برگزیده های پرشین تولز

ghasemnorozi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
شیراز
yllf_afzayesh-bazdid-site-part1.jpg
اگر دروغ نباشد بزرگترین، مهمترین و صد البته اصلی ترین دغدغه و آرزوی همه ی وبمسترها و اشخاصی که مدیریت یک کسب و کار اینترنتی را بر عهده دارند این است که بازدید سایت خود را افزایش دهند تا از این طریق بتوانند درآمد خوبی را کسب کنند. فرقی نمی کند در چه حوزه ای از اینترنت بخواهید فعالیت کنید. از فروشگاه های آنلاین گرفته تا خدمات آنلاین اینترنتی، هر چه باشد شما باید بازدید کننده داشته باشید تا بتوانید در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید.

اگر بازدید کننده ای در کار نباشد به طبع کسب درآمدی هم در کار نخواهد بود و اگر کسب درآمدی نباشد به طور حتم، فعالیت سایت تان به صورت کامل مختل خواهد شد و ادامه دادن در این طور مواقع امکان پذیر نخواهد بود و به راحتی شکست را قبول خواهید کرد. افزایش بازدید باعث می شود در میان مردم و همچنین گوگل محبوب شوید و هر چه محبوبیت تان بیشتر شود درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد.

در اصل سایت شما همان روزمه ی آنلاین و همچنین معرفی کننده ی محصولات و خدمات تان به صورت آنلاین در 24 ساعت شبانه روز است. این یعنی اگر بازدید کننده ی بیشتری داشته باشید به طبع در فروش محصولات و خدمات کار راحتی در پیش خواهید داشت چرا که ازدیاد بازدید کننده های سایت می تواند آخرین شانس شما برای کسب درآمد و همچنین برگشتن به میدان رقابت با رقبا باشد.

خیلی از اشخاص با این امید یک سایت را راه اندازی می کنند که یک درآمد میلیونی را شروع کنند اما به محض شروع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. از نداشتن مهارت و توانایی مدیریت در زمینه ی تولید محتوا گرفته تا سئو و بهینه سازی سایت، ایجاد بک لینک، افزایش بازدید، استفاده از شبکه های اجتماعی و خیلی از موارد دیگر که به مرور زمان این موارد هم بیشتر می شود.

اما اگر همین الان این مهارت و توانایی ها را در خودتان پرورش ندهید به طبع نمی توانید از پس این مشکلات بر بیایید و کم کم سایت تان را رها می کنید تا به یک گورستان از مطالب ضعیف و کپی شده و بدون بازدید کننده تبدیل شود. اما اگر نسبت به کسب و کارتان تعهد کافی دارید باید با مزایای افزایش بازدید سایت آشنا شوید تا بتوانید رتبه ی سایت تان را ارتقا دهید و کم کم به صدر جستجوهای گوگل نزدیک و نزدیک تر شوید.

اما اجازه دهید با چند تا از مزیت های افزایش بازدید شما را آشنا کنیم:

مزیت اول: افزایش بازدید باعث افزایش درآمد می شود

مزیت دوم: افزایش بازدید باعث می شود به مرور زمان به صدر جستجوهای گوگل نزدیک تر شوید

مزیت سوم: هر چه بازدید کننده ی بیشتری داشته باشید به طبع درآمد بیشتری کسب خواهید کرد

مزیت چهارم: بازدید کننده ی بیشتر یعنی محبوبیت بیشتر از نظر گوگل

مزیت پنجم: هر چه بازدید کننده های بیشتری را به سمت خودتان بکشانید خیلی سریع تر به یک برند تبدیل می شوید

مزیت ششم: بازدیدکننده ها می توانند مانند یک بازاریاب رایگان آن هم از نوع دهان به دهان کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنند

مزیت هفتم: جذب مشتری و بازدید کننده های بیشتر روی سئو و بهینه سازی سایت شما تأثیر فوق العاده ای دارد

مزیت هشتم: بازدید کننده های بیشتر یعنی کاهش نرخ فرار کاربران از سایت

مزیت نهم: هر چه اشخاص و افراد بیشتری را به سمت خود بکشانید به مرور زمان رتبه ی الکسای شما بهبود خواهد یافت

و خیلی از مزیت های دیگر که همه و همه با استفاده از افزایش بازدید سایت به دست خواهید آورد.

تیم "کافه نیاز" در این مقاله که ماحصل چندین ماه زحمت و تلاش شبانه روزی برای ایجاد کردن آن است، مایل است84 روش را به شما ارائه دهد که با استفاده از آنها بتوانید بازدید و ترافیک کسب و کار اینترنتی تان را افزایش دهید. این موارد تأثیر زیادی روی سئو و بهینه سازی سایت شما بازی می کنند و پیشنهاد ما استفاده از این موارد است که به صورت مفصل و کامل تمام موارد را در 4 قسمت کاملاً مجزا ذکر کرده است.

تنها لطف شما در حق این مطلب که کاملاً رایگان در اختیار شما قرار گرفته این است که آن را در شبکه های اجتماعی و یا در سایت تان با ذکر لینک منبع قرار دهید و این بزرگترین لطف شما در حق سایت تبلیغاتی کافه نیاز است.

با ما همراه باشید ....

روش 1: تولید کردن محتواهایی که نیاز کاربران را برطرف کند
این موردی است که خیلی از مدیران سایت ها و حتی وبمستر ها به آن توجهی ندارند. اما این را باید بدانید که اولین کاری که کاربران در مواجهه با مشکلات انجام می دهند این است که برای حل مشکلشان به اینترنت مراجعه می کنند نه اینکه برای هر مشکلی تلفن را بردارند و به یک مشاور تماس بگیرند. دوره ی این کارها گذشته است. کاربران سعی می کنند تمام مشکلات خودشان را قبل از هر چیزی در اینترنت جستجو کنند.

شما می توانید نیازها و مشکلات مردم را جستجو کنید و آنها را در قالب یک محتوای ناب در اختیارشان قرار دهید. به طور مثال فرض کنید مردم می خواهند در کسب و کارشان موفق شوند. به همین خاطر وارد اینترنت می شوند و همین جمله را جستجو می کنند و دیگر احتیاجی نیست که با یک مشاور کسب و کار برای دریافت نکات معمولی در ارتباط باشند.

شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و محتواهایی ناب و منحصر به فرد در این زمینه تولید کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید. اما سعی کنید هرگز از سایت های دیگر کپی برداری نکنید و از همه مهمتر با استفاده از اطلاعات خودتان آنها را بنویسید. هر چه محتواهای بیشتر و جدیدتری تولید کنید و نیاز مخاطبین را در اولویت کاریتان قرار دهید به طبع بازدید کننده ی بیشتری را کسب خواهید کرد.

بزرگترین عیبی که در کپی برداری از دیگر سایت ها وجود دارد این است که گوگل سایت تان را جریمه یا در اصطلاح پنالتی می کند و شاید بدترین جریمه، حذف از نتایج جستجوی گوگل باشد و دوباره برگشتن به حالت عادی و رسیدن به رتبه ی دلخواه می تواند مقداری زمان بر باشد. پس هرگز این کار را انجام ندهید مگر در صورتی که لینک منبع را ذکر کنید.

یک نکته ی مهم:

تا جای ممکن به صورت تخصصی در یک زمینه ی خاص فعالیت کنید. به طور مثال اگر در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی تخصص کافی دارید در همین زمینه تولید محتواهایتان را شروع کنید. از هر چیزی که می دانید مخاطبین به دنبال آن ها هستند بنویسید. از سئو، بهینه سازی سایت، سئوی داخلی و خارجی، بک لینک، شبکه های اجتماعی، افزایش بازدید و خلاصه آنقدر بنویسید تا دیگران شما را به عنوان یک متخصص قبول کنند آن وقت است که خواهید دید کاربران بدون اینکه شما را در گوگل جستجو کنند به صورت مستقیم به سایت شما مراجعه می کنند و این در بلند مدت می تواند روی سئو و بهینه سازی سایت تان و همچنین کسب درآمد از اینترنت کمک حالتان باشد.

