پس بعضیا میگن ما فقط شبا کار میکنیم واسه کمک خرج صد تومنی کاسبیم اگه اینطور باشه دروغ میگن پس
پس بعضیا میگن ما فقط شبا کار میکنیم واسه کمک خرج صد تومنی کاسبیم اگه اینطور باشه دروغ میگن پس
اون شخصی که میگه فقط شبا واسه کمک خرج کار میکنیم ماهی 3 میلیون در میاریم ( شبی 100 ) یعنی درآمدشون تو روزا باید بالای 6 میلیون در ماه باشه که کمک خرج براش ماهی 3 تومنه.!! من بعید میدونم کسی که درآمد ماهی 6 تومن داره تو شب ریسک و دردسر وسختی جابجا کردن مسافر رو بکنه و اگرم روز ها مثل من کارمندند با درآمد پایین و شب ها 3 تومن کار میکنند پس پیشنهاد میکنم کار روزشون رو ول کنند! ضمن اینکه دیگه این که کمک خرج نیست.! اصل درآمده.!
در اینکه کار با ماشین تو تهران ( نسبت به اینکه سرمایه و تخصص خیلی زیادی نمیخواد ) سود خوبی داره شکی نیست و من فکر میکنم به راحتی میشه ماهی 1 تا 1.5 و به سختی میشه 2 به بالا درآورد. البته من شنیدم باید آزانس آشنا باشه وگرنه سرویس های خوب بهت نخوره یا سرویس تو ساعت بد جای بد بهت بدند خیلی درآمدت کم میشه .
ولی در مورد مسافر برهای شخصی یا تاکسی گردشی یه چیزی هست که ما مسافرها عادت داریم ( خودمو میگم ) سوار تاکسی که میشیم میگیم اَه.!!! تو یه ربع 4 نفرو برد نفری 1000 گرفت میشه 16 هزار تومن در ساعت و ضرب در 10 ساعت در روز میشه روزی 160000 تومن و ضرب در 30 روز میشه 4 میلیون و 800 هزار تومن.!!! ولی واقعیت چیز دیگه ایه . اولا" 30 روز کار در ماه ( یعنی حتی روزهای تعطیل ) اون هم روزی 10 ساعت رانندگی در شهر تقریبا" غیر ممکنه و اگه کسی بتونه انگار داره تو معدن کار میکنه پس هر چی دربیاره نوش جونش . ضمن اینکه همیشه اینطوری نیست که بشه مسافر رو پر کرد ( دست زیاده و خیلی از مردم تو مسیر برا پول بنزینم که شده مسافر میزنند و به اصطلاح مسافر رو زمین نمیمونه.! , و خیلی ساعت ها مسافر کمه و ساعتی که مسافر زیاده ترافیک هم زیاده و ... ) و بعد ماشینی که اینجوری کار کنه یعنی 300 ساعت در ماه تو شهر بچرخه خیلی زود مصطحلک میشه و ضمن افت قیمت ماشین هزینه های جانبی فراوان مثل لاستیک و روغن و فیلتر و دیسک و صفحه و لنت و ... ( که به نسبت دلار و کرایه اون ها هم گرون شدند ) داره. جریمه و بیمه و تصادفات احتمالی و خود خواب پول یه پراید هم در نظر بگیرید سالی چقدر میشه ( البته اگه ماشین مال کار باشه و نه ماشین زیر پای خودتون که به هر حال مجبور باشید بیمه و خوابش رو بدید ). پول بنزین هم که اگه گازسوز یا کارت سهمیه ای نداشته باشید در ماه کلی هزینه است.! برای همین من گمان میکنم یک مسافر بر شخصی هم در ماه نتونه بالای 1.5 درآمد خالص و خرج دررفته داشته باشه مگر اینکه خیلی خودش رو اذیت کنه یا خط خلوت و کم رقیب و پر مسافر داشته باشه که اون هم خیلی بعید و کمه .
به نظرم برای کمک خرج بهترین کار اینه که ساعت های خاصی ( مثل 6 تا 7 صبح ) که هنوز خلوته و مسافر هم هست یه چرخی بزنید و یا تو مسیر که دارید جایی میرید هم سوار کنید چون سوار کردن در مسیر به جز یه ترمز و یه در باز شدن اصطحلاک و هزینه ی دیگه ای نداره .
البته خودم تجربه ش رو ندارم و فقط چون قبلا بهش فکر کرده بودم ( همون فکری که بالا گفتم.! ) و به این نتایج رسیده بودم ، اینجا مطرح کردم و ممکنه در محاسباتم اشتباه کرده باشم.
مخلص دوستان.