برگزیده های پرشین تولز

کاملترین مرجع افزایش بازدید سایت در سال 2019 (قسمت دوم)

ghasemnorozi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
شیراز
be52_afzayesh-bazdid-site-part2.jpg

روش 22: استفاده کردن از تبلیغات
تبلیغات همان طور که از اسمش هم پیدا است یعنی باید تبلیغ کنید تا بر سر زبان ها بیفتید و برای این کار باید بودجه ی کافی در اختیار داشته باشید تا بتوانید مخاطبین را از دیگر سایت ها به سمت خودتان بکشانید. برای این کار باید دست به جیب شوید و با پرداخت هزینه که در برخی موارد هزینه های گزافی هم هست در سایت ها تبلیغ کنید و بازار هدف خودتان را جذب کنید.

این نوع تبلیغات دارای 3 نوع مختلف است:

نوع اول: به صورت بنرهای تبلیغاتی است که با طراحی این نوع بنرهای متحرک تبلیغاتی، آن را در سایت ها به نمایش در می آورید.

نوع دوم: تبلیغات کلیکی است که با پرداخت هزینه به سایت ها لینک سایت تان را در آنجا قرار می دهید. اما این را فراموش نکنید که این به نوعی خرید بک لینک هم می شود و گوگل با این مورد به شدت مخالف است و اگر الان این موضوع را متوجه نشود بعداً متوجه خواهد شد و قطعاً به ضرر سایت تان خواهد بود.

نوع سوم: استفاده از تبلیغات خود گوگل که همان Google Adwords است که سایت شما را در صفحه ی اول گوگل با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، قرار می دهد. اما این نوع تبلیغات بستگی به نوع هزینه ی شما دارد و به ازای هر کلیک روی لینک سایت تان، از هزینه ای که پرداخت کرده اید کم می شود.

به هر حال از هر نوعی برای تبلیغ استفاده می کنید باید این را مد نظر داشته باشید که تبلیغات هزینه بر هست و بایستی برای جذب بازدید کننده هزینه کنید.

روش 23: نقد و بررسی
این مورد شاید هنوز به صورت کامل جا نیفتاده است اما برخی سایت ها سعی کرده اند بخشی از سایت شان را در اختیار سایت های دیگر قرار دهند. به این شکل که شما به این سایت ها هزینه پرداخت می کنید و این سایت ها هم در قبال هزینه ی پرداختی، سایت تان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. با این روش شما 3 مزیت بزرگ به دست خواهید آورد:

مزیت اول: بدون دردسر تمام عیب و ایراد سایت تان را به شما بازگو خواهند کرد

مزیت دوم: لینک سایت تان در دیگر سایت ها قرار خواهد گرفت و حتی اگر نوفالو باشد باز هم روی سئو تأثیرگذار است

مزیت سوم: مخاطبین با دیدن مطالب دریافتی از سایت تان علاقه مند می شوند وارد سایت تان شوند و این به نوعی به افزایش بازدید سایت تان کمک خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید از این مورد بیشترین نتیجه را دریافت کنید خودتان تلاش کنید این نقد و بررسی هایی که از سایت تان می شود را در شبکه های اجتماعی، تالارهای گفتگو و همچنین فروم ها منتشر کنید و شاید در بهترین حالت بتوانید از همین موارد بک لینک های بسیار با ارزشی هم دریافت کنید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که مخاطبین بیشتری به سمت سایت تان روانه می شوند.

سعی کنید این نمونه سایت ها را در اینترنت پیدا کنید و بررسی کنید و ببینید که آیا این نقد و بررسی به سود شما هست یا خیر و اگر به سودتان بود هزینه پرداخت کنید نه اینکه اول هزینه پرداخت کنید و بعد ببینید بازدید کننده ی کافی دریافت نکرده اید.

روش 24: به جای تبادل لینک سعی کنید تبادل لوگو انجام دهید
همان طور که می دانید خواندن یک مطلب طولانی و یا حتی یک متن کوتاه برای مخاطبین سخت و دشوار و در برخی موارد درک کردن آن از همه سخت تر است. اما اگر همین مطالب را به صورت تصویر و به شکل یک اینفوگرافیک تهیه کنید چون به صورت تصویری است درک آن آسان تر خواهد بود و لوگو سایت تان را روی آن قرار دهید.

این روزها برخی از سایت به جای اینکه اقدام به تبادل لینک کنند سعی می کنند تبادل لوگو را در دستور کار خودشان قرار دهند. به این صورت که یک بخش از سایت شان را به این موضوع اختصاص می دهند و از سایت های دیگر درخواست می کنند لوگو سایت شان را در اختیار آنها قرار دهند اما به شرط اینکه لوگو سایت خودشان را هم در سایت مقصد نشان دهند.

تصویر خیلی سریع تر در ذهن مخاطبین قرار می گیرد و با تبادل لوگو به راحتی می توانید بازدید کننده های زیادی را به دست بیاورید.

این مورد دو مزیت مهم در بر دارد:

مزیت اول: تبادل لوگو به خاطر اینکه به صورت تصویری است خیلی زودتر شما را به شهرت و معروفیت و همچنین برند شدن می رساند.

مزیت دوم: در اختیار گذاشتن لوگو بیشتر به خاطر این است که به دیگر سایت ها لینک داده نشود و سایت تان به یک سایت اسپم از نظر گوگل تبدیل شود.

در بلند مدت خواهید دید که چطور با تبادل لوگو می توانید بازدید کننده های بیشتری را به سمت خودتان بکشانید.

روش 25: محصولات و خدمات رایگان ارائه دهید
مردم به محصولات و خدمات رایگان علاقه ی زیادی دارند و حاضرند یک فایل با حجم زیاد را به صورت رایگان دانلود کنند ولی هزینه ای بابت آن پرداخت نکنند. شاید این موضوع برای شما هم جالب باشد که بدانید یکی از کلماتی که خیلی در گوگل مورد جستجو قرار می گیرد کلمه ی "رایگان" هست.

مردم اگر ببیند یک سایت خدمات رایگان یا محصولات رایگانی را ارائه می دهند برای اینکه از قافله عقب نیفتند به این سایت هجوم می آورند و همین دلیلی می شود تا ترافیک این سایت بالا و بالاتر برود.

خدماتی مانند

* دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی

* دانلود رایگان پادکست های صوتی

* دانلود رایگان ویدیوهای انگیزشی و آموزشی

* دانلود رایگان اپلیکیشن و برنامه

* و خیلی از موارد دیگر

پیشنهادی که به شما داریم این است که برای افزایش بازدید می توانید فایل هایی را در اختیار کاربران قرار دهید که در دیگر سایت ها باید برای آن هزینه پرداخت کنند. این در بلند مدت می تواند بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت شما روانه کند و ترافیک سایت تان را افزایش دهد و همین بازدید کننده امروز را به مشتریانی دائم و وفادار فردا تبدیل کنید.

روش 26: از شهرت دیگران برای جذب بازدید کننده استفاده کنید
یکی از روش های متداولی که برخی از سایت ها از آن بهره می برند این است که از شهرت اشخاص مشهور و معروف که یک برندینگ شخصی به حساب می آیند استفاده می کنند تا به این وسیله مخاطبین را به سمت خودشان بکشانند که نمونه اش در کشور و یا دنیا کم نیستند.

به طور مثال فرض کنید یک سایت در مورد موفقیت و انگیزه طراحی کرده اید و قصد دارید بازدید کننده ی زیادی را به سمت خودتان بکشانید تا به این وسیله کسب درآمد کنید. در این مرحله می توانید با اشخاص مشهور و معروف مصاحبه و از آنها فیلم و ویدیو تهیه کنید و در سایت خود قرار دهید.

فرض کنید از اشخاصی مانند سید حسین عباسمنش، دکتر علیرضا آزمندیان، محمود معظمی، احمد حلت و خیلی از اشخاص دیگر که در زمینه ی موفقیت فعالیت می کنند مصاحبه تهیه کرده اید و همین فیلم را در سایت آپارات به نمایش گذاشته اید.