روش 2: تبدیل شدن به یک نویسنده ی مهمان در سایت های دیگران
همان طور که در روش اول گفتیم تولید محتوا یکی از ارزشمندترین قسمت های هر کسب و کار اینترنتی به شمار می آید که می تواند بازدید کننده های زیادی را به سمت خودش بکشاند. در روش دوم هم به همین منوال است اما با یک تفاوت بزرگ و این که در اینجا شما برای سایت های دیگر اقدام به تولید محتوا می کنید. این سایت ها به خاطر اینکه مهارت و توانایی این را ندارند که یک محتوای منحصر به فرد تولید کنند پس از اشخاص دیگر کمک می گیرند و به طبع یک معامله ی دو سر سود است.

اما پست مهمان 4 مزیت بزرگ را برای شما به همراه دارد:

مزیت اول: با تولید کردن محتوا برای سایت های دیگر ارزش سایت خودتان را بالا می برید

مزیت دوم: با این محتواها می توانید کاربران زیادی را به سمت سایت خودتان جذب کنید

مزیت سوم: به راحتی می توانید یک بک لینک رایگان دریافت کنید که در بلند مدت به سئو و بهینه سازی سایت تان کمک زیادی خواهد کرد ( البته به شرطی که سایت مهمان قبول کند که به سایت شما لینک بدهد و این یک موضوع اختیاری است )

مزیت چهارم: این تولید محتواها اگر به صورت تخصصی نوشته شود می تواند شما را به عنوان یک متخصص در یک زمینه ی خاص معرفی کند

روش 3: شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید
شبکه های اجتماعی این روزها در گوشی تلفن همراه همه ی اشخاصی که از اینترنت استفاده می کنند وجود دارد چه اشخاص عادی و چه اشخاصی که یک کسب و کار در بستر اینترنت دارند و چه اشخاص حقوقی و این می تواند بهترین فرصت باشد تا بتوانید مطالب، محصولات، کالاها و خدمات تولید شده ی خودتان را در معرض دید این اشخاص قرار دهید.

از اینستاگرام اپلیکیشن محبوب ایرانی ها گرفته تا تلگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر و خیلی از برنامه های دیگر. با استفاده از این شبکه ها هم می توانید بک لینک های خوبی بگیرید و هم می توانید بازدید کننده های زیادی را به سمت کسب و کارتان بکشانید و صد البته بعد از مدتی آنها را به یک مشتری دائم و وفادار تبدیل کنید.

برای اینکه بازدید کننده ی بیشتری جذب کنید باید مطالب، محتوا، محصولات و خدمات بهتری هم ارائه دهید. اگر کارتان تولید محتواست می توانید محتواهایی تولید کنید که کاربران را به سمت خودتان جذب کنید و بایستی این محتواها و اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهید آنقدر ارزشمند و مفید باشد که ارزش اشتراک گذاری از طرف مخاطبین را داشته باشد. سعی کنید یک صفحه ی پروفایل قوی از خودتان تشکیل دهید و لینک سایت تان را در آن قرار دهید تا کاربران و بازدید کننده ها در صورت نیاز به سایت تان مراجعه کنند.

هر چه محتواهای تان در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود به طبع بازدید کننده های بیشتری را به سمت کسب و کار اینترنتی تان جذب خواهید کرد و این مورد در بلند مدت به سود کسب و کار و همچنین سئو و بهینه سایت شما خواهد بود.

در اینجا چند نمونه از این شبکه های اجتماعی که قدرت زیادی در جذب مخاطب دارند و در بین ایرانی ها عمومیت بیشتری از نظر استفاده دارد، اشاره می کنیم:

گوگل پلاس

شاید همه ی ما کم و بیش با شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس که مختص خود گوگل هست آشنا باشیم و این را می دانیم که بهترین راه ممکن برای گرفتن بک لینک از گوگل استفاده از این شبکه ی اجتماعی است که تأثیر زیادی روی سئو و بهینه سازی بازی می کند.

شاید به جرأت بتوان گفت که گوگل پلاس نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادتری برخوردار باشد چرا که مختص خود گوگل است و هر عملی شما در این شبکه ها انجام می دهید بازخوردش مستقیماً روی کسب و کار اینترنتی تان تأثیر می گذارد و شاید بزرگترین تأثیرش این باشد که با فعالیت مداوم در این شبکه، گوگل لینک هایی که در اینجا وارد کرده اید را در نتایج جستجویش در بهترین رتبه ها به نمایش بگذارد و این لطفی است که گوگل در حق شما انجام می دهد.

اگر می خواهید از دامنه ی گوگل نه از گوگل پلاس، بک لینک دریافت کنید می توانید در قسمت درباره ی ما در گوگل پلاس لینک سایت تان را قرار دهید که یکی از بهترین لینک ها در کل اینترنت محسوب می شود و به طور حتم تأثیر زیادی در رتبه ی سایت تان قرار می دهد.

فیسبوک

شاید کسی را پیدا نکنید که اسم فیسبوک را نشنیده باشد. شبکه ی اجتماعی که حداقل هر کسی در آن یک اکانت دارد و فرقی بین اشخاص نمی کند که به صورت شخصی و برای دوست یابی از آن استفاده کنند و یا اشخاصی سیاسی باشند که در آن فعالیت می کنند. به هر حال فیسبوک مکانی است که همه ی اشخاص در آن فعالیت می کنند و عمده ترین کار آن، دوست یابی است.

با عضو شدن در این شبکه ی اجتماعی و قدرتمند هم می توانید گروه هایی را تشکیل دهید و کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید و هم به راحتی بک لینک های بسیار مفیدی از آن دریافت کنید. هر عملی در این شبکه انجام دهید از دید چشمان تیزبین موتورهای جستجوی گوگل دور نخواهد ماند و با فعالیتی که در این شبکه انجام می دهید به طور حتم روی سئو سایت تان فعالیت کرده اید و قطعاً این شبکه جزئی جدایی ناپذیر از سئو و کسب و کارتان به حساب می آید.

توییتر

اجازه دهید در مورد این شبکه ی اجتماعی بسیار قدرتمند مقداری رُک صحبت کنیم. توییتر شبکه ای است که مورد علاقه ی همه نیست. بیشتر اشخاص سیاسی در این قسمت فعالیت می کنند و بیشتر در مورد سیاست صحبت می شود و در کل در میان مردم خیلی رواج خاصی ندارد اما این دلیلی نمی شود که از توییتر استفاده نکنید چرا که یکی از بهترین و قدرتمندترین شبکه ها برای لینک گرفتن است.

از توییت هایی که یک شخص ارسال می کند متوجه می شوید که این شخص چه هدفی را دنبال می کند آیا به صورت شخصی برای کسب و کارش فعالیت می کند و یا فقط برای رفع بیکاری در این شبکه حضور دارد. به هر حال همین موضوع باعث شده تا راحت تر بتوانید اشخاصی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند را دنبال کنید.

به طور مثال اگر در زمینه ی دکوراسیون داخلی فعالیت می کنید می توانید گروه هایی از توییتر را پیدا کنید که در همین زمینه در حال فعالیت هستید. مطالبی که در این گروه ها ارسال می کنید شانس شما را برای کلیک کردن روی لینک ارسالی بیشتر می کند و این ارزش مطالبی را که ارسال می کنید بیشتر می کند و از آن سو پیج اوتوریتی و دامین اوتوریتی این سایت از نظر گوگل بالاست و لینک های شما ارزشش بیشتر از قبل خواهد شد.

یک نکته ی مهم در هنگام استفاده از توییتر:

اگر توجه کرده باشید در هر ثانیه تعداد خیلی زیادی توییت ارسال می شود و این شانس دیده شدن، لایک خوردن و یا کلیک شدن لینک تان را کاهش می دهد. برای این کار سعی کنید از ترفند تکرار یا همان ری توییت استفاده کنید. با این عمل شما در اصل کاری کرده اید که دوباره مخاطبین تان توییت های تان را مشاهده و آن را لایک کنند و همچنین به افزایش بازدید سایت تان کمک می کند.

