برگزیده های پرشین تولز

کلوب خودروهای کلاسیک و آنتیک

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,832
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
چرا اینجا اینقدر سوت و کوره؟؟؟
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Datsun 240C

ichizu.jpg


71-sedan.jpg


asahi.jpg


jh260c.jpg




متاسفانه از ماشین های قدیمی ژاپنی عکس و اطلاعات چندانی رو نت گیر نمیاد. به هر حال این یک مدل استثنایی بوده که با موتور 6 سیلندر 2400 سی سی و امکاناتی مثل کولر و فرمان تلسکوپی جزو ماشینهای لوکس ژاپنی در دهه هفتاد به حساب میومده.


مثل اکثر ماشین های ژاپنی اون موقع ظاهری کاملا معمولی داره اما در عوض سواری و هندلینگش حرف نداره. گفته میشه تو ایران فقط یه مدل ازش هست که اونم قبلا اتومبیل تشریفاتی سفارت ژاپن بوده.
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
[/QUOTE]
مثل اکثر ماشین های ژاپنی اون موقع ظاهری کاملا معمولی داره اما در عوض سواری و هندلینگش حرف نداره. گفته میشه تو ایران فقط یه مدل ازش هست که اونم قبلا اتومبیل تشریفاتی سفارت ژاپن بوده.[/QUOTE]
من در ماشینهای ژاپنی 70s , از TOYOTA CELICA خوشم میاد.

1971_toyota_celica_gt.jpg
 
Last edited:

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,832
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
من اومدم . من عاشق ماشینهای کلاسیکم . 60S و 70.و AMERICAN MUSCLE
انتیک زیاد دوست ندارم.
وای American Muscle !!

ماشین رو دستشون نیومده! من یه شورولت کامارو ی تمیز رو با 20 تا سمند عوض نمیکنم!
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
وای American Muscle !!

ماشین رو دستشون نیومده! من یه شورولت کامارو ی تمیز رو با 20 تا سمند عوض نمیکنم!
سمند که سهله ولی همون مدل های قدیمیشون به مدلهای روز الانشون می ارزن. واقعا ماشین های قدیمی چیز دیگه ای بودن و از نظر دوام اصلا قابل قیاس با ماشین های مصرفی امروزی نیستن. البته خب اونها هم مشکلات خاص خودشون رو داشتن که با پیشرفت تکنولوژی دیگه اون مشکلات رو تو ماشین های جدیدتر نمی بینیم.
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
سری هایی که من دوست دارم.

PONTIAC FIREBIRD

MERCEDES SL

MERCEDES S

LINCOLN CONTINANTAL

CADILLAC DEVILLE

JAGUAR XJ

مدلهایی که دوست دارم

BMW 2002

CADILLAC SEVILLE 1975-1979

CITROEN DS

LAMBORGHINY MIURA

BUICK RIVIERA, 3TH generation

BMW ,5 SERIES 1ST generation

خیلی باز هم هست اما الان یادم نمیاد...... کارهای Pinin Farina و.....


citroen_ds_08_04_05.jpg
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
nissan Z هم دیزاینش خوب بود اما یه رگه هایی از alfa spider و jaguar xke داره.



1971_Datsun_240Z_Original_Restored_Front_1.jpg




alfaspider77.jpg


69jaguarxkecoupe.jpg
 
Last edited:

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
خیلی خوشحالم این تاپیک ایجاد شد چون هیچ وقت کسی نبود درباره classic cars باهاش حرف بزنم. دختر ها که به این چیزها علاقه ایی ندارن , پسرها هم یه درصد کمی دوست دارن .