این اشخاص به خاطر محبوبیت و شهرتی که دارند خیلی زود به بازدید کننده ها سایت شما مراجعه می کنند تا از مطالب دیگر سایت تان استفاده کنند. این مصاحبه ها شاید برای شما هزینه در بر داشته باشد اما بی مُزد نخواهد بود و بعد از مدتی که تعداد بازدید کننده ها زیادتر شد و به درآمد رسیدید به طور حتم این هزینه ها را به دست خواهید آورد.

روش27: از طریق شبکه اجتماعی یا خبرنامه اقدام به ارسال تخفیف کنید
شبکه های اجتماعی این روزها مهمان خوانده و ناخوانده ی مردم است. این شبکه ها به گونه ای در زندگی مردم ریشه دوانده که در بیشتر مواقع دل کندن از آن خیلی سخت و دشوار است. برای همین این مورد بهترین فرصت برای بدست آوردن و جذب بازدید کننده است.

در ابتدای کار بایستی مخاطبین خود را ترغیب کنید که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و برای این کار تنها راهی که وجود دارد این است که به آنها اعلام کنید کدها و بن های تخفیف از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار آنها قرار گرفته می شود. این مورد باعث می شود تا مخاطبین و بازدید کننده ها مدام در میان سایت و صفحات شخصی شما در شبکه های اجتماعی در تردد باشند و این به نوعی تعداد بازدید کننده هایتان را بیشتر می کند.

برای خبرنامه هم به همین شکل است. مخاطب باید دلیلی داشته باشد تا به وسیله ی آن به عضویت خبرنامه شما در بیاید وگرنه هیچ کسی از دریافت ایمیل های وقت و بی وقت خوشش نمی آید و تنها دلیل همان ارسال بن ها و کدهای تخفیف به مخاطبین و بازدید کننده ها می تواند باشد.

روش 28: فایل ها و پادکست های صوتی ارائه دهید
بایستی این نکته را مد نظر داشته باشید که مردم این روزها با الکترونیکی شدن دنیای اطرافشان خیلی کمتر حوصله ی این را دارند که یک متن 10 صفحه ای را مطالعه کنند و به هیچ عنوان هم لازم نیست که مطالب به صورت متن تولید شود. مردم بیشتر دوست دارند یک شخص این مطلب را برایشان با صدای دلنشین و گوش نوازش بخواند و همین باعث شده تا خیلی از سایت ها اقدام به تولید محتوای صوتی یا همان پادکست های صوتی کنند و چه سودهایی که نصیب خودشان نکرده اند و مطمئن باشید پادکست های صوتی رایگان، کولاک می کنند.

به طور مثال سایت رادیو مثبت را در نظر بگیرید. سایتی که این چند سال با دوبلورهای قدرتمند دست به کاری بزرگ زده و اقدام به تولید کتاب های صوتی در زمینه ی موفقیت کرده است. هر چند که بیشتر این کتاب های صوتی هزینه دار است اما ارزش این را دارد که مقداری هزینه کنید و یک فایل صوتی با کیفیت را خریداری کنید.

البته این نکته را فراموش نکنید که مدت زمان فایل ها را زیاد نکنید که حوصله ی کاربران سر برود. اگر مدت زمانش زیاد است آن را به چند قسمت تقسیم بندی کنید و در سایت قرار دهید.

پادکست های صوتی مزیت های زیادی را به همراه دارد که به اختصار چند مورد را بیان می کنیم:

مزیت اول: خیلی سریع تر به یک برند تبدیل می شوید

مزیت دوم: بازدید کننده های بیشتری را به دست خواهید آورد

مزیت سوم: مخاطبین در هر جایی می توانند این فایل ها را گوش دهند

مزیت چهارم: هر چه مخاطب بیشتر در سایت باقی بماند و این فایل های صوتی را گوش دهد، به طبع بانس ریت سایت تان کاهش پیدا می کند و این روی سئو سایت تان تأثیر زیادی خواهد گذاشت

مزیت پنجم: تعداد اشخاصی که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می شود، از گوشی های هوشمند استفاده می کنند زیاد است و این بهترین فرصت است که به زمره ی سایت هایی در بیایید که از پادکست های صوتی استفاده می کنند.

مزیت ششم: دانلود آن در همه جا اگر دسترسی به اینترنت باشد فوق العاده راحت است

مزیت هفتم: مطمئن باشید اگر مخاطبین از یک فایل صوتی خوششان بیاید برای دفعات بعد هم به سایت شما مراجعه می کنند و این ترافیک سایت تان را بالا می برد

پس سعی کنید مطالبی که تولید می کنید را تا جای ممکن به پادکست های صوتی تبدیل کنید و آن را در سطح اینترنت پخش کنید. این کار خیلی سریع تر بازدید کننده ها را به سمت شما می کشاند.

روش 29: از محتوای ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ استفاده کنید
جذابیت و محبوبیت ویدیو مارکتینگ نسبت به دو روش قبلی یعنی همان پادکست های صوتی و تولید محتوای متنی بیشتر است و تأثیری که ویدیو روی مخاطبین می گذارد به خاطر نوع تصویری بودن و همچنین استفاده از صوت، نسبت به دو روش قبلی خیلی بیشتر است.

برای اینکه این موضوع را بیشتر درک کنید می توانید یک فایل چند صفحه ای را تولید کنید و در کنارش محتوای صوتی و ویدیویی را قرار دهید. خواهید دید که مخاطبین و بازدید کننده ها بیشتر از ویدیوها استقبال می کنند و این روی ماندگاری مخاطبین در سایت و کاهش نرخ فرار کاربر یا همان بانس ریت، تأثیر فوق العاده ای دارد.

برای انتشار ویدیو به دو روش می توانید عمل کنید:

روش اول: در این روش اگر خودتان در زمینه ای که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کرده اید مهارت و توانایی خاصی دارید می توانید خودتان شخصاً جلو دوربین بروید و از مهارت ها، توانایی ها، استعدادها و همچنین تجاربی که کسب کرده اید صحبت کنید و بازدید کننده ها را به سمت خودتان بکشانید و از همین راه هم کسب درآمد کنید.

روش دوم: فیلم ها و ویدیوها را به صورت ویدیوهای انگیزشی یا مقاله ها و محتواهایی که تولید می کنید را می توانید به صورت ویدیوهای آموزشی در بیاورید و با لوگو و آدرس سایت در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا، جعبه و خیلی از سایت های دیگر قرار دهید و لینک ویدیو را در سایت خودتان قرار دهید. به این وسیله هم می توانید بازدید کننده های زیادی را جذب خود کنید.

اما نحوه ی تولید ویدیوی آموزشی چگونه است؟

این روش هم روشی کاملاً ساده است. برای این منظور سعی کنید تیترها و جملات مهم از یکی از محتواهایی که قبلاً تولید کرده اید را در برنامه ی پاورپوینت وارد کنید و برای هر جمله یک تصویر زیبا تهیه کنید و خودتان با هندزفری محتوایی که تولید کرده اید را صحبت کنید. اما سعی کنید هنگام ضبط کردن در مواقعی این کار را انجام دهید که همه جا ساکت باشد چرا که کوچکترین صدا هم ضبط خواهد شد و این روی کیفیت کارتان تأثیر می گذارد.

اما مهمترین قسمت ماجرا اینجاست که این برنامه ی پاورپوینت را به ویدیو تبدیل کنید و این مورد با برنامه ی Snagitامکان پذیر خواهد بود. با استفاده از این برنامه می توانید از محیط این برنامه فیلم برداری کنید و خروجی آن را به ویدیوی قابل نمایش تبدیل کنید و در اختیار کاربران قرار دهید.

البته سعی کنید هر ویدیویی را تهیه نکنید که وقت شما هدر برود و از آن سو هم کاربری را به سمت خودش جذب نکند. به جای آن که ویدیوهای آموزشی بی ارزش را تولید کنید سعی کنید در هر موردی که می دانید کاربران زیادی را جذب خودش می کند فیلم تهیه کنید به طور مثال ویدیوهای آموزشی که در سایت های دیگر آن را به صورت پولی در اختیار کاربران قرار می دهند.

سپس همین ویدیوی که آماده کرده اید را در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا، جعبه و خیلی از سایت های دیگر قرار دهید که آمار بازدید روزانه ی آن به هزاران نفر می رسد قرار دهید و این فرصت را در اختیار خودتان قرار دهید تا از طریق ویدیو، لوگو، آدرس سایت و همچنین پروفایل تان، کاربران را به سمت کسب و کار اینترنتی تان روانه کنید. مردم کنجکاو هستند تا ویدیوهای جدید را روزانه دریافت کنند و شما هم با تولید این ویدیوها این فرصت را در اختیار خودتان و همچنین کاربران قرار داده اید تا وارد سایت تان شوند.

