نسبت به دستگاه های بنزینی دارد.
موتور برق گازی:این موتور با مرور زمان جایگاه ویژه ای بین مشتریان خود پیدا میکند به دلیل اینکه این دستگاه قابلیت وصل شدن به گاز شهری را دارد و ایمنی بیشتری هم دارد.
کارایی موتور برق:
از کارایی این موتور این است که از آن برای تولید برق نوع های مختلف پمپ استفاده کرد و در کل هر جا که احتیاج به انرژی برق داشته باشیم میتوان از این موتور استفاده کرد.
جزهای موتور برق:
موتور:
انرژی که موتور برق برای کار کردن به آن نیاز دارد.
دسستگاه تولید برق متناوب: انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.
سیستم سوخت: این سیستم داخل موتور برق بر حسب نوع سوخت آن تفاوت دارد که توانایی این را دارد تا به طور جدا از هم روی موتور نصب شود.
سیستم روغن کاری: قطعه های این موتور بخاطر کارهای پشت سرهمی که انجام میدهد هر روز باید آن را روغن کاری کرد که این سیستم این کار مهم را انجام میدهد.
سیستم سرد سازی: قطعه ها و جزهای موتور برق زمانی که کار میکند دمای داخلی آن بالا میرود که برای خنک کردن آن به این دستگاه نیاز است.
موتور برق چگونه راه میفتد؟این دستگاه از مصرف سوختی که در اوایل کار موتور از آن استفاده میشود بکار میفتد.پیستون در اوایل کار حرکت های رفت و برگشتی دارد و با مرور زمان به حرکت های چرخشی تبدیل میشود.
طبقه بندی موتور برق ها
این موتورها به طور کلی از لحاظ سوختی که مصرف میکنند به سه دسته تقسیم میشوند1.موتور برق بنزینی2.موتور برق دیزلی3.موتور برق گازی است که این موتورها بنا به شرایط مشتری در مدل های مختلفی ساخته میشود.موتور برق های دیزلی با استفاده از گازوییل کار میکند و قدرت بیشتری نسبت به موتور برق های بنزینی دارد.موتور های گازی در طبیعت قابل استفاده است.این موتورها برای استارت از دو سیستم مختلف استفاده میکند که یکی از آنها استارتی و دیگری هندلی و برای یکی از هر دو سیستم استفاده میکنند.این دستگاه بیشتر در جاهایی استفاده میشود که به برق تک فاز یا سه فاز احتیاج داشته باشد که بخاطر حمل و نقل راحت یکی از پرفروش ترین وسیله های مولد برق است.یکی از مهم ترین مشکلات این دستگاه ایجاد سر و صدا است به همین دلیل بعضی از کارخانه ها با تلاش زیاد این مشکل را حل کردند.این دستگاه برای برق رسانی به پمپ کف کش و ... استفاده میشود.بیشتر موتورهایی که در بازار وجود دارد جنس آن ها چینی یا ژاپنی میباشد.
موتور برق های استاندارد:این موتور یکی از ارزانترین موتورها است.اگر دستگاهی را فقط برای روشنایی بخوهیم مهم این موتور بهترین گزینه برای این کار میباشد.در این نوع موتورها برای سوخت از زغال استفاده میشود به همین دلیل هزینه سرویس آن کم تر از موتورهای دیگر است و مهم تر از همه از این دستگاه میشود برای لوازم برقی استفاده کرد.
در هنگام خرید موتور برق باید به چه نگته هایی توجه کنیم؟در زمان خرید باید به باک،سیم پیچی،شاسی موتور برق دقت کنیم تا از کیفیت آن مطمئن شویم.منبع:موتور ژنراتور
 
Last edited:
بالا