برگزیده های پرشین تولز

کالبدشکافی iFixit بر روی آیفون 8 از تعمیرپذیری متوسط این گوشی خبر می دهد

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
14151_158759825_ltn_01.jpg

اخیرا تست مقاومت آیفون 8 در برابر خط و خش، آتش و همچنین خم شدن در فضای وب منتشر شد و اکنون نوبت به کالبدشکافی این گوشی رسیده که به تازگی توسط مهندسان iFixit بر روی این دستگاه انجام شده است
.
این گوشی که عرضه آن به صورت رسمی از روز گذشته آغاز شده، توانست امتیاز 6 از 10 را در تست تعمیرپذیری iFixit کند. گفتنی است هرچه این امتیاز به 10نزدیک تر باشد، تعمیر آن آسان‌تر خواهد بود. اگر خاطرتان باشد، سال گذشته گوشی آیفون 7 پلاس، امتیاز 7 را در این تست به دست آورده بود.
با این حال، در این کالبدشکافی مشخص شد که دسترسی به دو قطعه حساس و مهم این گوشی یعنی نمایشگر و باتری، نسبتا آسان است و می توان با دانش و تجربی کافی، این دو قطعه را به راحتی تعویض کرد. همچنین، به لطف قابلیتشارژ وایرلس این گوشی، کاربران دیگر کمتر از پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد و همین مسئله، آسیب دیدن این قطعه را به حداقل خواهد رساند.
همانند آیفون های سال گذشته، آیفون 8 نیز به قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار مجهز است که این ویژگی، بر دشواری تعمیر دستگاه اضافه می کند. اما با این حال، خیال کاربر و همچنین تعمیرکار را از تعمیر دستگاه پس از نفوذ آب و گردوغبار راحت می کند. تفاوتی در اتصال دهنده باتری آیفون 8 مشاهده نمی شود، اما برای انجام برخی تعمیرات تا چهار نوع درایور مورد نیاز است.
اپل در زمان معرفی آیفون 8 اعلام کرد که در این گوشی از مقاوم ترین شیشه موجود استفاده شده که درستی این ادعا را می بایست در عمل و در دنیای واقعی سنجید. با این حال، به نظر می رسد که تعویض کاور شیشه ای پشتی این گوشی کار دشواری باشد. قطعات به کار رفته در قسمت پایینی گوشی، زیر ترکیبی از براکت ها و کابل های انعطاف پذیر، محصور شده اند و به گفته iFixit، این مسئله یکی از مورادی محسوب می شود که آسیب پذیری آیفون 8 را برای تعمیرکاران سخت خواهد کرد.
این گوشی از باتری 1821 میلی آمپری بهره می برد که در مقایسه با باتری 1960 میلی آمپری آیفون 7، از ظرفیت کمتری برخوردار است اما سنسور دوربین آیفون 8 بزرگ تر از سنسور دوربین آیفون 7 است.

مشاهده فیمت روز آیفون 8 در بازار ایران

مشاهده قیمت روز آیفون 8 پلاس در بازار ایران


http://news.digionline.ir/News.aspx?newsid=14153
 
بالا