لینکدین

لینکدین هم در نوع خودش یکی از شبکه هایی است که اگر توجهی به آن نداشته باشید به طور حتم فرصت های افزایش بازدید سایت و همچنین افزایش فروش را از دست خواهید داد. شاید رشد این شبکه ی اجتماعی در این مدت خیلی خوب بوده اما به اندازه ی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام نخواهد رسید ولی باز هم این به هیچ عنوان دلیلی نمی شود که از این شبکه برای رشد کسب و کارتان و به خصوص دریافت بازدید کننده استفاده نکنید.

لینکدین بیشتر برای اشخاصی است که به صورت حرفه ای روی کسب و کارشان کار می کنند و به راحتی می توان این را بیان کرد که لینکدین یک جای کاملاً عمومی مانند فیسبوک و توییتر و اینستاگرام نیست و بیشتر اشخاصی که مدیریت یک مکان یا مجموعه یا سایتی را بر عهده دارند در آن شرکت می کنند. پس برای اینکه در این شبکه ی اجتماعی بیشترین بازخورد و بیشترین بازدید کننده را دریافت کنید بایستی چند نکته ی مهم را رعایت کنید:

نکته ی اول: محتوایی را تولید کنید که کاربران آن را لایک کنند و یا آنقدر ارزشمند باشد که آن را به اشتراک بگذارند.

نکته ی دوم: یک پروفایل قوی و قدرتمند ایجاد کنید آن هم با نام کسب و کار خودتان و برای اینکه بهتر در ذهن ها باقی بماند از لوگو سایت تان استفاده کنید و حتماً لینک سایت تان را هم در پروفایل قرار دهید.

نکته ی سوم: سعی کنید بیشتر با اشخاصی در ارتباط باشید که با حوزه ی فعالیت کسب و کارتان در ارتباط باشند و برای این کار می توانید در گروه های مرتبط با حوزه ی فعالیت تان عضو شوید. به طور مثال اگر کسب و کار اینترنتی تان در مورد سئو و بهینه سازی سایت است با اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند و یا اشخاصی که مدیریت یک سایت را بر عهده دارند ارتباط برقرار کنید.

نکته ی چهارم: برای جذب ترافیک و بازدید کننده تا جای ممکن فعالیت مستمر و مداوم داشته باشید. هر روز مطالب جدید ارسال کنید و به نوعی حضورتان را اعلام کنید. این مورد باعث می شود تا مخاطبین به کسب و کار اینترنتی تان اعتماد کنند و همچنین گوگل هم به سایت شما اعتماد کند تا بتواند به سایت تان رتبه خوبی بدهد

نکته ی پنجم: مطالب دیگران را لایک کنید و یا آنها را به اشتراک بگذارید و همچنین در مورد مطالب شان اظهار نظر کنید. این کار باعث می شود تا دیگران هم همین کار را در قبال مطالب شما انجام دهند.

این 5 نکته ای که اعلام شدن تنها بخشی از نکاتی است که باید رعایت کنید. اما همین نکات، اصلی ترین مواردی است که با رعایت آنها می توانید بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان هدایت کنید.

اینستاگرام

هیچ شکی نیست که اینستاگرام عمومی ترین و محبوب ترین شبکه ی اجتماعی در ایران است که میلیون ها ایرانی از آن استفاده می کنند و همین شبکه، کار را برای اشخاصی که می خواهند نگاه دیگران را به سمت خودشان جلب کنند خیلی راحت تر می کند. در اینستاگرام به راحتی می توانید لایک یا کامنت افراد را جذب پیج خودتان کنید و این نشان دهنده ی محبوبیت این شبکه نسبت به دیگر شبکه ها است.

این رسانه ی اجتماعی یک پلتفرم قوی و قدرتمند برای بازاریابی تصویری و ویدیویی است و با استفاده از آن به راحتی می توانید محصولات و خدمات و یا کسب وکارتان را به دیگران معرفی کنید. در این شبکه همانند توییتر بایستی از هشتگ ها برای بهتر دنبال شدن توسط مخاطبین استفاده کنید.

برای اینکه بیشترین بازخورد از لحاظ لایک و کامنت و یا مشاهده ی ویدیو در اینستاگرام را به سمت خودتان جذب کنید سعی کنید در ساعت های مشخص مطالب خودتان را ارسال کنید و بهترین زمان ممکن برای فعالیت در این شبکه بین ساعت های 8 تا 9 صبح، 2 بعد از ظهر و ساعت 5 بعد از ظهر است. این زمان هایی است که تست شده و مخاطبین در این ساعات مطالب شان را ارسال می کنند.

برای استفاده از اینستاگرام سعی کنید چند نکته را فراموش نکنید:

نکته ی اول: هرگز سعی نکنید به صورت مداوم اشخاصی را فالو کنید. این از نظر اینستاگرام جرم محسوب می شود و ممکن است برای مدتی پیج تان را بلاک کند که دیگر از این کارها تکرار نکنید.

نکته ی دوم: به هیچ عنوان فالوور خریداری نکنید. شما کاربرانی را می خواهید که به کسب و کارتان کمک کنند و به نوعی آنها را به بازدید کننده سایت و بعد به مشتری تبدیل کنید و خرید فالوور فیک هیچ کمکی به شما نمی کند

نکته ی سوم: اگر پیج تان کاری است هرگز سعی نکنید مطالب خنده دار یا مُزحک در آن قرار دهید و هیچ وقت در پیج کاری هیچ شخص حقیقی یا حقوقی را به سُخره نگیرید و یا هرگز فحش و ناسزا نگویید

نکته ی چهارم: هر روز در آن فعالیت کنید و پست قرار دهید اما پست های تکراری قرار ندهید

نکته ی پنجم: مطالب دیگران را لایک کنید و یا کامنت بگذارید و همچنین مطالبی که خودتان تولید کرده اید را در قسمت کامنت پست های دیگران به همراه لینک مطالب تان قرار دهید

نکته ی ششم: در پست هایتان همیشه از هشتگ استفاده کنید این به جستجوی بهتر کاربران کمک می کند

نکته ی هفتم: هرگز و به هیچ عنوان از پیج کاری مطالب شخصی ارسال نکنید. چرا که این مورد روی شخصیت کسب و کارتان تأثیر منفی می گذارد و اعتماد کاربران را از شما سلب می کند

و خیلی از نکات دیگر

روش 4: از یک هاست مناسب که سرعت بالایی دارد استفاده کنید

یکی از مهمترین دغدغه ی اشخاصی که وارد سایت می شوند این است که این سایت سرعت خوبی داشته باشد تا بتوانند مطالب مورد نیازشان را از این سایت دریافت کنند. یکی از این موارد که روی سرعت سایت تأثیر زیادی دارد استفاده از یک هاست مناسب و قدرتمند است.

این هاست انتخابی باید قدرت پردازش اطلاعات ورودی از کاربران زیادی را داشته باشد. در برخی موارد دیده می شود که کاربران خیلی زیادی به یک باره به سایت هجوم می آورند و اگر هاستی که این سایت روی آن قرار دارد نتواند درخواست های کاربران را اجابت کند به طبع سرعت سایت پایین می آید و کاربران سایت را ترک می کنند و این در بلند مدت به ضرر این کسب و کار اینترنتی خواهد بود.

اگر می خواهید نرخ فرار کاربران یا همان بانس ریت سایت تان پایین بیاید سعی کنید در انتخاب هاست خساست زیادی به خرج دهید. درست است که برخی از هاست ها هزینه ی زیادی را برای یک سال دریافت می کنند اما اگر یک دید بلند مدت نسبت به کسب و کارتان دارید باید شرکتی را برای میزبانی سایت تان در نظر بگیرید که از به روز ترین و جدیدترین نرم افزارها برای ساخت سرورهای هاست استفاده می کند و فرقی بین هاست های ایرانی و خارجی نمی کند. در این طور مواقع تعارف نداریم هر کدام که بهتر هستند همان را انتخاب کنید حتی اگر هزینه ی بیشتر را بخواهید پرداخت کنید چرا که پای آینده ی کاریتان در میان است.

یک نکته ی مهم در انتخاب هاست:

سعی کنید هاست هایی که اشتراکی هستند را انتخاب نکنید. هاست های اشتراکی بین چند سایت به اشتراک گذاشته می شود و این باعث می شود که در برخی موارد برای پردازش این سایت ها دچار مشکل شود و به مرور زمان سرعت سایت پایین می آید و کاربران را از دست خواهید داد. به این فکر کنید که بعد از چند سال بالای چند هزار نفر بازدید کننده در روز خواهید داشت و استفاده از هاست های اختصاصی در این طور مواقع خیلی به شما کمک خواهند کرد.

