برگزیده های پرشین تولز

کلیک ، ضمیمه جام جم : بحث و گفتگو پیرامون مطالب و دانلود هفتگی کلیک

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
سلام

این تاپیک مربوط به کلیک ( ضمیمه ی هفتگی یکشنبه های جام جم ) هست ...

هر هفته لینک دانلود همون هفته رو به صورت یکجا قرار میدم ...

ضمنا آرشیو بعضی از شماره های قبلی رو هم دارم که اگر خواستید اونها رو هم قرار میدم ...

امیدوارم به زودی بحث و گفتگو در مورد مطالب هر هفته رو هم به کمک دوستان آغاز کنیم ...

با تشکر .

منبع : منبع تمامی مطالبی که اینجا قرار میگیره سایت جام جم آنلاین و منبع خود ضمیمه کلیک هم جام جم آنلاین هست.

هر شماره فقط به مدت یک هفته ( یعنی تا انتشاره شماره بعدی ) روی خود سایت جام جم آنلاین قرار داره .

پ.ن: دوستانی که مطلبی رو از این تاپیک در جای دیگه استفاده میکنن لطفا برای رعایت حقوق نویسندگان کلیک ، نام کلیک ، ضمیمه ی جام جم رو به عنوان منبع ذکر کنند .


فهرست پست های لینک های دانلود :

کلیک شماره 188
کلیک شماره 189
کلیک شماره 190
کلیک شماره 191
کلیک شماره 192
کلیک شماره 193
کلیک شماره 194
کلیک شماره 195
کلیک شماره 196
کلیک شماره 197
کلیک شماره 198
کلیک شماره 199
کلیک شماره 200
کلیک شماره 201
کلیک شماره 202
کلیک شماره 203
کلیک شماره 204
کلیک شماره 205
کلیک شماره 206
کلیک شماره 207
کلیک شماره 208
کلیک شماره 209
کلیک شماره 210
کلیک شماره 211
کلیک شماره 212
کلیک شماره 213
کلیک شماره 214
کلیک شماره 215
کلیک شماره 216
کلیک شماره 217
کلیک شماره 218
کلیک شماره 219
کلیک شماره 220
کلیک شماره 221
کلیک شماره 222
کلیک شماره 223
کلیک شماره 224
کلیک شماره 225
کلیک شماره 226
کلیک شماره 227
کلیک شماره 228
کلیک شماره 229
کلیک شماره 230
کلیک شماره 231
کلیک شماره 232
کلیک شماره 233
کلیک شماره 234
کلیک شماره 235
کلیک شماره 236
کلیک شماره 237
کلیک شماره 238
کلیک شماره 239
کلیک شماره 240
کلیک شماره 241

... (شماره های بعدی متعاقبا اضافه خواهد شد)
 
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
برای شروع دانلود شماره اخیر کلیک :

2d7vt6s.jpg


شماره 188 مورخ یکشنبه 29 اردیبهشت 1387
 
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
قسمتهایی از مطالب این شماره :
(اینها فقط قسمتهایی از هر مطلب هست که کاملش رو در خود کلیک میتونید بخونید .)

يك ‌‌ماه ‌‌فرصت براي ‌ترك ‌‌‌فينگليش‌
100938640381.jpg

مشتركان تلفن همراه تنها يك ماه فرصت دارند تا عادتي را كه از زمان فرستادن اولين پيامك كوتاه تا به امروز با آنان بود، ترك كنند.
از آنجايي كه سيستم ارسال پيام كوتاه با حروف انگليسي، با بسياري از تلفن‌هاي همراه سازگار بود و با توجه به عدم تسلط بسياري از كاربران به زبان انگليسي، نوشتن كلمات فارسي با حروف انگليسي كه به اصطلاح "فينگيليش" ناميده شد، رواج يافت.
نگراني ها از بابت رواج پيامك هاي نيمه‌انگليسي و نيمه فارسي بين اعضاي جامعه اين نگراني ها را به وجود آورد كه مبادا اين جريان آسيب‌هاي قابل توجهي به فرهنگ غني كشورمان وارد كند؛ از همين رو به‌منظور فرهنگ‌سازي، بسط و گسترش خط و زبان فارسي، مقرر شده است تا نرخ پيامك فارسي به 89 ريال كاهش يابد؛ همچنين براساس مصوبه دولت تعرفه‌ پيامك‌هايي كه به‌صورت لاتين ارسال مي‌شوند نيز تا تيرماه87 با قيمت 146 ريال محاسبه و پس از آن، 222ريال محاسبه مي شود.
________________________________
جستجوي ‌‌امن ‌‌با ‌‌ياهو
100938640638.jpg

شركت ياهو سرويس جديدي به مجموعه سرويس‌هاي اينترنتي خود اضافه كرد. اين سرويس كه بيشتر جنبه امنيتي دارد، با همكاري شركت امنيتي مك‌آفي راه‌اندازي شده است و هدف اصلي آن ايجاد يك محيط ايمن و آموزش صحيح كاربران سرويس موتور جستجوي ياهو است.
اين سرويس‌ كه به صورت آزمايشي و در قالب نسخه بتا ارائه شده، راه طولاني در پيش رو دارد. ياهو قصد دارد با همكاري شركت مك‌آفي، توانايي‌هاي امنيتي موتور جستجو خود را به سطحي برساند كه قابل رقابت با موتور جستجوي گوگل باشد. در حال حاضر سهم ياهو در بازار جستجو حدود 21 درصد است و اين ميزان براي موتور جستجو گوگل نزديك 60 درصد است.
_________________________________
يك پيتزا لطفا‌
100938640045.jpg

شايد براي شما پيش آمده باشد كه براي سفارش غذا با رستوران مورد علاقه خود تماس بگيريد و به‌جاي سفارش غذا، مدام بوق اشغال بشنويد. اين شرايط براي بيشتر رستوران‌هاي مشهور و معتبر دنيا بر قرار است و براي برطرف كردن اين موضوع روش‌هاي گوناگوني آزمايش شده است. مهمترين و كاربردي‌ترين اين روش‌ها، استفاده از اينترنت و سيستم سفارش آنلاين است.
سفارش اينترنتي غذا، از يك طرف مشكل منتظر ماندن مشتريان در روزها و شب‌هاي شلوغ و به‌خصوص ايام تعطيل را برطرف كرده و از طرف ديگر درآمد بالايي براي رستوران‌ها به همراه داشته است.

از نمونه‌هاي موفقيت آميز اين سيستم مي‌توان به يكي از رستوران‌هاي زنجيره‌اي آمريكا به نام Papa John اشاره كرد كه يكي از معروف‌ترين پيتزا فروشي‌هاي شهر واشنگتن است.

اين رستوران زنجيره‌اي مدتي پيش توانسته است تنها از طريق سفارش‌گيري اينترنتي، يك ميليارد دلار فروش كرده و در اين زمينه يك ركورد به نام خود در اينترنت ثبت كند.
___________________________________________
خطر‌ در‌ فايل‌هاي ‌موسيقي‌
100938640890.jpg

مدتها بود كه از ويروس‌ها و تروجان‌هاي همه گير در سطح اينترنت خبري نبود. هفته گذشته بيش ازنيم ميليون برنامه تروجان در ظاهري كاملاً فريبنده در شبكه توزيع شدند و تعداد زيادي از كاربران اينترنتي را فريب داده و رايانه آنها را آلوده كردند. بنا به گزارش سايت خبريInformationWeek و به نقل از بخش امنيتي شركت مك‌آفي، اين برنامه‌هاي تروجان، به قالب فايل‌هاي موسيقي 3 MPتغيير ظاهر داده و به راحتي توانستند كاربران را فريب دهند.

كارشناسان مركز McAfee Avert Labs معتقدند كه اين برنامه تروجان، يكي از قوي‌ترين برنامه‌هاي مخربي است كه در طول 3 سال اخير در شبكه اينترنت منتشر شده است. زيرا در آن از ترفندي استفاده شده كه تا كنون نمونه مشابهي از آن وجود نداشته است. پس از اين برنامه تروجان كه Downloader-UA.h نام دارد، خيلي سريع به ليست سياه برنامه‌هاي امنيتي شركت مكافي اضافه شد. اما 24ساعت پس از آن، بيش از 119 هزار رايانه كاربر سرويس آنلاين McAfee VirusScan ، شناسايي شدند كه به اين نرم‌افزار خطرناك آلوده بودند. البته اين تعداد، تنها از بين 436 هزار كاربري بود كه در طول اين 24ساعت، از طريق اين سيستم آنلاين، رايانه خود را اسكن كرده بود. يعني چيزي نزديك به 27 درصد از كاربران اين سرويس.

اين در حالي است كه در ويروس‌ها و تروجان‌هايي كه در طول يك سال اخير در بانك اطلاعات شركت مكافي به ثبت رسيده‌اند، اين ميزان بين 1 تا 5 درصد بود.

برنامه تروجان فوق روي رايانه‌هاي مجهز به سيستم عاملMac OSX مجهز هستند، تأثير نمي‌گذارد و مي‌تواند ساير رايانه‌هاي را آلوده كند. البته اين برنامه تنها در قالب فايل‌هاي موسيقي 3 MP مخفي نشده است و نمونه‌هايي از آن وجود دارند كه در قالب ويدئويي MPEG منتشر مي‌شوند.

نكته بسيار مهم اين است كه فايل‌هاي 3 MP و MPEG آلوده به اين تروجان در سايت‌هايي نظير LimeWire و eDonkey ظاهر شده‌اند كه در زمينه به اشتراك‌گذاري فايل‌هاي موسيقي و تصويري كاملاً معتبر و شناخته شده بوده و كاربران زيادي در آنها عضويت دارند. جالب است بدانيد كه پس از دانلود فايل3 MP مذكور توسط كاربر و اجراي آن، دانلود فايل ديگري به نام PLAY-MP3.exe در رايانه كاربر آغاز مي‌شود. با دانلود اين برنامه، يك توافقنامه ساده در مقابل كاربر قرار مي‌گيرد و از آنجايي كه كاربران دوست دارند به سرعت به فايل موسيقي يا تصوير دانلود شده خود برسند، به سرعت آن را تأييد مي‌كنند. امضا كردن اين توافقنامه باعث نصب شدن يك نوار ابزار جديد بر روي مرورگر شده و فعاليت‌هاي ايترنتي كاربر را به طور كامل تحت كنترل مي‌گيرد.
 
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
گرافيك ‌‌با ‌‌طعم‌‌ رايانه‌
100938641656.jpg

دوست طراحي داشتم كه پاي ثابت هر مناسبتي در مدرسه بود. هروقت نياز به تهيه پوستر يا روزنامه‌ديواري بود، همه به يادش مي‌افتادند. او مي‌توانست با طرح و نقش و متن بازي كند. بازي‌اي كه نتيجه زيبايي داشت؛ رساندن يك پيام مذهبي، انقلابي يا علمي. اگر دوست من پزشك متخصصي نمي‌شد، مطمئنا يك گرافيست موفق بود!
گرافيك يكي از زمينه‌هاي هنرهاي تجسمي‌است.
گرافيك يا به‌عبارت بهتر و كامل‌تر "طراحي گرافيك"، يعني خلق آثار دوبعدي روي سطوح مختلفي مثل كاغذ، ديوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستيك، نمايشگر رايانه، سنگ و ... كه براي رساندن پيامي ‌خاص به بيننده انجام مي‌گيرد. هنر طراحي گرافيك، تلفيقي است از هنرهايي مثل عكاسي، طراحي (مداد، كنته، ذغال، پاستل گچي، پاستل روغني، قلم و مركب و نيز مداد رنگي)، تكنيك‌هاي مختلف نقاشي (رنگ و روغن، آبرنگ، گواش، رنگ‌هاي آكريليك)، كلاژ، انواع روش‌هاي چاپ دستي (سيلك اسكرين و باتيك) و نيز هرنوع ديگري از روش‌هاي خلق تصوير.
طراحي گرافيكي فرايندي است كه هدف از آن ارائه يك‌سري اطلاعات خاص در كوتاه‌ترين زمان ممكن با استفاده از ارتباطات بصري و متن و تصوير است. اين هنر محدوده‌اي از مهارت‌هاي شناختي، علوم زيبايي و صنعت را دربرمي‌گيرد. يك طراح گرافيكي بايد قابليت نشان دادن سخن را به شيوه علايم و نشانه‌هاي رمزي داشته باشد.
ذات كار گرافيكي به نظم و ترتيب بخشيدن به اطلاعات و ايده‌هايي برمي‌گردد كه تجربه انسان را مستندسازي مي‌كنند

...
_____________

تصاوير‌ سه ‌بعدي،جادوي‌ گرافيك‌‌ دو‌ بعدي‌
100938641823.jpg

تصاوير سه بعدي كه اصطلاحا استريوگرام ناميده مي‌شوند، در واقع تصاوير مسطح دوبعدي هستند كه بعد سوم آنها در ميان دو بعد ديگر پنهان است. شيوه پديدار ساختن بعد سوم در اين‌گونه تصاوير به اين نحو است كه نخست بيننده تصاوير را در نزديك بيني خود نگاه داشته و سپس با آهستگي از صورت خود دور مي‌كند؛ به اين ترتيب با دور شدن تصاوير از چشمان بيننده، بعد سوم تصوير پديدار مي‌شود. اما چرا بعد سوم؟
اشيايي كه در زندگي با آنها سروكار داريم، اشيايي سه‌‌بعدي هستند. در واقع جهان ما، جهاني سه بعديست كه همه اشياي درون آن سه بعد طول، عمق و ارتفاع دارند و حجمي ‌را در فضا اشغال مي‌كنند كه توسط اين سه بعد پديد مي‌آيد. در به تصور كشيدن اشيا چه از طريق عكاسي و چه از طريق نقاشي، همواره بعد سوم اشيا كه بعد عمق است از ميان مي‌رود و بدين ترتيب ما در يك تصوير نقاشي يا يك عكس با بازنمودي دو بعدي از اشياي سه بعدي روبه‌رو هستيم. اگرچه در قرن بيستم و شكل گرفتن جنبش‌هاي هنري نقاشي مدرن، همواره تلاش نقاشان مدرن چون پل سزان، از پيشگامان نقاشي مدرن اين بود كه اهميت بعد عمق را كمرنگ سازند و به بوم نقاشي كه تنها دو بعد را در اختيار نقاش قرار مي‌دهد، وفادار بمانند، اما در عصر كلاسيك، نقاشان درپي يافتن تكنيك‌هايي براي بازنمود بهتر بعد عمق از طريق ايجاد پرسپكتيو، سايه روشن‌ها و كنتراست‌هاي درون نقاشي بودند. براي مثال در عصر كلاسيك براي نقاشي چهره يك شخص، مدتها وقت صرف مي‌شد كه پستي بلندي‌هاي صورت، چين و چروك‌ها، پهنا وعمق بيني و... دقيقا" مطابق با واقعيت به تصوير درآيد. به طور خلاصه هدف نقاشان كلاسيك، ايجاد بعدي سوم براي تصاوير دو بعدي نگاشته شده روي بوم نقاشي بود.
...
_______________________
يك نقش آفريني بسيار خوب برايPSP
در قلب ‌‌آشوب‌
100938639500.jpg

خودتان را براي يك تغيير و تحول بزرگ در سبك نقش آفريني آماده كنيد. هركس از من مي‌پرسيد فاينال فانتزي 7: كرايسيس كور چطور بازي است، اين جمله را به او مي‌گفتم. اسكوئر انيكس در اين چند سال تقريبا با هر شماره فاينال فانتزي، سبك مبارزه‌ها و تجربه كسب كردن را زير و رو كرده. البته كرايسيس كور يك جهش عظيم در سبك نقش آفريني است و براي طرفداران اين سبك تجربه منحصر به فردي را به وجود مي‌آورد.
داستان همانطور كه مي‌دانيد در مورد ماجراهاي زك، پيش از وقايع فاينال فانتزي 7 است. زك تبديل به يك سولجر كلاس يك مي‌شود و به همراه سفيروث، به ماموريت‌هاي مختلفي مي‌رود. در اين داستان متوجه مي‌شويد كه جنسيس كه در Dirge of Cerberus معرفي شد واقعا كه بوده و چطور سفيروث پيش از تبديل شدن به نقش منفي ماجرا، شخصيت خوبي داشته است. داستان كرايسيس كور عالي است و به خوبي جاهاي خالي روايت فاينال فانتزي 7 را پر مي‌كند
...
________________________
شاهزاده فارس يعني شگفتي‌
100938639404.jpg

بالاخره اوبي سافت مونترئال سكوت را شكست و اعلام كرد يك سري جديد از ماجراهاي شاهزاده فارس را در دست ساخت دارد. اين خبر ميليون‌ها نفر را در سراسر دنيا (از جمله كشور خودمان) خوشحال كرد. بعد از يك بازي موفق به نامs Creed ”Assassin، حالا استوديوي مونترئال در حال كار روي شماره جديدي از سري شاهزاده فارس است. تغييرات زيادي در راه هستند. خودتان را آماده كنيد!
بزرگترين تفاوتPOP جديد با نسخه‌هاي قبلي اين است كه تبديل به يك بازي Open World شده. يعني بايد انتظار مكان‌ها و مراحلي مانندs Creed ” Assassin داشته باشيد. سازنده‌ها كه از موتور پايهAnvil خودشان بسيار راضي و خشنود هستند، تصميم گرفته‌اند با تغييرات فراوان آن را براي يك شاهزاده فارس جديد آماده كنند. دليل عمده وجود تغييرات فراوان به گفته كريستوف گويوت، كارگردان سري شاهزاده فارس، اين است كهsCreed ”Assassin در يك دنياي رئال رخ مي‌داد. اما شاهزاده فارس دقيقا در نقطه مقابل آن است و در مكان‌هاي تخيلي با موجودات فانتزي رخ مي‌دهد.
...


نکته : ادامه ی این مطالب رو میتونید در کلیک 188 بخونید .
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
كليك شماره 189 - يكشنبه 5 خرداد 1387 -

13zv9fn.jpg


خوب این شماره برخلاف همیشه (که معمولا حجم در حدود 1 تا 1.5 MB بود) حدودا 10 مگابایت حجمش ه !

برای راحتی دانلود هر چهار صفحه رو تو یک قسمت قرار دادم .

به این ترتیب ، این شماره رو تو چهار قسمت دانلود کنید :

کلیک 189 ،صفحه ی 1 تا 4
2.0 MB

کلیک 189 ،صفحه ی 5 تا 8
2.8 MB

کلیک 189 ،صفحه ی 9 تا 12
3.3 MB

کلیک 189 ،صفحه ی 13 تا 16
2.0 MB
 
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
قسمتهایی از مطالب این شماره :

حق ‌‌استفاده ‌‌از ‌‌زبان ‌‌مادري ‌‌در ‌اينترنت

100939140144.jpg


طبق آماري كه سازمان بين‌المللي Global Reach در سال 2002 اعلام كرد، تعداد60درصد كاربران اينترنت غير انگليسي زبان بودند بر همين اساس و جهت پاسخگويي به نياز ساير اقوام، سازمان IDNs يا (Internationalized Domain Names) جمله هركسي حق دارد به زبان مادري از اينترنت استفاده كند را به عنوان شعار خود قرار داد و از ديگر سو توليد‌كنندگان نرم‌افزار در صنعت اينترنت را ملزم به رعايت استانداردها در حمايت و پشتيباني از زبان‌هاي مختلف بوسيله يوني‌كد كرد.

پس از اين جريانات مرورگرهاي مختلفي توسط توليدكنندگان نرم افزار اينترنتي تهيه شد و رايگان در اختيار كاربران اينترنت قرار گرفت.
در حال حاضر كشورهاي زيادي امكان انتخاب دامين به زبان محلي را براي اهالي خود فراهم كرده‌اند كه از اين ميان كشورهاي آسياي جنوب شرقي (چين، ژاپن و كره) كشورهاي اروپايي و كشورهاي عربي پيشگام هستند.

با اين تفاسير اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا مي‌توان از زبان و خط فارسي نيز در آدرس‌هاي اينترنتي استفاده كرد؟ به عنوان مثال مي‌توان به جاي ايجاد آدرسي مثلwww.hossein.com آن را به صورت com.حسين. www ايجاد كرد؟

مهندس حسين فعال كارشناس و پژوهشگر حوزه فناوري اطلاعات در پاسخ به اين سوال خبرنگار كليك گفت: املاي هر كلمه در زبان اصلي تنها به يك صورت نوشته مي‌شود و هركسي با كمترين سواد متوجه صحت املاي آن خواهد شد اما متناسب با سليقه و برداشت خود آنرا به صورت‌هاي متفاوت در خط و زبان ديگر خواهد نوشت به عنوان مثال واژه (حسين) را فارسي زبانان به صورت‌هاي مختلف همچون hosein، hussien مي‌نويسند.

وي افزود: ... (ادامه رو در صفحه دوم شماره 189 بخونید .)



خانه هكرها

100939140618.jpg


هكرها هم در شبكه اينترنت سر و سامان گرفتند. اخيراً شركت مشاور امنيتي GnuCitizen ، يك شبكه عمومي به نام «خانه هكرها» در شبكه اينترنت راه‌اندازي كرده و از هكرهاي معتبر دنيا درخواست كرده است كه در اين شبكه عضو شوند. آدرس اينترنتي خانه هكرها، houseofhackers.ning.com است. رئيس شركت GnuCitizen در وبلاگ شخصي خود، در خصوص اين شبكه عمومي عنوان مي‌كند:
«از ديدگاه ما، يك هكر فردي است كه مردم از كارها، مهارت‌ها، خلاقيت‌ها، زيركي و هوشمندي او ابراز شگفتي مي‌كنند. ما به هيچ عنوان به كاربران اين شبكه اجازه تبهكاري نخواهيم داد و اين شبكه به اين منظور طراحي شده است كه افكار و ايده‌هاي مثبت خود را با يكديگر در ميان بگذارند و از ديدگاه‌هاي آنها براي بهبود وضعيت امنيتي شبكه اينترنت استفاده شود. در همان روزهاي ابتدايي فعاليت اين شبكه، نزديك به هزار هكر حرفه‌اي شبكه اينترنت در آن عضو شده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود روز‌به روز به تعداد كاربران اين شبكه اضافه شود.




نرم‌افزار جديد ياهو

100939140338.jpg


شركت ياهو به تازگي ابزار جديدي را در اختيار كاربران خود قرار داده است. اين نرم‌افزار قابليت‌هاي جالبي را در اختيار مديران سايت‌ها و شبكه‌هاي اينترنتي كه از موتور جستجو ياهو استفاده مي‌كنند، قرار مي‌دهد. به كمك اين ابزار، كاربران ياهو مي‌توانند نتايج جستجوي ياهو را در وب‌سايت خود به نمايش در آورده و بر روي آن كنترل داشته باشند. همچنين مي‌توانند به راحتي اين نتايج را مطابق نظر خود، سفارشي كنند.
ياهو اين ابزار جديد خود را با نام SearchMonkey معرفي كرده است. كاربران اين نرم‌افزار انتخاب‌هاي مختلفي در اختيار دارند كه بتوانند اطلاعات مورد نظر خود و همچنين نتايج جستجوي ياهو را آنطور كه دوست دارند نمايش دهند.

كاربري اين نرم‌افزار به حدي آسان است كه ياهو اعلام كرده است، كاربران مي‌توانند در زماني كمتر از 10 دقيقه، تمام قابليت‌هاي نرم‌افزار را فرا بگيرند. براي دانلود ابزار جديد ياهو مي‌توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد.




آمارگيري‌

100937576401.jpg


كسب درآمد تبليغاتي در شبكه آنلاين ويدئويي YouTube مهمترين هدف مسئولين گوگل از راه‌اندازي اين شبكه بزرگ بوده‌است. اما گوگل از اين شبكه و كاربران زيادي كه در آن عضويت دارند، استفاده‌هاي ديگري هم مي‌كند.
به تازگي، اين شركت يك سيستم جديد به شبكه YouTube خود اضافه كرده است كه به كمك آن مي‌تواند آمار دقيقي از بازديدكنندگان اين سايت به دست آورد. گوگل قصد دارد از اين ابزار آناليزي به منظور نمايش توانايي‌هاي اين شبكه و تهيه آمار دقيقي از كاربران جهت جذب هر چه بيشتر شركت‌هاي تبليغاتي و آگهي‌دهندگان استفاده كند.

