برگزیده های پرشین تولز

کفپوش های اپوکسی

ardalan1126

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 آگوست 2015
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
5
سن
38
اپوکسی یا کفپوش اپوکسی چیست ؟

در این قسمت شما با کفپوش های اپوکسی ، کاربردها ، مزایا و انواع پوشش های اپوکسی آشنا خواهید شد.
پولی‌ پوکساید که با نام اپوکسی مشخص میگردد، نوعی بسپار ترموست است که از واکنش سخت‌کننده ی پولی‌آمین با رزین اپوکساید حاصل می‌شود.

از انواع کفپوش های اپوکسی میتوان به کفپوش های زیر اشاره کرد :
کفپوش آنتی استاتیک
کفپوش ضد اسید
کفپوش بتن سخت
کفپوش آنتی استاتیک
کفپوش تقویت شده صنعتی
چسب اپوکسی
کفپوش آنتی الکترواستاتیک و بسیاری از کفپوش های دیگر که به آنها اشاره خواهد شد.


اجرای یکدست کفپوش اپوکسی ضد رطوبت روی سطوح زیر کار الزامی است پس از خشک شدن لایه پوشش اپوکسی ضد رطوبت (زمانی که دست به آن نچسبد) ابتداء جزء A (رزین) را به تنهایی برای مدت کوتاهی مخلوط می‌کنیم سپس جزء B را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت 30 ثانیه عملیات اختلاط را ادامه می‌دهیم.
در نهایت جزء C را به مخلوط AB اضافه نموده و عملیات اختلاط را تا حصول اطمینان از اختلاط کامل 3 جزء (حداقل 3 دقیقه ادامه می‌دهیم. مخلوط حاصله به روش پخش نمودن با ابزار مناسب نظیر ماله یا چنگک روی سطح زیرسازی شده اجراء می‌نمائیم.

عملیات تسطیح را تا رسیدن به ضخامت کمتر از 10mm ادامه میدهیم. عملیات پخش کفپوش روی سطح با استفاده از ماله‌های عریض یا شمشه کشی صورت می‌پذیرد. بعد از اتمام عملیات اجراء تمامی ابزارآلات و تجهیزات می‌بایست توسط آب به سرعت شسته شود. مواد ژل شده توسط تینر یا بنزین یا فشار بخار پاک می‌شود.
 

jahansite95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
5
کفپوش اپوکسی پارکینگی پوششی با مقاومت و طول عمر بالاست که می‌تواند به صورت مستقیم بر سطح بتن اجرا شود. این نوع کفپوش اپوکسی در برابر روغن، سوخت و بسیاری از مواد شیمیایی که سایر رنگ ها را از بین می برد، مقاوم است. نظافت راحت و تنوع رنگ از دیگر ویژگی هایی است که می تواند پارکینگ شما را برای مدت طولانی زیبا و جذاب نگه دارد. البته لازم به ذکر است این ویژگی ها فقط در صورتی به دست می آید که از مواد اولیه مرغوب استفاده شود و آماده سازی سطح بتن به صورت اصولی انجام شود. شرکت فنی و مهندسی اکسیرور مفتخر است که در ادامه متن تجربیاتش را در مورد چگونگی اجرای بی‌نقص کفپوش اپوکسی پارکینگی به اشتراک بگذارد.

مرحله اول: بررسی سطح بتن از نظر رطوبت

بررسی رطوبت سطح توسط دستگاه رطوبت سنج میسر می باشد. البته در بسیاری از موارد ممکن است سطح بتن خشک و عمق آن دارای رطوبت باشد. لذا برای بررسی رطوبت در عمق بتن، یک کیسه پلاستیکی به مدت ۲۴ ساعت بر روی سطح گذاشته می‌شود. سپس کیسه برداشته و سطح بتن زیر آن به دقت بررسی می گردد. در صورتیکه رطوبت زیر کیسه پلاستیکی وجود داشته باشد، باید زمان بیشتری برای خشک شدن عمقی بتن در نظر گرفته شود. اگر کفپوش اپوکسی پارکینگ بر روی سطح مرطوب اجرا شود، پس از مدتی فشار بخار محبوس زیر سطح اپوکسی منجر به کندگی و ورم کردن کفپوش می گردد. ذکر این نکته ضروری است که کفپوش اپوکسی در برابر نفوذ آب به شدت مقاوم است و همین امر جلوی خروج رطوبت احتمالی که بخواهد از زیر سطح به سمت بالا حرکت را می گیرد و منجر به افزایش فشار بخار در محل تلاقی بتن و اپوکسی می شود.

مرحله دوم: تمیز کردن هر گونه روغن از روی سطح بتن
مرحله سوم: ساب زنی سطح
مرحله چهارم: اجرای مرحله به مرحله کفپوش اپوکسی پارکینگی
 
بالا