هاست های اشتراکی سرعت سایت را پایین می آورد و در دید مخاطبین و کاربران سایت تان یک سایت بی کیفیت جلوه می کند و تنها کاری که کاربران می کنند این است که ضربدر قرمز رنگ مرورگر را می زنند و به راحتی سایت تان را می بندند و از سایت های رقبایتان استفاده می کنند و این بزرگترین عیب این مورد است.

روش 5: بهبود بخشیدن سرعت لود شدن صفحات سایت
شما فقط 3 تا 5 ثانیه فرصت دارید تا کاربران را وارد سایت خود کنید و این اولین موردی است که کاربران و مخاطبین سایت با آن سر و کار دارند. اگر در هنگام ورود به سایت سرعت لود شدن صفحات پایین باشد به راحتی سایت شما را ترک می کنند و از یک سایت دیگر استفاده می کنند.

اما بالا بودن سرعت لود شدن صفحات می تواند کاربران زیادی را به سمت خودش بکشاند و صد البته یک تجربه ی مناسب کاربری را در ذهنش باقی می گذارد. اگر یک بار سایت شما با سرعت زیاد باز شود مخاطبین برای اینکه نیازهای شان را برطرف کنند هر سری وارد سایت شما می شوند چرا که می دانند سایت تان از سرعت خوبی برخوردار است.

و اگر در نتایج جستجوی گوگل به مطالب، مقاله ها، ویدیوها و پادکست های صوتی سایت تان برخورد کردند به سرعت وارد سایت تان می شوند چون تجربه ی بهتری از نحوه ی وارد شدن به سایت شما نسبت به دیگر سایت ها در ذهنشان دارند و این باعث می شود تا کاربران بیشتری به سمت سایت تان هجوم بیاورند و نرخ فرار کاربران کمتر و کمتر خواهد شد و به مرور زمان سایت تان در نزد مخاطبین محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد.

هر چه این محبوبیت ها و کلیک هایی که به واسطه ی همین سرعت سایت به دست آورده اید بیشتر شود به مرور زمان به صدر جستجوهای گوگل هم نزدیک و نزدیک تر خواهید شد و صد البته روی سئو سایت تان هم تأثیر خواهد گذاشت.

شاید از خودتان بپرسید که گوگل از کجا متوجه می شود که سرعت سایت چه اندازه است؟

شاید این مورد را متوجه شده باشید که هیچ چیز از چشمان تیزبین گوگل دور نخواهد ماند. هر کاربری که یک مطلب را در گوگل سرچ می کند به تعداد زیادی سایت های مختلف با مطالب متنوع برخورد می کند. اگر مطالب سایت شما هم بین این سایت ها باشد و در هنگام ورود بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد خب به طبع سایت را می بندد و گوگل این را می فهمد که چه کسی با چه IP نتوانسته است وارد سایت شود و تعدادشان چه اندازه بوده و یا چه اندازه ای از افراد توانسته اند وارد سایت تان شوند.

هر چه تعداد این کاربران زیادتر شود گوگل خیلی راحت این را می فهمد که سرعت سایت پایین است و یک نمره ی منفی در کارنامه ی سایت شما وارد می کند و همین روی سئو سایت تان تأثیر منفی خواهد گذاشت و نتیجه اش زمانی مشخص می شود که از صدر جستجوهای گوگل فاصله ی زیادی بگیرید.

حال سوال اینجاست که چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟

روش های زیادی وجود دارد از جمله:

روش اول: استفاده از تصاویر با حجم کم در صفحات اصلی یا فرعی سایت

روش دوم: استفاده نکردن از کدهای غیر ضروری در قالب سایت

روش سوم: انتخاب یک هاست مناسب و قدرتمند به خصوص اگر به صورت اختصاصی باشد نه اشتراکی

روش چهارم: استفاده کردن از قالب هایی که حجم زیادی ندارند

روش پنجم: بهینه کردن صفحه ی اول سایت که یکی از پر بازدیدترین صفحه ی سایت است

روش ششم: بالا بردن امنیت سایت

و خیلی از روش های دیگر

روش 6: ایجاد بک لینک های رایگان
یکی از مهمترین قسمت های سئو و بهینه سایت می تواند بحث ایجاد بک لینک باشد. بحثی که خیلی زمان بر اما مهمترین و شاید اگر اغراق نباشد اصلی ترین بخش در جذب بازدید کننده، همین بحث ایجاد بک لینک های رایگان است.

هر چه بک لینک های بیشتری بدست بیاورید اعتبار صفحات وب سایت و به مرور زمان اعتبار خود سایت تان بیشتر خواهد شد و این مورد شما را به صدر نتایج جستجوی گوگل نزدیک تر خواهد کرد. البته باید این نکته را مد نظر داشت ایجاد بک لینک بحث کاملاً گسترده و زمان بری است و لینک هایی که ساخته می شود همان زمان روی سئو سایت تأثیر خودش را نشان نمی دهد و ممکن است بسته به نوع لینک یک الی دو ماهی زمان بر باشد.

به هر حال لینک سازی طبق قانون های خاص خودش باید ساخته شود و ایجاد کردن آن در هر سایتی که اعتبار خوبی ندارد و یا یک سایت اسپم باشد، می تواند به اعتبار سایت تان خدشه وارد کند. قبل از اینکه لینکی را بسازید باید اعتبار دامنه و اعتبار سایت را در سایت moz.com بررسی کنید.

فرض کنید می خواهید یک لینک از سایتی بگیرید که حدود 2 سال قدمت دارد اما دامین اوتوریتی و پیج اوتوریتی آن بالاست. به طبع لینک هایی که از این سایت دریافت می کنید اعتبارش خیلی بیشتر از سایتی خواهد بود که 5 سال قدمت دارد و در کل یک سایت قدیمی به شمار می رود اما اعتبار سایتش پایین تر دیگر سایت ها است.

اما سوال اینجاست که در چه سایت هایی باید اقدام به گرفتن بک لینک کنیم؟

این مورد خیلی واضح است، سایت هایی که هم اعتبار بالایی از نظر پیچ اوتوریتی و دامین اوتوریتی دارند و هم بازدید کننده های زیادی هر روز به این سایت ها مراجعه می کنند مانند:

تالارهای گفتمان، انجمن ها، فروم های فارسی، سایت هایی که تبلیغات رایگان انجام می دهند (البته به شرط اینکه در آگهی ها به شما لینک قابل کلیک بدهند)، استفاده از تکنیک های رپورتاژ آگهی که آگهی سایت تان را در سایت های مختلف ثبت می کنند و این لنیک ها فالو و دائمی هستند، استفاده از بنرهای تبلیغاتی، استفاده از شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، استفاده از سایت های خارجی، لینک گرفتن از سایت های دانشگاهی و خیلی از موارد دیگر که می تواند به سئو سایت تان کمک بزرگی کند و صد البته بازدید کننده های بیشتری را هم دریافت کنید.

نکته ی بسیار مهمی که باید در هنگام لینک سازی به آن توجه کرد این است که باید صبر و حوصله داشته باشید. نمی توانید توقع داشته باشید که امروز لینک بسازید و همین امروز روی سئو سایت تان تأثیر بگذارد و بعد از مدتی به صفحه ی اول گوگل برسید. باید تا جایی که می توانید آهسته و پیوسته پیش بروید چرا که جذب بازدید کننده به زمان و صبر و حوصله نیاز دارد.

یک نکته ی مهم در ایجاد بک را فراموش نکنید:

به صورت نرمال و عادی این کار را انجام دهید. نه اینکه امروز 100 تا لینک بسازید و فردا 10 تا. خیلی عادی پیش بروید. به طور مثال تنظیم کنید روزانه 10 الی 15 لینک بسازید. این مورد روی اسپم نشدن سایت تان از نظر گوگل تأثیر زیادی دارد.