آیا راه دیگری هم برای جذب بازدید کننده از طریق تهیه ی ویدیوهای آموزشی وجود دارد؟

بله. سایت های زیادی وجود دارند که ویدیوهای آموزشی را به صورت رایگان دریافت می کنند و شما هم می توانید ویدیوهایتان را در آنجا آپلود کنید و در اختیار کاربران علاقه مند قرار دهید. سایت هایی مانند وب یاد، فرانش، فرادرس و خیلی از سایت های دیگر.

یکی از مزیت این سایت ها نسبت به سایت ها و سرویس های اشتراک ویدیو مانند آپارات، یوتیوب و غیره این است که به صورت تخصصی به تهیه ویدیوهای آموزشی پرداخته است و ویدیوهای متفرقه تولید نمی کند و این بزرگترین فرصتی است که این سایت ها در اختیار شما قرار داده اند به خاطر اینکه کاربرانی که وارد این سایت ها می شوند همه به دنبال ویدیوهای آموزشی هستند.

در میان محتواهایی که تولید می کنید هم می توانید از ویدیوهایی که تولید کرده اید استفاده کنید. این عمل به ماندگاری و بیشتر ماندن کاربران در سایت کمک بزرگی می کند و درصد تماشای این نوع ویدیوها در سایت خیلی بیشتر خواهد بود.

روش 30: خدماتی متمایز ارائه دهید
اگر نگاهی به دنیای اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی بیندازید متوجه خواهید شد که خیلی از سایت ها خدماتی کاملاً مشابه را ارائه می دهند اما شکل و شمایل سایت شان با هم متفاوت است و در برخی موارد همین شکل و شمایل متفاوت باعث ایجاد یک رابط کاربری قوی می شود و کاربر را نسبت به دیگر سایت ها بیشتر جذب می کند.

اما این تفاوت در شکل ظاهری درآمد آنها را بیشتر نمی کند و مجبور می شوند دست به دامن یک مزیت رقابتی و خدماتی متمایز شوند. در اینجاست که باید خوب فکر کنید و ببینید چه محصول و چه خدماتی را می توانید متفاوت تر ارائه دهید تا از زیر سلطه ی رقبای خود خارج شوید و هر چه خدمات و محصولات تان متمایزتر باشد بازدید کننده های بیشتری را جذب خواهید کرد.

در این طور مواقع یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تحلیل رقبا را انجام دهید. با تحلیل و بررسی رقبا متوجه خواهید شد که رقبای شما چه سایت هایی هستند، چه خدمات و چه محصولاتی را ارائه می دهند، نحوه ارائه دادن آن ها چگونه است، نقاط قوت و ضعف رقبای تان در چه چیزهایی خلاصه می شود، چه اندازه از بازار را در اختیار خودشان دارند، آیا برند هستند یا نه در ابتدای برند شدن هستند، مشتریان از نحوه ی خدمات رسانی آنها راضی هستند و خیلی از موارد دیگر.

هر چه بیشتر تحلیل کنید و نقاط ضعف و قدرت آنها را شناسایی کنید می توانید یک مزیت رقابتی از همین نقاط ضعف به وجود بیاورید که به وسیله ی آن مشتریان و بازدید کننده های بیشتری را به سمت خودتان بکشانید و این می تواند در بلند مدت رمز موفقیت کسب و کار اینترنتی شما باشد.

روش 31: به مشتریان خود پاداش و جایزه بدهید
یکی از دغدغه های اشخاصی که کسب و کار اینترنتی دارند دریافت کردن ایمیل از مخاطبین است و این به یک دردسر برای آنها تبدیل شده است. برای این کار شما می توانید به مشتریان خود پاداش و جایزه بدهید و اعلام کنید که در ازای ارائه ایمیلشان یک فایل صوتی، ویدیویی، کتاب الکترونیکی، آموزش ها، مشاوره ها و یا پاداش هایی از محصولات و خدمات خودتان ارائه دهید.

ارائه ی این نوع پاداش ها و جایزه ها باعث می شود تا کاربران خیلی راحت تر و با اعتماد بیشتری ایمیل شان را در اختیار شما قرار دهند و این بهترین فرصت برای شماست که بتوانید از همین ایمیل ها مشتریان را به مشتریانی دائم و وفادار تبدیل کنید و همچنین مخاطب را وادار کند که به صورت مکرر به سایت تان مراجعه کند و همین در افزایش بازدید سایت و ترافیک سایت تان تأثیر مثبتی می گذارد.

مثلاً اعلام کنید 5 تا 20 درصد تخفیف به اشخاصی ارائه می شود که در خبرنامه عضو شوند و یا اینکه این تخفیف ها به اشخاصی ارائه می شود که محتوای تولید شده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و یا اینکه در بخش مشتریان ویژه ی سایت ثبت نام کند.

یک نکته ی دیگر در ارائه ی پیشنهادات و تخفیفات که می توانید از آن به سود سایت تان استفاده کنید، هرگاه این پیشنهادات شما بیشتر و بیشتر شود در میان مردم و مخاطبین این مورد دست به دست می چرخد تا همه خبردار شوند که کسب و کاری اینترنتی تان پیشنهادات ناب و با ارزشی را ارائه می دهد.

همین مورد کافی است تا دیگر سایت ها هم از سایت شما نام ببرند و یک بک لینک به سایت تان بدهند و این نمونه بک لینک هایی که دریافت می کنید بسیار با ارزش و مهم هستند و هر چه این پیشنهادات بیشتر شود بازدید کننده های بیشتری را دریافت خواهید کرد.

روش 32: از سایت های ویکی برای افزایش بازدید استفاده کنید
یکی از سایت هایی که بازدید کننده های فوق العاده زیادی را در اختیار دارند و از نظر رتبه بندی الکسا جزء 10 سایت برتر دنیا به حساب می آید، سایت ویکی پدیا و زیر مجموعه ی آن است و به عنوان یک دانشنامه ی آزاد تلقی می شود که همه ی مردم حق دخل و تصرف در آن را دارند. تمام مردم اگر طبق قوانین ویکی پدیا عمل کنند به راحتی می توانند به یک نویسنده در ویکی پدیا تبدیل شوند.

اگر شما هم قصد این را دارید که از ویکی پدیا بازدید کننده های زیادی را جذب کسب و کار اینترنتی خودتان کنید سعی کنید طبق این قوانین ابتدا اعتماد ویکی پدیا را جلب کنید و برای این کار موضوع های مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید و از همان ابتدا با قدرت تمام شروع به ویرایش مطالب کنید. البته سعی نکنید از همان روز اول به سایت تان لینک بدهید چون طبق قوانین سخت ویکی این کار تخطی از قوانین محسوب می شود و ممکن است دسترسی شما را ببندد و دیگر نتوانید از حساب کاربری تان استفاده کنید.

به صورت مداوم مطالب را ویرایش کنید و بعد از مدتی سعی کنید خودتان یک صفحه ی مجزا برای یکی از مطالبی که در سایت تان وجود دارد ولی توضیحی در ویکی در مورد آن نیست، ایجاد کنید. هرگاه که ویکی به شما اعتماد کرد آن موقع می توانید از آن بک لینک بگیرید و این بک لینک یکی از با ارزش ترین بک لینک هایی است که ممکن است در دوران سئو از یک سایت گرفته باشید و تنها دلیلش این است که ویکی پدیا لینک های داخلی زیادی دارد اما لینک های خروجی که به دیگر سایت ها می دهد خیلی کم است و همین باعث شده تا ارزش این بک لینک بالا باشد.

یک نکته ی دیگر در هنگام ویرایش کردن و گرفتن بک لینک این است که سعی کنید به مطلبی از سایت تان لینک دهید که یک مرجع کامل باشد نه یک مطلب عادی. این مرجع کامل می تواند شامل 30000 کلمه یا بیشتر باشد که به صورت کامل در یکی از مقاله های سایت به آن پرداخته ایم. زمانی که مقاله به صورت کامل تمام شد آن را به مرور زمان در میان اهالی کسب و کارهای اینترنتی دست به دست بچرخانید که فلان سایت یک مرجع کامل در مورد یک مقاله در اختیار دارد.

