برگزیده های پرشین تولز

Seymari1369

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2016
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
17
سن
33
کارگردان فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس درگذشت

براساس آخرین گزارش منتشر شده از variety، توبی هوپر کارگردان بزرگ ژانر وحشت در بیست و ششم ماه آگوست درگذشت. هوپر هفتاد و چهار سال عمر کرد و هنوز علت مرگ وی مشخص نیست! وی در بیست و پنج ژانویه ی سال 1943 در تگزاس به دنیا آمد. هوپر در دانشگاه تگزاس تحصیلات خود را ادامه داد.
در سال 1960، به عنوان استاد تمام دانشگاه مشغول به کار شده و در این حین فیلم برداری چندین فیلم مستند را انجام داد. هوپر در سال 1974 تعدادی از دانشجویان و نیز استادان را دور هم جمع کرده و یک فیلم مستقل ساخت؛ فیلمی که برای همیشه ژانر وحشت را تغییر داد! فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس.
هوبر ساخت فیلم Poltergeist (پولترگایست) را در کارنامه ی خود دارد؛ فیلمی که نویسنده و تهیه کننده ی آن کسی نبود جز استفن اسپیلبرگ (Stephen Spielberg)! Poltergeist (پولترگایست) جزو موفق ترین و درخشان ترین فیلم های سال 1982 به حساب می آید و حتی امروزه نیز به عنوان یک کلاسیک کاملا وحشتناک به آن توجه می شود.
هوپر فعالیت های قابل توجهی نیز از خود در تلویزیون بر جای گذاشت؛ برای نمونه وی کارگردانی قسمت هایی از فیلم های Amazing Srories، Tales From The Crypt و Masters Of Horror را نیز بر عهده داشته است. آخرین فیلم این کارگردان بزرگ و نامی Djinn (جن) می باشد که در سال 2013 اکران شد.
 
بالا