روش 7: استفاده از سیستم همکاری در فروش
سیستم همکاری در فروش یکی از سیستم هایی است که این روزها در برخی از کسب و کارهای اینترنتی رونق گرفته و مشتریان زیادی را هم به خودش جلب کرده و صد البته می تواند افزایش بازدید کننده را برای شما همراه داشته باشد. روش های زیادی برای کسب درآمد در این سیستم وجود دارد که سایت های مختلف از آن استفاده می کنند.

در اصل این مشتریان هستند که بازاریاب سایت تان می شوند و آن را در شبکه های اجتماعی به دیگران معرفی می کنند و به ازای هر مشتری که به سایت شما وارد می شود و خرید می کند یک درصد مشخص به این اشخاص ارائه می شود. همین ورود و خروج های کاربران به مرور زمان بازدید کننده های سایت تان را افزایش می دهد و از همه مهمتر اینکه همین بازدید کننده ها به یک مشتری تبدیل می شوند و در نهایت روی سئو سایت تأثیر می گذارد و در رتبه بندی های گوگل به مدارج بهتری دست پیدا می کنید.

اگر این سیستم را راه اندازی نکردید سعی کنید به فکر آن باشید. یکی از مهمترین دلیل هایش این است که به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید این کاربران هستند که برای دریافت سود به دنبال مشتری هستند و همین مورد برای هر دو طرف سودآور است، هم شما و هم کاربران.

روش 8: از ابزارهای سئو سایت مثل گوگل آنالیتیک استفاده کنید
یکی از ابزارهایی که خیلی از وب مسترها و مدیران سایت ها برای سئو و بهینه سازی سایت از آن بهره می برند، گوگل آنالیتیک است. تمام اطلاعاتی که باید در مورد سئو سایت تان بدانید در این برنامه وجود دارد و شما با بررسی و تحلیل کردن آن می توانید سئو بهتری را روی سایت تان انجام دهید تا به افزایش ترافیک بهتری دست پیدا کنید.

مزایای زیادی در استفاده از این برنامه وجود دارد که به اختصار چند مورد را بیان می کنیم:

مزیت اول: با استفاده از این برنامه می توانید یک گزارش تصویری از تعداد بازدید کننده های سایت دریافت کنید

مزیت دوم: استفاده از برنامه به شما می گوید که قویترین و ضعیف ترین صفحات سایت تان کدام صفحات هستند و کدامیک از دید کاربران جذاب تر بوده اند. اگر این مورد را متوجه شوید بیشتر می توانید برای جذب بازدید کننده مطالب جذاب تر تهیه کنید

مزیت سوم: موقعیت جغرافیایی کاربران و مخاطبین و بازدید کننده های سایت را از نظر شهر و کشور مشخص می کند

مزیت چهارم: یک جدول کامل از اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهد که مربوط به بازدیدکننده ها است. از اعداد گرفته تا گراف های نمایشی

مزیت پنجم: یک مرجع کامل از اینکه اشخاص و بازدید کننده از چه طریقی وارد سایت شده اند. از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، وارد کردن کلمات کلیدی، وارد کردن اسم سایت در مرورگر و خیلی موارد دیگر

مزیت ششم: مدت زمانی که کاربران در سایت به گشت و گذار پرداخته اند و بانس ریت یا همان نرخ فرار کاربران را مشخص می کند

مزیت هفتم: یک اطلاعات کامل به خصوص در مورد مطالب تولید شده و بلاگ را در اختیارتان قرار می دهد که کدام یک بازدید کننده و تأثیر پذیری بیشتری داشته است

مزیت هشتم: اطلاعات کافی در مورد کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید و مقایسه آنها با هم و همچنین با تمرکز بر روی کدام یک نتیجه ی بهتری دریافت خواهید کرد.

مزیت نهم: از این برنامه می توانید متوجه شوید که بازدید کننده های سایت در کدام روز و به چه دلیلی بیشتر از همه بوده است. آیا مطلب خاصی مثل متن، پادکست های صوتی، محتوای ویدیوی، جشنواره، تخفیف و غیره تولید کرده اید یا نه دلیل دیگری مثل ارسال ایمیل تبلیغاتی بوده است.

و خیلی از مزیت های دیگر که با دانستن آنها بیشتر می توانید روی افزایش بازدید و ترافیک سایت تان تمرکز کنید و به مرور زمان این مورد را بهبود ببخشید.

روش 9: به کار بردن کلماتی که خواننده را تحریک کند روی لینک سایت تان کلیک کند
اولین قسمتی که خواننده ها و کاربران با آن روبرو می شوند همان مطالب سایت شما در جستجوهای گوگل است. از ابتدایی که کاربران وارد گوگل می شوند و مطالب مورد نظرشان را جستجو می کنند وقتی با مطالب سایت تان مواجه می شوند باید عنوان این مطالب آنقدر در نظرش زیبا جلوه دهد که تحریک شود روی لینک سایت تان کلیک کند. عنوان مقاله ها، مطالب، محتوای صوتی یا همان پادکست ها و ویدیوهای تولید شده تان از این دسته هستند.

برای کاربران فرقی نمی کند شما مطلبی را تولید کرده اید که یک ماه به صورت شبانه روزی روی آن کار کرده اید. اولین مورد برای تولید محتوا این است کاربر را به سمت خودش جذب کند و این مورد اتفاقی نیست و با استفاده از یک عنوان زیبا، جذاب و گیرا می توانید کاربران را به سمت خودتان بکشانید. اگر محتوایتان بهترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد اما عنوانی زیبا نداشته باشد درصد اشخاصی که روی لینک سایت تان کلیک می کنند کمتر خواهد بود.

اما سوال اینجاست: چطور عنوانی جذاب برای مطالب خود ایجاد کنیم؟

یکی از موارد مهم در تولید محتوا استفاده از کلماتی است که خوانندگان را تحریک کند و این می تواند شامل کلماتی باشد که بهترین توصیف را از محتوای تولید شده دارد:

* کلماتی مانند عالی ترین، بهترین، بزرگترین، قوی ترین، جامع ترین، اصلی ترین، جالب ترین، سریع ترین، آسان ترین، بیشترین، داغ ترین و خیلی از کلمات دیگری که توصیفی هستند و ریشه این کلمات در بر گیرنده ی افعال مثبت هستند. به طور مثال: "اصلی ترین دلیل های ایجاد اعتماد به نفس در خود" یا " عالی ترین روش هایی که می تواند باعث موفقیت در کسب و کارتان شود".

* استفاده از کلماتی که می تواند یک ترس را در وجود خواننده برقرار کند که اگر این مطلب را نخواند به ضرر وی و کسب و کارش خواهد بود. کلماتی مانند بدترین، به هیچ وجه، ندانستن این موارد، پر ضررترین، هرگز، هیچ کس، جلوگیری نکردن، انجام دادن و خیلی از کلمات دیگر. به طور مثال: "انجام ندادن این رفتارها می تواند اعتماد به نفستان را کاهش دهد" یا " این موارد را در شبکه های اجتماعی هرگز بیان نکنید"

* از اعداد در عنوان مقاله ها استفاده کنید. این مورد روی روانشناسی خوانندگان کار می کند و در کل ذهن انسان به اعداد علاقه ی زیادی دارد و همچنین درصد مطالعه ی مقاله هایتان را افزایش می دهد و همین مورد کافی است تا افزایش بازدید سایت تان بیشتر شود.

* عناوینی را انتخاب کنید که حل مشکل مخاطبین را در بر داشته باشد نه فقط یک عنوان سرسری انتخاب کرده باشید. به طور مثال: "با این 7 نکته می توانید بهترین رتبه را در جستجوهای گوگل به دست بیاورید". در این مثال هم از اعداد استفاده کردید، هم از صفات توصیفی با یک فرکانس مثبت و همچنین یک مشکل و نحوه ی حل کردن این مشکل را ذکر کرده اید. با انتخاب این عناوین در اصل قرار است به مخاطبین کمک کنید مشکلاتشان حل شود و صد البته کلیک خور همین عنوان بیشتر از عناوین دیگر خواهد بود.

