برگزیده های پرشین تولز

کریستال تراس سافرانبلو

تورترکیه

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2016
نوشته‌ها
1,680
لایک‌ها
2
سن
27
محل سکونت
ترکیه
کریستال تراس سافرانبلو


سافرانبلو از شهرهای قدیمی ترکی همی باشد که هنور بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و جالب است بدانید که تاکنون هزار و هشت اثر تاریخی در آن نیز به ثبت رسیده است. برخی از این آثار تاریخی عبارتند از: یک برج ساعت بسیار قدیمی , یک ساعت آفتابی , 8 چشمه تاریخی , 25 مسجد , 5 حمام ترکی , پل های تاریخی بسیار زیبا , قبرستان ها , 3 کاروانسرا و... .



از مناظر طبیعی منطقه سافرانبلو می توان به پارک چاملیک اشاره کرد که دارای هامونی بی نظیری از رنگ های طبیعت می باشد که توجه گردشگران تور ترکیه را به خود جلب می کند. یونسکو این منطقه را به عنوان یکی از میراث های جهانی و منطقه بین المللی فرهنگی مطرح کرده و آن را به ثبت رسانده است. کریستال تراس نیز در شهر سافرانبلو واقع شده است.



همانطور که از نامش پیداست این تراس دارای کف شیشه ای می باشد که بالای یک دره به نام توکاتلی قرار دارد. در واقع کف آن از سه لایه شیشه به ضخامت 3 سانتی متر ساخته شده است. این تراس 80 متر ارتفاع و 11 متر عرض دارد. این تراس توانایی تحمل 750 تن وزن را دارد و گردشگران تور ترکیه می توانند از روی این تراس به اعماق دره نگاه کنند. در حقیقت چهارصد نفر به صورت همزمان می توانند روی تراس بروند اما فقط 30 نفر آنها می توانند از منظره پیش رویشان لذت ببرند و اعماق دره را نظاره گر باشند.

 
بالا