براي مشاهده قابليت‌هاي اين ابزار جديد، گوگل يك زبانه جديد به صفحه اصلي اين شبكه اضافه كرده است كه در آن اطلاعات آماري جالب و كاملي در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد. اين اطلاعات هم به كاربران عضو شبكه و هم به فيلم‌ها و تصاوير آپلود شده در آن مربوط مي‌شود.



شركت مايكروسافت سرويس تلسكوپ جهاني را براي مشاهده فضا و كهكشان‌ها راه‌اندازي كرد
گذر‌ در ‌دنياي ‌‌ستاره‌ها

100939140911.jpg


فضاي بيكران بالاي سر ما، يكي از شگفتي‌هاي هستي است كه حس كنجكاوي بشر را از دير باز برانگيخته است. دنياي كهكشان‌ها، ستاره‌ها و سيارات به حدي زيباست كه مي‌تواند ساعت‌ها انسان را مجذوب خود كند. از طرف ديگر اسراري كه در آن نهفته، همواره مورد توجه دانشمندان و علاقه‌مندان به علم نجوم قرار داشته است.

مدتي است كه در شبكه اينترنت هم به موضوعات نجومي اهميت خاصي داده مي‌شود. پس از ارائه نرم‌افزار «كره زمين» توسط شركت گوگل، همه نگاه‌ها به آسمان رفت و شركت‌هاي رايانه‌اي و اينترنتي سعي كردند ، كاربران را به سمت فضا و كهكشان‌ها بكشانند. سازمان فضايي ناسا، در اين زمينه فعاليت‌هاي زيادي انجام داد و حتي پيمان همكاري با چند شركت بزرگ اينترنتي منعقد كرد. حتي براي جذب كاربران، براي آرشيو تصاوير دريافتي از ماهواره‌ها ، سفينه‌ها و تلسكوپ‌هاي فضايي خود، از كاربران اينترنتي درخواست همكاري و كمك كرد.... ( ادامه رو در صفحه ی چهار شماره 189 بخونید .)

توسعهjQuery
راهي ‌كه‌‌ پاياني‌ ‌ندارد

100939141131.jpg


هفته پيش در مورد عناصر DOM صحبت و توضيحاتي در مورد چگونگي ايجاد آنها ارائه كرديم ، اكنون تا حدي با جي كوئري آشنا شده ايد ، اگر به وب سايت jquery.com مراجعه كرده باشيد ، مي توانيد به انواع مختلف از نمونه هاي كد هاي اين زبان دسترسي داشته باشيد و آشنايي بيشتري با آنها پيدا كنيد. اما در ادامه به بحثي مي رسيم كه مربوط به اكثر زبان ها مي شود و داشتن و يا نداشتن اين قابليت ، آينده آن زبان را مشخص مي كند.

چگونه jQuery را توسعه دهيم؟!
...
(ادامه این مطلب رو در صفحه ی پنج شماره 189 بخونید )

سوني اريكسون و ويژگي چندرسانه‌اي‌
شركت سوئدي- ژاپني سوني اريكسون با همكاري شركت ژاپني Acrodea دو نرم افزار به گوشي هايش مي افزايد كه بر اساس آن ويژگي هاي چند رسانه اي و دوربين اين گوشي ها ارتقا مي يابد.

اين كمپاني قراردادي با شركت Acrodea منعقد كرد كه به موجب آن دستگاه هاي تلفن همراه اين شركت به دو نرم افزار VIVID UI و VIVID Panorama مجهز مي شوند.
پلتفرمVIVID UI به عنوان يك ميان افزار ارتقا يافته است كه امكان ارتقاي محتواهاي چند رسانه اي همچون ويديو، گرافيك سه بعدي و تصاوير و عكس‌هاي طبيعي را ارتقا مي بخشد.

هدف از ارائه VIVID UI ، توسعه ويژگي هاي و محتواهاي ارتقا يافته گرافيكي براي دستگاه هاي تلفن همراه و انتقال منو و محتواي منو است.

VIVID Panorama ميان افزاري است كه مي تواند عملكردهاي دوربين تلفن همراه را ارتقا دهد.

با استفاده از اين نرم افزار كاربران مي توانند تصاويرعريض و گسترده را با هر دستگاه تلفن همراهي كه قابليت ضبط ويديو نيز داشته باشد، بگيرند.

به منظور گرفتن عكس هاي عريض با تلفن همراه كاربران بايد ويديو را روشن كرده، سپس VIVID Panorama به شكل خودكار بر اساس تصاوير ويديويي عكسبرداري مي كند.

بر اساس اين گزارش، تمامي گوشي هاي با قابليت متوسط سوني اريكسون مي‌توانند از اين نرم افزار سود ببرند. اين نرم افزارها در نيمه دوم سال جاري ميلادي در دسترس كاربران قرارگيرد



حضور پررنگ IT در عرصه‌هاي مهندسي
اگر‌ نيوتن ‌يك ‌رايانه داشت‌

100939141649.jpg


علم يك شبكه به‌هم پيچيده از مباحث مختلف است. گرچه در ظاهر اين مباحث طبقه‌بندي و در قالب اسامي مختلفي ارائه شده‌اند، اما در باطن تمامي آنها به‌هم مربوطند. رياضيات، فيزيك، شيمي، كامپيوتر و بسياري ديگر، علومي هستند كه در بسياري از زمينه‌هاي ديگر و به‌خصوص رشته‌هاي مهندسي كاربردهاي وسيعي دارند. كامپيوتر كه ديگر به پاي ثابت هر علمي تبديل شده است. درست است كه تا پيش از عصر كامپيوتر، مهندساني وجود داشته‌اند و كارهاي بزرگي هم انجام داده‌اند اما ورود اين فناوري به عرصه‌هاي مهندسي باعث شد تاثيرگذاري اين علوم بيشتر و سريع‌تر باشد. در دنياي امروز، مهندسي كه نتواند از كامپيوتر به عنوان يك ابزار كاري استفاده كند راه به جايي نخواهد برد.
كنترل همه چيز در دست ماست‌
...
جاي نيوتن هم خالي‌
...
ديجيتالي ساختمان بسازيد
...
(ادامه ی این مطالبرو در صفحه ی 7 شماره 189 بخونید .)


صفحات پرونده ی دیجیتال این شماره به موضوع هوش مصنوعی و البته تغییرات روزگار دیجیتال اختصاص داره :
با كمك هوش مصنوعي ماشين‌ها مانند انسان عمل مي‌كنند
ماشين‌هاي ‌‌باهوش‌

100939141819.jpg


هوش مصنوعي به زبان ساده، تلاش براي توليد ماشيني است كه مانند انسان عمل كند و قدرت فكركردن داشته باشد. شايد بتوان گفت كه هوش مصنوعي عبارت است از مطالعه ماشين ها براي وادار كردن آنها به كارهايي كه انسان ها آن را بهتر انجام مي‌دهند. البته اين تعريف، تعريف جامع و كاملي نيست و درحقيقت هوش مصنوعي، علم بسيار دقيق‌تر و پيچيده تري است.
هوش مصنوعي (Artificial Intelligence) كه در اصطلاح به آنAI هم گفته مي شود، دانش عميق و گسترده‌اي است كه در حالت كلي به مطالعه روي اطلاعات، چگونگي جمع آوري و نگهداري آنها، بكارگيري داده ها و جابجايي و انتقال آنها به ماشين يا انسان و حيوان مي پردازد. در هوش مصنوعي ماشين‌هاي باهوش، با كمك كامپيوتر و الگوگيري از درك هوش انساني و يا حيواني است. اين علم در حقيقت حاصل تلاقي بسياري از دانش ها، علوم و فنون قديم و جديد است. شايد بتوان گفت كه هوش مصنوعي ريشه در فلسفه، رياضيات، نورولوژي و فيزيولوژي دارد و كاربردهاي متنوع و فراوان آن در علوم كامپيوتر، انواع مهندسي، علوم ارتباطات و حتي زيست شناسي و پزشكي قابل مشاهده است. همچنين از اين دانش در رباتيك، پيش بيني وضع هوا، نقشه برداري، تشخيص صدا، تشخيص گفتار و دست خط، بازي‌ها و نرم افزارهاي رايانه اي استفاده مي شود
...
( ادامه ی مطلب هوش مصنوعی رو در صفحات 8 و 9 این شماره بخونید .)

معرفی نرم افزار این هفته اختصاص داره به :

چهره‌‌سازي مجازي‌

100939141468.jpg


آيا تا به حال خواسته ايد خودتان را با موي صاف يا مجعد، تيره، روشن يا حتي بي مو تصور كنيد؟! يا اينكه دلتان بخواهد بدون متحمل شدن هزينه‌اي بدانيد چشمانتان با لنز آبي، سبز، طوسي يا قهوه‌اي چگونه مي‌شد؟ شايد هم گاهي كه براي انجام برخي خدمات آرايشي و زيبايي به سالن‌هاي زيبايي سر زده ايد با نرم افزارهايي مواجه شده باشيد كه چنين امكاني را براي شما فراهم كرده‌اند. در اين جا قصد داريم به معرفي برخي روش‌ها يا نرم افزارها كه امكان مشاهده چهره ديگري از خودتان را به شما مي‌دهند، بپردازيم.
بايد اضافه كنيم برخي از اين روش‌ها با كمك عكس‌هاي ديجيتالي قابل اجرا هستند بدين ترتيب كه ويرايش‌هايي را بر روي آن عكس انجام مي‌دهند، به عنان نمونه به حذف چين و چروك مي‌پردازند و برخي كاملا چهره ديگري از شما مي‌سازند.

1.0 Kais SuperGOO نام نرم‌افزار گرافيكي وتغيير چهره بسيار زيبا و جالبي است كه بسياري از كاربران قديمي كامپيوتر و علاقه مندان به كارهاي گرافيكي با آن آشنايي دارند....

(ادامه این مطلب رو در صفحه ی 10 شماره 189 بخونید )


امتياز‌بندي‌گوگلي‌
تاريخچه الگوريتم Page Rank
Page Rank به زبان ساده‌
چگونه از ميزان Page Rank آگاهي پيدا كنيم؟
چطور مي توان اهميت سايت خود را براي گوگل بالا برد؟
...
( این مطلب رو در صفحه 11 این شماره بخونید )



صفحه بازی این هفته اختصاص داره به :

ورود به دنياي تاريك دارك سكتور
تنوي ‌دست ‌‌قيچي‌

100939142399.jpg


نسل جديد كنسول هاي بازي بيشترين تاثير را روي بازي هاي اكشن گذاشته است. در يكي دو سال اخير عنوان هاي اكشن مختلف و كاملا متفاوتي به بازار عرضه شده اند كه معمولا روند بسيار پيچيده اي هم دارند. اين روند هاي پيچيده باعث مي شوند تجربه بازي كردن با هر كدام كاملا متفاوت از ديگري باشد. دارك سكتور يكي از اين دسته بازي هاي اكشن است كه با تركيب كردن سبك هاي مختلف اكشن و اضافه‌كردن نوآوري هاي جالب، يك بازي خوب را به بازار فرستاده.
دارك سكتور بازي كاملي نيست، اما نقاط قوتش آنقدر زياد هستند كه بتوانيد از نقاط ضعفش چشم پوشي كنيد. بزرگترين مشكل دارك سكتور، معرفي‌كردن نه چندان خوب سيستم مبارزه ها و اكشن‌هاست. هر كس كه براي اولين بار دارك سكتور بازي‌ كند، اين حرف را تاييد مي كند كه بعد از گذشت 40‌درصد از بازي، تازه متوجه مي شويد كه اكشن ها را چطور بايد بازي كنيد. البته بخش عظيمي از اين تقصير به گردن بازي هاي مانندGears of War است كه ما را با يك سيستم كنترل بسيار خوب بد عادت كرده اند! حركت دادن تنو، چرخاندن دوربين و نشانه گيري چيزهايي هستند كه در دارك سكتور بايد به آنها عادت كنيد.





ماوس‌گوگلي
100939143176.jpg


شركت گوگل بزرگ‌ترين موتور جستجوي دنيا كه اكنون به ارائه بسياري از خدمات اينترنتي ديگر نيز شهرت دارد، اين‌بار به توليد ماوس پرداخته است تا كاربران رايانه بيش از پيش گوگل را در كنار خود حس كنند. اين ماوس‌ها كه نظر كاربران را به‌خود جلب كرده است از پلاستيك‌هاي بازيافتي و در 2رنگ آبي و قرمز توليد شده‌‌اند. البته هدف اصلي گوگل از توليد اين ماوس‌ها، كسب درآمد نبوده است، بلكه هدف بيشتر تبليغ نام گوگل بوده است. اين ماوس‌ها بي‌سيم بوده و با فناوريwi-fi با رايانه ارتباط برقرار مي‌كنند.
جالب است بدانيد كه براي بسته‌بندي اين ماوس‌ها نيز از كيسه‌هاي پلاستيكي بازيافتي استفاده شده است دقت اين ماوس‌ها008dpi بوده و قيمتي برابر 20/19 دلار دارند. البته گوگل پيش از اين نيز محصولات سخت افزاري ديگري از قبيل هدست، چراغ‌هاي LED قابل اتصال به USB و درايو‌هاي فلش خود را نيز به بازار عرضه كرده بود.



شماره بعدي 3 The SIMS در‌ ‌راه ‌‌است‌

عينك‌هاي‌ جاسوسي‌

پردازنده 6 و 12 هسته‌اي


از جمله بقیه مطالب این شماره هستند که در صفحات 15 و 16 میتونید بخونید .

امیدوارم مفید باشه .





 

Flint Lockwood

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 مارس 2007
نوشته‌ها
6,973
لایک‌ها
319
محل سکونت
Manhattan
سلام . خسته نباشی

مشتركان تلفن همراه تنها يك ماه فرصت دارند تا عادتي را كه از زمان فرستادن اولين پيامك كوتاه تا به امروز با آنان بود، ترك كنند.
از آنجايي كه سيستم ارسال پيام كوتاه با حروف انگليسي، با بسياري از تلفن‌هاي همراه سازگار بود و با توجه به عدم تسلط بسياري از كاربران به زبان انگليسي، نوشتن كلمات فارسي با حروف انگليسي كه به اصطلاح "فينگيليش" ناميده شد، رواج يافت.
نگراني ها از بابت رواج پيامك هاي نيمه‌انگليسي و نيمه فارسي بين اعضاي جامعه اين نگراني ها را به وجود آورد كه مبادا اين جريان آسيب‌هاي قابل توجهي به فرهنگ غني كشورمان وارد كند؛ از همين رو به‌منظور فرهنگ‌سازي، بسط و گسترش خط و زبان فارسي، مقرر شده است تا نرخ پيامك فارسي به 89 ريال كاهش يابد؛ همچنين براساس مصوبه دولت تعرفه‌ پيامك‌هايي كه به‌صورت لاتين ارسال مي‌شوند نيز تا تيرماه87 با قيمت 146 ريال محاسبه و پس از آن، 222ريال محاسبه مي شود

در مورد این خبر شنیدم یک سری نماینده ها مخلفت کردن چون همه مشترکین امکان ارسال پیامک بصورت فارسی رو ندارن
ولی کار اشتباهیه به نطر خودم -- چون هنوز امکاناتش فراهم نشده
مثل قضیه تعرفه موبایل که گفتن برای حمایت از تولید داخلی تعرفه رو افزایش دادیم!!
از اون تصمیم های آبکی که دولت خدمت گذار گرفته!
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
سلام . خسته نباشی
سلام ... ممنونم بیس جان ...

در مورد این خبر شنیدم یک سری نماینده ها مخلفت کردن چون همه مشترکین امکان ارسال پیامک بصورت فارسی رو ندارن
ولی کار اشتباهیه به نطر خودم -- چون هنوز امکاناتش فراهم نشده
مثل قضیه تعرفه موبایل که گفتن برای حمایت از تولید داخلی تعرفه رو افزایش دادیم!!
از اون تصمیم های آبکی که دولت خدمت گذار گرفته!
چه خوب ... دستشون درد نکنه واقعا!

درست ه ...

خودم هم از فارسی نوشتن هیچ خوشم نمیاد! اصلا نمیتونم :دی

به نظرم این تصمیم هیچ کمکی به این هدف نمیکنه .
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
برخی از مطالب شماره اخیر کلیک (192) که می تونید در این شماره بخونید :

خصوصي‌‌سازي، وزارت ارتباطات را فقير نمي‌كند

100941200605.jpg


وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات همواره با وجود شركت هاي پر در آمدي كه تحت پوشش خود داشته يكي از محبوبترين وزارت خانه هاي دولتي تلقي مي‌شد چرا كه اين وزارت هر ساله مبالغ قابل توجهي از در آمد هاي خود را به خزانه دولت واريز مي كرد.
اما در اين ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با ابلاغ اصل44 قانون اساسي ناگزير بايد از شركت هاي سودده خود دل كنده و آن‌ها را به بخش‌خصوصي بسپارد.
حال در اين ميان اين سوال مطرح مي شود كه آيا وزارت ارتباطات با واگذاري پر درآمد ترين شركت‌هايش از در آمدي كه هرساله نصيب دولت مي كرده است خواهد كاست؟

مهندس محمد خواجه پور، معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني وزير ارتباطات در اين باره به خبرنگار كليك مي گويد: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هرساله مبلغ قابل توجهي از در آمدهاي خود را به خزانه دولت واگذار مي كرد؛ اين روند ادامه داشت تا اين كه با تلاش هاي صورت گرفته در دولت نهم اين رقم به 2 برابر افزايش يافت.
(ادامه در صفحه ی دوم )



افزايش صد درصدي استفاده آنلاين از روزنامه‌ها در سال گذشته‌

استفاده آنلاين از روزنامه‌ها در سال گذشته ميلادي ‌20 درصد و طي سه سال گذشته صد در صد افزايش يافته است.
به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش سال ‌2008 گرايش‌هاي رسانه ديجيتالي جهان، انجمن جهاني روزنامه‌ها (‌WAN) كه توسط ‌71 شركت تحقيقاتي جمع‌آوري شده و ‌232 كشور را تحت پوشش قرار داده، شمار وب‌سايت‌هاي روزنامه در جهان ‌77/13 درصد افزايش يافته و مجموع آنها به ‌4500 سايت رسيده است.

بر اساس اين آمار، ‌52 درصد از خوانندگاني كه وب‌سايت روزنامه‌ها را مشاهده كرده‌اند به همان ميزان براي خواندن روزنامه‌ها زمان صرف كرده‌اند و ‌35 درصد نيز اظهار كرده‌اند زماني كه صرف مطالعه روزنامه‌هاي آنلاين يا مكتوب مي‌كنند افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش، آمار منتشر شده براي تيراژ روزنامه‌هاي چاپي در سطح جهاني نيز تصوير مثبت يكساني را نشان مي‌دهد به طوريكه ‌000/235/573 روزنامه پولي و رايگان هر روز توزيع مي‌شوند و ‌75/1 ميليارد نفر در روز يك نسخه چاپي مي‌خوانند.

تيراژ روزنامه‌هاي مكتوب در چين، هند و آمريكاي لاتين نيز رشد كرده است؛ رئيس انجمن جهاني روزنامه‌ها با ارائه اين آمار آنها را حقايقي بدون احساس يا تحليل خواند.



اكسپلورر‌ هشتم‌

علاقه‌مندان مرورگر اينترنت اكسپلورر خوشحال باشند. چرا كه مي‌توانند ظرف چند ماه آينده، نسخه هشتم اين مرورگر را بر روي رايانه خود نصب كنند. شركت مايكروسافت هفته گذشته اعلام كرد كه قصد دارد نسخه كامل مرورگر اينترنت اكسپلورر شماره هشت IE8 خود را از ماه آگوست به صورت آزمايشي در اختيار كاربران خود قرار دهد. البته اين شركت از ماه مارس، نسخه آزمايشي ديگري از اين مرورگر را در اختيار تعداد اندكي از كاربران و طراحان وب قرار داده بود.
اين نسخه كه نسخه كاملي هم نبود، پيش نمايشي از نسخه نهايي اين مرورگر بود كه به منظور بررسي نقاط ضعف و قوت آن ارائه شده بود.نسخه بعدي اين مرورگر كه 2 IE8 Beta نامگذاري شده است، بيشتر جهت استفاده كاربران معمولي و خانگي ارائه خواهد شد و تمامي خصوصيات نسخه نهايي اين مرورگر را در اختيار خواهد داشت.

مايكروسافت درباره اين مرورگر اعلام كرده است كه احتمال وجود باگ و نقاط آسيب‌پذير در اين مرورگر وجود دارد و كاربر در استفاده از آن بايد احتياط كنند. اين شركت هنوز براي ارائه نسخه نهايي مرورگر شماره 8 ، تاريخ خاصي تعيين نكرده است و زمان ارائه آن را منوط بر عملكرد نسخه آزمايشي مي‌داند. به نظر مي‌رسد، ارائه اين نسخه از مرورگر اينترنت اكسپلورر، پاسخي است به نسخه شماره 3 مرورگر فايرفاكس كه قرار است ظرف چند هفته آينده ارائه شود.

از جمله قابليت‌هاي جديدي كه مايكروسافت در اين نسخه معرفي كرده است، بخشي به نام Activities است كه به كمك آن كاربر مي‌تواند يك متن را در صفحه مرورگر انتخاب كرده و با يك كليك ساده آن را در سرويس‌هاي ديگر تحت وب به كار گيرد. به عنوان مثال، با انتخاب يك آدرس، مي‌تواند به راحتي با يك كليك ساده، آن آدرس را به عنوان مثال در سرويس نقشه جستجو كند.



سوتي ديگر مايكروسافت‌

100941200235.jpg


در حالي كه بسياري از كاربران نسخه سرويس پك سوم سيستم عامل ويندوز XP از وضعيت امنيتي اين سيستم عامل ابراز نگراني و شكايت مي‌كنند، بالاخره مسوولا‌ن مايكروسافت سكوت را شكستند و رسماً اعلام كردند كه كاربران ويندوز XP سرويس پك‌3 مي‌بايست براي رفع برخي مشكلات امنيتي، نرم‌افزار Adobe Flash Player خود را به روز كنند.

بررسي كارشناسان امنيتي نشان مي‌دهد كه 5 باگ فلش كه پچ آنها در نوامبر سال 2006 براي سيستم عامل XP ارائه شده بود، در نسخه سرويس پك 3 نيز مشاهده شده است. اين ادعا كه يك نقطه منفي در بحث‌هاي تبليغاتي شركت مايكروسافت به شمار مي‌آيد، ابتدا از جانب مايكروسافت رد شد. اما بعد از مدتي، مايكروسافت مجبور به اعتراف به آن شد. اگر از اين نسخه از سيستم عامل ويندوز استفاده مي‌كنيد، حتماً به سايت شركت آدوب مراجعه كرده و آخرين نسخه از نرم‌افزار Flash Player را دانلود كنيد.


يورو 2008

100940718468.jpg


در تب و تاب مسابقات يورو 2008، مسابقات جام ملت‌هاي اروپا قرار داريم. مسابقاتي كه در كشور اتريش و سوئيس به طور مشترك برگزار مي‌شود.
در اين هفته قصد داريم سايت اختصاصي اين بازي‌ها را به شما معرفي كنيم. آدرس اينترنت اين سايت www.euro2008.uefa.com است كه در آن تمامي اطلاعات اين مسابقات به طور دقيق و كامل در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

طراحي اين وب سايت بسيار ديدني است و نسبت به ساير سايت‌هاي اختصاصي مسابقات كه تاكنون طراحي شده، برتري‌هاي زيادي دارد. به خصوص بخش برنامه مسابقات كه در قالب فلش طراحي شده و به حركت مكان نما بر روي روزها و بازي‌ها،` اطلاعات هر يك در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

اين برنامه بر اساس تيم‌هاي شركت كننده، روزهاي برگزاري مسابقات، شهرهاي برگزار كننده، گروه‌ها و مراحل مسابقات قابل فهرست‌بندي است.