* از عنوان هایی استفاده کنید که کوتاه، قابل فهم و فاقد عبارات تخصصی باشد. باید این را بدانید که ممکن است اشخاص عادی هم مطالب شما را مطالعه کنند و در اصل باید به گونه ای این مطالب را بنویسید که حتی یک کودک هم بتواند آن را مطالعه کند و چه بهتر که از عنوان مقاله به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

* عناوین را به صورت سوال طرح نکنید. این مورد به خاطر این است که درصد کمی از مقاله ها و محتواهایی که در اینترنت وجود دارد به صورت سوالی است. سعی کنید ابتکار به خرج دهید و از عناوین غیر سوالی استفاده کنید و یا اگر می خواهید سوالی باشد از کلمات چگونه یا چطور استفاده کنید که درصد جستجو برای آن خیلی زیاد است.

رعایت کردن این نکات و در کنار هم قرار دادن کلمات می تواند عناوینی جذاب را برای محتوای تولید شده ی شما رقم بزند که درصد کلیک خور آن بیشتر از همیشه شود و به مرور زمان افزایش بازدید و ترافیک سایت تان بیشتر می شود و به صدر جستجوهای گوگل نزدیک و نزدیک تر شوید.

روش 10: از تأثیری که خبرنامه ها روی بازدید سایت دارند غافل نشوید
یکی از روش هایی که خیلی از سایت ها برای افزایش بازدید و همچنین نگه داشتن مشتریان از آن استفاده می کنند بهره بردن از خبرنامه است. این سیستم تأثیر زیادی روی ترافیک سایت دارد و کاربران با ثبت نام در این سیستم از جدیدترین اخبار، محتواها و مقاله های تولید شده بهره می برند و صد البته روشی برای جذب مخاطب بیشتر هم هست.

اما به یک شرط:

به شرط آنکه سایت شما آنقدر محتواهای جالب، جذاب و زیبا و دست اول تولید کند که مخاطبین برای عضو شدن در آن تحریک شوند وگرنه این مورد کاری بس مشکل خواهد بود.

خبرنامه می تواند بازگشت مخاطبین شما را تضمین کند چرا که این مورد روی سئو و بهینه سازی سایت تان فوق العاده اهمیت زیادی دارد. هر چه مخاطبین و کاربران بیشتری در حال تردد به سایت باشند و در سایت ماندگار شوند به طبع ورودی و خروجی های زیادی هم در گوگل برای سایت شما ثبت خواهد شد و این مورد بعد از مدتی تأثیرش را روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. سئو که بهبود پیدا کند به طور حتم بازدید و ترافیک سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرنامه در اصل یعنی مشتریان عادی را به یک مشتری دائم و وفادار تبدیل کردن است و همین مشتریان دائم به خریداران آینده ی محصولات و خدمات شما مبدل خواهند شد و برای اینکه این مخاطبین و مشتریان وفادار را وفادارتر از قبل کنید بایستی با ارائه ی بن های تخفیف برای محصولات و خدمات، سعی در راضی نگه داشتن آنها کنید. این بن های تخفیف صورت های مختلف دارد. می تواند به صورت تخفیف پولی باشد، ارائه یک فایل PDF، ارسال یک فایل صوتی یا ویدیویی آموزشی و رایگان و یا هر چیز دیگری باشد.

مشتریان و مخاطبین وقتی این موارد را مشاهده می کنند دلیلی نمی بینند که از خبرنامه و سایت شما خارج شوند و همین به مرور زمان به افزایش ترافیک سایت تان کمک می کند.

روش 11: استفاده از نوار اعلان
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد یک سایت می شود و به محض ورود یک نوار اعلان ظاهر می شود که مضمون کلی آن این است که: اگر می خواهید مطالب جدید به گوشی شما ارسال شود روی اجازه دادن کلیک کنید.

مزیت این نوار اعلان این است که هم مشتریان جدید را به سمت سایت هدایت می کند و هم مشتریان قدیمی را و تأیید کردن این موضوع باعث می شود تا جدیدترین مطالب، بن های تخفیف، جدیدترین محصولات و خدمات و هر چیز دیگری برای شما ارسال شود.

این مورد کمک بسیار بزرگی به سایت ها می کند تا مخاطبین و بازدید کننده های جدیدی به دست بیاورند و صد البته از همه مهمتر اینکه این بازدید کننده ها در بلند مدت می توانند مشتریان دائمی شما شوند.

روش 12: به روز رسانی مداوم و مستمر سایت آن هم با مقاله های قدیمی
همان طور که در روش اول هم گفتیم تولید محتوای ناب و جدید می تواند بازدید کننده های زیادی را از طرف گوگل به سمت سایت شما هدایت کند. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که گوگل به ویرایش مقاله ها و محتواهای قدیمی شما هم فوق العاده علاقه مند است. یعنی باید به گونه ای وقت بگذارید و همان مقاله هایی که ماه ها قبل تولید کرده اید و در گوشه ی سایت تان خاک می خورد را به روز رسانی کنید.

ربات های هوشمند گوگل هر روز به سایت شما وارد می شوند تا کارهایی که روی سایت تان انجام داده اید را مورد بررسی و کنکاش خودشان قرار دهند. با به روز رسانی و ویرایش مطالب قدیمی تر این اجازه را به ربات های هوشمند گوگل بدهید تا مطالب قدیمی شما را دوباره ایندکس کنند و در نتایج جستجوی خودش نشان دهد.

این به روز رسانی ها و ویرایش ها اگر ادامه دار باشد باعث افزایش بازدید سایت شما می شود و گوگل هم مزد زحمات تان را خواهد داد و بهتر از این چه چیزی است که رتبه این مطالب قدیمی را در نتایج جستجویش بهبود ببخشد؟

محتواهای قدیمی خودتان را تا جای ممکن ویرایش کنید و یا مطالب جدیدتری به آنها اضافه کنید. با این عمل، شما در اصل یک قدم مثبت به سمت بهبود سئو سایت تان برداشته اید. چرا که این محتواها را با اطلاعاتی که قبلاً داشته اید تولید کرده اید و ممکن است این مطالب قدیمی شده باشد.

با ویرایش کردن آنها و اضافه کردن مطالب جدیدتر می توانید به ربات های گوگل اجازه دهید که رتبه آنها را در نتایج جستجو بهبود ببخشند و از همه مهمتر ارزش و اعتبار صفحه به روز رسانی شده نزد گوگل بیشتر از قبل خواهد شد و هر چه این ویرایش ها بیشتر ادامه داشته باشد به صفحه ی اول گوگل نزدیک تر خواهید شد و بازدید کننده های بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

روش 13: متداولترین بخش جذب بازدید کننده استفاده از سئو و بهینه سازی سایت است
یکی از اصولی ترین و عامیانه ترین کارهایی که باید برای جذب بازدید کننده انجام دهید این است که روی سئو و بهینه سازی سایت تان کار کنید. سئو در اصل انجام یک سری تکنیک ها و ترفندهایی است که سایت شما را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه می کند تا بهتر بتوانند سایت تان را ایندکس کنند.

هر چه بیشتر روی این سئو کار کنید به طبع نتایج بهتری هم در جستجوی گوگل به دست خواهید آورد. البته یک نکته ی مهم را نباید فراموش کرد که سئو و بهینه کردن سایت یک امر مداوم و ادامه دار است. شما نمی توانید این فرض را داشته باشید که زمانی که به صفحه ی اول گوگل رسیدید دیگر کار تمام شده هست و نیازی به ادامه دادن نیست.

سئو کردن سایت همیشه وجود دارد و برای اینکه نتایج تان در جستجوی گوگل بهتر شود باید هر روز روی آن کار کنید و تمام نکاتی که در این مقاله گفته می شود به نوعی ترفندهای سئو و افزایش بازدید است. بایستی این را بدانید که هزینه کردن برای تبلیغات و دیده شدن در میان مردم، نیازمند یک بودجه ی زیاد است. اما تنها بودجه ای که برای سئو و بهینه کردن سایت تان پرداخت می کنید این است که وقت بگذارید.

به خاطر همین است که می گویند برای رسیدن به کسب درآمد از طریق اینترنت باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید چرا که در کل سئو و بهینه سازی زمان می برد و ممکن است یک سال یا بیشتر از آن ادامه داشته باشد. پس با دانستن این موضوع شروع به راه اندازی سایت و انجام سئو کنید.

