برگزیده های پرشین تولز

کتاب ترن هوایی کارآفرینی دارن هاردی

maaskari

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2020
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
tehran
کتاب ترن هوایی کارآفرینی اثر دارن هاردی، شما را برای یک سفر هیجان‌انگیز بر قطار کارآفرینی آماده می‌کند و شیوه‌های مفیدی جهت موفقیت در کسب و کار ارائه می‌دهد.

کتاب ترن هوایی کارآفرینی (The Entrepreneur Roller Coaster) در سال ۲۰۱۵ در آمریکا منتشر شد و پس از مدت زمان کمی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در حیطه‌ی کارآفرینی و کسب و کار تبدیل شد. هم‌چنین توسط نشریه‌های بسیار ارزشمند و مهمی مانند نیویورک تایمز به عنوان بهترین و درخشان‌ترین کتاب‌های این زمینه در سال‌های اخیر معرفی شد.

دارن هاردی (ِDarren Hardy) در این اثر ابتدا دلایلی که باعث به وجود آمدن شکست در کسب و کارها می‌شود را بیان می‌کند و سپس راه‌های عملی و کاربردی برای عبور از این شکست‌ها ارائه می‌کند. پس از شنیدن این اثر درمی‌یابیم که موضوعاتی از قبیل ثروت و سرمایه، محل کسب و کار، اعتبار شخصی، مدیریت و رقبا هیچ ارتباطی با پیروزی در کسب و کار ندارد. او عقیده دارد که دلایل شکست ماهیت خارجی ندارد و از درون فرد کارآفرین سرچشمه می‌گیرد.

این کتاب آموزش‌های کاربردی و مفیدی به شما منتقل می‌کند و تمامی فاکتورهای مؤثر در شکست ۶۶ درصدی کسب و کارها را مانند مین‌های جنگی خنثی می‌کند. آموزش‌هایی از قبیل از بین بردن ترس از آینده، شک و تردید و رهایی از تجربیات و آموزه‌های تلخ گذشته، توسعه مهارت‌های فردی، انگیزه و…

اگر در رویاها و ذهن خود کسب وکاری برای خود دارید، اما از ناشناخته‌ها و مسیر پرفراز و نشیب آن می‌ترسید و نمی‌دانید چه چیزهایی در انتظار شماست و برای روبه‌رو شدن با آن‌ها باید چه کاری انجام دهید. اگر به عنوان یک کارآفرین مشغول به فعالیت هستید اما می‌خواهید مطمئن شوید که در راه درست موفقیت قدم بر می‌دارید. این کتاب برای شماست و برای همه کسانی است که رویای رسیدن به تجارتی شخصی را در سر می‌پرورانند.

دارن هاردی مشاور و سخنران آمریکایی در حوزه موفقیت و بهبود فردی و نویسنده کتاب‌های پرفروش نیورک تایمز است. او تا سال ۲۰۱۵ ناشر یکی از پرتیراژترین مجلات دنیا به نام مجله موفقیت بوده است. مجله موفقیت این امکان را برای او فراهم کرد تا با مدیران مشهور، کارآفرینان برجسته و قهرمانان برتر مصاحبه داشته باشد و همین امر موجب شد تا پرده از راز موفقیت آن‌ها بردارد. دارن هاردی کسی است که در سن ۱۸ سالگی تجارت خود را شروع کرد و در ۲۷ سالگی به یک جوان میلیونر مبدل شد. او در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ شخصی خود راهکارها و اصول موفقیت را با روش‌هایی که خودش تجربه کرده و به نتیجه رسیده است با مردم به اشتراک می‌گذارد. او می‌گوید که دوست دارد همه از تمام پتانسیل زندگی خودشان استفاده کنند. او مشهورترین مقالات نیویورک تایمز را می‌نویسد و چندین کتاب مشهور دارد که بهترین آن‌ها کتاب اثر مرکب است.

در قسمتی از کتاب ترن هوایی کارآفرینی میخوانیم:

از کنار هر یک از ترن‌های هوایی در هر یک از شهربازی‌های جهان که عبور کنید کافی است به چپ یا راست صف سر بچرخانید تا با چنین صحنه‌ای مواجه شوید: کودکی نگران که پشتش را به یک تخته مدرج چسبانده است. هر یک از خطوطی که روی این تخته کشیده شده‌اند یک اینچ را نشان می‌دهند و در میان آن‌ها یک خط از همه مهم‌تر است: خطی که حداقل قد لازم برای سوار شدن را مشخص می‌کند.

بچه‌ها برای اینکه قدشان به آن خط برسد هر کاری می‌کنند: صاف می‌ایستند. نفسشان را حبس می‌کنند. توی کفششان روزنامه می‌گذارند. موهایشان را پُف می‌دهند. هر کاری می‌کنند تا شاید نیم اینچ به قد آن‌ها اضافه شود. کشیده و پُف کرده منتظر رای نهایی می‌ماند، آیا قدش به اندازه لازم رسیده است؟ آیا بدنش می‌تواند از پیچ و خم‌ها و سقوط‌ها و صعودهایی که باعث ایجاد جیغ‌های پشت‌سرش شده‌اند جان سالم به در برد؟ آیا سوار ترن شدن برای او امن است؟

راستش را بخواهید سفر کارآفرینی شما نیز دقیقاً در همین نقطه شروع می‌شود، در همان لحظه پیش از شیرجه زدن، وقتی که دارید با نگرانی به این فکر می‌کنید که آیا از این سفر جان به در خواهید برد یا خیر؛ و گرچه احتمالاً هیچ مسئولی آنجا نخواهد بود که اگر قدتان نرسید شما را راه ندهد، ولی باز هم ملزوماتی برای سوار شدن وجود دارد. ولی آنچه برای ورود به این سفر پرهیجان لازم است، قد بلند نیست. عشق است.

فرانکلین پی. جونز درست گفته: «عشق چیزی است که به حرکت در این جهان ارزش می‌دهد». عشق چنان عنصری حیاتی است که اگر عاشق این مسیر نیستید، بهتر است اصلاً سوار نشوید. ستارگان موسیقی راک این موضوع را می‌دانند. بزرگان تجارت این موضوع را می‌دانند. همه افراد موفقی که تا به حال در رسانه‌ها، روی صحنه، یا در لوح فشرده همراه مجله Success با آن‌ها مصاحبه شده است نیز این را می‌دانند: اولین و مهم‌ترین عامل برای ایجاد کسب‌وکاری موفق این است که عاشق آن باشید. ولی دلیل اهمیت بالای عشق چیست؟ و چطور می‌شود پیدایش کرد؟ سفر از اینجا آغاز می‌شود. اولین و مهمترین عاملی که برای ایجاد کسب‌وکار موفق نیاز دارید یک چیز است: عاشق آن باشید.
 
بالا