بخش اخبار اين سايت هم بسيار دقيق و آنلاين بوده و آخرين اخبار را در اختيار شما قرار مي‌دهد. بخش ويدئويي سايت هم قسمت‌هاي جالبي دارد.

در اين قسمت مي‌توانيد ضمن مشاهده كليپ‌هايي از مسابقات گذشته جام ملت‌هاي اروپا، بازي‌ها را به صورت مستقيم و آنلاين از شبكه اينترنت مشاهده كنيد. البته هزينه مشاهده مستقيم هر مسابقه 6 يورو است كه مي‌بايست به صورت آنلاين پرداخت شود.

بخش تصوير و عكس هم كه به نظر مي‌آيد پر مخاطب‌ترين بخش سايت باشد كه تصاوير ديدني و به روزي از مسابقات و حاشيه‌هاي آن را به نمايش در مي‌آورد.

براي كسب اطلاع از جنبه‌هاي توريستي دو كشور ميزبان اين مسابقات نيز مي‌توانيد به بخش مربوط مراجعه كنيد. در اين بخش خدماتي كه اين دو كشور در زمينه برگزاري اين مسابقات ارائه مي‌شود توضيح داده مي‌شود



لينكدوني - صفحه 4 شماره
مجلات و سايت‌هاي خبري خارجي‌

روزنامه آسيا تايمز
http://www.atimes.com/

سايت خبريCBS
http://www.cbsnews.com

روزنامه كريستين ساينس مانيتور
http://www.csmonitor.com/

اخبار اروپا
http://www.euronews.net/

روزنامه اينديپندنت‌
http://www.independent.co.uk/

اخبار تجاري خاور ميانه‌
http://www.meed.com/index.html

نيويورك تايمز
http://www.nytimes.com

خبرگزاري رويترز
http://www.reuters.com/

تايمز آنلاين‌
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/

مجله خبري آنلاين وال استريت‌
http://online.wsj.com/public/us



تجربه دلنشين يك بلوتوث ‌‌امن

100941202032.jpg


امروز مي خواهيم در مورد استفاده از بلوتوث صحبت كنيم البته قطعا شما و بسياري از كاربران ديگر به طرز كار استفاده از بلوتوث آشنايي كامل داريد اما از آنجايي كه همين فناوري به‌رغم تمام نقاط مثبتش گاهي هم مي تواند باعث دردسر شود ذكر چند نكته كليدي خالي از لطف نيست.
اين روزها در بسياري از گوشي هاي پيشرفته و يا نيمه پيشرفته منوي جداگانه اي براي بلوتوث وجود دارد كه اين منو معمولا در پوشه Connect قرار داشته و براي مديريت بلوتوث دستگاه استفاده مي‌شود. برد بلوتوث هاي موبايل معمولا 10 متر است و بسته به نوع استاندارد به كار رفته در آن سرعت انتقال و يا دريافت فايل در گوشي هاي مختلف، متفاوت است. البتهاين روزها بيشتر بلوتوث ها از استاندارد نسخه 2 استفاده مي كنند كه در حقيقت از لحاظ سرعت دريافت و ارسال اطلاعات بيشترين سرعت را دارا هستند.
(ادامه مطلب رو در صفحه 6 بخونید )



باز هم صفحه ی 6 ، صفحه ی همراه :

تكذيب خريد اچ‌تي‌سي توسط سوني‌ اريكسون‌

خبر خريد اچ‌تي‌سي توسط سوني‌اريكسون تكذيب شد. به دنبال گزارش روزنامه سوئدي Elektroniktidningen مبني بر مذاكرات شركت‌هاي سوني‌اريكسون و اچ‌‌‌تي‌سي براي ادغام و يا خريد شركت اچ‌تي‌سي توسط سوني‌اريكسون، سخنگوي شركت تايواني اچ‌تي‌سي اين گزارش را تكذيب كرد و آن را صرفا شايعه‌اي بي‌اساس دانست.

سوني‌اريكسون و اچ‌تي‌سي پيش از اين در توليد تلفن‌هاي همراه1 XPERIA X، كه تا پاييز امسال به بازار عرضه خواهد شد، با يكديگر همكاري داشته‌اند. شايان‌ذكر است پيش از اين و در اوايل سال جاري ميلادي، پيتر چو مدير ارشد اجرايي اچ‌تي‌سي، ايده ادغام اين شركت با سوني‌اريكسون را مطرح ساخته ب

تاثير‌‌ بي‌همتاي مايكروسافت‌
100941202216.jpg

سالها پيش، اگر از مقابل واحد تايپ(ماشين نويسي) يك اداره بزرگ يا تايپست(ماشين نويس) يك شركت كوچك عبور مي كرديم، صدايي با ضرباهنگي پيوسته و گاها" گسسته توجه ما را به خود جلب مي‌كرد، اين صدا، صدايي بود كه با حركت انگشتان دست يك شخص كه تايپيست يا ماشين‌نويس ناميده مي شد، بر روي صفحات كليد يك دستگاه كه ماشين تايپ خوانده مي‌شد به وجود مي آمد.
در آن زمانها عمل تايپ (ماشين‌نويسي) كار بسيار سخت و دشواري بود، شخص تايپيست‌‌(ماشين نويس) كاغذي را درون دستگاه ق رار مي داد و جملات دستنويسي را كه كارمندان اداره يا شركت به او داده بودند، با دقت تايپ مي كرد، با رسيدن نشانه دستگاه به سر هرخط، وي بايد دستگاه را به سمت مخالف نوشتار، حركت مي داد تا اهرم هاي ماشين، ادامه نوشتار را از سر خط تايپ كنند. شخص تايپست(ماشين‌نويس) بايد از دقت بالايي برخوردار بود، اشتباه درعمل تايپ(ماشين نويسي) به سختي جبران مي شد، شايد مي‌شد كه اشتباهات املايي را با گرفتن لاك سفيد جبران كرد، اما اشتباهات چند واژه پشت سرهم، يا جا انداختن يك جمله يا پارگراف، ديگر به آساني قابل جبران نبود و ساعتها زحمت شخص تايپيست (ماشين نويس) را هدر مي داد. حتي اگر مدير يا كارمند اداره ناچار به تغيير جملات يا واژگاني در متن نامه مي شد، اعمال اين تغييرات به سادگي انجام نمي پذيرفت. گذشته از آن بايگاني نامه ها، علاوه بر صرف وقت، فضاي بسيار زيادي را اشغال مي نمود. مشكلات فوق تنها بخشي از مشكلات واحد تايپ(ماشين‌نويسي) و تايپيست (ماشين نويس) يك اداره بود.

ساير بخشهاي يك اداره يا شركت هم از مشكلاتي اينچنيني رنج مي بردند. براي مثال حسابدار واحد مالي يك شركت مجبور بود كه محاسبات لازم را به وسيله ماشين حساب انجام داده و نتايج را در دفاتر مربوطه ثبت نمايد.

آمار گرفتن از دخل و خرج روزانه، هفتگي، ماهانه و سالانه به سختي و با صرف زمان زياد انجام مي‌گرفت. رجوع به پرونده ها و پوشه‌ها و زونكن‌ها جهت پيگيري يا رهگيري يك مورد خاص به آساني انجام نمي شد.

واحد منابع انساني ادارات و شركتها با مشكلاتي مشابه دست و پنجه نرم مي كردند، تشكيل بانكهاي اطلاعاتي به شكل سنتي و كاغذي، كار بسيار دشواري بود. در رده هاي مديريتي هم وضع به همين منوال بود، اگر مديري قصد داشت كه سميناري ارائه دهد و آمار و اطلاعات واحد مربوطه را از طريق پرده نمايشگر در اختيار سايرين قرار دهد، يا اگر مي خواست نكات مورد بحث در جلسه را به شكل اسلايد بر روي پرده اي منعكس نمايد، ساعتها وقت جهت ايجاد اسلايدهاي مورد نياز صرف مي شد. ترسيم نمودار و گراف و همچنين چارتها و تصاوير آماري هم كار ساده اي نبود، رسم هر يك از موارد فوق مستلزم دارا بودن قلمها و لوازم مخصوص و مهارت در ترسيم بود . روي هم رفته مشكلات فراواني جهت انجام وظايف روزمره واحدهاي مختلف يك اداره و شركت وجود داشت. اما چه اتفاقي روي داد كه در حال حاضر تقريبا" بيشتر اين مشكلات حل شده و ديگر مشكلات فوق گريبانگير ادارات، شركتها و موسسات بزرگ و كوچك نيست؟

شايد بتوان پاسخ پرسش فوق را در يك جمله داد: ورود نرم افزارهاي اداري به بازار.

اما تاريخچه توليد نرم افزار هاي اداري‌
...(در صفحه ی 7 بخونید)
كونتينگ، محصول جديد
...
همچنين در مورد رقيب : شايد بتوان نرم افزار اُپن آفيس(Open Office) را اصلي ترين رقيب براي آفيس مايكروسافت دانست. اين نرم افزار توسط يك شركت آلماني به وجود آمده و امتياز آن در سال 1999 توسط شركتSun Microsystems خريداري گرديده است. از نكات جالب نرم افزار اُپن آفيس، رايگان بودن آن مي باشد. همچنين كد متن آن به شكل اپن سورس در شبكه اينترنت موجود است. اين نرم افزار قادر است فايلهاي آفيس مايكروسافت را هم باز كند. براي اطلاعات بيشتر در مورد اپن آفيس به سايت http://www.openoffice.org مراجعه نماييد.

همه ‌‌چيز ‌منهاي ‌‌قيمت‌

100941202953.jpg


شركت Seagate يكي از بزرگترين توليدكنندگان ديسك‌هاي سخت در جهان، پيش از آن كه نخستين ديسك سخت 2 ترابايتي به بازار عرضه شود، وعده داده است كه تا سال آينده اولين درايو SSD دو ترابايتي خود را به بازار عرضه خواهد كرد.
در حال حاضر حجيم‌ترين درايو SSD كه به بازار عرضه شده است حجمي برابر 256 گيگابايت دارد كه البته بسيار گرانقيمت است.

درايوهاي SSD به دليل استفاده از حافظه‌هاي پرسرعت فلش در ساختار آنها نسبت به ديسك‌هاي سخت معمولي، خيلي گران‌تر هستند، به عنوان مثال درايو 256 گيگابايتي اخير كه توسط شركت سامسونگ عرضه شده است، قيمتي حدود 1000 دلار دارد. البته شركت Seagate اين نوع درايو را براي كاربراني توليد مي‌كند كه هدفشان تنها كارايي، سرعت و طول عمر ديسك است و قيمت برايشان اهميتي ندارد، زيرا اين ديسك به قدري گران خواهد بود كه خريد آن براي كاربران عادي مقرون به صرفه نبوده و فقط موسسات و ادارات بزرگ آن را تهيه مي‌كنند.

مدير شركت Seagate اعلام كرده است كه در حال حاضر برنامه خاصي براي پوشش دادن نيازهاي كاربران خانگي به اين نوع درايوها ندارند؛ اما اين اتفاق شايد با پايين آمدن قيمت اين درايوها و كاهش هزينه اين فناوري در آينده‌اي نه‌چندان دو رخ دهد.

در حال حاضر هيچ‌گونه رقابتي بين ديسك‌هاي سخت و درايوهاي SSD به وجود نيامده است و شايد تنها دليل آن نيز قيمت بالاي SSD نسبت به مزايايي است كه دارد، اما پيش‌بيني مي‌شود كه اين ديسك‌ها با روندي آرام جايگزين ديسك‌هاي سخت كنوني شوند. با اين كه درايوهاي SSD سرعت نقل و انتقال بالايي دارند و مصرف انرژي آنها پايين است و نيز به خاطر نداشتن قطعه مكانيكي، طول عمر زيادي دارند، اما قيمت هر گيگابايت آن حدود 6/3 دلار خواهد بود و اين در مقايسه با ديسك سخت با قيمت حدود 30‌سنت براي هر گيگابايت، رقم قابل مقايسه‌اي است و جايگزيني آنها چند سال طول خواهد كشيد




حفظ سلامت با رعايت اصول ارگونومي كامپيوتر
كاربران ‌كامپيوتر!‌‌ سالم ‌‌بمانيد
100941202828.jpg

همه ما زمان زيادي از شبانه روز را در محيط هاي كاري مان مي گذارانيم. استفاده از كامپيوتر نيز بسيار مرسوم است و ما بخش عمده اي از فعاليت هايمان را به كمك اين ابزار جادويي انجام مي دهيم. به همين دليل ساده استفاده درست از اين ابزار و حفظ سلامتي در كاربري كامپيوتر ازاهميت قابل توجهي برخورداراست. نفس كار و فعاليت، با گذشت زمان، با فرسودگي فزاينده همراه است و اگر ما با استفاده نادرست از ابزارها به اين روند فرسودگي سرعت ببخشيم يا آن را تشديد كنيم، به طور قطع عمر كاري دردناك و ناسالمي خواهيم داشت.
لذا در باب نحوه طراحي محيط كار، علمي به نام ارگونومي ( Ergonomics ) كه آميزه اي از دو واژه اي يوناني ارگو Ergo به معناي كار و نوموس Nomos به معناي قانون است، به وجود آمده است. هدف اصلي ارگونومي طراحي است؛ طراحي به صورتي كه كار با انسان حداكثر تطابق را داشته باشد و در صورت عدم امكان آن تطبيق انسان با كار. استفاده از اين علم در محيط كار، از اختلالات اسكلتي - عضلاني در بين شاغلين( مانند كمردرد ،‌سندرم تونل كارپال يا درد شديد درمچ دست و ناحيه گردن، درد ناحيه زانو يا آرنج و مواردي از اين دست پيشگيري مي‌كند.
علاوه بر اين، كمك به پيشگيري از حوادث شغلي، افزايش ميزان رضايت مندي كاركنان، كمك به افزايش بهره وري در كاروافزايش توليد از ديگر پيامد هاي آن است.

اما كاربري اين علم در حوزه كامپيوتر داستان ديگري دارد.

... (ادامه مطلب رو در صفحه 10 بخونید)


سيم‌‌سيم باز‌‌شو!
(صفحه 11)
نمايش و عدم نمايش فايل هاي پنهان از جمله امكاناتي در ويندوز است كه كمتر كسي با آن سر و كار ندارد. با استفاده از قابليت پنهان سازي در ويندوز مي توانيد فايل ها و پوشه هاي مورد نظر خود را از ديد كاربران مخفي نموده و هر زمان كه بخواهيد نمايش يا عدم نمايش آنها را فعال كنيد.
امكان نمايش يا عدم نمايش اينگونه فايل ها ممكن است به دلايل مختلف از جمله ويروسي شدن رايانه از كار بيافتد.اين هفته مي خواهيم راه حل مناسب براي رفع اين مشكل را ارائه دهيم.

اگر رايانه تان ويروس گرفته است و پس از انجام عمليات ويروس يابي همچنان نمي توانيد امكان نمايش فايل هاي پنهان را فعال كنيد بايد به روش زير عمل نماييد :

ابتدا از منوي Start گزينه Run را انتخاب كرده و عبارت regedit را وارد كنيد.پس از ورود به بخش ويرايش رجيستري مسير

‌ُ HKEY-LOCAL-MACHIN‌ُ‌ESOFTWARE
‌ُ‌Windowsُ‌CurrentVersionُ‌ExplorerُMicrosoft
‌Folderُ‌HiddenSHOWALLُAdvanced

را دنبال كرده و گزينه CheckedValue را بيابيد.بر روي اين گزينه دو بار كليك نموده و مقدار 1 را به آن اختصاص دهيد. (اگر اين گزينه وجود ندارد يك DWORD key با اين نام ايجاد كرده و مقدار 1 را به آن اختصاص دهيد) با استفاده از اين روش نمايش يا عدم نمايش فايل هاي پنهان در ويندوز به حالت اوليه خود باز مي گردد و به راحتي مي توانيد با انتخاب گزينه Folder Option از منوي Tools و سپس انتخاب تب View گزينه هاي Show hidden files folders يا Do not Show hidden files folders را فعال يا غير فعال كنيد.

نكته : چنانچه پس از اجراي اين عمليات همچنان فايل هاي پنهان به نمايش در نمي آيند يكبار ديگر رايانه خود را با يك ويروس ياب قدرتمند مورد اسكن قرار دهيد.در صورت بروز چنين مشكلي به احتمال بسيار زياد ، رايانه شما همچنان ويروسي است و عملكرد ويروس غير فعال نشده است.



بازگشت اژدها

100941203378.jpg


نام دابل دراگون براي بسياري از بازي كننده هاي قديمي نوستالژيك است. اين بازي اكشن كه بسيار سخت هم بود، باعث خراب شدن دكمه هاي دسته كنسول هاي NES زيادي در زمان خود شد. حالا نوبت به گوشي هاي موبايل است كه به خاطر دابل دراگون صفحه كليدشان داغان شود. سبك بازي هيچ تغييري نكرده و حتي سازنده ها زحمتي در ساده‌تر‌كردن روند بازي نكشيده اند.
دابل دراگون نسخه موبايل بيشتر به درد كساني مي‌خورد كه عاشق نسخه هاي قديمي هستند و دوست‌ دارند بازسازي هاي مختلف اين بازي ها را تجربه كنند. سبك بازي مبارزه اي خياباني است. يكي از نقاط ضعف آن هم اين است كه نمي شود با موبايل دونفره بازي كرد. از نظر گرافيكي نسخه موبايل دابل دراگون كوچك ترين تفاوتي با نسخه NES بيست سال پيش ندارد و به همين دليل نمي توان آن را جزو بازي هاي زيباي موبايل در نظر گرفت.


اخباربازیها (صفحه 14)

كرايسيس 5/1
كرايتك و الكترونيك آرتز هفته گذشته اعلام كردند كه يك كرايسيس جديد در راه است. اين بازي كه Crysis Warhead نام دارد قرار است داستان بازي اصلي را از ديد گروهبان اسكايز روايت كند. بازي به طور كلي در بخش ديگري از جزيره مي‌گذرد كه در بازي اصلي نديده ايم و ماجراها به‌موازات داستان كرايسيس اتفاق مي افتند. موتور پايه قدرتمند كراي انجين در طي اين يك سال بهبود پيدا كرده و قرار است امكانات جديد آن را در اين بازي ببينيم. فعلا تاريخ عرضه كرايسيس جديد در پاييز امسال است.
فعلا 3 PSتعطيل!
شايعات زيادي در مورد نسخه پلي استيشن 3 بازي رد آلرت 3 وجود داشت. به گفته اين شايعات الكترونيك آرتز به دلايلي قصد دارد ساخت نسخه پلي استيشن 3 را متوقف كند. هفته گذشته يكي از مديران الكترونيك آرتز اين شايعه را تاييد كرد و گفت كه در حال حاضر ساخت نسخه پلي استيشن 3 رد آلرت 3 متوقف شده و همه تلاش EALA روي تكميل نسخه هاي PC و ايكس باكس 360 اين بازي است. دليل اين تصميم الكترونيك آرتز هنوز معلوم نشده است.
دعوا شروع شد
بالاخره تومونوبو ايتاگي، بازي ساز مشهور ژاپني استوديوي Team Ninja تكمو كه سابقه ساخت بازي هاي بسيار موفقي نظير Dead or Alive يا نينجا گايدن را دارد از اين شركت جدا شد. به گفته ايتاگي، شركت تكمو از پرداخت مبلغ جايزه اي كه قولش را به ايتاگي داده بوده امتناع كرده و حالا ايتاگي از تكمو شكايت كرده است. در طي دو سه هفته گذشته، دعوا ايتاگي و تكمو جزو خبرسازترين اتفاقات دنياي بازي ها بوده است. پس از ترك ايتاگي، سهام شركت تكمو ناگهان 10 درصد افت كرد!
SRII برايPC
در حالي كه بسياري از طرفداران بازي هاي اكشن از نبودن جي تي اي 4 روي PC شاكي هستند، شركت THQ اعلام كرد كه نسخه دوم از بازي Saints Row را براي PC هم منتشر خواهد كرد. قبلا قرار بود اين بازي براي كنسول هاي ايكس باكس 360 و پلي استيشن 3 به بازار بيايد. اين بازي كه شباهت زيادي هم به جي تي اي دارد، قرار است در تابستان امسال براي اين پلتفرم ها به بازار بيايد. به هر حال نبودن جي تي اي 4 روي PC انگيزه خوبي را براي THQ فراهم كرده تا اين بازي را به اين پلت فرم بفرستد.


يكي از بهترين بازي هاي معمايي امسال
به هم بريز و منفجركن‌

100941203521.jpg


اگر دنبال انگيزه براي خريدن Wii مي گرديد، بوم بلاكس مي تواند انگيزه خوبي باشد. اين بازي بسيار زيبا و سرگرم كننده دقيقا همان چيزي است كه به عنوان هدف نينتندو از ساخت Wii معرفي شده بود. بوم بلاكس به دقت از قابليت هاي حسگرهاي حركتي Wii استفاده مي كند و يك بازي معمايي جالب را به وجود مي آورد كه همه اعضاي خانواده مي‌توانند در كنار هم آن را بازي كنند و لذت ببرند.
به تصاوير و پيش نمايش هاي بوم بلاكس كاري نداشته باشيد. تا وقتي وي موت را به دست نگيريد و بيست مرحله از بوم بلاكس را بازي نكنيد به هيچوجه نخواهيد فهميد بوم بلاكس بازي كردن چه لذتي دارد. از نظر گرافيكي بازي اصلا زيبا نيست. همه چيز بسيار ساده و پيش پا افتاده هستند و بعضي وقت ها به نظر مي‌رسد يك بازي نسل قبل را داريد انجام مي‌دهيد. اما همه چيز گرافيك نيست. مهمترين شاهكار بوم بلاكس، پياده كردن يك سيستم فيزيك بسيار دقيق و كارآمد است. معماها همه بر اساس اين سيستم فيزيك طراحي شده اند و بازي با دقت زيادي سرعت، زاويه برخورد و اندازه حركت پرتاب هاي شما را محاسبه مي كند.
ادامه رو در صفحه 15 بخونید .


صفحه ی 16 :

ساخت ‌‌رايانه براي‌خواندن ‌‌افكار

گروهي از دانشمندان اعلام كردند موفق شده‌اند رايانه‌اي را به گونه‌اي آموزش دهند كه بتواند با استفاده از تصاوير گرفته شده از مغز انسان در حين فكر كردن به كلماتي مشخص، آن كلمات را تشخيص دهد.
اين محققين اميدوارند نتايج بررسي‌ها كه در مجله علمي Science چاپ شده است بتواند آنان را به درك بهتري از چگونگي و محل ذخيره اطلاعات در مغز رهنمون كند. شايد از اين راه بتوان به روش‌هاي درماني بهتري براي درمان اختلالات گفتاري و ناتواني در آموختن دست پيدا كرد.
اين تيم با استفاده ازيك دستگاه تصويربرداري تشديدي مغناطيسي (Magnetic Resonance Imaging) توانستند به تصاوير آني از فعاليت‌هاي مغز دست يابند. آنان با همكاري نه تن از دانشجويان داوطلب و تصويربرداري از فعاليت‌هاي مغزي آنها در حالي كه به 58 كلمه مختلف فكر مي‌كردند، كامپيوتر خود را كاليبره نمودند.

سپس اين كامپيوتر توانست با مشاهده تصاوير اسكن مغزي افراد ديگر تشخيص دهد كه آنان در هنگام تصويربرداري از مغزشان به چه كلمه‌اي فكر مي‌كردند. پس از آن و در مرحله بعد تصاوير مغزي مربوط به دو كلمه جديد را به نرم‌افزار نشان داده و از آن خواسته شد تا آن كلمات را تشخيص دهد.