هر چه بیشتر روی سئو کار کنید بهترین نتیجه ای که می توانید دریافت کنید این است که سایت تان به صدر جستجوها نزدیک می شود و بازدید کننده های بیشتر به سمت شما روانه خواهند شد و این می تواند درآمد سرسام آوری را نصیب شما کنند و شاید در اصل آرزوی تمام کسب و کارهای اینترنتی در هر زمینه ای این است که به صدر جستجوها نزدیک و نزدیک تر شود و این مورد فقط با سئو و بهینه سازی امکان پذیر خواهد بود.

روش 14: سعی کنید یک اپلیکیشن موبایل برای سایت تان طراحی کنید
این روزها کمتر کسی را مشاهده خواهید کرد که از گوشی های هوشمند استفاده نکنند و همین گوشی های هوشمند دلیلی شده تا مردم بیشتر به سمت استفاده از برنامه های تحت وب باشند. به جای اینکه وارد سایت شوند و از خدمات و محصولات آن استفاده کنند به راحتی با نصب اپلیکیشن همان سایت، تمام کارهایشان را انجام می دهند. این مورد می تواند در بلند مدت هم روی سئو سایت تان تأثیر بگذارد و هم روی افزایش بازدید کننده و ترافیک سایت.

اگر توجه کرده باشید تا چند سال پیش در هر خانه ای یک کامپیوتر بود که مردم از آن برای وصل شدن به اینترنت بهره می بردند. اما به مرور زمان که به عصر دیجیتال نزدیک شدیم و نسل گوشی های هوشمند وارد کشور شد، تعداد اشخاصی که از اینترنت و گوشی های هوشمند استفاده می کردند رو به افزایش بود. این مورد زیر ذره بین برخی از سایت قرار گرفت و یکی از عواملی شد تا با راه اندازی اپلیکیشن موبایل، کاربران و بازدید کننده های سایت شان نسبت به اشخاصی که از کامپیوتر وارد اینترنت می شدند، را افزایش دهند.

با طراحی برنامه ی موبایلی برای سایت، به راحتی می توانید کاربران را به سمت خود جذب کنید و از همه مهمتر کاربران و مخاطبین با دیدن برنامه و اپلیکیشن شما به یاد خدماتی که ارائه می دهید می افتند و این روی برند سازی کسب و کار اینترنتی و همچنین افزایش بازدید سایت تان تأثیر زیادی دارد و از همه مهمتر روی جستجوهای گوگل هم تأثیر می گذارد و همین دلیلی می شود تا همیشه در دسترس کاربران و مخاطبین خود باشید.

روش 15: تبادل لینک بین سایت شما و دیگر سایت ها
سئو و بهینه سازی سایت کاری زمان بر است. اینکه موتورهای جستجو بتواند سایت شما را بشناسد و به مردم معرفی کنند مقداری به اندازه ی یک سال زمان می برد. این به این شکل نیست که در این یک سال هیچ مشتری نداشته باشد، نه به هیچ عنوان. منظورمان این است که در همین یک سال مشتری هایی دارید اما بعد از گذشت این زمان مشتری های تان بیشتر خواهد شد. یکی از این روش های سئو و بهینه سازی سایت، تبادل لینک است. تبادل لینک هم به نفع سایت شما خواهد بود و هم به ضرر سایت تان که در زیر به مزایا و معایب این روش می پردازیم:

مزایا:

* با استفاده از این روش می توانید مخاطبین را از سایت های دیگر جذب سایت خودتان کنید

* سایت شما به مجموعه و گروهی بزرگ آن هم در زمانی اندک معرفی خواهد شد

* به دلیل رایگان بودن این روش هزینه ای بابت تبلیغات ارائه نمی شود

* رتبه ی سایت تا حدودی کوتاه مدت افزایش پیدا خواهد کرد

* اگر لینک شما در بهترین صفحه ی یک سایت قرار بگیرد تأثیرش خیلی بیشتر خواهد بود

معایب:

* مهمترین عیب و ایرادش این است که لینک یک سایت دیگر در سایت شما قرار می گیرد

* اگر به سایت هایی با کیفیت پایین لینک بدهید ممکن است در بلند مدت رتبه ی سایت تان پایین بیاید و دوباره باید از ابتدا شروع به لینک سازی در سایت های قوی تر کنید

* این مورد روی سئو سایت هم تأثیر منفی می گذارد به خاطر اینکه در حال ارائه ی یک تبادل لینک دو طرفه هستید

* فعالیت زیاد در تبادل لینک ممکن است از طرف گوگل به جریمه ختم شود

* شما با ارائه ی لینک به دیگر سایت ها، قرار است مخاطب جذب کنید اما اگر محتوای سایت های دیگر نسبت به سایت شما متفاوت باشد این امکان وجود دارد که تبادل لینک به ضرر شما باشند نه به سودتان

* اگر لینک سایت تان در بدترین و اسپم ترین صفحه ی سایت دیگران قرار بگیرد یک امتیاز منفی به ضرر شما خواهد بود

این مواردی که ارائه شد از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که یک اشتباه کوچک می تواند کسب و کار اینترنتی تان را به سمت و سویی بکشاند که تصورش برایتان سخت و دشوار باشد. پس با چشمانی باز این موارد را انتخاب کنید تا بازدید کننده های بسیار را به سمت خودتان بکشانید.

روش 16: هزینه کنید و سایت تان را به صورت حرفه ای طراحی کنید
این روشی است که خیلی از سایت های بزرگ انجام می دهند و با پرداخت هزینه یک سایت حرفه ای طراحی می کنند تا یک رابط کاربری خوب و منحصر به فرد بین سایت و کاربر به وجود بیاورند. این مورد شاید در نگاه اول مورد خیلی ساده ای به نظر بیاید اما در اصل یکی از روش های سخت برای جذب بازدید کننده به حساب می آید.

اینکه کاربر فقط به سایت شما وارد شود کافی نیست. باید وی را وادار کنید تا دفعات بعد هم به سایت تان مراجعه کند و این مورد با ایجاد کردن یک سایت حرفه ای و همچنین یک رابط کاربری قوی به حقیقت خواهد پیوست. کاربر همه چیز را درک می کند. از اینکه سرعت لود شدن سایت پایین است یا فونت هایی که استفاده می شود به هیچ عنوان جالب و زیبا نیستند و یا بعضی کلیدها در سایت قرار نگرفته است و یا در جای بدی قرار گرفته است. کلیدهایی مانند ثبت آگهی، خرید، ادامه ی مطلب و ...

مخاطب همه ی این ها را در نظر می گیرد و بعد تصمیم می گیرد که به بازدید کننده ی سایت تان تبدیل شود یا خیر. چرا که تک تک اینها در ذهن مخاطب باقی می ماند.

روش 17: در یک زمینه ی خاص تولید محتوا کنید
تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که به طور مثال چرا شما در سایت تان در مورد کسب و کار اینترنتی مطلب تهیه می کنید اما بازدید کننده و کامنت های کمتری دارید اما یک سایت دیگر همان مطلب را نشر می دهد اما هم بازدید کننده ی بیشتری دارد و هم کامنت های بیشتری؟

یکی از دلایل عمده ی این موضوع این است که این سایت ها به صورت کاملاً تخصصی در یک زمینه ی خاص شروع به فعالیت می کنند. به طور مثال همان سایت تمام تمرکزش را روی این موضوع گذاشته که فقط در مورد کسب و کارهای اینترنتی مطلب تهیه کند و درآمدی هم که کسب می کند از همین راه است. یعنی از تولید محتوا مخاطب جذب می کند و با خدمات و محصولاتی که در مورد کسب و کارهای آنلاین ارائه می دهد کسب درآمد می کند و از آن طرف مخاطبین هم این اشخاص را به عنوان یک متخصص در نظر می گیرند و به خاطر همین است که کامنت می گذارند و توقع جواب گرفتن از این سایت ها را هم دارند.

اما شما که در مورد همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می نویسید فقط می توانید بازدید کننده هایی معمولی و گذارا داشته باشید و کمتر کسی را می بینید که در سایت تان کامنت قرار بدهد. در این مورد پیشنهاد می دهیم که یک زمینه ی کاری را در پیش بگیرید. اگر در مورد مدیریت، کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، موفقیت و یا هر چیز دیگری اطلاعات کافی دارید سریعاً دست به کار شوید و به صورت تخصصی به همان موضوع بپردازید. خواهید دید که چطور بازدید کننده ها به سمت سایت تان روانه خواهند شد.

