برگزیده های پرشین تولز

کسب و کار اینترنتی چیست؟

sabig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آگوست 2009
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
1
کسب و کار اینترنتی چیست؟
هر نوع فعالیتِ خرید و فروشی که از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام شود را کسب و کار اینترنتی میگویند.در واقع به ساده ترین زبان، اگر شما بیاید و محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه دهید، یک کسب و کار آنلاین خواهید داشت.

اما سوال اینجاست که اصلا چرا باید این کار رو انجام دهید؟
اگر در حال حاضر یک کسب و کار در دنیای واقعی دارید مثل یک مغازه یا فروشگاه.

اگر مشتریانی از شما محصولات و خدماتی رو تهیه میکنند چرا باید به خود زحمت ایجاد یک کسب و کار آنلاین را بدهید؟

چرا باید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید؟
شمایی که در حال مطالعه این آموزش هستید، احتمالا جزو یکی از دسته افراد زیر هستید:


online-business-road-map


۱. دسته اول: هیچ اطلاعات و دانشی از کسب و کار آنلاین ندارید و میخواهید بدونید چرا انقدر کسب و کارهای اینترنتی در ایران طرفدار پیدا کرده؟آیا اصلا راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی به درد شما میخوره یا نه؟ در واقع کاملا مبتدی هستید.

۲. دسته دوم: آشنایی نسبی با کسب و کارهای آنلاین دارید ولی هنوز برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مردد هستید.

۳. دسته سوم: در حال حاضر یک کسب و کار در دنیای واقعی، مثل یک مغازه داشته و مشتریان خود را دارید ولی هنوز کسب و کارتان را آنلاین نکرده اید.

۴. دسته چهارم: شما با کسب و کارهای اینترنتی کاملا آشنایی دارید و شاید هم یک پیج در اینستاگرام داشته و از این راه درآمدی دارید ولی به دنبال این هستید تا فروش خود را افزایش دهید.

به غیر از اونایی که جزو دسته آخر هستند باید بهتون بگم که اگر هنوز کسب و کار اینتنرنتی خود را ایجاد نکرده اید به زودی سهم بزرگی از بازار و مشتری رو از دست خواهید داد.

مهترین دلیل راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران
اولین و مهمترین دلیلی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید هر چه سریعتر اقدام کنید …

مسئله کسب درآمد و از اون مهمتر شرایط اقتصادی و تغییراتی هست که در حوزه کسب و کارهای ایرانی و رفتار مصرف کنندگان در حال شکل گیری هست.

با در دسترس بودن گوشی های هوشمند و اینترنت همراه، روزانه افراد بیشتری از اینترنت برای خرید محصولات و خدمات استفاده میکنند.

کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های بیشتری هر روز به وب ایران اضافه میشوند و بسیار از کارها در حال انجام به صورت آنلاین هست.

مثلا اینکه این روزها دیگر کمتر کسی برای گرفتن تاکسی به آژانس زنگ زده و بیشتر افراد از اپلیکیشن هایی چون اسنپ و تپ سی استفاده میکنند.

سفارش غذا به صورت آنلاین رواج یافته و اگر رستوران یا فست فود شما هنوز امکان دریافت سفارش به صورت اینترنتی ندارد خیلی از رقبا عقب خواهید افتاد.

حتی سوپر مارکت ها و میوه فروشی ها هم دارن از این روش برای دریافت سفارش استفاده میکنن.

تقریبا هر سرویس و محصولی که فکرش رو کنید به صورت آنلاین در حال ارائه و عرضه هست.

اگر امروز به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین نباشید مطمئنا خیلی زود از رقبا و این قطار سریع السیر عقب خواهید ماند و پول زیادی را از دست خواهید داد.

منبع: سایت کارنوین
 
Last edited:
بالا