مرحله بعدي كار بر روي جملات است كه بسيار سخت‌تر و پيچيده‌تر خواهد بود



دوربين‌هاي ‌‌جديد با قابليت زوم صدا

100941204230.jpg


شركت سوني دوربين‌هاي فيلمبرداري خانگي جديدي به بازار عرضه كرده كه قابليت منحصر به فردي در تشخيص منبع صدا دارد.
اين دوربين ها با فناوري جديد بكار گرفته شده قادرند صدا را از هر نقطه اي كه تصوير بر آن متمركز (زوم) شده است با كيفيت بالا ضبط كنند.
به گزارش مركز اطلاع‌رساني سوني دوربين‌هاي جديد سوني HDR-SR01,HDR-SR11,HDR-SR مي‌توانند صدا را از نقطه زوم شناسايي كنند و آن را منفك از صداهاي مزاحم ضبط كنند به گونه‌اي كه اگر كاربر در يك جنگل دوربين را روي پرنده‌اي كه بر شاخه درختي نشسته است زوم كند، دوربين قادر است به طور هوشمند آواز پرنده را جدا از صداهاي اطراف تشخيص دهد و ضبط كند.

دوربين‌هاي مذكور همچنين از فناوري ديگري برخوردارند كه امكان تصويربرداري از سوژه‌ها و اجسام پشت به نور را با وضوح بالا فراهم مي كنند.

اين تصوير با دوربين‌هاي معمولي تيره و تاريك ضبط مي‌شوند. اين دوربين‌ها همچنين در فضاهاي نسبتاً تاريك و در تصويربرداري از اجسام پشت به منبع نور، حتي قادرند رنگ‌ها را تشخيص دهند و تفكيك كنند در عين حال كه به طور همزمان كار اصلاح رنگ‌ها را در نورهاي كم و غيرطبيعي به خوبي انجام مي‌دهند.

مدل 21HDR- SR سوني همچنين داراي هاردديسك داخلي با ظرفيت فوق‌العاده 120 گيگابايت است و مي‌تواند 48 ساعت فيلمبرداري را كه معادل ظرفيت 86 ديسك DVD است روي حافظه داخلي خود ضبط كند.

مدل‌هاي 10 SR11 , SR اين سري دوربين‌هاي سوني به ترتيب با ظرفيت حافظه داخلي 40 و 60 گيگابايت است كه امكان ضبط 15 و 22 ساعت تصوير را بدون استفاده از كارت حافظه جانبي فراهم كرده‌اند. مدل‌هاي 11 SR12 , SR همزمان قابليت عكاسي با ظرفيت 6/7 مگاپيكسل دارند و از صفحه نمايش LCD عريض 2/3 اينچي برخوردارند كه قابليت ديد با زاويه وسيع 160 درجه دارد.




خنك كردن به روش جديد

دانشمندان روش ارسال جريان‌هاي بسيار كوچك آب از طريق لوله‌هايي به نازكي پهناي موي سر انسان به لايه‌هاي تراشه‌هاي سه بعدي به منظور خنك كردن و رفع داغي آن‌ها را نشان دادند.
به گفته‌ محققان در شركت آي بي ام، شبكه‌اي از لوله‌هاي ريز حاوي آب مي‌توانند براي خنك كردن نسل بعد تراشه‌هاي رايانه مورد استفاده قرار بگيرند.
به اعتقاد پژوهشگران، اين فن آوري مي‌تواند راهكاري در برابر افزايش داغي ايجاد شده در تراشه‌ها به علت كوچك‌تر شدن و فشرده شدن اجزاي آن‌ها باشد. اين فن‌آوري در تراشه‌هاي سه بعدي آي بي ام نشان داده شده كه در آن مدارهاي مجتمع يكي بر روي ديگري سوار شده‌اند.

قرار دادن تراشه‌ها به صورت عمودي به جاي پهلو به پهلو، فاصله‌اي را كه داده‌ها بايد طي كنند كاهش داده، كارايي را افزايش مي‌دهد و در فضاي حياتي صرفه‌جويي مي‌كند. داغي به عنوان يكي از موانع بزرگ توليد تراشه‌هاي كوچك‌تر و سريع‌تر دانسته شده و در نتيجه محققان سراسر دنيا را به جست‌وجوي روش‌هاي موثر براي مقابله با مشكل داغي در صنعت تراشه واداشته است.

به عنوان مثال محققان در سال 2007 موتورهاي بادي ريزي ساختند كه باد ملايم ايجاد‌‌‌شده از اجزاي باردار يا يون را براي خنك كردن تراشه‌هاي رايانه به وجود مي‌آوردند اما آب براي جذب داغي بسيار موثرتر از هوا است و حتي با حجم اندكي از مايع جريان يافته در سيستم محققان شاهد تاثير قابل توجهي بوده‌اند. البته ايده تلمبه كردن مايعات در تراشه‌هاي رايانه اي كاملا جديد نبوده و براي خنك كردن رايانه‌هاي مين فريم اوليه به كار مي رفت. بر اساس اعلام آي بي ام، فناوري خنك كننده‌ آبي ممكن است در عرض 5‌‌سال به توليد برسد.


صفحات 8 و 9 که پرونده دیجیتالی نامیده میشه :

در سازمان‌هاي هواشناسي مدرن، سيستم هاي اطلاعاتي هسته اصلي سازمان هستند
هواشناسي‌‌ به‌ كمك‌‌ صفر ‌‌و‌ يك‌‌ها

100941202320.jpg


مطالعه و پژوهش درباره همه جنبه هاي جو زمين كه به طور كلي از سطح زمين تا سطح بالايي جو را در بر مي‌گيرد، امروزه تحت عنوان هواشناسي ناميده مي‌شود. نخستين بار سال 1688 ادموند هالي اسنادي را در زمينه پديده‌هاي جوي و نقشه‌هاي مربوط به بادهاي متواتر در سطح اقيانوس‌ها، براي بخشي از سطح زمين منتشر كرد و سال هوري نقشه بادهاي اقيانوس‌ها را ترسيم و توان و جهت وزش آنها را مشخص ساخت و بدين ترتيب در رفع نياز دريانوردي گامي برداشته شد.
در اواخر قرن 19 مطالعات جوشناسي در سطح زمين به ويژه در زمينه اندازه‌گيري باران ها توسعه پيدا كرد و از سال1916 مطالعه پديده‌هاي جوي در زمينه پيش‌بيني هوا شكل گرفت و اين بررسي‌ها بر مبناي ويژگي هاي سيستماتيك صورت مي‌ پذيرفت. در سال‌هاي بعد، توسعه هوانوردي پيش بيني هاي دقيقتري را در وسعت گسترده‌اي به وجود آورد و آگاهي هوانوردان از حالات احتمالي آزمايش هاي مربوط به هوا در ناحيه معين و براي يك لحظه از زمان الزامي به نظر مي‌رسيد. به منظور رفع همين نياز است كه سازمان‌هاي هواشناسي در سرارسر جهان به‌وجود آمدند

...
هواشناسي و تكنولوژي اطلاعات‌
...
سيستم هاي مخابراتي‌
...
مركز داده اي(Data Center) سازمان هواشناسي‌
...
سيستم شبكه
...
سيستم توزيع قدرت‌
...
سيستم ذخيره سازي‌
...
تاسيسات و سيستم هاي فيزيكي
...
ويژگي هاي مركز داده هاي سازمان هواشناسي‌
...
وادامه این مطالب رو هم در صفحه 8 و 9 میتونید پیدا کنید .

موفق باشید .







 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
برخی از مطالب این هفته کلیک که می تونید در شماره 193بخونید .

نياز‌ بانك‌هاي ‌كشور ‌به پورت ‌پرسرعت

100941818915.jpg


با ارائه بيش از 17 هزار پورت به بانكها، 95درصد نياز بانك هاي كشور به پورت پرسرعت بر طرف شد.
مهندس علي‌رضا صيدي، معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات ايران در گفت و گو با خبرنگار كليك در خصوص وضعيت ارائه پورت پور سرعت به بانك‌ها با اعلام اين خبر، اظهار داشت: جدا از سه بانك كشاورزي ، صادرات و ملي بقيه بانك‌ها و موسسات مالي از طريق پورت پر سرعت به شبكه جهاني اينترنت متصل شده اند.
وي گفت: نياز بانكهايي كه براي دريافت پورت امكان سنجي مثبت شده بود برطرف شده و از اين پس بيشترين تلاش معطوف به پشتيباني از شبكه مي شود.

معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات ايران در پاسخ به اين سوال در ارتباط با چگونگي پشتيباني از شبكه بانكي كشور تصريح كرد...


(ادامه مطلب در صفحه ی دوم )


قدم‌‌ بزنيد انرژي ‌توليد ‌‌كنيد

100941818748.jpg


ايستگاه متروي زيرزميني Victoria مي‌گويد در حال اجراي پروژه‌اي است كه مي‌تواند انرژي توليد شده توسط قدم‌هاي مسافرين را به نيروي لازم براي روشن كردن 6500 شعله لامپ در طول يك روز تبديل نمايد.
طي يك طرح «سبز» قرار است كف اين ايستگاه با لايه‌اي از موكت مخصوص و حساس به فشار پوشانده شود.
اين كار موجب خواهد شد تا انرژي گرفته شده از گام‌هاي عابران صرف تأمين نيروي برق مصرفي خود ايستگاه بشود.
شركتFoundry كه پيمانكار اين پروژه است مي‌گويد: «براي تبديل انرژي ناشي از قدم‌هاي عابرين، ما كفپوشي ساختيم كه از شبكه‌اي از بالشتك‌هاي فشاري هيدروليكي تشكيل شده است.»

«انرژي حاصل از فشار هر قدم موجب خواهد شد تا مايعي از داخل يك ميكرو توربين جريان پيدا نموده و نيروي برق به‌دست آمده در داخل يك خازن بسيار پرظرفيت و قدرتمند ذخيره شود. پس از آن نيروي برق موجود در اين خازن بصورت محلي در همين ايستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

اين فناوري در حال حاضر در Midlands و به صورت يك طرح پايلوت پياده‌سازي شده و انرژي حاصل از عبور ترن‌ها از روي يك پل در تأمين برق مورد نياز سيستم هشدار سيل به كار گرفته مي‌شود. اين سيستم در ابتدا توسط ارتش ايالات متحده ابداع گرديد و هدف اوليه آن بكارگيري نيروي بوجود آمده توسط پوتين سربازان در ابزارهاي الكترونيكي مانند نمايشگرهاي نصب شده روي كلاه(HUD) و كامپيوترهاي رزمي بوده است. (صفحه 2 )


مخابرات‌ در ‌پي ‌‌يافتن راهي ديگر ‌براي ‌افزايش درآمد

100941818815.jpg


در حالي كه 80 در صد در آمد شركت مخابرات ايران از ارائه سرويس مكالمات است مخابرات در صدد تغييراتي در شكل درآمد زايي خود بوده و در اين ميان به ارائه سرويس هاي ارزش افزوده دلخوش كرده تا بتواند سهم سرويس هاي ارزش افزوده را در ايجاد در آمد افزايش دهد.
مهندس صابر فيضي، مدير عامل شركت مخابرات ايران در گفت و گو با كليك اظهار داشت: سرمايه گذاري در بخش ارزش افزوده نياز به سرمايه محدودي دارد اما مي‌تواند سود زيادي را عايد شركت مخابرات كند. وي گفت : با توجه به گرايش اپراتور هاي مخابراتي در جهت استفاده از تكنولوژي هاي جديد و همچنين سرويس محور نمودن ارائه خدمات مخابراتي، شركت مخابرات ايران نيز در حال حاضر ضمن بررسي شبكه‌هاي جديد، نسل آينده در جايگاهي قرار دارد كه با داشتن يك بستر مناسب در جهت انتقال ،دسترسي ،انتقال شهري و انتقال بين شهري ارائه سرويس هاي مخابراتي را توسط ساير اپراتور ها تضمين كند.

وي به خبرنگار كليك گفت: از سوي ديگر خود نيز به عنوان يك ارائه دهنده سرويس ، مي تواند نسبت به ارائه خدمات مخابراتي اقدام كند.

وي خاطر نشان كرد: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده به عنوان اپراتور بخش خصوصي با استفاده از تكنولوژيNGN و ايجاد بستر مناسب انتقال براساس بستهIP كه در حال حاضر در دست اجرا بوده ، سرويس هاي بسياري قابل ارائه است. وي با بيان اين مطلب كه ارائه سرويس هايي همچون سرويس تلفني به صورت VOIP، تلفن تصويري ، سروي هاي كاربردي مشروط به ورود NGN است، گفت: ارائه چنين سرويس هايي ارزش افزوده بسياري را عايد مخابرات خواهد كرد.(صفحه 2)



من ‌از شغلم ‌راضي‌‌ هستم‌

100941819012.jpg


شايد كار كردن در شركت‌هاي بزرگ دنيا، آرزوي هر فرد باشد. برخي از شركت‌هاي بزرگ دنيا از بيرون ظاهر بسيار زيبايي دارند. اما گاهي پيش مي‌آيد كه پاي در و دل يكي از كاركنان آنها بنشينيد و او دنيايي از بدبختي‌ها و مشكلات را براي شما تعريف ‌كنند. آنقدر كه كار خودتان بهترين شغل دنيا به نظر مي‌رسد. اما در بيشتر موارد، كاركنان از بيم از دست‌ دادن كار خود، درباره مشكلات موجود در محل كار هيچ حرفي نمي‌زنند.
جالب است بدانيد كه اخيراً سايت جديدي با آدرس Glassdoor.com در شبكه اينترنت راه‌اندازي شده است كه در آن كارمندان شاغل در شركت‌هاي بزرگ مي‌توانند با نام‌هاي مستعار و بدون هراس از شناسايي، درباره شغل، محل كار، حقوق و مزاياي خود با يكديگر صحبت كنند. شايد در ظاهر اين سايت چندان جذابيت نداشته باشد. اما توجه به اين كه هر كاربر مي‌تواند تمام مشكلات خود را به طور آزادانه و بدون هراس از عواقب آن بيان كند، مي‌تواند باعث جلب نظر كاركنان و كارمندان در سراسر دنيا باشد. حتي كارمندان بازنشسته نيز مي‌توانند در بحث‌هاي اين سايت شركت كنند.

مسئولين اين سايت معتقدند كه بخش قابل توجهي از مخاطبين اين سايت را افراد جوياي كار تشكيل خواهند داد. چرا كه هر فردي تمايل دارد، محيطي را براي فعاليت كاري خود انتخاب كند كه از هر نظر خوب بوده و پاسخگوي نياز او باشد.

رابرت هامن، بنيانگذار اين سايت در اين زمينه به بخش تجاري خبرگزاري آسوشيتدپرز اعلام كرده ‌است كه افرادي كه در جستجوي كار جديد هستند مي‌توانند با مراجعه به اين سايت، از نظرات كارمندان هر شركت استفاده كرده و در نهايت كاري انتخاب كنند كه در انتهاي روز، خوشحال و راضي به منزل خود بازگردند.

البته تصور نكنيد كه در اين سايت هر كاربر، مي‌تواند هر چه دوست دارد به زبان آورد. از آنجايي كه عضويت در اين سايت براي هر فرد رايگان است و محدوديتي براي عضويت وجود ندارد، احتمال عضويت مديران و روِساي شركت‌ها نيز وجود دارد و اين موضوع كمي از افراط در بيان عقايد كاربران جلوگيري خواهد كرد. چرا كه مديران در بيشتر ادارات و شركت‌ها، خيلي زود در قبال اين نوع آزادي بيان از كوره در مي‌روند.

اين مساله در يكي از بخش‌هاي سايت كه در آن كاربران مي‌تواند مديران عامل شركت‌هاي بزرگ و كوچك را ارزيابي و رتبه‌بندي كنند بيشتر نمايان مي‌شود. فاش‌كردن مبلغ درآمد ماهيانه و بيان احساس در مورد وضعيت و موقعيت شغلي، مهمترين بخشي است كه مي‌بايست هر كاربر براي ثبت نام در اين سايت انجام دهد.

در حال حاضر سايت Glassdoor دوران آزمايشي خود را طي مي‌كند و در آغاز 3300 كاربر از 250شركت در آن عضو شده‌اند. اما كاربران بازديد كننده مي‌توانند بحث‌هاي مربوط به تنها چهار شركت بزرگ مايكروسافت، گوگل، ياهو و سيسكو را مشاهده كنند. به عنوان مثال، در اين سايت، تاكنون كاركنان مايكروسافت بيشتر كاركنان ياهو از مديرعامل خود راضي هستند.(صفحه 3 )




نظرسنجي ‌گوگل‌

100935091359.jpg


شركت گوگل از كاربران صندوق پست الكترونيكي جي‌ميل خود، دعوت كرد كه از قابليت جديدي كه به اين سرويس اضافه شده، استفاده كنند. شركت گوگل به صفحهSettings سرويس جي‌ميل زبانه جديدي با نام Gmail Labs اضافه كرده است كه در آن مجموعه‌اي از قابليت‌هاي آزمايشي سرويس جيميل، جهت ارزيابي در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.
در اين قسمت، برخي از امكاناتي كه قرار است در آينده به سرويس جي‌ميل اضافه شوند، به صورت مختصر معرفي شده است و كاربر مي‌تواند نظر خود را در مورد هريك از آنها اعلام كند. به اين ترتيب مسئولين گوگل متوجه مي‌شوند كه كاربران به كداميك از قابليت‌هاي ذكر‌شده تمايل نشان مي‌دهند. گوگل اعلام كرده است كه هيچيك از قابليت‌هاي عنوان شده، ضمانت اجرايي ندارد و ممكن است فقط تعدادي از آنها در سرويس جي‌ميل به بهره‌برداري برسند.

گوگل سال گذشته نيز چنين نظر سنجي در مورد سرويسGoogle Enterprise انجام داده بود كه نتيجه خوبي در ارائه برخي قابليت‌هاي اين سرويس داشت.(صفحه 3 )




رمز‌‌ زندگي‌‌ در اينترنت‌

100941819135.jpg


كلمه رمز ورود مهمترين ابزاري است كه براي حفظ حريم شخصي در اختيار هر كاربر اينترنتي قرار دارد. شايد تا مدتها پيش، كلمه رمز به اندازه حال اهميت نداشت و بيشتر كاربران از عبارت ساده‌‌اي نظير نام ، شماره شناسنامه و كارت شناسايي خود و يا عباراتي كه يافتن آن كار چندان سختي نيست استفاده مي‌كردند. اما امروزه انتخاب كلمه رمز كمي سخت‌تر و البته حرفه‌اي‌تر شده است. به طوري كه با توجه تهديدات امنيتي موجود در شبكه، رمز‌هايي طولاني و سخت‌تر جايگزين رمز‌هاي قديمي شده‌اند. در اين هفته قصد داريم چند نكته كليدي در مورد انتخاب كلمه رمز مناسب را در اختيار شما قرار دهيم.
رمز قدرتمند
يك كلمه رمز قدرتمند، كلمه‌اي است كه شامل حروف، اعداد و در صورت امكان سمبل‌هاي رايانه‌اي باشد. در صورتي كه امكان استفاده از سمبل‌ها در كلمه رمز شما وجود ندارد، بايد تعداد حروف و اعداد را آنقدر زياد كنيد كه به يك سطح امنيتي مناسب برسد. كارشناسان امنيتي معتقدند در صورتي كه استفاده از حروف، اعداد و علائم در انتخاب كلمه رمز امكان‌پذير باشد، طول 8 كاراكتر براي يك كلمه رمز مناسب است و در غير اين صورت، كلمه رمز مي‌بايست حداقل 15 كاراكتر داشته باشد. توجه داشته باشيد كه هر چه طول كلمه رمز افزايش يابد، احتمال فراموشي آن نيز بيشتر مي‌شود. از اين‌رو بيشتر پيشنهاد مي‌شود كه با بازي كردن با كلمات ساده و همچنين استفاده از سمبل‌ها، قدرت كلمه رمز خود را بالا ببريد. مثلاً به جاي حرفH از عبارت I-I استفاده كنيد و يا بجاي حرف a علامت ‌؛‌ را به كار ببريد و سعي كنيد تعداد طول كلمه رمزتان به 8 تا 10 كاراكتر برسد. سعي كنيد از عباراتي متداول و به اصطلاح لو رفته در بين هكرها استفاده نكنيد. به عنوان مثال كلمه 4q1w2e3r كه به ترتيب حروف و اعداد كنار هم در صفحه كليد هستند، يك عبارت شناخته شده در بين هكرها است. اما در ظاهر پيچيده به نظر مي‌رسد.
رمزهاي متفاوت‌
تحت هيچ شرايطي از كلمه رمز يكسان براي سرويس‌هاي آنلاين مختلف و به خصوص سرويس‌هاي پست الكترونيكي استفاده نكنيد. مشكل بسياري از كاربران اينترنتي اين است كه اگر يك كلمه رمز قدرتمند پيدا كنند، آن را براي تمامي سرويس‌هاي اينترنتي خود، از سرويس پست‌‌الكترونيكي گرفته تا حساب‌هاي بانكي و اعتباري آنلاين استفاده مي‌كنند. غافل از اين كه اگر به هر علتي اين رمز فاش شود، تمامي اين سرويس‌ها در خطر دسترسي ديگران خواهند بود.
نوشتن‌
اگر تا كنون كلمات رمز خود را بر روي كاغذ نوشته و آن را زير صفحه كليد نگهداري مي‌كنيد، همين الان سراغ آن رفته و آن را تكه‌تكه كرده و به سطل زباله بيندازيد. اين روش قديمي و منسوخ شده، يكي از راه‌هاي فاش شدن كلمه رمز كاربران است. البته خدا را شكر كه بيشتر هكرها، حملات اينترنتي خود را از راه دور انجام مي دهند و دسترسي به اين كاغذها ندارند. اما هر آن ممكن است اين كاغذ در اختيار افراد سودجو قرار گيرد و در نهايت نتيجه تفاوتي با حمله هكرها نخواهد داشت. اگر واقعاً در اين زمينه فراموشكار هستيد و نياز داريد كه كلمه رمز خود را در جايي نگهداري كنيد، بايد حتماً به چند نكته دقت كنيد. اول آن‌كه به هيچ عنوان كلمه كاربري (username) خود را در اين برگه يادداشت نكنيد. شما مجبوريد اين كلمه را حفظ كنيد. در مورد كلمه رمز خود، اطلاعت دقيقي بر روي كاغذ ننويسيد. به عنوان مثال تنها نوشتن عبارت «بانك» به نوشتن نام بانك و يا آدرس سايت آن ترجيح داده مي‌شود.
رمزياب‌
مدتي است برخي شركت‌ها و بانك‌ها در سراسر دنيا، از دستگاه‌هاي ويژه‌اي جهت توليد كلمه رمز استفاده مي‌كنند. اين دستگاه‌ها در هر لحظه بر اساس سيستم كاملاً محرمانه‌اي كه آن مؤسسه در نظر گرفته، رمز جديدي در اختيار كاربر قرار مي‌دهند و به اين صورت كاربر نيازي به انتخاب كلمه رمز ندارد. فقط كافي است كه كلمه راه‌اندازي دستگاه را به‌خاطر بسپارد كه اين كلمه مي‌تواند يك عبارت ساده هم باشد. البته بديهي است كه حفاظت از دستگاه و در دسترس قرار گذاشتن آن جزو اولويت‌هاي امنيتي اين شيوه است.