ساختن همین مقاله شاید یک یا دو ماه زمان ببرد اما ارزشش را دارد که به وسیله ی همین مقاله از ویکی پدیا لینک بگیرید و همچنین بازدید کننده های زیادی را به دست بیاورید. بعد از مدتی تا جای ممکن همین مقاله که در ویکی وارد کرده اید را ویرایش کنید تا هم ارزش مطلب تان بالاتر برود و هم در میان مدیران ویکی به یک مدیر با ارزش تبدیل شوید.

روش 33: از پروتکل Https استفاده کنید
این روزها سرقت اطلاعات به خصوص اطلاعات کارت بانکی در خیلی از سایت ها رو به افزایش است و مخاطبین برای اینکه یک خرید امن را تجربه کنند سعی می کنند بیشتر به سایت هایی مراجعه کنند که دو خصوصیت مهم را داشته باشد.

خصوصیت اول: استفاده از پروتکل https که به نوعی از مواردی است که گوگل روی آن حساب ویژه ای باز کرده و به سایت هایی که از این پروتکل استفاده می کنند رتبه ی بهتری را ارائه می دهد و همین مورد در نتایج جستجوی گوگل به خوبی قابل مشاهده است و شاید همین الان رقبایتان از همین پروتکل استفاده می کنند.

خصوصیت دوم: استفاده از نماد الکترونیکی یا همان اینماد است که مردم با دیدن آن یک حس اعتماد به این سایت پیدا می کنند و با خیال راحت می توانند از درگاه های پرداخت آن استفاده کنند. دریافت اینماد دارای شرایط خاصی است که با رعایت آنها می توانید این نماد که یک نماد دولتی است را در سایت تان به کار ببرید.

با داشتن این دو خصوصیت می توانید این فرصت را به دست بیاورید تا کاربران با خیال راحت در سایت تان گشت و گذار کنند و مدام به سایت تان مراجعه کنند و همین باعث افزایش ترافیک سایت تان می شود.

روش 34: محتواها و مطالب طولانی تهیه کنید
تولید محتوا به صورت روزانه و مکرر این فرصت را در اختیارتان می گذارد تا بازدید کننده های بیشتری را به سمت سایت تان روانه کنید اما در این بین، محتواهایی که خیلی طولانی هستند این فرصت را بیشتر از همیشه در اختیارتان قرار می دهند.

موتورهای جستجوی گوگل عاشق این هستند تا مطالب طولانی را ایندکس کنند و هر چه این مطالب طولانی تر باشد برای جذب مخاطب و قرار گرفتن در بهترین رتبه های گوگل فرصت بهتری در اختیار خواهید داشت. اگر سری به جستجوهای گوگل بزنید این مورد را به خوبی درک خواهید کرد که محتواهای طولانی تر هم بازدید کننده ی بیشتری دارند و هم رتبه ی بهتری.

اگر قرار است 10 محتوای کوتاه و مختصر که به موارد جزئی اشاره شده تولید کنید می توانید سعی کنید این محتواها را به 5 مورد برسانید اما به صورت کامل و با تمام جزئیات تهیه شده باشد. مطالبی که در هر کجای وب نتوان آن را پیدا کرد.

روش 35 : استفاده از وبینار
با پیشرفت تکنولوژی، کاربران و مردم خیلی زیادی هستند که مایلند اطلاعات کاری خود را در یک زمینه ی خاص افزایش دهند. به طور مثال فرض کنید شخصی در یک شهر کوچک زندگی می کند و تصمیم می گیرد در مورد سئو و بهینه سازی سایت تخصص لازم را کسب کند اما هر چه این در و آن در می زند راه به جایی نمی برد و بعد از مدتی به این نتیجه می رسد که برای پیشرفت باید به شهر بزرگ مهاجرت کند.

اما با کمی جستجو متوجه می شود اشخاص و شرکت هایی هستند که اطلاعات شان را به صورت زنده از اینترنت پخش می کنند و با پرداخت مقدار جزئی پول به راحتی می توان در این جلسه ها شرکت کرد که به آن وبینار گفته می شود. در اصل وبینار به خاطر جدید بودنش باعث می شود تا ترافیک و بازدید سایت افزایش پیدا کند و مزیت های زیادی را هم به همراه دارد. از جمله:

مزیت اول: دیگر احتیاجی نیست به شهر دیگر بروید و هزینه های زیاد ایاب و ذهاب پرداخت کنید.

مزیت دوم: وبینار به خاطر اینکه به صورت آنلاین از سایت پخش می شود باعث می شود تا بانس ریت یا همان نرخ فرار کاربران کاهش پیدا کند و این روی سئو سایت خیلی تأثیر گذار است

مزیت سوم: با برگزاری وبینار به راحتی می توانید اطلاعات تماس اشخاص علاقه مند را دریافت کنید و دفعات بعد هم به آنها ایمیل ارسال کنید

مزیت چهارم: اطلاعات خیلی زیادی را می توانید از وبینار دریافت کنید

مزیت پنجم: به خاطر نوع استفاده از اینترنت به راحتی می توانید با هر شخصی در کل دنیا به صحبت بپردازید

مزیت ششم: وبینارها می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کارتان را گسترش دهید هم به خاطر اینکه تازه و جدید هستند و هم به دلیل اینکه به نوعی تبلیغ برای کسب و کارتان به حساب می آید

مزیت هفتم: ارائه وبینار باعث می شود تا اعتبار کسب و کارتان افزایش پیدا کند

مزیت هشتم: در هنگام ارائه ی وبینار می توانید تبلیغ از کسب و کارهای دیگر دریافت کنید و آن را به نمایش بگذارید

مزیت نهم: با استفاده از آن می توانید مشتریان و مخاطبین زیادی را به سمت سایت تان روانه کنید

مزیت دهم: وبینار باعث می شود تا کسب و کار اینترنتی تان برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود

مزیت یازدهم: وبینارها تأثیر زیادی روی درک مخاطبین می گذارد به خاطر اینکه برای آنها جذاب تر خواهد بود

و خیلی از مزیت های دیگر

به هر حال استفاده از این موارد باعث افزایش جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت می شود. سعی کنید اگر مهارت و توانایی خاصی دارید روی وبینار مانور دهید چرا که جدید است و کاربران را به سمت تان جذب می کند. نکته ی مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که می توانید همین وبینار را به صورت آفلاین هم در اختیار کاربران خود قرار دهید. برای این کار می توانید فایل های تصویری یا ویدیوهای خودتان را در سایت های اشتراک رویداد مثل سایت ایوند به صورت کاملاً رایگان با قرار دادن لینک مستقیم آپلود کنید.

اگر در یک حوزه ی خاص مهارت و توانایی دارید این کار را انجام دهید تا بتوانید کاربران زیادی را از این سایت پر بازدید به سمت سایت خودتان هدایت کنید. اگر صدا و تصویر شما از ویدیو پخش شود و سپس از آنها درخواست کنید که برای دریافت مطالب جدیدتر به سایت تان مراجعه کنند مطمئن باشید کاربران این کار را انجام می دهند و چه بسا که همین بازدید کننده ها روزی به یک مشتری دائم و وفادار تبدیل شوند.

روش 36: انجمن های گفتگو یا همان تالارهای گفتمان در سایت تان ایجاد کنید
یکی از بهترین روش هایی که می توانید انجام دهید که مخاطبین زیادی را به سمت سایت تان جذب کنید ایجاد کردن انجمن های پرسش و پاسخ یا انجمن های گفتگو است که این روزها خیلی در میان مردم رواج پیدا کرده است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. کاربران بسته به نوع کسب و کاری که دارند به این تالارها مراجعه می کنند تا هم از این تالارها بک لینک بگیرند و هم کسب و کارشان را به دیگران معرفی کنند.

البته این نکته را فراموش نکنید که ایجاد کردن تالار گفتگو مبتنی بر این است که وقت زیادی را صرف کنید چرا که کاربران زیادی به سمت سایت هجوم می آورند تا در آن فعالیت کنند و این مورد نیازمند وقت گذاشتن و مدیریت مداوم است.

