برگزیده های پرشین تولز

کلکسیون ماشین سلطان برونئی

parsa

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
19 مارس 2006
نوشته‌ها
1,318
لایک‌ها
102
سن
44
کلکسیون سلطان برونئیسلطان برونئی از نگاه بسیاری ثروتمندترین مرد جهان ـ و البته به صورت قطعی ثرتمندترین سیاستمدار جهان ـ است. او صاحب کلکسیونی استثنایی از خودروهای جهان است. «کلکسیون البولکیاه» بزرگترین کلکسیون اتومبیل جهان محسوب می‌شود. جالب اینجاست که بسیاری از اتومبیل‌های موجود در آن صرفا به سفارش سلطان بروئنی ساخته شده‌اند!

ثروتمندترین مرد دنیا که ظاهراً مهم‌ترین دغدغه زندگی‌اش یافتن راهی برای خرج کردن ثروت ‌انبوهی است که جمع آورده در مجموعه 5000 خودرویی خود بهترین‌ها را گردهم آورده است. در این مجموعه از گران‌ترین خودروی جهان تا سریع‌ترین آنها را می‌توانید بیابید. استفاده از این خودروها منحصراً در اختیار سلطان، اعضای خاندان سلطنتی و نیز وزاری دولت، مقامات رسمی و سایر اعضای خاندان سلطنتی قرار دارد. البته در این میان برخی خودروها انحضارا متعلق به سلطان هستند و هیچ‌کس دیگری حق استفاده از آن‌ها را ندارد. هرنوع تجاوز به این محدوده مساوی تجاوز به حریم سلطان محسوب شده وبدیهی است که مجازات آن هم اعدام یا حبس‌های طولانی ‌مدت است!

اگر زمانی فرصت قدم زدن در میان این مجموعه 5000 خودرویی را یافتید می‌توانید 350 رولز رویس، 8 خودروی اف‌وان مک لارن، 6 خودروی دائور 962 ال‌ام، تنها مرسدس بنز سی‌ال‌ک-‌جی‌تی‌آر جهان که فرمان آن در سمت راست قرار گرفته، یک لامبورگینی دیابلو جوتا، دو جاگوار ایکس‌جی‌آر-15 ، انبوهی از فراری‌ها، مرسدس‌ها ، جاگوارها، پورشه‌ها و بنتلی‌ها را بیابیید. البته در نظر داشته باشید که تا زمان دیدار شما قطعا چند صد یا حداقل چند ده خودروی دیگر به این مجموعه اضافه خواهند شد. غیر ممکن است آقای کلکسیون‌دار از خیر خودرویی جدید و چشمگیر بگذرد!

سیاستمدار ثروتمند برونئی که با توجه به منابع غنی معدنی و آلی کشورش نیازی به نگرانی برای گذر امورات شهروندان خود ندارد، ترجیح داده است تمامی توجه خود را صرف جمع‌آوری مجموعه‌ای منحصر به فرد از خودروهای تک در جهان کند. ظاهرا جمع آوری بهترین خودروهای روانه شده به بازار (ولو با تیراژ محدود) نتوانسته است حس برتری طلبی او را ارضا کند. سلطان اکنون خود جت اختصاصی و دلخواهش را سفارش می‌دهد! شاید بزودی شاهد کلکسیونی از جت ‌های او نیز باشیم...

* آفتاب- امیر پاکبین


































- منبع : http://www.tiknews.org/albums/pictures/?id=33
 
بالا