استفاده از دستگاه‌هاي رمزياب از جانب اكثر كارشناسان امنيت شبكه توصيه مي‌شود و بيشتر آنها، اين روش‌ها را مطمئن‌ترين روش امنيت كلمه رمز مي‌دانند. خوشبختانه اين روش در كشور ما هم كم‌كم جا افتاده است و برخي از بانك‌ها نيز از اين روش براي حفظ امنيت كاربران اينترنتي خود استفاده كرده‌اند. (صفحه 4)




لينكدوني (صفحه 4)

سايت‌هاي پالايشگاهي‌
شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران‌

http://www.niopdc.ir

شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران‌

http://www.ioptc.com

شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران‌

http://www.nioec.org

شركت پالايش نفت آبادان‌

http://www.abadan-ref.ir

شركت پالايش نفت اراك‌

http://www.saorc-ir.com

شركت پالايش نفت تبريز

http://www.tbrezfinery.co.ir


شركت پالايش نفت شيراز

http://www.sorc.ir

شركت پالايش نفت كرمانشاه‌

http://www.korc.ir

شركت پالايش نفت لاوان‌

http://www.lorc.ir

شركت پالايش نفت تهران‌

http://www.tehranrefinery.ir

شركت پالايش نفت بندرعباس‌

http://www.baorco.ir

شركت پالايش نفت اصفهان‌

http://www.esfahan-refinery.ir



همواره راه هاي زيادي است براي رسيدن به هدف‌
انتخاب ‌‌عناصر ‌‌با‌‌ استفاده از‌تكنيك‌هاي CSS

100941819247.jpg


هفته پيش در مورد روش انتخاب عناصر و دسترسي به آنها صحبت كرديم ، اگر شما آزمايشگاه انتخابگر ها را دانلود و از آن استفاده كرده باشيد ، حتما تا به حال اين بخش را به خوبي فرا گرفته ايد.
در مبحث بعدي كه اين هفته در مورد آن صحبت مي كنيم ، نحوه استفاده از انتخابگر هاي ساده Css ، به همراه چند مثال را بررسي خواهيم كرد.
براي اعمال كردن يك رويه خاص بر روي عناصر موجود در صفحه ، توسعه دهنگان وب به روشي ساده اما در عين حال بسيار قدرتمند و كارا روي آوردند. اين روش ساده در تمامي مرورگر هاي وب قابل اجرا بود و باعث مي شد تا حجم عظيمي از اطلاعات تكراري در صفحه از بين بروند و همچنين ويرايش و تغيير حالت و رنگ هاي صفحه نيز به سادگي ميسر شود. اين روش كه با استفاده از شناسايي عناصر مختلف از روي نام ID يا Class آن امكان دسترسي به عنصر و يا گروهي از عناصر موجود در صفحه را امكان پذير مي كرد تكنيك CSS ناميده شد.

براي نمونه چند نوع از روش هاي دسترسي به عناصر با استفاده از CSS را با هم مرور مي‌كنيم.

(ادامه مطلب رو در صفحه آموزش ، یعنی صفحه ی 5 بخونید )





خوب يا بد تلفن‌هاي همراه براي كودكان ونوجوانان‌
كودكان ‌‌و‌ اين ‌‌دنياي ‌‌موبايل‌زده‌

100941819993.jpg


اين كه كودكان كره‌اي، بيش‌تر از همه چيز يك گوشي تلفن همراه كادو مي‌گيرند؛ اين كه هر روز بر تعداد كودكاني كه به جمعيت استفاده كنندگان از اين فناوري مي‌پيوندند افزوده مي شود؛ اين كه اين روزها يك سوم بچه‌هاي 11 تا 14 ساله تلفن همراه دارند؛ ‌اين كه مدارس با معضلي به نام تلفن همراه درگير شده‌اند؛ اين كه امواج اين تلفن‌ها بر سلامتي كودكانمان تاثيرات سوء دارند‌ و بسياري موارد ديگر، همه و همه نشانه‌هايي هستند براي من، تو و هر پدر و مادر ديگري كه اين فناوري را حساب شده‌تر و با دقت بيشتري در اختيار فرزندمان قرار دهيم.
درست است كه نمي‌توان وجود آن را انكار كرد و يا اين كه استفاده از آن را به طور كلي ممنوع، اما بايد به دنبال راهي براي آموزش شيوه‌هاي صحيح و موارد درست استفاده از تلفن همراه به كودكان بود.
ساندويچ همراه‌
...
رد من رو داشته باش‌
...
فرزند سالمم آرزوست‌
...
(ادامه این مطالب رو در صفحه ی 7 ، پرونده دیجیتالی بخونید.)

ويروس‌كشي به رسم گلادياتورها

100941819819.jpg


فكر نكنم نيازي به تعريف ويروس باشد اما يك مثال كوچك در همين زمينه كافي است. ويروس‌هاي رايانه اي كه با ظهور تلفن هاي همراه هوشمند اين بار پر كار تر از قبل به دنياي اين كامپيوترهاي جيبي نيز راه يافته اند درست چيزي شبيه به همان ويروس هاي بيولوژيكي هستند اما از جنس صفر و يك.
البته ويروس هاي رايانه اي علاوه بر آنكه باعث اختلال در عملكرد دستگاه هاي ديجيتالي مي شوند بعضا با هدف خرابكاري نيز ساخته مي شوند. برخي از توطئه هاي اين ويروس ها ارسال اطلاعات دستگاه قرباني براي فرد متجاوز و يا كسر اعتبار از حساب‌هاي بانكي وي است.
اگر چه در ايران بانكداري موبايلي رواج نيافته است و خوشبختانه در آينده اي نزديك هم اين مهم محقق نخواهد شد در نتيجه فعلا در اين بخش داستان در ايران جاي هيچ نگراني نيست. اما به‌‌‌هرحال از آنجايي كه اين روزها بلوتوث گرايي در بين كاربران تلفن همراه رشد روزافزوني دارد و بسياري از همين ويروس هاي همراه هم از همين روش در گوشي ها تكثير مي شود تصميم گرفتي اين هفته به سبك گلادياتورها به جنگ اين كوچولوهاي سيريش برويم.
(ادامه رو در صفحه همراه ، صفحه 6 بخونید )


پيشنهاد هفته(صفحه 8)
اينترنت براي همه‌

به دنبال راهي براي به اشتراك گذاري اينترنت در يك شبكه هستيد؟ مي‌خواهيد تمام رايانه‌هاي موجود در محل كار يا منزل خود كه با يكديگر شبكه‌اند را به اينترنت متصل كنيد؟
با استفاده از نرم‌افزار قدرتمندCC Proxy مي‌توانيد براحتي و تنها در مدت زمان 2 دقيقه يك پراكسي سرور اختصاصي ايجاد كرده و استفاده اشتراكي از اينترنت توسط تمام رايانه‌ها را آغاز كنيد.
اين نرم‌افزار امكانات زيادي همچون اعمال محدوديت در مدت زمان استفاده از اينترنت براي كاربران‌، مشخص‌ نمودن بازه زماني مجاز يا غير مجاز براي استفاده از اينترنت‌، ايجاد اشتراك‌هاي زمان‌دار با استفاده از كلمه كاربري و رمز عبور‌، ايجاد اشتراك‌هاي دائم با توجه به آدرس آي پي يا شناسه سخت‌افزاري كارت شبكه و ... را در اختيار شما قرار مي‌دهد.براي دانلود نسخه‌اي از اين نرم‌افزار مي‌توانيد به سايت www.download.com مراجعه كنيد.
نوار يا سي دي؟
حتما با عمليات تبديل فيلم VHS به VCD آشنايي داريد. آيا تا به حال خواسته‌ايد يك نوار كاست را به فايل 3 MPتبديل كنيد؟ و يا اينكه موزيك‌ها و صدا‌هاي موجود در نوار‌هاي كاست و حتي صفحات گرامافون را به فايل‌هاي ديجيتالي قابل پخش در رايانه تبديل كنيد؟

نرم‌افزارMedia Digitalizer برنامه اي قدرتمند براي تبديل آسان نوار‌هاي كاست و صفحات گرامافون به فورمت‌هاي قابل پخش در رايانه است.

با انجام اين كار مي‌توانيد به نوار كاست مورد علاقه خود درiPod شخصي‌، دستگاه‌هاي پخش سي دي‌، رايانه و ديگر دستگاه‌هاي پخش ديجيتال گوش دهيد.اين نرم‌افزار تمام ابزارهاي مورد نياز همچون ابزارهاي ضبط‌، ويرايش‌، تبديل و كپي را در خود جاي داده است و براي استفاده از آن تنها به يك رايانه‌، يك ضبط صوت‌، يك كابل صدا و نوار كاست و سي دي خام نياز است! اين نرم‌افزار از سايت www.digitope.co قابل دانلود است.

قاتل تاريخ‌
گاهي اوقات يادآوري خاطرات گذشته چندان خوشايند نيست و افراد مختلف به شكل‌هاي گوناگون سعي مي‌كنند گذشته خود را پنهان كنند! نرم‌افزارHistoryKill نيز به همين منظور ساخته شده است. اين نرم‌افزار قادر است تاريخچه و ردپاي رايانه‌اي شما را پاك كرده و آن را براي هميشه از ديد حرفه‌اي‌ترين كاربران پنهان كند.

نرم‌افزارHistoryKill براي حفظ امنيت اطلاعات و گشت و گذارهاي اينترنتي طراحي شده است و قبل از پاكسازي اطلاعات و ردپاي شما ابتدا اطلاعاتي جعلي را به جاي آنها وارد كرده سپس اقدام به پاكسازي آنها مي‌كند تا در صورت بازيابي اطلاعات نيز تاريخچه و ردپاي اصلي شما محفوظ مانده و اطلاعات جعلي بازيابي شود. نرم‌افزارHistoryKill از سايت
www.trustsoft.com قابل دانلود است.


موبايل بازها مواظب باشند

100941820143.jpg


شما وقتي يك موبايل جديد مي خريد با گوشي قديمي تان چه مي كنيد؟
مسلما همراه قديمي خود را دور نمي اندازيد. شايد مدتي آن را براي روز مبادا نگه داريد و يا به دوستان و آشنايان امانتش بدهيد. دست آخر هم ممكن است سر از يك مغازه موبايل فروشي در آوريد و قصد فروش آن را بكنيد.
شايد بتوانيم بگوييم روند تعويض موبايل به اندازه روند رشد تكنولوژي آن سريع است. بر اساس اطلاعات آماري روزنامه اينديپندنت، عمر مفيد استفاده از يك تلفن‌همراه بطور متوسط 5 سال است. در حالي كه خيلي از مردم تقريبا هر سال گوشي موبايلشان را عوض مي كنند.

در ايران آمار مشخصي از ميزان تعويض موبايل‌ها وجود ندارد ولي ( در صفحه 8 و 9 پرونده دیجیتالی بخونید )



راهنماي ‌خريد
شايد براي انتخاب و خريد يك تلفن همراه ساعت ها و يا روزها سردرگم بوده ايد و همواره با خود كلنجار مي رفتيد كه بالاخره چه گوشي تهيه كنيد و يا از كدام شركت گوشي تهيه كنيد و ... در اين مقاله سعي شد به صورت منطقي به اين قضيه بپردازيم . (باز هم پرونده دیجیتال صفحات 8 و 9 بخونید )


ايرانيان‌ در ‌قلب ‌‌غول‌هاي ‌فناوري ‌دنيا

100941820444.jpg


انوشه انصاري كه خاطرتان هست؟ همان زن ايراني كه با سفر گران قيمت فضايي اش حسابي در دنيا و ايران سرو صدا به پا كرد؛ او تنها يك مسافر نبود. اين زن موفق ايراني رئيس موسسه تكنولوژي تلكام آمريكا و اولين فضا‌نورد زن ايراني نيز هست. بارها از ايرانيان موفق در دنيا در نشريات مختلف سخن به ميان آمده و مطالبي به چاپ رسيده است. در ميان ايرانيان موفق، تعداد زيادي در شركت‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات مشغول به كار هستند كه درباره آنها نيز نوشته شده است.
ما نيز به سهم خود تمايل داريم با معرفي برخي از بزرگان فناوري دنيا، لذت ايراني و موفق بودن در سطح بين الملل را دوباره مزه‌‌مزه كنيم.

گوگل، ياهو، مايكروسافت، اريكسون، سيسكو و شركت‌هايي از اين دست در زمره غول‌هايIT دنيا در حوزه سخت يا نرم‌افزار به شمار مي روند اما چه احساسي خواهيد داشت وقتي نام يك ايراني در فهرست تيم مديريتي هر يك از اين شركت‌ها ببينيد؟



اميد كردستاني در گوگل‌
...
فرزاد ناظم در ياهو
...
پير اميديار و eBay
...
جواد خاكي در مايكروسافت
...
دكتر بهمن ثيابي و شركت HiGrade
...
امير مجيد مهر در مايكروسافت‌
...
(پرونده این افراد رو در صفحه 10 بخونید )


بايدها و نبايدهاي ويندوز به انتخاب شما
ناظم ويندوز

100941820543.jpg


در مقاله اين هفته مي خواهيم شما را با امكاناتي در ويندوز آشنا سازيم كه شايد تا بحال يك بار هم به آن سر نزده باشيد و از قابليت هاي آن بي خبر باشيد!
البته اين نكته را ذكر كنيم كه جمله فوق در مورد مديران حرفه اي شبكه صدق نمي كند چرا كه اينگونه امكانات يكي از مهم ترين ابزار هاي مورد استفاده مديران شبكه است.
Group Policy
...
(در صفحه 11 بخونید )

كاربرد‌ پراكسي‌‌ در‌ امنيت‌ ‌شبكه‌

100941821434.jpg


بعد از آشنايي با پراكسي در مقاله پراكسي سرور در اين مقاله به اين مساءله مي‌پردازيم كه از ديدگاه امنيتي پراكسي چيست و از چه نوع حملاتي جلوگيري مي‌كند و به مشخصات بعضي انواع پراكسي پرداخته مي‌‌شود. البته قبل از پرداختن به پراكسي به عنوان ابزار امنيتي، بيشتر با فيلترها آشنا خواهيم شد.
پراكسي چيست؟
در دنياي امنيت شبكه، افراد از عبارت «پراكسي» براي خيلي چيزها استفاده مي‌كنند. اما عموماً، پراكسي ابزاري است كه بسته‌هاي ديتاي اينترنتي را در مسير دريافت مي‌كند، آن ديتا را مي‌سنجد و عملياتي براي سيستم مقصد آن ديتا انجام مي دهد. در اينجا از پراكسي به معني پروسه‌اي ياد مي‌‌شود كه در راه ترافيك شبكه‌اي قبل از اين‌كه به شبكه وارد يا از آن خارج شود، قرار مي‌گيرد و آن را مي‌سنجد تا ببيند با سياست‌هاي امنيتي شما مطابقت دارد و سپس مشخص مي‌كند كه آيا به آن اجازه عبور از فايروال را بدهد يا خير. بسته‌هاي مورد قبول به سرور مورد نظر ارسال و بسته‌هاي ردشده دور ريخته مي‌‌شوند.

تفاوت پراكسي با فايروال‌ها
...
پراكسي با Packet filter تفاوت دارد
...
پراكسي باStateful packet filter تفاوت دارد
...
پراكسي‌ها يا Application Gateways
...
(ادامه مطلب رو در صفحه 12 ، صفحه امنیت بخونید )

رقابت ‌‌در‌ نازكي‌

100941820711.jpg


مدت زيادي از معرفي و عرضه Mac Book Air از جانب شركت‌ آمريكاييApple نگذشته است كه رقيب هموطن آن يعنيHP محصول مشابه خود را معرفي كرده است. اين شركت در اقدامي غافلگيرانه نازك‌ترين رايانه همراه خود را به دنياي رايانه معرفي كرد. با اين‌كه محصول جديدHP ، نازك‌ترين رايانه همراه جهان نيست، اما از Mac Book Air نازك‌تر است. محصول باريك شركتApple مشتريان خوبي براي خود جلب كرده است كه HP محصول رقيب خود را معرفي كرد و اين اقدام باعث ناراحتي و نگرانيApple شده است.
محصول جديدHP كه 133 Voodoo Envy نام دارد تنها 7/0 اينچ ضخامت دارد و در تابستان سال جاري به قيمتي برابر20990 دلار در دسترس خواهد بود. البته اين محصول از Mac Book Air سنگين‌تر است، ضمن اين‌كه همانند آن فاقد درايو نوري است و كاربران براي استفاده از ديسك‌هاي ليزري ناچار به استفاده از درايوهاي بيروني هستند.

خوب است بدانيم هم‌اكنون ركورد باريك‌ترين رايانه همراه، در اختيار شركت‌ACER است و محصول جديدHP، بعد از آن در رتبه دوم قرار دارد.

Voodoo envy133 يك نمايشگر 3/13 اينچي دارد و مجهز به فناوري‌هاي بي‌سيم 11.802 Bluetooth, Wi-Fi ABGN و نيز درگاه‌هاي HDMI است. اين رايانه كه در دو رنگ سياه‌ و سفيد طراحي شده است يكWebcam درون‌ساخته دارد كه مي‌تواند تصاوير را با كيفيت مطلوب به وب ارسال كند.

پردازنده به كار رفته در اين رايانهcore 2 due sp77oo شركت اينتل با سرعت 8/1GHZ است، همچنين امكان استفاده از درايوهايSSD به جاي ديسك‌هاي سخت به‌طور اختياري براي اين است كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد كه به سرعت و بدون بارگذاري سيستم‌عامل ويندوز، به مرور صفحات وب، نمايش عكس، چت، برقراري تماس با‌ SKYPE و... بپردازند.

عمر باتري اين رايانه نيز پس از هر بار شارژ 45/3 ساعت است. خصوصيات جالب به كار رفته در اين رايانه همراه به كارگيري يك حسگر براي تشخيص وجود انگشتان دست روي صفحه‌كليد است. به اين ترتيب زماني كه كاربر در حال استفاده از صفحه‌كليد است، صفحه لمسي‌ (touch pad) را از كار انداخته تا مانع هرگونه حركت تصادفي نشانگر ماوس شود. اين رايانه طراحي جديد و زيبايي دارد، اما عده‌‌‌اي بر اين عقيده‌اند كه طراحي‌ Mac Book Air از نظر ظاهر جذاب‌تر است.(صفحه 13)




ماوس بندانگشتي

100941821254.jpg


در نمايشگاه Cebi 2008 كه جديدترين فناوري‌ها و محصولات دنياي رايانه به نمايش گذاشته مي‌شود محصول جديدي از جانب شركت اسوس معرفي شد كه در نگاه اول شبيه يك حافظه فلشUSB است و در واقع چنين نيز هست. اما اين محصول در كنار يك رسانه ذخيره‌سازي، يك ماوس كوچك نوري همراه نيز هست.
اين ماوس بي‌سيم بسيار كوچك، براي كاربران رايانه‌هاي همراه كوچك بسيار مناسب است. طراحي اين ماوس به نحوي است كه به هنگام اتصال آن به درگاه USB براي استفاده از فضاي ذخيره‌سازي آن،‌ مي‌تواند با سرعت زيادي شارژ شود و انرژي مورد نياز ماوس را تامين كند. اين محصول كه 71MS نام دارد ابعادي برابر 65x8x25/1x17/5 ميليمتر دارد كه به ماوس بندانگشتي معروف شده است. گيرنده 4/2گيگاهرتزي اين ماوس قابليت برقراري ارتباط بي‌سيم تا 30متري را امكان‌پذير مي‌سازد. اين دستگاه با به كارگيري فناوري هوشمند مديريت مصرف انرژي، در مواقع بيكاري به حالت صرفه‌جويي در مصرف رفته و مي‌تواند تا 75 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي كند، ضمن اين كه به طور عادي نيز ميزان مصرف اين ماوس كم و عمر باتري آن زياد است، به طوري كه با 3دقيقه شارژ اين ماوس مي‌توان از آن براي مدت يك روز مداوم استفاده كرد، ضمن اين كه تراشه‌هايي در آن در نظر گرفته شده است كه در زمان اتصال طولاني‌مدت آن بهUSB ، از شارژ بيش از حد آن جلوگيري مي‌كنند تا به باتري آن آسيبي نرسد و از عمر آن كم نشود.(صفحه 13)



بازي پني آركيد به همان خوبي است كه بايد باشد
در ‌پرتگاه ‌صاف‌ تاريكي‌

100941822824.jpg


پني آركيد يك بازي ماجرايي نيست، يك بازي نقش آفريني هم نيست. سبك منحصر به فردي است كه به خاطر ظرافت سازنده ها در طراحي يك بازي سريالي سرگرم كننده به وجود آمده. پني آركيد از آن دسته بازي هايي نيست كه به درد همه جور مخاطبي بخورد. براي لذت بردن از پني آركيد بايد خودتان را آماده طنزهاي كميكي بسيار زيادي كنيد.
طنزهايي كه از جنسي كاملا مخالف با سام و مكس هستند؛ هم از نظر تند و تيز بودن و هم از نظر ادبيات. از اسم قسمت اول بايد بفهميد با چه جور طنزي طرف هستند !

On The Rain-Slick
Precipice of Darkness




ادامه رو در صفحه بازی ، صفحه 14 بخونید


برخورد با موانع‌

100941822943.jpg


سوپر بايكس يك بازي مسابقه اي كلاسيك است كه به طور معجزه آسايي حالت هاي بسيار متنوعي را به شما ارائه مي دهد. گرافيك خيلي بالا نيست اما تعداد مسيرهاي مسابقه و انواع موتور سيكلت ها بعضي وقت ها شما را به اين فكر مي اندازد كه چگونه سازنده ها توانسته اند اين حجم اطلاعات را در يك بازي موبايل جا كنند؟
روند بازي مانند ديگر بازي هاي مسابقه اي موبايل، به اين ترتيب است كه شما فقط بايد وسيله نقليه تان را به اطراف حركت دهيد و خود بازي وظيفه شتاب گرفتن را برعهده دارد. يكي از مشكلاتي كه در سوپربايكس وجود دارد، برخورد با حريف ها و موانع است. به طوريكه اول بازي دلتان مي خواهد صبر كنيد تا همه حريف ها جلو بروند و اطرافتان خلوت بشود و بعد بازي را شروع كنيد! اگر اهل بازي هاي مسابقه اي هستيد حتما از بازي كردن سوپربايكس لذت خواهيد برد.(صفحه بازی ، صفحه ی 14 )


سير تكامل بازي هاي ترسناك‌ (صفحه بازی ، 15 )
چراغ‌ها خاموش‌

100941822730.jpg


امسال را بايد سال بازي هاي ترسناك دانست. اگر فقط به عناويني مانند سايلنت هيل 5، Project Origin، تنها در تاريكي 5، دراكولا: ريشه ها، اسپلاتر هاوس، سايرين و رزيدنت اويل 5 نگاهي بيندازيد اين حرف را تاييد خواهيد كرد. در نيمه دوم امسال بايد شجاعت خودتان را حسابي در معرض آزمايش قرار بدهيد! به اين بهانه به سراغ بازي هاي معروف سبك ترسناك رفتيم تا ببينيم سير تكاملي اين بازي ها چگونه بوده است.
بازي تنها در تاريكي 1 را پايه گذار بازي هاي ترسناك امروزي مي دانند. با اينكه به واقع تنها در تاريكي و رزيدنت اويل 1 بازي هاي سبك ترسناك را قانون گذاري كردند،‌ اما اين دست بازي ها ريشه شان به دهه هشتاد و كنسول آتاري 2600 برمي گردد. بازي Haunted House را بايد اولين بازي ترسناك تاريخ بازي ها به شمار آورد كه بازي كننده ها در يك خانه تاريك قرار مي داد. هدف جمع آوري آيتم ها و گنج هاي مختلف از اين خانه روح زده بود. البته چيزي به نام مبارزه و خونريزي در Haunted House وجود نداشت و اين مشخصه جدانشدني بازي هاي ترسناك، در سال 1988 و با بازي اسپلاتر هاوس(Splatter House) به بازي كننده ها معرفي شد. در آن زمان كه هنوز سيستم درجه بندي از قبيل ESRB اختراع نشده بود، اسپلاتر هاوس درجه بسيار بالايي از خشونت و خونريزي را در قالب يك داستان ترسناك ارائه مي كرد. اين بازي در حال حاضر براي كنسول هاي نسل جديد در حال بازسازي شدن است. سال بعد كپ كام اولين قدم ها را در راه ساخت يك بازي ترسناك برداشت. بازي‌Sweet Home يك بازي نقش آفريني اكشن براي كنسولSNES بود كه پايه بسياري از خصوصيات سري رزيدنت اويل را بنا گذاشته بود. صحنه معروف باز شدن درها در رزيدنت اويل براي اولين بار در Sweet Home استفاده شد.

