برگزیده های پرشین تولز

کشف عمیق ترین حفره جهان در چین

kalarena

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2012
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهران
چین ادعا می‌کند که عمیق‌ترین حفره‌ی دنیا را کشف کرده است.
حفره‌ی اژدها، گودالی به عمق ۳۰۰ متر که در دریای جنوب چین قرار دارد، بزرگ‌ترین حفره‌ی دنیاست.
این حفره در نقطه‌ای از زمین قرار دارد که کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و چین ادعای مالکیت آن را دارند، منطقه‌ای سرشار از منابع طبیعی و محل تقابل خطوط کشتیرانی، یکی از نظامی‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.
طبق گزارش شین‌هوآ (خبرگزاری رسمی دولت چین)، این حفره‌ آبی که محلی‌ها آن را به اسم ”چشم” می‌شناسند در بستر جزایر پاراسل (Paracel Islands) قرار دارد، جزایری که مورد ادعای چین، تایوان و ویتنام است و به طور معمول در تور چین نخواهید توانست از آنها دیدن نماید!
پیش از این چاله‌ای به عمق ۲۰۲ متر در باهاماس عمیق‌ترین چاله آبی‌رنگ در جهان بود. چاله آبی حفره‌ای بزرگ در میان اقیانوس است که می‌توان آن را از روی سطح آب نیز تشخیص داد.
به گفته‌ی پروفسور دانشگاه Ocean University of China، یانگ زوشنگ، تحقیقات بسیاری برای اندازه‌گیری عمق این حفره صورت گرفته است.
و هم چنین می‌گوید:
تخمین عمق حفره باید از طریق یک سلسله درجه‌بندی‌ها انجام می‌شد ـ برای مثال، درجه بندی سطح جزر و مد آب، درجه حرارت، مقدار نمک و چگالی آب. اما بدون توجه به نوع درجه‌بندی، عمق این حفره باید چیزی حدود ۳۰۰ متر باشد.
حفره‌های آبی سطح زمین در عصر یخبندان بوجود آمده‌اند.
بومیان این منطقه این چاله را برای هزاران سال چاله اژدها می‌نامیدند. محققان عمق این چاله را با استفاده از روبات‌های زیردریایی بررسی کرده و موفق به شناسایی بیش از ۲۰ گونه آبزی جدید شدند. این درحالی است که در عمق ۱۰۰ متری هیچ اکسیژنی در آب وجود ندارد، از این رو انتظار دیدن موجود زنده‌ای در این عمق نمی رود.
 
Last edited:
بالا