امیدوارم اینجا اینجا شلوغ بشه.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
1960Chevrolet Impala Coupe



1960%20Chevy%20Impala.jpg


PICT0013.JPG


30962231_l.jpg


std_60impala.jpg


Boysa%201999%2060%20Impala%20001.jpg


60Impala%202007.jpg




1960Chevrolet Impala Sedan



jeepers_car_0.jpg


jeepers_car_1.jpg


jeepers_car_5.jpg
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica

Lincoln Continental

(1969 - 1961)

yat20088b.jpg


1964lincolncontinental.jpg


0202cr_01+1967_Lincoln_Continental+Lowered_Body_Passenger_Side_Front_View.jpg


0202cr_04+1967_Lincoln_Continental+Lowered_Passenger_Side_Rear_View.jpg


lincoln.jpg


66%20Lincoln.jpg


1966-Lincoln-Continental-White-f-sy.jpg




نکته جالب در مورد گونه چهار در این مدل شکل باز شدن درهاشه:


3040_146991551745dfbac02844c.jpg
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Ford Thunderbird
Evolution​

First generation
1957-1955


Fas1007108231-1-001.jpg


55.ford.thunderbird.500.jpg


56tbirdturqthumb.jpg


1955_ford_thunderbird_bob_assenmacher.jpg





Second generation
1960-1958


58tbird.jpg


1959tbird_large.jpg


tbird1959hardtopflamingopink.jpg


Retro1959_Ford_Thunderbird_convertible.jpg







Third generation
1961-1963


t2867.jpg


00109_ford-thunderbird-italien.jpg


1963-f3q.jpg


1961_1963_ford_thunderbird1.jpg


ford-thunderbird-1963a.jpg


IMG_1291.JPG










Fourth generation
1964-1966



90210820_1.jpg


1964-Ford-Thunderbird-pink-fa-e-sy.jpg


1965FordThunderbird.jpg



1964-ford-thunderbird-fillin-up.jpg



64bird.jpg
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
در مورد میورا باید بگم که طرحش متعلق به اولین دهه فعالیت شرکت لامبورگینی بوده ولی با این وجود هنوز هم جزو زیباترین سوپر اسپورت های کلاسیک جهان محسوب میشه. شکل بالا اومدن چراغهاش هم در نوع خودش واقعا جالبه.

در سال 2006 به مناسبت چهلمین سالگرد معرفی میورا، یک مدل کانسپت جدید به همین نام و بر اساس همون مدل قدیمی از سوی لامبورگینی به نمایش گذاشته شد.

lamborghini-miura-concept-20060106021025306.jpg


lamborghini-miura-concept-2006-d.jpg


lamborghini_miura_concept_rear.jpg



و اما فورد تاندربرد از سال 1967 به بعد دچار دگرگونی کلی شد و هیچکدوم از مدل های بعد از اون زیبایی و اصالت چهار نسل اول رو ندارند. البته باز نسل پنجم و ششم بد نیستن ولی بقیه کاملا شبیه قوطی کبریت هستند.

نسل پنجم:

1967.JPG



نسل ششم:

1971.JPG


----------------------------------
nissan Z هم دیزاینش خوب بود اما یه رگه هایی از alfa spider و jaguar xke داره.
البته اسم اصلی اون مدل همون داتسون Z هست و اسم نیسان که متعلق به سازنده اصلیه بعد از discontinue شدن برند Datsun در دهه هشتاد روی اون مدل جا افتاد.

کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Datsun_240Z.jpg

اما در مورد شباهتش با طرح اون خوردوهای اروپایی که گفتید باهاتون موافقم چون اون موقع اکثر کارخانجات ژاپنی چند سالی از طرح های روز عقب بودند و در بعضی موارد هم دست به مشابه سازی نمونه های قدیمی تر اروپایی می زدند.
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
salam. dar tak boodane in model ke shaki nist , vali jense range estesnayee in mashin mano kosht

سلام. البته اینجوری رنگها به هیچ وجه فابریک نیستند و اصلا در اون سالها چنین رنگهایی موجود نبوده. کلا تغییراتی مثل استفاده از رنگ های فانتزی و یا رینگ اسپرت غیر رایج در هنگام تولید از ارزش کلاسیک ماشین کم می کنه ولی در عوض ظاهری اسپورت و امروزی تر بهش می بخشه.
 
بالا