روش 37: کتاب های الکترونیکی یا همان Ebook ارائه دهید
استفاده از کتاب های الکترونیکی یا Ebook با فرمت PDF می تواند به کسب و کارتان کمک کند تا مخاطبین و بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان هدایت کند. این نوع استفاده ها به 4 شکل متفاوت است:

شکل اول: می توانید به صورت کاملاً رایگان آن را در اختیار کاربران قرار دهید فقط به خاطر اینکه بازدید کننده ی بیشتری را جذب کنید.

شکل دوم: می توانید یک فایل با ارزش را برای فروش بگذارید ولی باید آنقدر ارزشمند باشد که کاربران برای آن هزینه کنند و همچنین حاضر باشند وارد سایت تان شوند.

شکل سوم: می توانید مقاله ها و محتواهایی که تولید می کنید را به صورت فایل الکترونیکی ارائه دهید و در فایل ها حتماً لینک و لوگو سایت را قرار دهید تا در صورتی که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی یا دیگر مکان ها به اشتراک می گذارند به عنوان مرجع از آن استفاده شوند و در صورت نیاز به سایت تان مراجعه کنند.

شکل چهارم: برای اینکه از سایت های دیگر هم بازدید کننده و ترافیک خوبی جذب کنید می توانید همین مطالب تولید شده را به صورت فایل های الکترونیکی تهیه و در سایت های آپلود کتاب های الکترونیکی به صورت رایگان بارگذاری کنید.

با توضیحات قدرتمندی که مربوط به فایل در سایت مربوطه می نویسید به راحتی می توانید کاربر را مجاب کنید که فایل را دانلود کند و از آن سو با لینکی در این فایل قرار داده اید بازدید کننده به سمت سایت تان هدایت می شود.

نکته ی مهمی که باید بدانید این است که زمانی که فایل های الکترونیکی خودتان را در سایت های اشتراک فایل قرار می دهید یک معامله چند سر سود را برده اید. اول اینکه این سایت فایل ها را در سایت خودشان قرار می دهند. دوم اینکهفایل شما را در اپلیکیشن سایت هم قرار می دهند. سوم اینکه در برخی موارد هم دیده می شود که فایل تان را در کانال تلگرام هم قرار می دهند و این سود بزرگی است که نصیب شما می شود.

هرگاه سایت خودتان را میزبانی برای فایل های الکترونیکی کردید به طبع بازدید کننده های زیادی هم وارد سایت می شوند تا این فایل ها را به صورت رایگان دانلود کنند و اگر ارزشمند باشد به طبع آن را در دیگر سایت ها یا شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و فایل شما به صورت ویروسی در کل اینترنت پخش می شود و شاید بهترین سودی که نصیب شما شود این است که دیگر سایت ها به سایت تان لینک بدهند و با کسب و کار اینترنتی تان هم آشنا شوند و به مرور زمان به یک برند مشهور و معروف تبدیل شوید.

روش 38: استفاده از تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین به دو صورت استفاده می شود: رایگان و هزینه دار.

تبلیغات رایگان همان طور که از اسمش پیداست روشی است که در سایت های درج آگهی رایگان مانند همین سایت"کافه نیاز" تبلیغات خودتان را به صورت رایگان قرار می دهید و خیلی از اشخاصی که در هر زمینه ای یک کسب و کار دارند از این روش های رایگان استقبال می کنند.

اما در روش آنلاین دیگر برای اینکه بهتر دیده شوید باید هزینه پرداخت کنید و به قول یک ضرب المثل معروف: اگر طاووس خواهی، باید جور هندوستان کشی.

این یعنی اگر می خواهید بازدید کننده و مشتریان بیشتری دریافت کنید باید هزینه ی آن را پرداخت کنید و تبلیغ کنید و از آن سو صبر و تحمل داشته باشید تا همین بازدید کننده ها به مشتریان دائم و وفادار کسب و کارتان تبدیل شوند.

در اینجا چند مورد از روش های آنلاین را ارائه می دهیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید و در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید:

روش اول: استفاده از تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل یا همان google Adwords یکی از روش های معمول سایت هایی است که تازه پا به عرصه ی حضور گذاشته اند و مایلند برخی از هزینه های جاری کسب و کارشان را به دست بیاورند و همچنین برای سایت هایی که مایلند فروش بیشتر و یا بازدید کننده بیشتری به دست بیاروند از این روش استفاده می کنند.

خلاصه این روش یکی از بهترین روش ها برای جذب بازدید کننده و یا تبدیل شدن به یک برند محسوب می شود که با پرداخت هزینه به گوگل، سایت تان در نتایج جستجوی گوگل در صفحه ی اول یا لینک اول قرار می گیرد و بستگی به نوع هزینه ای که پرداخت می کنید قرار گرفتن لینک در صفحه ی اول تغییر می کند و در کنار لینک سایت تان به صورت سبز رنگ اسم تبلیغ یا Ad را نوشته است.

گوگل ادورز امکانات زیادی دارد به طور مثال

* اگر مایل باشید می توانید تبلیغات تان را در ساعات اداری فعال و در ساعات غیر اداری غیر فعال کنید

* به هر زبانی که مایل هستید می توانید تبلیغ تان را ارائه دهید

* اگر صادر کننده ی یک وسیله ی خاص هستید می توانید شخصاً مشخص کنید که تبلیغات تان در کدام کشور به نمایش در بیاید

* امکان اینکه کلماتی کلیدی را حذف و یا به آن اضافه کنید همیشه وجود دارد

* گوگل ادورز این گزارش را در اختیار شما قرار می دهد که نقاط ضعف و قدرت تبلیغ تان را مشاهده و آن را تقویت کنید

* می توانید تبلیغ تان را در تمامی کلمات کلیدی مد نظرتان فعال کنید

اما دو نکته را توجه داشته باشید:

نکته ی اول: این مورد هیچ ارتباطی به سئو ندارند و روی سئو و بهینه سازی سایت هیچ تأثیری ندارد. پس اشتباه نکنید و فرضتان بر این باشد که از این روش می توانید تأثیری روی سئو ایجاد کنید.

نکته ی دوم: این نوع تبلیغات بستگی به نوع هزینه ی شما دارد و به طور مثال اگر 1000 دلار پرداخت کرده باشید به ازای هر کلیکی که روی لینک شما می شود از این 1000 دلار هزینه کم می شود.

روش دوم: استفاده از تبلیغات توییتر
استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات و جذب بازدید کننده کاملاً رایگان است. اما همین شبکه ها هم برای اینکه هزینه های جاری شرکتشان را به دست بیاورند مجبورند تبلیغات کاربران را به صورت هزینه دار در بهترین مکان های سایت یا اپلیکیشن شان قرار دهند.

توییتر در این طور مواقع سعی می کند به اندازه ی هزینه ای که از شما دریافت می کند کاربران و بازدید کننده ها را به سمت سایت تان روانه کند و این مورد روی افزایش بازدید و برند سازی تأثیر خیلی زیادی دارد.

روش سوم: استفاده از تبلیغات فیسبوک
فیسبوک با شناختی که از کاربران دارد می تواند بازار هدف شما را شناسایی و به صورت اختصاصی تبلیغات کسب و کارتان را در اختیار آنها قرار دهد. به ازای هزینه ای که پرداخت می کنید فیسبوک تبلیغات را در قسمت News feed و یا در ستون سمت راست مخاطبین به نمایش می گذارد.

برای اینکه کاربران از دیدن آگهی های تکراری خسته نشوند می توانید آگهی هایتان را تغییر دهید چرا که این خستگی باعث می شود تا نرخ کلیک بر روی تبلیغ تان به مرور زمان کمتر و کمتر شود.

روش چهارم: تبلیغ در سایت های اشتراک ویدیو
سایت های اشتراک ویدیو در دنیا خیلی زیاد هستید اما بهترین آنها در حال حاضر یوتیوب است و در ایران هم می توانید از سایت هایی مانند آپارات، نماشا، تماشا، جعبه، mp4 و خیلی از سایت های دیگر استفاده کنید. با پرداخت هزینه آگهی شما قبل از پخش شدن ویدیو کاربران به نمایش در می آید و این می تواند بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان روانه کند.