در این طور مواقع باید تکلیف خودتان را با زمینه ای که قرار است فعالیت کنید مشخص کنید وگرنه مجبور هستید در هر زمینه ای فعالیت داشته باشید و صد البته بازدید کننده ی کمتری نسبت به سایت هایی که به صورت تخصصی کار می کنند، خواهید داشت.

روش 18: به خوانندگان خود مرجع نشان دهید

چیزی که خیلی برای خوانندگان و بازدید کنندگان مهم است این است که مطلبی که می خوانند به یک مرجع قدیم یا جدید لینک داده شود. بازدید کننده ها می خواهند مطالب قدیم تکمیل کننده ی مطالب جدیدتر باشند. این نوع لینک ها می تواند داخلی یا خارجی باشد.

فرض کنید امروز یک مطلب در مورد "موفقیت در کسب و کار" تولید کرده اید و مدت ها پیش هم مطلبی در همین مورد نوشته اید. این دو مطلب به نوعی تکمیل کننده ی هم هستند و به هم ارتباط دارند. برای اینکه خواننده را به مطالب قدیمی تر ارجاع دهید راهی ندارید به جز این که این دو مطلب را به یکدیگر لینک بدهید که به این کار لینک بیلدینگ یا لینک داخلی می گویند.

با این کار شما دو مزیت بزرگ به دست می آورید:

مزیت اول: موتورهای جستجو وقتی یک مطلب جدید را ایندکس می کنند و به لینک های داخلی می رسند باعث می شود مطالب قدیمی تر هم ایندکس شود و این مورد باعث می شود از خاک خوردن مطالب قدیمی جلوگیری شود.

مزیت دوم: لینک های داخلی باعث می شود تا خوانندگان متوجه شوند که یک مطلب قدیمی تری هم وجود دارد که تکمیل کننده ی این مطلب جدیدتر است و همین موضوع روی افزایش بازدید مطالب قدیمی و همچنین روی ماندگاری مخاطبین در سایت تأثیر زیادی دارد و هر چه بیشتر در سایت باقی بمانند روی سئو سایت تأثیر مثبت می گذارد.

یک نمونه از لینک هایی که ارجاع دهنده ی مخاطب به یک مرجع درست و حسابی است، لینک های خارجی هستند. این نوع لینک ها به یک سایت دیگر لینک داده می شود اما باید سعی کنید در این طور مواقع یا اصلاً لینک ندهید و یا کمتر به سایت های دیگر لینک بدهید. چرا که بیشتر به سود سایت مقصد است تا سایت مبدأ و با ازدیاد این لینک ها به سایت های دیگر، تأثیر منفی روی سئو سایت شما خواهد گذاشت.

روش 19: از روش کامنت گذاری در سایت ها بازدید کننده جذب کنید

کامنت گذاری یک از روش های قدیمی برای جذب بازدید کننده است که به وسیله ی آن می توانید دو مزیت بزرگ و مهم به دست بیاورید:

مزیت اول: سعی کنید سایت هایی را پیدا کنید که با کامنت گذاشتن در آنها بتوانید به سایت تان لینک بدهید. این لینک هایی که دریافت می کنید شاید نوفالو باشند اما از نظر گوگل باز هم تأثیر دارند.

مزیت دوم: تا جای ممکن از گذاشتن کامنت هایی که سخیف و بی ارزش هستند خودداری کنید چرا که ممکن است هم کامنت تان تأیید نشود و هم نشان از این باشد هدفتان این است که می خواهید از سایت لینک بگیرید. کامنت هایی مانند

ممنون از مقاله تون، تشکر می کنم مقاله ی جالبی بود، مقاله ی خوبی بود به کارتون با قدرت ادامه بدهید و خیلی از کامنت های بی ارزش دیگر.

در عوض سعی کنید آنقدر تخصصی بنویسید که مخاطبین و همچنین مدیر سایت شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه بشناسد. این مورد روی ثبت کامنت و بازدید سایت تان توسط بازدید کننده ها تأثیر زیادی دارد. تا آنجایی که می توانید با سایت ها و ناشرهای مختلف همکاری کنید. همکاری با این سایت ها و ناشران می تواند به سرعت برق و باد کسب و کار اینترنتی تان را در معرض دید هزاران نفر قرار دهد و این بهتر از این است که یک بار یک پست مهمان قرار دهید و همه چیز تمام شود.

اما اگر در این سایت ها اقدام به کامنت گذاری اصولی و خلاقانه کنید و به صورت مفصل در مورد چیزهایی که می دانید بنویسید مخاطبین شما را متخصص در همان زمینه می بینند و برای اینکه از مطالب سایت تان بهره ببرند به راحتی به سایت تان مراجعه می کنند و این بهترین راه برای افزایش بازدید سایت است.

روش 20: فعالیت در انجمن ها، فروم ها و یا تالارهای گفتگو
یکی از عمومی ترین کارهایی که مدیران سایت ها و یا وب مسترها برای جذب بازدید کننده استفاده می کنند عضو شدن در سایت انجمن ها، فروم های فارسی و یا همان تالارهای گفتگو است. با این روش هم می توانید از این سایت ها بک لینک با ارزش بگیرید و هم بازدید کننده ها را به سمت سایت تان روانه کنید.

با اشتراک گذاری مطالب تان در این سایت ها و شرکت در بحث ها و کامنت گذاری به صورت تخصصی به راحتی می توانید خودتان را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و این شاید بهترین فرصت برای شما باشد تا تعداد بازدید کننده های سایت تان را روز به روز افزایش دهید و خودتان را به عنوان یک برند به دیگران معرفی کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند در فروم ها و انجمن ها به شما کمک کند تا بازدید کننده ها را به سمت خودتان بکشانید این است که در پایان هر مطلبی که قرار می دهید از امضاء مخصوص به خودتان که به سایت تان لینک داده اید استفاده کنید.

این امضاء الکترونیکی شما می تواند نام سایت تان، آدرس سایت تان و یا کلمه ی کلیدی شما باشد. فرقی نمی کند از کدام استفاده کنید. اما طوری آن را انتخاب کنید که مخاطب تحریک شود روی امضاء شما کلیک کند تا به سایت تان انتقال داده شود.

یک نکته ی مهم:

فقط به صفحه ی اول سایت تان لینک ندهید. تا جایی که می توانید به دیگر صفحات سایت تان لینک بدهید. این کار می تواند لینک گرفتن را از نظر گوگل عادی جلوه دهد و از اسپم شدن سایت تان جلوگیری کند و همچنین می تواند ارزش هر صفحه ی سایت تان را افزایش دهد.

روش 21: استفاده از سایت های پرسش و پاسخ برای جذب بازدید کننده
این روش هم یکی از روش های جالب جذب بازدید کننده به شمار می رود و تعداد این سایت ها هم زیاد هستند و با یک جستجوی کوچک می توانید سایت های زیادی را پیدا کنید. با استفاده از این روش هم می توانید 3 مزیت به دست بیاورید:

مزیت اول: با عضویت در این سایت ها به راحتی می توانید با کمی فعالیت یک بک لینک به دست بیاورید که ارزش آن بسیار زیاد است.

مزیت دوم: این سایت ها به علت اینکه بازدید کننده های زیادی دارند و هر روز افراد زیادی به آن مراجعه می کنند یک منبع بسیار خوبی است برای اینکه با سوال پرسیدن و یا به اشتراک گذاشتن مطالب تان بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان روانه کنید.

مزیت سوم: عضویت در این سایت ها و پاسخگویی کامل و تخصصی به کاربران دیگر می تواند شما را به عنوان یک متخصص در زمینه ی کاریتان مبدل کند و در بلند مدت برای افزایش بازدید سایت تان به شما کمک بزرگی می کند و آن موقع متوجه خواهید شد که این کاربران هستند که به سایت شما مراجعه می کنند تا مشکلات شان را از شما بپرسند.

لینک منبع: سایت درج آگهی رایگان کافه نیاز
 
بالا