در سال 1992 اينفوگرامز هم به سراغ بازي هاي ترسناك رفت و با استفاده از گرافيك هاي سه بعدي، تنها در تاريكي را منتشر كرد. تنها در تاريكي چيزهايي از قبيل زاويه دوربين هاي ثابت، خواندن يادداشت ها و دفترخاطرات، استفاده و تركيب آيتم‌ها را تعريف كرد كه هنوز هم در همه بازي هاي سبك ترسناك استفاده مي شوند. اين تحول انقلابي در سبك ترسناك، هنوز مدتي كار داشت تا توسط بازي سازان ژاپني مورد استفاده قرار بگيرد.

در همان سال، سگا يك بازي نيمه ترسناك به نام Night Trap منتشر كرد كه مورد توجه بسياري از بازي كننده ها قرار گرفت. بازي سازهاي سبك ماجرايي هم با الهام از تنها در تاريكي و ديگر فيلم‌هاي ترسناك روز، به سراغ طراحي بازي هاي ترسناك ماجرايي رفتند. نمونه بسيار معروف اين بازي ها، فانتازماگوريا(Phantasmagoria) در سال 95 است، يك بازي ترسناك با صحنه هاي فيلمي كه هنوز هم مي تواند شما را از روي صندلي‌تان بپراند.

هم زمان با فانتازماگوريا، استوديوي Human ژاپني، يك بازي ترسناك و به شدت هيجان انگيز به نام كلاك تاور (Clock Tower) برايSNES و سپس پلي استيشن1 وPC ساخت. كلاك تاور سرعت و هيجان را وارد سبك ترسناك كرد و اين تركيب سال بعد توسط كپ كام مورد استفاده قرار گرفت. رزيدنت اويل 1 در سال 96 به بازار آمد و موفقيت بسيار زيادي كسب كرد. عنوان Survival Horror چيزي بود كه هم زمان با موفقيت رزيدنت اويل1، به سبك ترسناك گفته مي شد. موفقيت بسيار خوب رزيدنت، نقطه تحول ديگري در تاريخ بازي هاي ترسناك بود. به طوريكه بلافاصله تعداد بازي هاي ترسناك كه از روي رزيدنت تقليد شده بودند به صورت نمايي رشد كرد. اما در بازي‌هايي مانند دينوكرايسيس ياNightmare Creatures به زحمت مي توانستيد نوآوري ببينيد.

در سال 99 در حالي‌كه همه مشغول بازي كردن ادامه هاي رزيدنت اويل و ديگر بازي هاي تقليدي از آن بودند، كونامي با سايلنت هيل وارد اين سبك شد. سايلنت براي اولين بار كيفيت بازي هاي ترسناك را از حد يك فيلم درجه3 بالاتر برد و با وارد كردن تعليق هاي روانشناسانه و روايت داستان بسيار حرفه اي، نشان داد كه براي ترساندن فقط به خون و نشان دادن موجودات چندش آور احتياج نيست.







بازي هفته(صفحه 15)
متال‌گير ‌4

بالاخره هفته اي كه ميليون ها نفر در انتظارش بودند فرا رسيد. متال گير 4 منتشر شده و حالا براي پلي استيشن 3در بازارها پيدا مي شود. عرضه شدن متال گير 4 براي پلي استيشن 3 باعث شده تا بازار براي ديگر بازي ها و كنسول ها كاملا بخوابد. كساني كه اهل PC باشند احتمالا لگو اينديانا جونز را تا به حال تمام كرده اند. به طرفداران بازي هاي ماجرايي توصيه مي كنيم حتما دراكولا: ريشه ها را بازي كنند كه يكي از شاهكارهاي اين سبك است.
در ميان بازي هاي جديد كنسول ايكس باكس 360، به جز نينجا گايدن 2 مي توان به Bourne Conspiracy‌اشاره كرد كه يك بازي اكشن خوب و خوش ساخت است.

هالك شكست ناپذير هم اين هفته به بازار آمده و علاقمندان مي توانند آن را تهيه كنند. البته هالك براي كنسول هاي ديگر نظير Wii و DS هم منتشر شده است. از بازي هاي جديد براي كنسول دستي PSP هنوز خبري نيست بايد صبر كنيد.



این مطالب رو هم در صفحه ی آخر که معمولا مربوط به اخبار هست میتونید بخونید : یعنی صفحه ی 16 .

دوربين ‌كوچك با ايده‌هاي بزرگ‌

شركت Canon ساخت مدل جديد دوربينEOS سري D خود را اعلام نمودEOS0001D . داراي سنسور CMOS با دقت 10.2 مگاپيكسل بوده و از امكاناتي همچون فوكوس هفت نقطه‌اي و عكاسي پياپي با سرعت 3 فريم در ثانيه بهره مي‌برد.
علاوه بر آن اين دوربين داراي LCD با اندازه 5.2 اينچ با قابليت نمايش زنده تصاوير و پردازنده تصويرDIGIC III بوده و صدالبته همانند تمامي دوربين‌هاي جديد اين شركت با لنزهاي سريEF و EF-S و فلش‌هاي Speedlites سري EX كانون سازگاري كامل دارد.
دوربين Canon Rebel XS / EOS0001D به همراه يك لنز EF-S 18-55mm IS تا انتهاي ماه جولاي و با قيمت 649 يورو در دسترس دوستداران قرار خواهد گرفت. اين دوربين كه سبك‌ترين مدل در بين سري دوربين‌هايEOS محسوب مي‌شود مجهز به برخي فناوري‌هايي است كه پيش از اين در دوربين‌هاي حرفه‌اي سري1 EOS- بكار گرفته شده‌اند.

در جعبه اين دوربين يك لنزEF-S 18-55mm IS وجود دارد كه استفاده از اين دوربين را بلافاصله پس از خريد و بدون نياز به تهيه لنز ديگري ميسر مي‌سازد.

اين لنز داراي چهار تثبيت‌كننده تصوير است كه كارائي بالايي را حتي در شرايطي كه نور كافي در محيط موجود نباشد تضمين مي‌نمايد.

Mogens Jensen رئيس بخش تصويربرداري شركتCanon در اروپا مي‌گويد: EOS0001D يك دوربين كوچك با ايده‌هاي بزرگ است. سازگاري فوق‌العاده و كيفيت خوب سيستم EOS تماماً در يك بسته در اختيار كاربران و علاقه‌مندان به عكاسي قرار دارد. اين دوربين براي همه آنهايي كه خواهان برداشتن قدم بعدي در مسير عكاسي خلاقانه هستند، يك نقطه ورودي ايده‌آل به دنياي D-SLR خواهد بود.



كارت گرافيكي، بدون صدا

100941835902.jpg


يك نمونه كارت گرافيك توسط شركت Gigabyte توليد شده است كه ويژگي اصلي آن استفاده از سيستم خنك كننده غير فعال با استفاده از لوله هاي خنك كننده به جاي فن معولي است.
اين كارت كه با نامGV-NX69T215HP به بازار عرضه شده، از يك حرارت گير غير فعال بهره مي برد. اين حرارت گير از لوله هاي خنك كننده اي تشكيل شده است كه به دو بخش فلزي متصل شده اند.
خنك كننده غير فعال اين كارت داراي توانايي هاي زيادي بوده و به همين دليل قادر است پردازنده‌هاي گرافيكي 9600Geforce GT را به راحتي خنك كند. ويژگي هاي بسياري كه توسط گيگابايت در اين سري از كارت ها پيش بيني شده، باعث شده است كارت هاي گرافيكي اين خانواده ويژگيهاي رقابتي زيادي داشته باشند. اولين و مهمترين ويژگي اين لوله هاي خنك كننده بي صدا بودن آنهاست. به علاوه اين كارت‌هاي گرافيك 76 درصد خنك تر از نمونه ي اصلي عمل مي‌كنند. در نهايت به دليل عدم استفاده از قطعات متحركي مانند فن طول عمر اين سيستم خنك كننده بيشتر از سيستم‌هاي خنك كننده متعارف خواهد بوده است.

شركتGigabyte قصد دارد با همكاري شركت Zalman تغييراتي در اين سيستم خنك كننده ايجاد كند و در آينده آنرا با ويژگي هاي بهتر و توانايي هاي بيشتري به بازار عرضه كند.



شكست ركورد محاسباتي‌

يك سوپركامپيوتر ارتش ايالات متحده با انجام يك‌هزار تريليون محاسبه در ثانيه ركورد سرعت محاسبات را شكست.
اين ماشين كه نام آن Roadrunner است در آزمايشگاه ملي Los Alamos و با استفاده از چيپ‌هاي Opteron شركت AMD و پردازنده‌هاي Cell كه متعلق به كنسول بازي 3 PlayStation هستند ساخته شد. اين سوپركامپيوتر قرار است پيش از طبقه‌بندي توسط ارتش براي استفاده در مدل‌سازي انفجارات هسته‌اي، در سيستم‌هاي مدل‌سازي آب و هوايي بكار گرفته شود.
اندي وايت سرپرست گروه طراحي سوپركامپيوتر در لوس‌آلاموس درباره اين دستگاه مي‌گويد: ما هر چهار پنج سال يك بار اقدام به جايگزيني سوپركامپيوترهاي رده بالاي خود مي‌نماييم.

اين كار به اين دليل است كه در طي اين مدت، اين دستگاه‌ها از نظر سرعت قديمي شده و همچنين هزينه نگهداري و نرخ اشتباهات آنان با گذشت زمان افزايش مي‌يابد. وايت خاطر نشان كرد كه استفاده از دو نوع چيپ در اين سيستم انقلابي در رده سوپركامپيوترها محسوب مي‌شود.

Roadrunner از حدود 20 هزار پردازنده استفاده مي‌كند.اين در حالي است كه دومين كامپيوتر سريع جهان يعني Blue Gene/L كه متعلق به IBM است مجهز به بيش از 200 هزار پردازنده بوده و با سرعتي نصف سرعت Roadrunner كار مي‌كند.

اين ماشين مجهز به 7 هزار پردازندهOpteron چندهسته‌اي بوده و اطلاعات را با استفاده از 57 مايل كابل فيبر نوري در بين 12960 پردازنده پيشرفته Cell تقسيم مي‌نمايد. مصرف برق3 Roadrunner مگاوات بوده كه برابر با مصرف برق يك هزار منزل مسكوني است .




معتبرترين جايزه اينترنتي‌

هر ساله انتخابات و ارزيابي‌هاي گوناگوني براي انتخاب برترين‌هاي اينترنت صورت مي گيرد ولي در ميان تمامي اين جوايز، شايد هيچ جايزه‌اي به پاي جايزه Webby نرسد. جايزهWebby را تقريباً تمامي كاربران اينترنتي مي‌شناسند. اين جايزه بين المللي هر ساله بهترين‌هاي اينترنت را معرفي كرده و مانند اسكار فيلمسازان، يكي از پرافتخارترين جوايز عرصه وب و گردانندگان سايت‌هاست.
تقريباً تمامي تحولات و حركات آنلاين از قبيل تبليغات آنلاين، وب‌سايت‌ها، فيلم‌هاي آنلاين، طراحي وب سايت‌ها و حتي سايت‌هاي تخصصي مانند سايت‌هاي مربوط به تلفن‌هاي همراه مي‌توانند براي گرفتن اين جايزه سعي كنند.
موضوع انتخاب بهترين‌هاي وب در واقع از سال 1994 شروع شد. در آن زمان شركت‌هاي سيسكو سيستم و اي-‌ دي- ايكس مسوول اهدا و انتخاب برگزيدگان اين جايزه بودند. در آن سال هر ماهه برترين‌ها اعلام مي‌شدند و البته نام اين جشنواره اينترنتي WebMagic بود تا اينكه در سال 1996، از منتخبين جشنواره، تيمي به نام آكادمي بين المللي علوم و هنرهاي ديجيتال (IADAS) تشكيل شد و در هر سال مسوول داوري و ارزيابي شركت كنندگان است.
انتخاب برگزيدگان وب هم در نوع خود جالب است. در هر گروه 2 جايزه اهدا مي‌شود، اما نه براي مقام اول و دومي. يك جايزه از طرف كارشناسان و متخصصان به بهترين اهدا مي شود و جايزه بعدي، جايزه مردمي است كه بر اساس آراي كاربران بهترين را مشخص مي‌كند.

در سال 2006، سه بخش جديد به جشنواره وبي اضافه شد. اين 3 بخش عبارت بود از: تبليغات اينترنتي، فيلم و ويدئو و برخي بخش‌هاي تخصصي. سال 2008 دوازدهمين دوره جايزه وبي در ميان 10 هزار شركت كننده از 60 كشور برگزار شد.

انتخاب بهترين‌هاي اينترنت شايد از سخت ترين كارها باشد. گوناگوني و تعدد سايت‌ها و همچنين ارائه خدمات آنلاين، روند رو به رشد عجيبي دارد و هرسال هم بيشتر مي شود. همين كه امسال كارشناسان آكادمي بين‌المللي علوم و هنرهاي ديجيتال از ميان 10هزار شركت‌كننده بايد برگزيدگان را انتخاب مي‌كردند خود نشان از عظمت و وسعت اين عرصه و همچنين سختي كار كارشناسان و داوران دارد. گروه‌هاي بسياري از طرف اين آكادمي معرفي مي شوند كه براي نوشتن آنها شايد كل صفحات يك روزنامه هم كم باشد.

از جالب‌ترين بخش‌هاي جايزه وبي، انتخاب نفرات برتر سال است كه هر ساله به 4 نفر تعلق مي گيرد. بهترين هنرمند ديجيتالي امسال آقاي Will.I.am شناخته شد (همان ويليام است كه به اين صورت نوشته مي‌شود). شخصي توانست بهترين ويدئوهاي نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا (اوباما) را بسازد و جنجالي به پا كند.
جايزه بهترين شخصيت سال هم به اشتفان كولبرت تعلق گرفت؛ كسي كه با ايده‌ها و نوآوري‌هايش توانست مانند يك بمب گوگلي عمل كرده و همواره در صدر جدول جست‌وجوكنندگان قرار گيرد. جايزه بهترين فيلم و ويدئو وبي نيز به دست آقاي مايكل گوندري رسيد و بهترين بازيگران فيلم و ويدئوي اينترنتي نيز نصيب گروه 2نفره تيم واريك شد.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
یک نکته هم به نظرم رسید که فکر کنم برای بعضی دوستان جالب باشه ،

نویسنده ی صفحه امنیت کلیک عمدتا ، بهروز کمالیان هستند .

برای اطلاع دوستان عرض میکنم که بهروز کمالیان مدیر تیم امنیتی آشیانه هستند .

XEEBER که معرف حضورتون هست ؟! :دی
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
این قسمت بازی اش ، درسته که افه ی نویسنده هاش زیاده ، ولی چیز خوبیه ... به روزه و خلاصه قابل استفاده اس ... میشه فهمید چه بازی هایی اومده و اینا ...
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
این قسمت بازی اش ، درسته که افه ی نویسنده هاش زیاده ، ولی چیز خوبیه ... به روزه و خلاصه قابل استفاده اس ... میشه فهمید چه بازی هایی اومده و اینا ...
درسته ... موافقم

قلم خوبی دارن ، توصیف بازی رو هم خوب میشه فهمید .

یه خوبیش هم اینه که خودشون امتحان میکنن ، یعنی تجربی هم هست .

معرفی بازی های هفتگیش خیلی به درد بخوره ... به خصوص برای کنسول های مختلف هم هست ، از این نظر مخاطب بیشتری دارن .
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
برخی از مطالب این شماره کلیک :
(البته فکر میکنم همش میشه !)

مديرعامل شركت ارتباطات سيار
مشتركان همراه ما هستند

100942357967.jpg


با وجود آن كه بسياري معتقدند، شركت ارتباطات سيار پس از خصوصي سازي و در رقابت تنگاتنگ با ساير اپراتور ها تعدادي از مشتركان خود را از دست خواهد داد؛مدير عامل اين شركت معتقد است: پيش بيني ريزش 5 درصدي مشتركان همراه اول پس از خصوصي سازي محقق نخواهد شد و اين اپراتور نه‌تنها ريزش ندارد بلكه جذب مشترك نيز خواهد داشت.
مهندس وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار درگفت وگو با خبرنگار كليك، تصريح كرد: در راستاي شفاف سازي در اميد نامه، شركت مخابرات ايران ريزش 5 درصدي مشتركان درسال را براي اپراتور اول تلفن همراه پس از خصوصي سازي پيش بيني كرده است.

وي با بيان اينكه اعتقاد زيادي به كاهش مشتركان خود نداريم؛ افزود : مطمئن هستيم همراه اول نه تنها ريزش مشتركي ندارد بلكه جذب مشترك نيز خواهد داشت.
(ادامه رو در صفحه 2 بخونید )



بسياري از استادان با ابزار ديجيتالي نا‌آشنا هستند
صفحه 2

100942425378.jpg


عدم آشنايي بسياري از استادان با ابزار ديجيتالي را مي‌توان از جمله نقاط ضعف آموزش مجازي در كشور دانست .
دكتر حميد ضيايي پرور، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، در گفت وگو با خبرنگار كليك با بيان اين مطلب، اظهار داشت: وزارت ICT به سهم خود در راستاي توسعه شبكه زيرساخت‌هاي خوبي ايجاد كرده است اما اين شبكه تا زماني كه محتوا بر آن جاري نشود از نظر كار بر نهايي چندان ارزشي ندارد.
وي گفت: در بحث آموزش مجازي بسياري از ارگان‌ها مدعي هستند كه كارهايي انجام داده‌اند ولي واقعيت اين است كه اين طرح‌ها چندان پوشش ملي نداشته و عملاً مخاطبان سرويس زيادي از اين ناحيه دريافت نكرده‌اند.

وي خاطر نشان كرد: البته در سيستم آموزش عالي دانشگاه شيراز و يا دانشگاه آزاداسلامي اقدام به راه‌اندازي دانشگاه مجازي كرده‌اند كه هيچكدام جنبه فراگير و عمومي ندارد.

وي افزود: وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و نيز آموزش و پرورش در خط مقدم توليد محتوا براي آموزش مجازي قرار دارند و با ايجاد كتابخانه‌هاي مجازي و ارايه دروس مختلف و رساله دانشجويان بر روي شبكه مي‌توانند در اين راستا قدم‌هاي موثري بردارند.

ضيايي پرور درباره علت فراگير بودن آموزش مجازي، گفت: امروزه در دنيا به خاطر برد و وسعت اين آموزش‌ها، صرفه‌جويي در هزينه‌ها ويژگي مولتي مديا و قدرتمندي كه رسانه‌هاي الكترونيكي دارند براي ارائه آموزش از اين ابزارها استفاده مي‌كنند.

وي يادآور شد: با توجه به آمار چند سال گذشته در ايران سالانه حدود 500همايش برگزار مي‌شود كه در راس اهداف اين همايش‌ها بحث آموزش مطرح است.

پژوهشگر حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در پايان به نقاط ضعف آموزش مجازي در كشور اشاره كرد و تصريح كرد: سرعت پايين اينترنت، بي‌توجهي به توليد محتوا و عدم آشنايي بسياري از استادان با ابزار ديجيتالي را مي‌توان از جمله نقاط ضعف آموزش مجازي در كشور دانست.



ياهو ضربدر 3

100942357482.jpg


معمولاً سايت ياهو و موتور جستجوي آن، اولين تجربه اينترنتي كاربراني است كه براي اولين بار وارد اين دنياي مجازي مي‌شوند. به خصوص زمانيكه با مفهوم صندوق پست الكترونيكي و ايميل آشنا مي‌شوند، صندوق پستي ياهو، اولين صندوقي است كه در آن عضو شده و براي خود يك صندوق پستي باز مي‌كنند. درصد بالايي از كاربران اينترنتي و به خصوص كاربران ايراني در اين سايت ياهو عضويت دارند و حداقل يك آدرس پستي از اين شركت را در اختيار دارند. ازدحام در صندوق پستي ياهو به حدي است كه معمولاً در گام اول براي ثبت نام، نمي‌توانيدID مورد خود را ثبت كنيد و مجبوريد با حروف و كلمات آن بازي كنيد تا نمونه مشابه‌اش در ياهو يافت نشود.
شركت ياهو از ابتدا بر روي اين سرويس پست الكترونيكي سرمايه‌گذاري گسترده‌اي انجام داد. اما كم‌كم ظرفيت محدود اين صندوق كار را براي اين شركت سخت مي‌كرد. تا اينكه مسئولين ياهو مجبور شدند در كنار دامنه yahoo.com ، دودامنه جديد به مجموعه ياهو اضافه كنند. (در صفحه 3 ادامه رو بخونید )


پر مراجعه‌ترين سايت موسيقي‌
صفحه 3
هفته گذشته شركت اپل، توليد‌كننده دستگاه پخش‌كنندهiPod وiPhone، اعلام كرد كه تاكنون 5‌‌ميليارد فايل موسيقي از طريق سرويس آنلاين‌ iTunes Store دانلود شده است.
اين سرويس كه بزرگترين سرويس دانلود موسيقي در آمريكا به شمار مي‌رود، در زمينه دانلود فايل‌هاي 3 MP، حتي از سايت خرده فروشي بزرگ Wal-Mart نيز محبوبيت بيشتر دارد.
سرويسiTunes Store بيش از 8ميليون فايل موسيقي با فرمت‌هاي مختلف و بيش از دو هزار فيلم را براي دانلود در اختيار كاربران خود قرار داده است. علاوه بر اين نزديك به 20‌هزار برنامه تلويزيوني نيز از طريق اين سرويس قابل دانلود هستند.

مسوولان شركت اپل اعلام كرده‌اند كه روزانه بيش از 50‌‌هزار فيلم از اين سرويس خريداري و يا اجاره داده مي‌شود و اين باعث شده است كه اين سرويس، به محبوب‌ترين سرويس آنلاين دانلود موسيقي در سراسر دنيا تبديل شود.




اينترنت و بازار نفت‌
صفحه 3
وينتون كرف، يكي از مديران ارشد شركت گوگل، هفته گذشته در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه دنياي اينترنت مي‌تواند تا حدي مشكلات ناشي از افزايش بهاي نفت را بر طرف كند.
كرف كه شخصاً از روند صعودي قيمت نفت و بنزين ابراز ناراحتي مي‌كرد در جلسه‌اي كه در كشور كره جنوبي در خصوص آينده اقتصادي شبكه اينترنت برگزار شده بود عنوان كرد كه مردم در سراسر دنيا مي‌توانند از قابليت‌هاي اينترنتي به منظور استفاده بهينه از فرآورده‌هاي نفتي و به ويژه بنزين بهره‌مند شوند.
امروزه سرمايه‌گذاري زيادي در زمينه به كارگيري از سرويس‌هايي نظير نقشه‌هاي آنلاين و فناوري‌هايي تعيين موقعيت، به منظور انتخاب مسير مناسب و جلوگيري از ترافيك‌ در مسير خيابان‌ها انجام شده است. همچنين سعي مي‌شود از اين فناوري در سرويس‌هاي اينترنت در تلفن همراه نيز استفاده شود تا از اين طريق رانندگان وسايل نقليه بتوانند به كمك اينترنت و با استفاده از نقشه‌هاي هوشمند، مسير‌هاي نزديكتر و خلوت‌تر را انتخاب كنند تا از اين طريق در مصرف سوخت نيز صرفه‌جويي شود.