روش پنجم: تبلیغ در لینکدین

روش جالبی که لینکدین دارد این است که مخاطبین هدف شما را بر اساس موقعیت مکانی و همچنین زمینه ی شغلی که با کسب و کار شما یکسان است انتخاب می کند و تبلیغات تان را به صورت مستقیم برای این اشخاص ارسال می کند.

روش 39: صفحات 404 را حذف کنید
احتمالاً با اینگونه صفحات در اینترنت زیاد برخورد کردید که وقتی روی لینک یک سایت کلیک می کنید به صفحه ای به نام صفحه ی 404 منتقل می شوید که هیچ اطلاعاتی در آن وجود ندارد. به اصطلاح به لینک های اینگونه صفحات لینک های شکسته می گویند که روی رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل تأثیر منفی زیادی دارد.

خودتان را به جای مخاطبین بگذارید اگر شما به جای آنها باشید و به صفحه ای که این پیغام خطای 404 می دهد وارد شوید اولین کاری که می کنید چی هست؟ مطمئن باشید حتی اگر بنده هم باشم فوراً صفحه را می بندم و به سراغ سایت های دیگر می روم.

دلیل به وجود آمدن اینگونه صفحات چه چیزهای است؟

* دلایل مختلفی وجود دارد که اینگونه صفحات به وجود می آید مانند

* حذف کامل یک صفحه که آدرس URL آن هنوز در اینترنت وجود دارد

* حذف فایل هایی مانند یک ویدیو، پادکست، عکس و یا فایل های PDF، اکسل و یا هر چیز دیگری که آدرس URLآن در اینترنت وجود دارد اما با توجه به اینکه شما آنها را حذف کرده اید باز هم کاربران به اینگونه صفحات منتقل می شوند

* تغییر نام URL یک صفحه

* ممکن است کاربر آدرس را به اشتباه وارد کرده باشد

* ممکن است مدیر سایت آدرس صفحات قدیمی که در حال حاضر به صفحات جدید منتقل شده اند، ریدایرکت نکرده باشد

برای اینکه این مورد به وجود نیاید و اعتبار سایت و صفحات سایت تان از بین نرود و همچنین کاربران به سرعت سایت تان را ترک نکنند سعی کنید این لینک های شکسته یا خراب را به وسیله ی گوگل وبمستر پیدا کنید و آنها را اصلاح کنید.

روش 40: محصولات آموزشی را به صورت آنلاین ارائه دهید
اینترنت دنیایی از اطلاعات است که خیلی از مردم هر چیزی که بخواهند از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را می توانند در اینترنت پیدا کنند. یکی از مواردی که خیلی این روزها مورد استقبال قرار گرفته ارائه ی محصولات آموزشی است. خیلی از سایت ها در این زمینه فعالیت می کنند و از صفر تا صد آموزش یک نرم افزار خاص یا هر چیز دیگری را در سایت شان قرار می دهند.

به طور مثال فرض کنید به دنبال آموزش نرم افزار فتوشاپ هستید، به طبع سایت های زیادی را به دنبال این آموزش ها می گردید و به طور حتم سایت های مختلف آموزش های مختلفی را ارائه می دهند. از مطالب متنی گرفته تا صوتی، ویدیو، آموزش های آنلاین و غیره. به هر حال اشخاص دوره های مختلفی را می پسندند.

اما ما پیشنهاد می کنیم همین دوره ها را به صورت ویدیو آماده کنید و آن را در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات، یوتیوب، جعبه و غیره آپلود کنید. مطمئن باشید طولی نخواهد کشید مخاطبین را به سمت سایت خودتان خواهید کشاند.

فقط یک نکته را فراموش نکنید:

ویدیوها و محصولاتی که تولید می کنید باید آنقدر ارزش داشته باشد که مخاطبین مدام به سایت تان مراجعه کنند و ویدیوهای آنلاین سایت را مشاهده کنند. این مشاهده کردن ویدیو در سایت می تواند بانس ریت سایت یا همان نرخ فرار کاربر را کاهش دهد و به مرور زمان همین کاربران و بازدید کننده ها به مشتریان پر و پا قرص محصولات تان تبدیل می شوند و ممکن است تا جایی پیش برود که سایت تان را به وسیله ی بازاریابی دهان به دهان به دیگران معرفی کنند.

روش 41: کامنت بگذارید و بازدید کننده جذب کنید
یکی از روش های جذاب برای جذب بازدید کننده این است که در سایت ها و وبلاگ هایی که موضوعی مشابه با سایت شما دارند، اقدام به کامنت گذاری کنید. این نوع کامنت گذاری طبق اصول و روش های خاصی اجرا می شود. در برخی از این کامنت گذاری ها هم می توانید لینک هایی به سایت تان بدهید و این به سود کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.

اما سعی کنید کامنت هایی بگذارید که ارزش مطالعه توسط مخاطبین را داشته باشند نه اینکه فقط بخواهید از طریق همین کامنت ها لینک دریافت کنید. تا جای ممکن کامنت های طولانی و کاملاً تخصصی بنویسید و اگر قوانین سایت اجازه می دهد لینک سایت تان را در کامنت ها قرار دهید. با این کار شما به یک متخصص در همان زمینه تبدیل می شوید و این بهترین راه برای جذب بازدید کننده است.

لطفاً لطفاً از گذاشتن کامنت هایی مانند "خیلی خوب بود متشکرم، عالی بود به وب سایت ما هم سر بزنید، مقاله ی جالبی بود، اطلاعات خوبی در این مقاله منتشر کردید، از شما ممنونم" و خیلی از کامنت های این شکلی که هیچ بار ارزشی ندارند، جداً پرهیز کنید. مطمئن باشید با این کارها هیچ بازدید کننده ای دریافت نخواهید کرد و این بزرگترین ضرری است که به وجهه ی کسب و کار اینترنتی تان خواهید زد.

همچنین برای اینکه این کامنت ها واقعی جلوه دهد تا جای ممکن از نام واقعی خودتان در کامنت ها استفاده کنید و اطلاعات تماس تان را در آنها قرار دهید تا در صورت نیاز کاربران بتوانند با شما در ارتباط باشند و اگر بتوانید به سوالاتی که دیگر کاربران می پرسند و هیچ پاسخی هم دریافت نکرده اند، جواب دهید دلیل این کار این است که روی افزایش بازدید سایت تان تأثیر زیادی خواهد داشت.

روش 42: از رپورتاژ آگهی استفاده کنید
یکی از روش های خیلی خوبی که این روزها در میان سایت ها با استقبال خیلی خوبی مواجه شده استفاده از رپورتاژ آگهی است که یکی از شیوه های جدید و بنیادین در تبلیغات و جذب بازدید کننده است. اهمیت این موضوع تا جایی است که خیلی از اشخاصی که از اینترنت استفاده می کنند از گوشی های همراه هوشمند بهره می برند و این بزرگترین سودی است که می توانید با استفاده از رپورتاژ آگهی از آن بهره ببرید.

برای این کار می توانید یکی از مطالب و محتواهایی که به تازگی تولید کرده اید و در هیچ جایی از اینترنت وجود ندارد را به دیگر سایت هایی که دامین اوتوریتی، پیج اوتوریتی و از همه مهمتر بازدید کننده زیادی دارند را ارائه دهید. پس از پرداخت هزینه می توانید مطلب تان را با لینک مستقیم و دائمی که به سایت تان لینک داده شده است در معرض دید هزاران بازدید کننده قرار دهید و به مرور زمان این می تواند به جذب بازدید کننده به کسب و کار اینترنتی شما کمک بزرگی کند.

