برگزیده های پرشین تولز

کاهش استقبال از مرحله جدید ثبت نام سیم کارت

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
تجربه یک روز تاریخی در بازار سیم کارت


اعلام واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی و رقابت آن با بخش دولتی منجر به کاهش قیمت سیم کارت های دولتی شده است.
این درحالی است که در بسیاری از کشورها سیم کارت به صورت رایگان واگذار می شود و کاربران تنها هزینه مکالمه های خود را می پردازند ودر کشور افغانستان نیز این قیمت نسبت به کشور ما از کاهش نسبی بالایی برخوردار است.
این امر مسوولان و کارشناسان حوزه مخابرات را به این فکر واداشته که برنامه های خود را به سمت فروش سیم کارت های قسطی و کاهش قیمت ثبت نام سیم کارت سوق دهند.
سخنان اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر عقب افتادن از چرخه رقابت را نیز می توان در این راستا گنجاند.
وفا غفاریان؛معاون وزیر ICI از ثبت نام اینترنتی سیم کارت های تلفن همراه در ماه جاری خبر داد و گفت: اپراتور اول توان واگذاری ماهیانه یک میلیون سیم کارت را دارد.
وی همچنین در ادامه می افزاید: در سال جاری با تلاش و همت اپراتور اول، دوم و تالیا یک گام به نقطه به روز رسانی تلفن همراه نزدیک تر خواهیم شد.
غفاریان با بیان اینکه ظرفیت سیم کارت در کشور بالا است می گوید: انتظار می رود با تلاش های اپراتور اول، دوم و تالیا در سال 86 شاهد جهش چشم گیری در افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور باشیم.



وی با تاکید بر اینکه اپراتور اول توان واگذاری ماهانه یک میلیون سیم کارت را دارد می افزاید: به متقاضیان ثبت نام سیم کارت در ماه جاری توصیه می شود که با هدف سرمایه گذاری نسبت به خرید سیم کارت اقدام نکنند.
معاون وزیر ارتباطات روند کاهشی قیمت سیم کارت را از جمله موفقیت های یک سال اخیر دانست و افزود: ثبت نام سیم کارت 288 هزار تومانی اپراتور اول از 12 بهمن ماه جاری آغاز و تا پایان بهمن ادامه می یابد.
وی همچنین از ثبت نام اینترنتی سیم کارت خبر داد و گفت: ثبت نام هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری خواهد بود و متقاضیان ثبت نام اینترنتی می توانند با مراجعه به سایت اپراتور اول نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ثبت نام سیم کارت اعتباری اپراتور اول نیز همزمان با سیم کارت معمولی انجام می شود، خاطر نشان کرد: قیمت سیم کارت معمولی 288 هزار تومان است که در دو نوبت 150 هزار و 133 هزار تومان از متقاضیان دریافت می شود. سیم کارت های اعتباری نیز 34 هزار تومان خواهد بود که در هنگام ثبت نام تنها هزار تومان به عنوان ودیعه از متقاضیان اخذ شده که در زمان تحویل از قیمت سیم کارت کسر می شود. پیش بینی می شود که در مرحله بعد ثبت نام تلفن همراه نیز شاهد عدم استقبال متقاضیان باشیم چرا که اپراتورهای خصوصی تصمیم دارند در آینده با افزایش خدمات و کاهش نرخ مکالمه و ثبت نام، متقاضیان را به سمت خود جذب کنند به این ترتیب شرکت مخابرات ملزم خواهد شد که نرخ ثبت نام خود را بیش از این کاهش دهد.


" عاقبت قیمت سیم کارت ها به کجا خواهد رسید ... "


برای نخستین بار پس از سیزده سال، سیم کارت اپراتور اول در بازار با نرخ پایین‌تری ازسیم‌کارت های دولتی عرضه می‌شود.
فعالان بازار نزدیکی به زمان ثبت نام سیم کارت در ماه آینده، افزایش تعداد استان‌های تحت پوشش تالیا و نیز افزایش توزیع سیم کارت ایرانسل را از دلایل این کاهش قیمت می دانند.
به گزارش خبرنگار فارس بهای خرید سیم کارت صفر کد دو، سه،چهار، پنج، شش و نیز هفت در بازار به ترتیب 570 ، 525، 410، 445، 425 و 340 هزار تومان است.
اما این مساله را باید از زوایای دیگری نیز مورد بررسی قرار داد؛ از طرفی با توجه به کاهش قیمت سیم کارت و نزدیکی زمان ثبت‌نام، این سوال مطرح می شود که مردم در این دوره از ثبت نام چه واکنشی خواهند داشت؟
جدا از این مساله اگر بخواهیم پیش بینی از استقبال مردم داشته باشیم، این نکته کاملا شفاف است که تنها افرادی برای ثبت نام سیم کارت های اپراتور اول به باجه های پستی مراجعه خواهند کرد که این کالا برایشان حکم یک کالای مصرفی را دارد و نه یک کالای سرمایه‌ای و دیگر سیم کارت به هیچ عنوان با آن نگرش سابق دیده نخواهد شد.

پیش بینی می شود در این میان شاهد استقبال بیشتری از مردم سایر استان‌های کشور به غیر از تهران باشیم. دلیل این پیش بینی را هم شاید بتوان در عملکرد اپراتور دوم و سیم کارت های اعتباری تالیا جست که هنوز پوشش دهی آن ها در استان ها کامل نشده است.
از سوی دیگر نباید این نکته را از قلم بیاندازیم که بازار سیم کارت تلفن همراه اوضاع وخیمی را تجربه می‌کند، فعالان این بازار که امید خود را از سود دهی سیم کارت از دست داده‌اند کمترحاضرند در مورد سیم کارت کد هفت خرید و فروشی داشته باشند.
این در حالی است که مردم باز هم به نوعی دچار سر در گمی شده اند هر چند که همیشه کد تازه وارد با چنین واکنش هایی مواجه می شود اما بالاخره هستند کسانی که خواهان کد هفت‌اند.
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
ممنون از توضیحتون

فعالان بازار نزدیکی به زمان ثبت نام سیم کارت در ماه آینده، افزایش تعداد استان‌های تحت پوشش تالیا و نیز افزایش توزیع سیم کارت ایرانسل را از دلایل این کاهش قیمت می دانند

تایید می کنم
 
بالا