سايت اينترنتي سازمان تأمين اجتماعي‌
صفحه 3
قطعا يكي ازسازمان‌هايي كه بيشتر مردم و به خصوص بيمه شده‌گان با آن در ارتباط هستند سازمان تأمين اجتماعي است. اين هفته قصد داريم سايت اينترنتي اين سازمان را به شما معرفي كنيم. مطمئناً خدمات و اطلاعاتي كه از طريق اين سايت ارائه مي‌شود مي‌تواند به شما كمك كند.
سايت اينترنتي اين سازمان www.tamin.org.ir است. صفحه اصلي اين سايت هم مانند بسياري از سايت‌هاي دولتي، به اخبار داخلي و خارجي مربوط به اين سازمان اختصاص دارد. البته ابتكار جالب اين سايت ، تفكيك اخبار مهم از ساير اخبار است كه در صفحه اصلي انجام شده است. اين سايت داراي دو منوي عمودي و افقي است كه عيناً مطالب يكساني را ارائه مي‌دهند.

اولين منوي سايت ، به معرفي سازمان مي‌پردازد و ارگان‌ها و موسسات وابسته به سازمان تأمين اجتماعي را به كاربران معرفي مي‌كند. بعد از اين منو، منوي «خدمات سازمان» است كه مهمترين و كاربردي ترين منوي سايت به شمار مي‌رود. خدمات بيمه‌شدگان، خدمات كارفرمايان، خدمات مستمري بگيران، خدمات درماني، خدمات كارگزاري‌هاي رسمي، خدمات كاركنان و خدمات مديران، قسمت‌هاي اصلي اين منو را تشكيل مي‌دهند كه در هر بخش خدمات مختلفي كه از طريق اين سايت ارائه مي‌شود آمده است. همچنين در اين بخش مراحل كاري و اقداماتي كه مي‌بايست در هر‌مورد انجام بپذيرد نيز توضيح داده مي‌شود.

از ديگر منوهاي اين سايت نيز مي‌توان به آدرس مراكز سازمان اشاره كرد . همچنين در بخشي ديگر هر يك از معاونت‌هاي سازمان معرفي مي‌شوند.




سومين‌‌ روباه‌‌ حيله‌گر

100942357372.jpg


هفته گذشته، هفته موزيلا و مرورگر محبوب اين شركت بود. بالاخره نسخه سوم مرورگر فايرفاكس در اختيار كاربران اينترنتي قرار گرفت. مرورگري كه با سر و صداي زيادي براي دانلود در شبكه اينترنت قرار گرفت و ركورد قابل توجهي را به ثبت رساند. اين مرورگر توانست تنها ظرف چهار ساعت، ركورد نزديك به 8 ميليون دانلود را ثبت كند.
البته شركت موزيلا براي ارائه اين مرورگر و ثبت يك ركورد در كتاب ركورد‌هاي جهان تبليغات گسترده‌اي انجام داده‌ بود و حتي با استفاده از يك سايت اختصاصي، كاربران علاقه‌مند به اين مرورگر را ترغيب كرد تا براي دانلود در روز ارائه فايرفاكس3 و ثبت اين ركورد به موزيلا كمك كنند.
ويژگي‌هاي نسخه سوم‌
در صفحه 4 بخونید )

لينكدوني

سريعترين هواپيماي جهان با سرعتي رويايي‌

http://1fathi.wordpress.com/2008/02/09hypersonic-passenger-jet/

اگر تونستين منفي بدهيد

http://www.jadidian.com/etc/balatarin/
مركز اطلاعات فني ايران، سايت تجاري بازرگاني‌

http://www.tici.info/
فروشگاه اينترنتي انواع كتاب و مقالات علمي‌

http://shomal-ebook.blogfa.com/
بانك نرم افزار دانشجو

http://www.daneshjosoft.coo.ir/
وبلاگ مدرسه‌

http://www.classro.blogsky.com/
يزد فردا دات كام‌

http://www.yazdfarda.com

چهار راه تبليغات‌

http://advercross.mihanblog.com/
بازي كنيد و جايزه بگيريد

http://www.cityofcaspian.com/http://www.cityofcaspian.com/swf/api/caspian/
سرزمين دانلود

/http://www.sarzamindownload.com



معرفي با ما ، انتخاب با شما
انتخاب عناصر‌با استفاده ازتكنيك‌هايCSS

100942358311.jpg


در ادامه مبحث انتخاب عناصر با استفاده از تكنيك‌هايCSS كه در هفته پيش به آن اشاره شده، به مراحلي مي‌رسيم كه شما مي‌توانيد به صورت كاملا حرفه‌اي به عناصر مورد نظر خود در صفحه دسترسي پيدا كنيد و آنها را كنترل كنيد.
روشي كه در اينجا به آن اشاره مي شود نسل بعدي از تكنولوژيCSS است كه توسط مرورگر‌هاي امروزي مانند موزيلا فاير فاكس يا اينترنت اكسپلورر7 يا مرورگر‌هاي ديگر پشتيباني مي شود.
اين روش پيشرفته جهت دسترسي به عناصر صفحه بر سه مباني اصلي عمل مي‌كند. عناصري كه در داخل عنصري ديگر قرار مي‌گيرد كه نوعي رابطه والد و فرزند را ايجاد مي‌كند، عنصري كه بعد از عنصري ديگر قرار مي‌گيرد يا براساس محل قرارگيري يك عنصر در صفحه و عناصري كه از ويژگي خاصي برخوردار هستند .

به عنوان مثال شايد شما بخواهيد به عناصري كه در داخل يك ليست قرار دارند به صورت مستقيم دسترسي داشته باشيد ، به مثال زير دقت كنيد:(در صفحه 5 بخونید )



شبكه
احساس مسووليت در‌شبكه‌
100942358394.jpg

پيش از اين در مورد لايه‌بندي شبكه و مدل OSI صحبت كرديم و دليل مطرح شدن اين استاندارد نيز بيان شد. كاربري كه رايانه‌اش متصل به يك شبكه است و از طريق آن اقدام به ارسال و دريافت داده‌ها مي‌كند هيچ اطلاعي از عملكرد سيستم جهت ميسر كردن اين عمل‌ها ندارد و در حقيقت نيازي هم به اطلاع كاربران از اين روش‌ها نيست. اما جهت انجام درست عمل و در نهايت برآورده شدن نياز كاربران بايد عده‌اي روي آن مطالعه كرده و آن را در عمل پياده‌سازي كنند.
انتقال‌ داده‌ها
...
از مبدا به مقصد
...
در صفحه 5 بخونید


زبان‌هاي‌‌ برنامه‌‌نويسي در ‌سيمبين‌

100942358205.jpg


سيمبين معروفترين سيستم عامل تلفن‌هاي همراه چند زبان برنامه نويسي مهم را در خود جا داده است كه از مهمترين آن ها مي توان به C++، Visual Basic، Personal Java، OPL و WML Script اشاره كرد.
هريك از اين زبان ها مي توانند امكانات وسيع برنامه نويسي را در Symbian فراهم سازند. ابزارهاي برنامه نويسي مختلفي از جمله اديتورهاي متنوع نيز براي كار با اين زبان ها به همراه محيط هاي شبيه سازي براي تست برنامه روي رايانه قبل از نصب آن روي موبايل در بازار عرضه شده است.
++C
...
JAVA
...
Java Script
...
WML Script
...
C
...
OPL
...
در صفحه 6 بخونید

كوتاه از دنياي همراه - صفحه 6

بازي 2008 EuroSMS روي تلفن همراه‌
بازي 2008 EuroSMS هيجان فوتبال يورو 2008 را در تلفن همراه كاربران استراليا، كرواسي، آلمان و لهستان به ارمغان مي آورد.
2008 EuroSMS نام آخرين بازي موبايلي است كه اختصاصا براي مسابقات قهرماني 2008 UEFA Euro كه به مرحله پاياني نزديك شده و بازي فينال آن 29 ژوئن در وين، پايتخت اتريش برگزار مي شود، در نظر گرفته شده است.
اين بازي توسط شركت Sirocco Mobile ساخته شده كه ارايه دهنده محتواهاي موبايلي در لهستان است.

Sirocco اعلام كرد، اين بازي براساس احساسات و شانس شكل مي‌گيرد و بازي 2008EuroSMS طرفداران فوتبال اروپا را وارد يك بازي رقابتي پرهيجان در زمان واقعي و به شكل چندتايي با تلفن همراه مي كند.

اين بازي اساسا براي طرفداران استراليا، كرواسي، آلمان و لهستان ساخته شده است، چهار تيمي كه در گروهB از بازي واقعي 2008Euro رقابت مي كردند و هم اكنون آلمان تنها در اين گروه باقي مانده است.

بر اساس اين گزارش كاربران مي توانند در اين بازي از طريقWAP ياJ2ME و حتيSMS با يكديگر رقابت كنند.


لوازم جانبي آيفون غيرقابل استفاده شد
كاربران گوشي هاي آيفون با ارايه گوشي‌هاي نسل سوم اين مارك به دليل ايجاد تغييرات در شكل واندازه آن، بايد برخي لوازم جانبي قديمي اين گوشي را عوض كنند كه اين امر هزينه هاي زيادي براي كاربران درپي دارد.

كاربران آيفون نسل سومي مجبور به تغيير برخي از لوازم جانبي آيفون قديمي هستند و بايد مبالغ زيادي براي تعويض آنها پرداخت كنند كه اين خود سود بسياري را براي شركت اپل در كنار فروش آيفون3G به دنبال دارد.

بازيافت گوشي ها و لوازم جانبي قديمي نيز از سوي ديگر سود خوبي براي اين شركت به همراه خواهد داشت.
خبرهاي جديد نيز حاكي از آن است كه بزرگترين اپراتور آمريكا،AT‌ِ‌T در ازاي فروش هرآيفون 325دلار يارانه به به اپل پرداخت مي‌كند.

اين درحالي است كه قيمت فروش اين گوشي با حافظه 8‌‌گيگابايتي 199دلار و با حافظه 16 گيگابايتي 299 دلار اعلام شده است.

به نظر مي‌‌رسد كه شركت ها و اپراتورهاي توزيع كننده آيفون براي كسب سود و درآمد به ارايه خدمات جانبي و فروش بالاي اين گوشي چشم دوخته اند.

گوشي جديد آيفون داراي باتري با ظرفيت مناسب براي 5 ساعت مكالمه با استفاده از شبكه هاي نسل سومي، 6 ساعت جستجوي اينترنتي و 7 ساعت پخش ويدويي است.

اين گوشي قراراست از 11 ماه جولاي (21تير) در 22 كشور دنيا از جمله استراليا، بلژيك، كانادا، اسپانيا، سوئيس و انگليس عرضه شود.



بازم این بحث !!
يك ميليارد كاربر‌تلفن همراه در‌ معرض ابتلا به سرطان‌
صفحه 6
براساس نتايج يك تحقيق انجام شده توسط "انستيتو تحقيقاتي سلامت استراليا" Australian Health Research Institute ، احتمال ابتلاي يك ميليارد نفر به انواع سرطان ها به دليل استفاده از تلفن همراه و ديگر وسايل ارتباطي جديد ، وجود دارد. به گفته دست اندركاران اين تحقيق ، ابتلاي كابران وسايل ارتباطي مدرن از جمله گوشي هاي تلفن همراه به انواع سرطان ها، مي تواند ناشي از تشعشع امواج الكترومغناطيسي متصاعد شده از ميلياردها گوشي تلفن همراه، وسايل مخابراتي مربوط به اينترنت و وسايل فرستنده مخابراي ارتباطي بي سيم باشد.
استفاده از اين وسايل ارتباطي تقريبا يك سوم جمعيت جهان يعني حدود دو ميليارد نفر را درمعرض بيماري‌هاي سرطان گوش، چشم و مغز و همچنين ديگر‌‌بيماري ها و ناراحتي هاي مهم فيزيكي از جمله ناراحتي هاي قلبي، ناتواني جنسي ، ميگرن ، سرع و ديگر بيماري ها قرار مي دهد.

نتايج اين تحقيق حاكيست، كودكان بخاطر داشتن پوستي نازك وحساس ، بيشتر درمعرض بيماري ها و عوارض ناشي از استفاده از تلفن همراه و ديگر دستگاههاي مخابراتي قرار دارند و استفاده از اين وسايل بايد محدود شود.

تاثير مهلك استفاده زياد از وسايل الكترونيكي داراي تشعشع از جمله گوشي‌هايي تلفن همراه، برج هاي مخابراتي، دكل ها يا آنتن هاي تلفن همراه، برج‌هاي فرستنده، اجاق هايي كه با اشعه مايكروويو كار مي كنند، وسايل و تجهيزات بي سيم و وسايل وتجهيزات مشابه ديگر، موجب بروز سرطان‌هاي مختلف و بيماري هاي ناشناخته ديگر در انسان مي شود.

تاثيرات مخرب اين وسايل مورد تاييد شخصيت هاي علمي؛ محققين، نهادهاي تحقيقاتي پزشكي، وزيران بهداشت دولت هاي كشورهاي مختلف و موسسات بين‌المللي از جمله سازمان جهاني بهداشت WHO قرارگرفته است.



شناسايي و فناوري‌

100942358494.jpg


اصولاً به هر سيستمي كه قادر به خواندن و تشخيص اطلاعات افراد يا كالاها باشد سيستم شناسايي يا Identification System گفته مي‌شود.
بطور كلي شناسايي خودكار و نگهداري داده‌ها (AIDC) روشي است كه طي آن تجهيزات خواه سخت افزاي يا نرم افزاري قادر به خواندن و تشخيص داده ها بدون كمك گرفتن از يك فرد هستند.
باركدها، كدهاي دو بعدي، سيستم هاي انگشت نگاري ، سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي، سيستم شناسايي با استفاده از قرنيه چشم و صدا و ... از جمله اين راهكارها در اين مقال مي‌باشند. يكي از جديد ترين مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسايي افراد يا كالاها استفاده از سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي يا RFID مي‌باشد.

RFID كه مخفف سه واژه Radio Frequency Identification است؛ امروزه توسط فروشگاه‌هاي زنجيره اي بزرگي چون "وال مارت" و "مك دونالد" و نيز سازمانهاي مهمي چون "وزارت دفاع ايالت متحده آمريكا" استفاده شده و امتحان خود را به خوبي پس داده است.

RFID چيست ؟
...
TAG چيست؟
...
Readerچيست؟
...
مزاياي استفاده از فناوريRFID
...
كاربري درRFID
...
در صفحه 7 بخونید



در صفحات 8 و 9 پرونده دیجیتال این هفته بخونید :

پارسيكس؛ تحولي ‌‌شگرف ‌‌در سيستم‌هاي ‌‌عامل ميز‌كار

100942358137.jpg


همان‌طور كه مي‌دانيد (يا حداقل شنيده‌ايد و خوانده‌ايد)، سيستم‌عامل گنو/ لينوكس به خودي خود يك سيستم‌عامل آزاد و رايگان است. گنو/ لينوكس را هر كس مي‌تواند جمع‌آوري كرده و به نام خودش به رايگان عرضه كرده و يا با خدماتي مانند بسته‌بندي و پشتيباني به فروش برساند. سيستم‌عامل گنو/ لينوكس از بخش‌هاي بسيار زيادي تشكيل شده كه هر بخش آن توسط عده‌اي‌ داوطلب و علاقه‌مند در سرتاسر دنيا توسعه مي‌يابد.
در صورتي كه به عنوان يك كاربر بخواهيد يك گنو/ لينوكس داشته باشيد، بايد تمام اين بخش‌ها و برنامه‌ها را جمع‌آوري كرده و پس از كامپايل استفاده نماييد. درصد كمي از مردم اين امكان و توانايي را دارند. بنابراين، افراد و شركت‌هايي اقدام به جمع‌آوري اين بخش‌ها و قرار دادن آنها كنار هم كردند و علاوه بر آن براي اين مجموعه برنامه‌هايي مانند برنامه نصب و مديريت سيستم ايجاد كردند تا كار نصب و مديريت سيستم را براي كاربران آسان كنند. علاوه بر آن خدماتي مانند بسته‌بندي و پشتيباني نيز به آ‌نها اضافه شد. به اين مجموعه‌ها كه توسط افراد و شركت‌ها گردآوري شده است، توزيع (Distribution) گنو/ لينوكس مي‌گويند.
ادامه در 8 و 9 .




پشت ‌‌رايانه امتحان بدهيد

100942428933.jpg


آمورش الكترونيكي(elearning)
زمان مي‌گذرد و در نحوه روندهاي گوناگون زندگي بشري، متأثر از پيشرفت هاي تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات دچار چالش هاي عمده اي مي شود، نگاهي به گذشته و امروز زندگي انسان ها گستره عظيمي از تغييرات را به تصوير مي كشد و انسان را در هاله اي از ابهام براي تصور از دورنماي آينده خود قرار مي دهد. يكي از مقاطع مهم زندگي بشري همواره بحث آموزش و پروش بوده است.
يادگرفتن جزيي ذاتي و انكار ناپذير در بشر است كه همواره در طول زمان اشكال متنوعي به خود گرفته. حضور در مكتب خانه ها و دود چراغ خوردن و بهره گيري از تجربه اساتيد بزرگ، نشستن پشت نيمكت مدارس و خواندن درس و جواب پس دادن و امتحان دادن. و امروز ديگر نيازي نيست تا كيف يا كوله پشتي اي بخريم، كتابهايمان را درآن بگذاريم و تغذيه اي از مادرمان بگيريم و راهي مدرسه شويم و پنج شش ساعت از وقت خود را در اين راه بگذارنيم.
ادامه در صفحه 10




انيميشن سازي را آغاز كنيد
طراحي‌ لذت بخش‌
صفحه 11

100942359210.jpg


وقتي سخن از ساخت انيميشن به ميان مي آيد ناخودآگاه تمام فكر‌ها به سمت نرم‌افزار قدرتمند ادوبي فلش مي‌رود. اما اين هفته مي خواهيم نرم‌افزار ديگري را معرفي كنيم كه شايد بسياري از شما كاربران با آن آشنايي داشته باشيد اما قابليت‌هاي جديد آن موجب شده است تا مجددا به معرفي آن بپردازيم. نرم‌افزار قدرتمندSwish Max يكي از بهترين و قدرتمندترين ابزار‌هاي طراحي انيميشن‌هاي فلش است كه توانسته است جايگزين بسيار مناسبي براي نرم‌افزار فلش باشد چرا كه استفاده از اين نرم‌افزار به مراتب آسان تر و امكاناتي كه در اختيار كاربران قرار مي‌دهد قابل دسترس‌تر است.
همچنين با استفاده از اين نرم‌افزار كاربران مبتدي نيز مي‌توانند به خلق انيميشن‌هايي بپردازند كه كاربران حرفه اي فلش نيز از انجام آن ناتوانند!
امكانات‌
برخي از قابليت‌هاي كليدي نرم‌افزار 2 SWiSH Max عبارتند از :

- ايجاد انيميشن‌ها و سايت‌هاي فلش به روش بسيار ساده‌

- پشتيباني از 250 افكت پيش ساخته مالتي مديا

- پشتيباني از چندين كامپوننت پيش ساخته و آماده استفاده در فرم‌ها و بخش‌هاي دايناميك‌

- دريافت تصاوير ، موزيك ، فايل‌هاي ويدئويي از اكثر فورمت‌ها

- تهيه خروجي از فايل نهايي در فورمت‌هاي مختلف فلش ، ويدئو ، تصاوير متحرك GIF و تصاوير فريم به فريم‌

- بدون نياز به كد نويسي براي كاربران مبتدي و پشتيباني از بخش كد نويسي قدرتمند براي كاربران حرفه‌اي‌

- پشتيباني از ابزار‌هاي مختلفي همچون كنترل حركت ، رسم تصاوير ، ويرايش متون و ...

پشتيباني از ساخت افكت‌هاي شخصي و پخش آن در ميان كاربران ، افزودن افكت به صورت همزمان روي چند موضوع و پشتيباني از چندين موزيك براي يك موضوع با چند افكت صوتي مختلف از ديگر امكانات اين نرم‌افزار قدرتمند است.

مژده‌
بهترين و كاربردي‌ترين قابليتي كه در اين نسخه اضافه شده است امكان فارسي‌نويسي و راست به چپ‌نويسي صحيح در نرم‌افزار Swish است كه اين امكان را به كاربران فارسي‌زبان مي‌دهد تا به راحتي و بدون نياز به هيچ نرم‌افزار كمكي و با استفاده از فونت‌هاي فارسي به تايپ فارسي در آن بپردازند. همچنين تمام افكت‌ها نيز روي متون فارسي قابل اعمال اند و مشكلي براي آنها به وجود نمي آورند. چنانچه قصد داريد نسخه جديد اين نرم‌افزار را امتحان كنيد مي‌توانيد آن را از سايت زير دانلود نماييد.
صفحه 11 :
چقدر و چگونه؟
دوست داريد بدانيد زمان خود را صرف انجام چه كاري با رايانه كرده‌ايد؟ مي‌خواهيد بدانيد كاري كه امروز قصد انجام آن را داشتيد در چه زماني انجام شد و چه مقدار از اين زمان دقيقا به آن كار اختصاص داده شد و چه ميزان از وقت صرف شده به كارهاي ديگر پرداخته شد؟
Smart WorkTime Tracker برنامه اي براي محاسبه ميزان وقت صرف شده روي كارهاي مختلف در رايانه است .اين نرم افزار قادر است به طور هوشمند تشخيص دهد كه شما در حال انجام چه كاري هستيد و هر زمان كه مايل باشيد مي‌تواند گزارشي كامل از عملكرد شما را در اختيارتان قرار دهد. به اين ترتيب مي‌توانيد حتي تعرفه انجام كارهايتان را نيز طبق زمان محاسبه نموده و در اختيار مشتريان قرار دهيد. همچنين چنانچه بين كار خود بخواهيد چند دقيقه از رايانه فاصله بگيريد يا مشغول سيگار كشيدن شويد نيز نرم افزار به طور هوشمند بيكار بودن شما را تشخيص داده و وقفه پيش آمده را جزو زمان اجراي كار شما نمي‌داند! اين نرم افزار از سايت www.tracker.aklabs.com قابل دانلود است.


ماه پشت ابر نمي‌‌ماند
تا به حال برايتان پيش آمده است كه حساب كنيد رايانه تان چقدر به طور مداوم روشن بوده است؟ يا شايد بخواهيد ببينيد يك فرد چه مدت است كه از رايانه استفاده مي كند؟ با استفاده از روش زير و با كمك امكانات موجود در ويندوز مي‌توانيد مدت زمان روشن بودن رايانه را مشاهده كنيد. ابتدا از منويStart روي گزينه Run كليك كنيد سپس عبارت cmd را تايپ كنيد تا پنجره داس باز شود.
در اين پنجره عبارتsysteminfo را وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد. خواهيد ديد كه جزييات بسياري از سيستم عامل و سخت افزارهاي مربوطه براي شما به نمايش در مي آيد. اگر دقت كنيد خواهيد ديد كه يكي از اين جزيياتSystem Up Time است. مقدار مقابل اين گزينه مدت زمان روشن بودن رايانه را به شما نمايش مي دهد.



صفحه 11 :
آيكون در فتوشاپ‌

100942430471.jpg


ساخت آيكون يكي از مهم ترين كار ها در طراحي است چرا كه يك آيكون همچون يك آرم و نشانه در عين كوچك بودن بايد نمادي بسيار مناسب باشد و از نظر طراحي نيز به بهترين نحو طراحي شود. نرم افزار هاي مختلفي براي طراحي آيكون وجود دارند كه هر كدام به نحوي داراي محدوديت‌ها و كاستي‌هايي هستند .نرم افزار IconBuilder برنامه‌اي قدرتمند براي ساخت آيكون است كه به جاي برداشتن محدوديت ها و كم و كاست هاي نرم افزار هاي مختلف ، خود را با نرم افزارهاي 3 Photoshop CS3 / Fireworks CSتطبيق داده است.
با نصب اين نرم افزار مي توانيد از قدرت و امكانات نرم افزارهاي 3 Photoshop CS3 / Fireworks CS براي طراحي آيكون مورد نظر خود كمك بگيريد و در نهايت با امكاناتي كه اين برنامه در اختيارتان قرار مي‌دهد فايل نهايي را در فورمت آيكون تا سايز 1024 در 1024 پيكسل ذخيره كنيد.