دلیل های زیادی وجود دارد که بتوانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید و بازدید کننده جذب کنید:

دلیل اول: با رپورتاژ می توانید به صورت کامل کسب و کارتان را در بهترین سایت ها معرفی کنید و به سایت تان لینک دهید

دلیل دوم: کسب و کار اینترنتی تان اعتبار پیدا می کند و به یک برند تبدیل می شود

دلیل سوم: لینک هایی که از رپورتاژ دریافت می کنید دائمی، قابل کلیک و فالو هستند

دلیل چهارم: با استفاده از رپورتاژ عملاً می توانید یک کمپین رسانه ای را در جهت برند سازی کسب و کارتان همسو با تبلیغات تان کنید و این به سود کسب و کارتان است

دلیل پنجم: مطالبی که از این طریق در اینترنت پخش می کنید، در اصل همیشه دائمی هستند و یک نکته ی مهم دیگر این است که وقتی یک سایت با بازدید کننده ی بالا مطالب سایت تان را منتشر کند مخاطبین و بازدید کننده ها بیشتر به سایت تان اعتماد می کنند

دلیل ششم: رپورتاژ باعث می شود تا رتبه ی سایت تان در نتایج جستجوی گوگل و همچنین موتورهای جستجو بهبود پیدا کند و از آن سو باعث می شود تا بهترین بازدید کننده ها را جذب سایت تان کنید و به مرور زمان به مشتریان واقعی کسب و کارتان تبدیل می شوند

دلیل هفتم: اگر می خواهید اعتبار سایت تان نسبت به رقبا و همچنین در نتایج جستجوی گوگل بهتر شود می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید که به راحتی لینک دائمی سایت تان را در سایت هایی که رتبه ی بالایی در نتایج جستجوی گوگل قرار دارند، قرار می دهید و این به معنی این است که سایت شما یک سایت منبع و مرجع است.

دلیل هشتم: رپورتاژ باعث بهبود یافتن سئو سایت تان می شود
این خیلی واضح است که وقتی از رپورتاژ استفاده می کنید در اصل مخاطبینی را به سمت سایت تان روانه می کنید که باعث می شود بازدید کننده و ترافیک سایت تان بیشتر و بیشتر شود و در اصل همین موضوع روی سئو سایت تان تأثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت و از آن سو هر چه سئو سایت بهبود یابد یعنی رتبه ی سایت تان در نتایج جستجوی گوگل بالاتر خواهد رفت.

دلیل نهم: هزینه کردن در رپورتاژ خیلی به صرفه تر از دیگر روش ها است
فرض کنید برای یک مطلب که در یک سایت با رتبه و بازدید کننده ی بالا مبلغ 200 تا 400 هزار تومان پرداخت می کنید. به طبع این خیلی به صرفه تر از این است که بخواهید به صورت ماهانه به سایت های دیگر هزینه های گزافی پرداخت کنید. به این دلیل که در رپورتاژ، شما فقط یک بار مبلغ و هزینه ی آگهی را پرداخت می کنید و لینک های دریافتی دائمی هستند اما در دیگر روش ها این هزینه کردن ها به صورت ماهانه و لینک ها هم دائمی نیستند.

با این 9 دلیلی که بیان کردیم اختیار با خودتان است که کدام روش را انتخاب کنید که بیشترین بازدید کننده را به سمت کسب و کار اینترنتی تان جذب کنید.

اما برخی ها می پرسند: بهترین زمان ممکن برای استفاده از رپورتاژ چه زمانی است؟

هرگاه به صفحه ی 2 نتایج جستجوی گوگل رسیدید وقت آن است که دست به جیب شوید و از این ترفند استفاده کنید و استفاده از این تکنیک در اصل یکی از بهترین ترفندهایی است که می تواند شما را به صفحه ی اول گوگل هدایت کند.

روش 43: استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری
استفاده از این رسانه ها ملزم به پرداخت هزینه های سرسام آور است اما به خاطر اینکه بیشتر روی ذهن افراد کار می کند به طبع خیلی سریع تر به هدفتان نزدیک می شوید و سریع تر از آن چیزی که تصور می کنید می توانید بازدید کننده ها را جذب کنید. این نوع رسانه ها انواع مختلفی دارند از تلویزیون گرفته تا رادیو، بیلبوردهای تبلیغاتی، مجله ها، بروشورها، تراکت و غیره.

در این بخش به اختصار به برخی از این بخش ها می پردازیم:

تبلیغ اول: تلویزیون

پادشاه تبلیغات در این زمانه بدون شک تلویزیون است. اما همین را بگوییم که هزینه ی تبلیغات در تلویزیون بستگی به جیب شما و تعداد ثانیه هایی که پخش می شود، دارد. البته اینکه این آگهی چه موقع هم پخش شود هم بی تأثیر نیست. مردم آگهی هایی که با چشم آنها در تماس است و آن را می بینند بیشتر در ذهنشان باقی می ماند و اگر در همین آگهی های آدرس سایت را هم ذکر کنید به طبع بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان جذب خواهید کرد.

به طور مثال فرض کنید در برنامه های پر بیننده مثل خنداونه، برنامه ی نود، برنامه ی برنده باش، بازی های فوتبال و غیره اگر مایل هستید که آگهی هایتان را پخش کنید اول اینکه خیالتان تخت که این هزینه ها صد تومان و دویست هزار تومان نیست. کمترین این هزینه ها به بالای دهها میلیون تومان و بعضاً صدها میلیون تومان می رسد و دوم اینکه با یک بار پخش کردن در ذهن مشتری ماندگار نخواهید شد.

پس فکر این را نکنید که یک بار این کار را انجام دهید و آدرس سایت را بدهید کافیست و بعد از آن هزاران بازدید کننده جذب خواهید کرد. باید در طول روز و حداقل یک ماه و در ساعات مختلف چند بار این کار را انجام دهید تا ماندگار شوید و مخاطبین به سمت سایت تان هدایت شوند.

مزیت های استفاده از این روش:

مزیت اول: مخاطبین بیشتری آگهی شما را می بینند و درصد اینکه همان موقع گوشی خودشان را بردارند و وارد سایت تان شوند خیلی زیاد است.

مزیت دوم: به کار بردن کمی خلاقیت در پخش آگهی و سپس اضافه کردن آدرس سایت می تواند مخاطبین را وادار کند وارد سایت تان شوند. برای این کار می توانید از موشن گرافی استفاده کنید که روشی بسیار کارآمد و جدید در ارائه تبلیغات است.

مزیت سوم: بازار هدفتان را به راحتی می توانید پیدا کنید. به طور مثال اگر می خواهید سایتی معرفی کنید که مختص به جوانان است می توانید در حین بازی فوتبال مورد علاقه شان این آگهی را پخش کنید و یا اگر سایت تان مختص خانم های باردار و یا مادران است می توانید سایت تان را زمانی معرفی کنید که در حین پخش برنامه ای است که یا مختص خانم ها و یا یک برنامه ی خانوادگی است.

مزیت چهارم: اعتبار سایت تان از این طریق بیشتر خواهد شد و به طور حتم بازدید کننده های امروزی به مشتریان فردای شما تبدیل خواهند شد.

مزیت پنجم: با ارائه ی آدرس سایت در این نوع آگهی ها سریع ترین نتیجه ها را به دست خواهید آورد چرا که همان موقع آگهی شما پخش می شود و همان موقع هم آدرس سایت ارائه می شود.

مزیت ششم: زمانی که از طریق آگهی های تلویزیونی آدرس سایت تان ارائه می شود دیگر به این فکر نمی کنید که این آگهی در یک شهر پخش می شود. دایره ی این آگهی ها به سطح کشور می رسد و از هر جایی مشتریان به خصوص خودتان را دریافت خواهید کرد.

اما همین آگهی های تبلیغاتی دارای معایبی هم هست که به اختصار ارائه می دهیم:

عیب اول: این تضمین وجود ندارد که همه ی مردم آگهی شما را ببینند و وارد سایت تان شوند. چرا که همه ی مردم آن موقع تلویزیون تماشا نمی کنند

عیب دوم: تبلیغات خیلی زیادی در عرض چند دقیقه پخش می شود و این تضمین وجود ندارد که آگهی شما در بین این همه آگهی دیده شود. پس برای اینکه آدرس سایت تان در میان این همه آگهی بیشتر به چشم بیاید باید مدام آگهی تان را پخش کنید و این ملزم به پرداخت هزینه های زیاد است و می توانید از زیرنویس در حین پخش برنامه ها استفاده کنید.

تبلیغ دوم: رادیو
این رسانه هزینه اش به نسبت تلویزیون کمتر است و بیشتر مختص اشخاصی است که با رادیو سر و کار دارند. اگر آگهی های خودتان را در زمان هایی که شنونده ی بیشتری وجود دارد پخش کنید مطمئن باشید مخاطبین بیشتری را به سمت سایت تان روانه خواهید کرد.

تبلیغ سوم: تبلیغات بیلبوردی
یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات و ارائه ی آدرس سایت که می تواند بازدید کننده های زیادی را جذب خودتان کنید این است که از تبلیغات بیلبوردی که در سطح شهر و بعضاً در بیرون شهر وجود دارد استفاده کنید. این نوع روش هم بستگی به بودجه ای است که شما در نظر گرفته اید.

فرض کنید یک بیلبورد در سر یک چهار راه بزرگ و پر تردد وجود دارد. به طبع هزینه ی اجاره کردن این نوع بیلبوردها برای یک ماه خیلی زیاد است و ممکن است تا 100 میلیون تومان هم برسد. اما اگر می خواهید نتیجه بگیرید و هزینه اش برای تان زیاد مهم نیست می توانید از این روش استفاده کنید.

این روش ها دارای معایب و مزایای خاصی است که به اختصار بیان می کنیم:

مزیت اول: خیلی از مردمی که در آن حوالی تردد می کنند و یا پشت چراغ قرمز می ایستند، خواسته یا ناخواسته تبلیغ شما را می بینند و با درج سایت تان این امکان وجود دارد که مخاطبین را به سمت خودتان بکشانید

مزیت دوم: اگر بیلبوردی که اجاره کرده اید در مسیر پر تردد باشد این امکان وجود دارد که مردمی که هر روز به سر کار می روند چندین بار آگهی و آدرس سایت تان را مشاهده کنند و این در بلند مدت می تواند به سود شما تمام شود

مزیت سوم: انتخاب مکان بیلبوردها انتخابی است و بستگی به نوع بودجه ی شما دارد. می توانید آن را بیرون از شهر و یا در منطقه ی پر تردد مثل سر چهار راه ها انتخاب کنید تا بتوانید آدرس سایت تان را به مخاطبین نشان دهید

به نسبت همین مزیت هایی که ارائه شد، این روش دارای عیب هایی هم هست که ارائه می دهیم:

عیب اول: بیشتر اشخاصی که تبلیغات بیلبوردی ارائه می دهند سعی می کنند تمام اطلاعات را به یک باره به مخاطبین ارائه کنند و این بزرگترین اشتباه است. به خاطر اینکه مخاطبین وقتی پشت فرمان ماشین هستند خیلی سریع از کنار این آگهی ها رد می شوند و این فرصت را ندارد که آگهی را مطالعه کنند و یا آدرس سایت را یادداشت کنند. پس باید پیام هایی در آگهی قرار دهید که کوتاه و با مفهوم باشد و حتی المکان آنها را به سمت سایت بکشانید تا سر وقت تمام اطلاعات را مطالعه کنند.

عیب دوم: برای به نتیجه رسیدن باید از این بیلبوردها زیاد استفاده کنید و این مستلزم این است که هزینه کنید

تبلیغ چهارم: تبلیغات روی بدنه ی تاکسی ها و اتوبوس ها
این روش هم یکی از روش های جذاب این روزها است که خیلی از کسب و کارها اقدام به استفاده از آن کرده اند به خاطر اینکه این اتوبوس ها و تاکسی ها در سطح شهر در گردش هستند و خیلی از مردم آن را می بینند و اگر چندین بار آدرس سایت تان را ببینند کنجکاو می شوند که به سایت تان مراجعه کنند.

تبلیغ پنجم: استفاده از تبلیغات آنلاین
با ظهور اینترنت و دنیای وب خیلی از تبلیغات به سمت اینترنتی شدن هدایت شد و این شاید بهترین نوع تبلیغات به نظر بیاید. به خاطر اینکه هزینه اش به نسبت برخی تبلیغات خیلی خیلی کمتر و در بیشتر مواقع هم رایگان به حساب می آید.

سایت های اینترنتی که اقدام به درج آگهی رایگان می کنند را در نظر بگیرید که با دریافت آگهی های شما آن را در سایت شان به صورت کاملاً رایگان ثبت می کنند و یا در نهایت با دریافت هزینه های بسیار کم این آگهی ها را ثبت می کنند آن هم به صورت نامحدود.

این روش هم به نسبت دیگر روش ها از مزیت های زیادی برخوردار است که به اختصار ارائه می دهیم:

مزیت اول: هزینه ی این نوع تبلیغات به نسبت خیلی از روش های دیگر بسیار کمتر است و به راحتی می توانید ترافیک خیلی خوبی را به سمت سایت تان هدایت کنید

مزیت دوم: تعداد استفاده کننده ها از اینترنت روز به روز در حال افزایش است و این بزرگترین مزیت برای شما و کسب و کار اینترنتی تان به حساب می آید که بتوانید بازدید کننده های زیادی را به دست بیاورید

مزیت سوم: بازگشت هزینه در این نوع روش خیلی سریع تر است. به خاطر اینکه می دانید بازار هدفتان چه نوع افرادی هستند و با پرداخت های ناچیز می توانید در کوتاه مدت این هزینه ها را با ترافیک بازدید کننده ها به دست بیاورید

مزیت چهارم: استفاده ی زیاد از این نوع تبلیغات می تواند اعتبار کسب و کار اینترنتی تان را بیشتر کند و هر چه این اعتمادها بیشتر شود به طبع بازدید کننده های امروز به مشتری های فردای کسب و کارتان تبدیل می شوند.

مزیت پنجم: همین مشتریان و بازدید کننده های امروز که فقط در سایت ثبت نام می کنند و یا یک بار اقدام به خرید محصول یا خدمات می کنند به بانک اطلاعاتی شما تبدیل می شوند. اگر محصول یا خدماتی دارید و به فروش نرفت می توانید به این اشخاص ایمیل بزنید و آدرس سایت را ارسال کنید و از آنها درخواست کنید که محصول را خریداری کنند. این می تواند هم بازدید کننده را به سمت شما بکشاند و هم محصولات تان را به فروش برساند.

تبلیغ ششم: تراکت های تبلیغات
با روی کار آمدن اینترنت این روش یکی از روش های منسوخ شده است و کمتر کسی از آن استفاده می کند و بیشتر هم به خاطر هزینه های کاغذ است. در این نوع تبلیغات حتی اگر آدرس سایت روی برگه ذکر شود تضمینی وجود ندارد که به دست بازار هدف شما برسد و آنها به سایت تان مراجعه کنند.

اما قبل از هر چیزی اگر شما مایل به استفاده از آن هستید باید در مناطق پر تردد شهر و در میان بازار هدفتان این تراکت ها را پخش کنید. به طور مثال اگر فروشگاه اینترنتی در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی دارید می بایست این تراکت ها را در میان خانم ها و فروشگاه های آرایشی و بهداشتی پخش کنید.

تبلیغ هفتم: ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از روش های قدرتمند برای جذب مخاطب و شبکه سازی است و استفاده از آن به راحتی می تواند بازدید کننده و ترافیک مناسبی را به سمت سایت تان هدایت کند. یکی از مزیت های بزرگ استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که به راحتی می توانید بازار هدف خوبی را به دست بیاورید و اطلاعات خوبی را در اختیار آنها قرار دهید.

اما سعی نکنید به صورت مداوم برای مخاطبین تان ایمیل ارسال کنید. چرا که این یعنی وارد شدن به حریم خصوصی کاربران و همین مورد کوچک باعث می شود تا ایمیل هایتان را به پوشه ی اسپم هدایت کنند و این به ضرر شماست و دیگر نمی توانید بازدید کننده ای به دست بیاورید.

تبلیغ هشتم: تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید
احتمالاً با این نوع تبلیغات در سایت های پر بازدید زیاد سر و کار داشته اید. بنرهایی که مدام چشمک می زنند و به دیگر سایت ها لینک داده شده و نظر شما را جلب می کنند و از شما تقاضا می کنند که روی آن ها کلیک کنید تا به سایت شان لینک داده شوید.

این نوع تبلیغات در برخی موارد هزینه های گزافی برای شما به همراه دارد اما ارزشش را دارد که در برخی سایت ها این کار را انجام دهید تا بتوانید بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت تان هدایت کنید و این شانس را داشته باشید که این بازدید کننده ها به مشتریان دائمی کسب و کارتان تبدیل شوند.


کاملترین مرجع افزایش بازدید سایت در سال 2019 (قسمت اول)

لینک منبع: کاملترین مرجع افزایش بازدید سایت در سال 2019 (قسمت دوم)
 
بالا