اين نرم افزار قابليت هاي بيشماري را در اختيار شما قرار مي دهد كه براي آشنايي با تمام آنها بهتر است خودتان نسخه اي از آن را دانلود نماييد. همچنين اين برنامه در دو نسخه Windows , Mac طراحي شده است كه در هر دو سيستم عامل ويندوز و مكينتاش قابل اجرا است. براي دانلود اين برنامه به سايت
www.iconfactory.com مراجعه كنيد.



صفحه 11 بخش نرم افزار :

هندسه آسان مي‌شود
رسم فلوچارت ، نمودار سازماني ، اشكال هندسي و ... از مهمترين امكاناتي است كه كاربران حرفه اي نرم افزار Word با آن سر و كار دارند اما كار با اين امكانات در اين نرم افزار كمي پيچيده است!Diagram Studio نرم‌افزاري قدرتمند با روش كار بسيار ساده مختص رسم تصاوير و اشكال هندسي ، فلوچارت ، نمودار سازماني ، دياگرام‌ها و ... است.
طراحي ساختمان داده‌ها ، نمودار هاي مهندسي و نقشه‌هاي فني ، طراحي ساختار سايت و توپولوژي شبكه ، طراحي نقشه‌هاي خيابان‌ها ، نقشه‌هاي راهنمايي و نقشه‌هاي كنترل ترافيك از ديگر خصوصيات منحصر بفرد اين نرم افزار است. براي دانلود اين نرم‌‌افزار به سايت زير مراجعه كنيد.

www.diagramstudio.com
چاشني رايانه‌
يكي از مزاياي ادويه در غذا خوش طعم كردن آن است. دوست داريد كمي ادويه رايانه‌تان را نيز زياد كنيد؟! نرم افزار Visual Styler همچون يك ادويه براي محيط رايانه و دسكتاپ شما است كه با استفاده از آن دسكتاپ شما رنگ و بوي ديگري مي گيرد و كار كردن با آن لذت بخش‌تر مي‌شود. تغيير و جابجايي در آيكون هاي بخش‌هاي مختلف، افزودن افكت هاي مختلف به منو ها و آيكون ها ، تغيير خودكار تصاوير پشت زمينه ، پشتيباني از تم هاي بسيار زيبا و قابل دانلود از سايت نرم‌افزار و همچنين امكان تعريف تصاويري براي بوت ويندوز از قابليت هاي كليدي اين نرم افزار قدرتمند است. نرم افزارVisual Styler را مي‌توانيد از سايت زير دانلود نماييد.

www.auslogics.com
درست و صحيح
تايپ كلمات انگليسي با املاي صحيح كمي سخت است مخصوصا براي ما ايراني ها كه يا با كلمات انگليسي آشنايي نداريم يا اينكه به نحوه تلفظ و معني آنها تسلط داريم اما شكل نوشتاري آنها را به طور صحيح نمي دانيم! نرم‌افزار Typing Assistant همكاري بسيار مناسب براي رفع مشكلات نوشتاري كلمات انگليسي است كه همچون يك معلم و راهنما هنگام تايپ عبارات انگليسي كلمه مورد نظر شما را حدس زده و شكل صحيح نوشتاري آن را در اختيارتان قرار مي دهد.

Typing Assistant در اكثر محيط هاي نوشتاري ويندوز قابل اجرا است و علاوه بر افزايش دقت شما در تايپ كلمات انگليسي سرعت شما را نيز افزايش مي دهد چرا كه براي نوشتن كلمه‌اي همچون Administrator چنانچه فقط سه حرف اول آن را تايپ نماييد باقي حروف را تشخيص داده با نمايش ليستي از كلمات تشخيص داده شده امكان انتخاب كلمه مورد نظر را به شما مي دهد و پس از انتخاب ، آن را به جاي شما تايپ مي‌كند. حجم اين نرم‌افزار در حدود 2مگابايت و از سايت
www.sumitsoft.com قابل دانلود است.


حملات‌ تزريق ‌‌به ‌‌پايگاه ‌‌اطلاعات‌

100942425996.jpg


هدف اين مقاله آشنايي مختصر شما دوستان با حملات ترزيق كد به بانك‌هاي اطلاعاتي (Sql injection) و روش‌هاي مقابله با اين دسته از حملات در دنياي وب است.
امروزه يكي از متداول ترين روش‌هاي نفوذ به وب سايت‌ها و بانك‌هاي اطلاعاتي حملات تزريق كد است در اين گونه حملات شخص نفوذگر يا برنامه‌هاي نفوذگر كدهاي مخرب را از طريق ورودي‌هايي كه برنامه‌هاي تحت وب مي‌گيرند اجرا مي‌كند كه باعث اختلال در سيستم وب سايت‌ها مي‌شوند اهداف نفوذگران در اين گونه حملات سرقت اطلاعات يا تغيير اطلاعات بانك اطلاعاتي(database) است كه گاهي اوقات اين دسترسي تا نفوذ به سرور و دستري به كل فايل‌ها و اطلاعات سرور ختم مي‌شود كه از اين جنبه بسيار خطرناك است.
اين روش هك شايع ترين روش در هك كردن كارت‌هاي اعتباري و اطلاعات سايت‌ها و بانك‌هاي اطلاعاتي به شمار مي آيد. ادامه صفحه ی 12




پيوند ‌‌شبكه‌‌ و‌‌ مولتي‌مديا
100942430932.jpg

در دنياي علم و فناوري، گاهي وجود نيازها موجب طراحي و عرضه يك محصول به بازار مي‌شود و كاربر نيز به دنبال برآورده شدن نياز خود محصولي را تهيه مي‌كند. گاهي نيز با امكانات و فناوري‌هاي موجود و برقراري ارتباط بين آنها به محصولاتي مي‌توان رسيد كه بعضا راه‌حل مناسب و كارآمدي براي برخي امور به شمار رفته و گاهي خود تبديل به يك نياز جديد مي‌شوند. البته هيچگاه به طور دقيق نمي‌توان گفت كه يك محصول توليدشده، در اصل به كداميك از گروه‌هاي بالا تعلق دارد و اين تا حدودي به ديدگاه كاربران و نوع نياز آنها وابسته است.
صوت و تصوير و شبكه‌
...
امكانات اضافه‌
...
ادامه در صفحه 13




صفحات بازی 14 و 15 :
دويل مي‌كراي سه بعدي‌

100942432040.jpg


بسياري از علاقمندان به سري اكشن دويل مي كراي منتظر عرضه شدن بازي موبايل آن بودند. با اينكه نبايد انتظار زيادي از يك بازي اكشن سه‌بعدي در موبايل داشت، اما دويل سه بعدي مي تواند نشان از آينده خوبي براي اين ژانر بدهد. بازي تشكيل شده از تعداد زيادي ماموريت كه به صورت‌ هرمي پيش مي روند. با تمام كردن هر مرحله، مي‌توانيد انتخاب كنيد كه مرحله بعد كجا باشد. به اين ترتيب راه‌هاي مختلفي براي تمام كردن بازي وجود دارد. در پايان هر راه يك غولآخر منتظر شماست.
با كشتن هر كدام از اين غول‌ها يك آيتم ويژه جايزه مي گيريد و مي توانيد با استفاده از آن دوباره بازي را از يك راه ديگر آغاز كنيد. كنترل‌ها بسيار خوب هستند و گرافيك سه بعدي قابل قبول از كار درآمده است.

يكي از نقاط قوت سري دويل مي كراي، مبارزه‌هاي هيجان انگيز با غولآخرها هستند كه در نسخه موبايل هم به خوبي پياده شده اند. اين بازي را به طرفداران بازي‌هاي اكشن توصيه مي‌كنيم.



خداحافظي با شكوه با ساليد اسنيك‌
بازگشت به صفر - صفحه 14

100942357201.jpg


نوشتن نقد يا هر گونه مطلبي در مورد متال گير 4 كار بسيار سختي است. بايد اين بازي را از ابتدا تا انتها بازي كنيد تا بفهميد با چه شاهكاري سر و كار داريد. حرف زدن و خواندن در مورد چنين بازي اي شايد كار بيهوده‌اي باشد. كوجيما و گروه حرفه‌ايش نشان داده اند كه يك بازي نسل جديد چه تعريفي دارد و آنها با ديگر بازي سازان دنيا چند سالي فاصله دارند.
از روند بازي شروع مي‌كنيم. متال گير 4 بالاخره گيم پلي خودش را متحول كرد. حالا ديگر براي چريك بازي و مخفي كاري بايد خيلي زخمت بكشيد. البته بازي طوري است كه بدون اين كارها و با زدن به دل دشمن هم قابل تمام كردن است. يكي از اولين تغييراتي كه در بازي مي بينيد، اضافه شدن سيستم امتيازي دربين است. سلاح‌ها و آيتم‌هاي جمع آوري شده از سربازها در طول بازي تبديل به امتياز مي‌شوند و مي توانيد آنها را پيش دربين ببريد كه يك دلال اسلحه حرفه ايست و مي تواند سلاح‌هاي شما را آپگريد كند.


اخبار
تكمو تكذيب كرد - صفحه 14
اوايل هفته خبري در سايت‌ها پخش شده بود مبني بر اينكه در ادامه حركت ايتاگاكي، 300 نفر از كارمندان تكمو هم از اين شركت شكايت كرده اند. پخش شدن اين خبر بالاخره تكمو را مجبور كرد كه سكوتش را بشكند.
به گفته تكمو تنها دو نفر از كارمندان از اين شركت شكايت كرده اند و سران تكمو در حال حاضر در حال مذاكره با شاكيان هستند و همه اخبار مربوط به آشوب در تكمو كاملا دروغ است. البته بزرگترين مشكل تكمو كه همان ايتاگاكي باشد همچنان پا برجاست.
فرم وير 4/2 تاييد شد
بالاخره سوني لب به سخن گشود و همه شايعات و فيلم‌هايي كه در مورد فرم وير 4/2 افسانه اي در سايت‌ها و انجمن‌ها پخش شده بود را تاييد كرد. به گفته سوني دو قابليت جديد دسترسي بهXMB در حين بازي و بخش جوايز به فرم وير پلي‌استيشن3 اضافه خواهند شد. از يك ماه پيش بحث و دعواي زيادي در مورد اين دو خصوصيت جديد پلي‌استيشن3 به راه افتاده بود و تقريبا همه در مورد آن‌ها مطمئن بودند.
250 هزار جانور در روز
با منتشر شدن يك اديتور ساده براي ساخت موجودات بيگانه براي بازي اسپور، تنها در روز اول 250 هزار جانور در سايت مخصوص اسپور يعني sporepedia ثبت شد.

به گفته الكترونيك آرتز، اين آمار نشان مي دهد كه تقريبا در هر ثانيه بيش از دو موجود در روز اول ثبت شده و ركورد اين 24 ساعت، 1000 موجود در يك دقيقه است! توصيه مي‌كنيم شما هم‌ Spore Creature Creator را دانلود و موجود دلخواهتان را ثبت كنيد.

كرايتك و PSP
با رفتن كرايتك به سمت بازي سازي براي كنسول‌ها، به نظر مي رسد اين تيم نظري هم به كنسول‌هاي دستي داشته باشد. در ميان آخرين آگهي‌هاي استخدام اين شركت، يك برنامه‌نويس PSP با بيش از يك سال سابقه ديده مي‌شود.

خيلي‌ها انتظار داشتند كرايتك به عنوان شروع به سراغ پلي استيشن 3 يا ايكس باكس 360 برود. البته هنوز هيچ چيزي معلوم نيست. شايد بازي بعدي كرايتك يك بازي پلي استيشن 3 باشد كه از قابليت‌هاي كنترل از راه دور PSP هم استفاده مي‌كند؟



سير تكامل بازي‌هاي ترسناك‌
چراغ‌ها خاموش‌

100942357125.jpg


سايلنت هيل 1 در سال 99 روح تازه اي به جان سبك ترسناك بخشيد كه دچار تكرارهاي متعددي از رزيدنت اويل شده بود. در اين سال شماره دوم سيستم شاك هم به بازار آمده بود كه حال و هواي دلهره آور مخصوص به خود داشت و نمونه خوبي از بازي‌هاي ترسناك غربي بود. با ورود پلي استيشن2 به جمع كنسول‌هاي نسل بعدي، سايلنت هيل از رقيبش رزيدنت كمي پيش افتاد. اولين بازي نسل بعدي رزيدنت اويل، اسم رمز ورونيكا نام داشت كه ابتدا براي دريم كست و سپس براي پلي استيشن2 منتشر شد.
سايلنت هيل 2 در سال 2001 براي پلي‌استيشن 2 آمد و موفقيت درخشاني كسب كرد. همه منتقدها بازي را به خاطر جو تاريك و روايت داستان عالي اش مورد ستايش قرار دادند. هنوز هم از سايلنت هيل 2 به عنوان يكي از بهترين نمونه‌هاي سبك ترسناك ماجرايي نام مي برند.
ادامه صفحه ی 15



بازي هفته - صفحه 15
جانورهاي ‌فضايي‌
اين هفته بازي‌‌هاي زيادي در بازار پخش شد. اما اگر PC باز هستيد توصيه مي‌كنيم حتما به سراغ اديتور اسپور برويد كه به صورت رايگان براي دانلود وجود دارد تا براي خود بازي آماده شويد. براي PC، بازي اكشن‌هالك هم منتشر شده كه انتخاب بدي نيست. اگر كنسول دستي PSP داريد احتمالا بدتان نمي آيد ‌Secret Agent Clank را امتحان كنيد كه يك بازي كارتوني اكشن بسيار خوب است.
براي ايكس باكس 360 بالاخره بازي تنها در تاريكي به بازار آمده است. مطالب دو هفته اخير ما در مورد بازي‌هاي ترسناك به مناسب عرضه شدن همين بازي بودند. اگر اهل بازي‌هاي ورزشي باشيد مي توانيد 3Top Spin را هم بگيريد. براي كنسول دستي DS بازي‌هاي جديد خوبي عرضه شده اند.

به جز نسخه جديدWario كه Master of Disguise نام دارد، مي‌توانيد بازي‌هايSoul Bubble و Summon Night: Twin Age را هم تهيه كنيد كه هر دو بازي‌هاي بسيار خوبي هستند.




صفحه 16 :

اولين باگ فاير فاكس3
تنها پس از گذشت پنج ساعت از عرضه عمومي اين مرورگر، اولين نقطه آسيب‌پذير آن كه مربوط به امكان اجراي از راه دور كدها مي‌شود، گزارش شد. شركت امنيتي Tipping Point روز پنجشنبه اعلام كرد كه به فاصله كوتاهي پس از عرضه عمومي فايرفاكس3 گزارشي از بخش سرويس Zero Day Initiative ايراداتي كه براي اولين بار مشاهده مي‌شوند خود واصل نمود.
اين شركت هنوز جزئيات حفره كشف شده و نام محقق آن را اعلام نكرده و قرار است اين اطلاعات تا هنگام آماده شدن وصله، محرمانه باقي بمانند.

اين ايراد در زمره «ايرادات بحراني» دسته‌بندي شده و به فرد مهاجم اجازه مي‌دهد تا يك كد آلوده را از راه دور بر روي دستگاه مجهز به اين نرم‌افزار اجرا نمايد. بنا به گزارش Tipping Point گزارش اين ماجرا به موزيلا ارسال شده و برنامه‌نويسان اين بنياد درحال حاضر در حال بررسي مشكل و تهيه وصله‌اي جهت برطرف نمودن ايراد هستند.






نجات ديجيتالي جنگل‌ها
يكي از محققان مايكروسافت ادعا كرد مدل‌سازي كامپيوتري خصيصه‌هاي ديناميكي جنگل‌ها نقش مهم و كليدي در حصول اطلاع از وقوع جنگل‌زدايي و تغييرات آب و هوائي ايفا مي‌كند.
سخنگوي مايكروسافت در اين باره مي‌گويد: همگرائي مدل‌هاي توسعه يافته رياضي با منابع اطلاعاتي پيشرفته و روش‌هاي جديد آناليز كامپيوتري داده‌ها موجب ايجاد مدل‌هاي حقيقي‌تري مي‌شوند كه انسان را در يافتن بهترين روش‌ها براي مديريت جنگل‌ها و درك چگونگي و نحوه تأثير آنان بر آب و هوا ياري خواهند داد.
بخشي از اين تحقيقات شامل مقاله‌اي است كه توسط Purves و Daniel Montoya از دانشگاه مادريد به رشته تحرير درآمده و در مجلهScience چاپ شده است. بخش دوم نيز توسط Stephen Pacala و Purves از دانشگاه پرينستون تهيه شده كه مقاله‌اي در خصوص تهيه مدل‌هاي كامپيوتري با هدف پيش‌بيني ديناميك جنگل‌ها است و در همان مجله چاپ شده است.

مقاله Pacala توضيح مي‌دهد كه تحليل ديتاهاي كامپيوتري چگونه در تشخيص و شناسائي گونه‌هاي درختان و همچنين خطرات ناشي از نابود شدن جنگل‌ها به دانشمندان كمك خواهد نمود.

ميلياردها گونه درخت بر روي كره زمين وجود دارد اما تأثير تغييرات بر جنگل‌هاي روي زمين به كماكان ميزان زيادي ناشناخته مانده است. اين مطلب در مقايسه با تحقيقات پيشرفته‌اي كه در خصوص تغييرات آب و هوايي و تأثير فاكتورهايي مانند ديناميك اقيانوس‌ها بر اين تغييرات به عمل آمده، لزوم توجه بيشتر به اين حوزه را يادآوري مي‌كند. مدل‌سازي ديناميك پوشش گياهي جهان نشان مي‌دهد كه جنگل‌ها نقش بسيار مؤثري بر نحوه عكس‌العمل آب و هواي كره زمين به 2 CO ايجاد شده توسط بشر برعهده دارند.



40 هزار‌ عكس همه يك جا

100942359141.jpg

شركت ژاپني سوني اخيراً نوعي دوربين عكاسي به بازار عرضه كرده است كه 4 گيگا بايت حافظه داخلي دارد و بدون افزودن حافظه جانبي مي تواند 40 هزار عكس را در خود ذخيره كند.
دوربين سايبرشات2 T قادر است به محض متصل شدن به يك كامپيوتر شخصي عكس‌ها را به راحتي به سايت‌هاي معروفي همچون بلاگر و يوتيوب ارسال كند.
دوربين 1/8 مگاپيكسلي سوني با صفحه LCD به ابعاد 7/2 اينچ قادر است عكس‌ها را به اشتراك گذارد و كاربر مي‌تواند تغييرات دلخواه عكس را ايجاد كند. قابليت به اشتراك گذاردن عكس(share Mark) ويژگي ممتاز اين مدل دوربين سوني است.

با اين قابليت كاربر مي‌تواند عكس‌ها را به وبلاگ‌هاي ويژه‌اي كه علاقه‌مند است ارسال كند تا به دست دوستان خود در هر نقطه دنيا برسد. اين دوربين كه ويژگي‌هاي ديگري همچون سيستم آلبوم ديجيتالي دارد از قابليت اتصال به تلويزيون و نمايشگر و نمايش تصاوير در صفحه بزرگ تلويزيوني با كيفيت بسيار بالا برخوردارست.

دوربين 2T سوني همچنين مانند مدل قبلي سوني(200(T از فناوريSmile Shuter برخوردار است كه قادر است به طور خوردكار لبخند را برچهره سوژه مورد عكاسي تشخيص دهد.





اژدهاي سياه متولد شد

كمپاني الايت گروپ چند ماهي است كه رو به ساخت مادربوردهاي(High-End) آورده است. در واقع اين كمپاني براي اولين بار مادربوردهاي حرفه اي خود را با نامBlack Series و با طراحي متفاوت به بازار جهاني ارائه كرده است. اين كمپاني اولين محصول مادربورد خود از سري محصولات Black Series را در ماه ژوئن سال 2008روانه بازارهاي جهاني كرد .
مادربوردX84T-A بر پايه تراشه 48 IntelX با هماهنگي كامل با پردازنده هاي 45نانومتري وفناوري 45نانومتري چيپست، طراحي و ساخته شده است و علاوه بر كارايي بالاي خود مصرف انرژي و حرارت بسيار پاييني دارد كه از كوتاه شدن عمر مادربورد و ديگر قطعات سيستم جلوگيري مي كند.

مادربوردX84T-A از فناوري‌هايCrossfire وXMP براي نسل جديد حافظه ها پشتيباني مي كند و داراي دو درگاه 16PCI Express2.0 X است. اين مادربورد كه با پشتيباني سازگار در بازار ايران عرضه مي شود و گذرگاه اصلي FSB0061 MHZ (Front Side Bus) وقابليت پشتيباني از حافظه3 DDR با گذرگاه 1600 و قابليت Dual-channel (دو كاناله) را دارد.

با توجه به ويژگي هاي مادربورد فوق مي‌توان آن را مناسب براي انجامOverclocking نيز دانست و با قابليت هاي موجود در آن مي توان به حداكثر كارايي مورد انتظار بدون آسيب ديدن مادربورد و ديگر قطعات سيستم دست يافت، زيرا با طراحي داخلي و نحوه خنك‌كنندگي موجود در اين مادربورد از ايجاد حرارت زياد جلوگيري مي گردد و در صورت ايجاد گرما با استفاده از فناوري ECS Qooltech و خنك كننده‌هاي مسي موجود روي برد گرماي اضافي و مضر از بين مي رود و دماي سيستم را تقريبا به 20 درجه سانتي گراد مي رساند تا كارايي كلي سيستم در شرايط سخت كاري حفظ گردد.

گفتني است مادربوردهاي سري 48X شركت Elitegroup كه با استفاده از نسخه دوم طراحي با طول عمر بالاطراحي شده اند، با بهره گيري از تكنولوژي بهينه ساز پوياي مصرف انرژي قادر هستند تا بدون هيچ گونه افت كارآيي مصرف توان مادربورد را كاهش دهند.

همان طور كه از مادربوردي در اين سطح انتظار مي رود، پشتيباني از آخرين تكنولوژي هاي موجود در اين مادربورد پيش بيني شده است. پشتيباني از جديدترين پردازنده‌هاي 2 و 4هسته‌ايIntel با گذرگاه هاي 1333 و 1600مگاهرتزي، پشتيباني از حافظه هاي پرقدرت 3 DDR با فركانس كاري فوق العاده و ولتاژ كاري پايين، رابط0.2 PCIExpress با پهناي باند تا دو برابر نسبت به نسخه‌هاي قبلي اين درگاه را مي‌توان از ديگر قابليت هاي اين مادربورد برشمرد.

همچنين بهره گيري از كدكننده هاي صوتي جديد با وضوح بالاتر، از ديگر مواردي است كه Elitegroup تاكيد بسيار زيادي بر روي آنها دارد. از ديگر خصوصيات اين مادربورد ميتوان به تعداد دو گذرگاه 16 PCI Express 2.0 X با پهناي باند كامل 16 X براي تكنولوژي Crossfire شركتATI اشاره كرد كه پردازش گرافيكي بسيار بالايي را فراهم مي‌كند.

يكي ديگر از خصوصيات اين مادربورد S/PDIF in/out ports است كه خروجي صدا وSound Effect هاي شفاف را به كاربران ارائه مي‌كند.


جهان تكنولوژي

100942434625.jpg


اين موس 44 گرمي كوچك كه مجهز به يك بلندگوي 2 وات است، با اكثر دستگاه‌هاي چند رسانه‌اي از قبيل آي‌پاد، رايانه همراه، PDA، PSP، تلفن‌هاي همراه و انواع پخش‌كننده‌هاي MP3 سازگار است.










 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
این هم از این شماره!
10.gif


موفق باشید .
wink.gif



پ.ن : پستم آخر اسپم بود ...!
263cylj.gif
 
بالا