برگزیده های پرشین تولز

کوتوله برزیلی یا مرغ عشق را بشناسیم

akh75

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2014
نوشته‌ها
463
لایک‌ها
261
کوتوله که در ایران نوع فیشر از محبوبیت خاصی برخوردار است.جزو طوطیانی به حساب می ایند که نگهداری انها به صورت جفت توصیه میشود و نگهداری به صورت انفرادی باعث افسردگی یا کوتوله ها خواهد شد بنابراین در صورت تمایل به نگهداری طوطی ان هم به صورت جفت این طوطی انتخاب مناسبی است.

lovebird-1-1024x406.jpg


اصول اولیه نگهداری طوطی کوتوله
برای شروع باید با اصول اولیه نگهداری از این پرنده آشنا شوید. برای دوستانی که برای اولین بار میخواهند لذت نگهداری از این پرنده را تجربه کنند گونه صورت هلویی را پیشنهاد میکنم زیرا طبیعت ملایم تری نسب به گونه فیشر دارند.صورت هلویی پرنده ای کوچک از خانواده طوطی هستند که زادگاه آن غرب آفریقا میباشد. این موجودات بعنوان پرندگان خانگی بسیار محبوب و تکثیر آنها نیز بسادگی امکانپذیر است.

انتخاب طوطی کوتوله مناسب
هنگامی که این نوع طوطی کوچک معرفی شد بسیاری از مشتاقان پرندگان خواستار این پرنده برای کلکسیونهای خود شدند و بهترین و ساده ترین گونه را یک صورت هلویی جوان میدانستند زیرا نگهداری از آن آسان بوده و رفتار این پرنده نیز جذاب و دوست داشتنی است. رنگ های بسیار متنوع و متفاوتی از این پرنده موجود است و هر چه پرنده جوانتر باشد راحت تر به محیط جدید عادت میکند و رام میشود. در حال حاضر نیز توصیه میشود برای شروع و شناخت این پرنده حتما با یک جفت صورت هلویی که رفتار ملایم تر و ارام تری دارند شروع کنید. این گونه فوق العاده جذاب و دوست داشتنی است.

اطمینان از سلامت طوطی کوتوله
برای اطمینان از سلامت پرنده ابتدا باید از یک فروشنده معتبر اقدام به خرید کرده و هنگام خرید به دقت پرنده را بررسی کنید. یک پرنده سالم باید هوشیار باشد و در برابر محرک ها عکس العمل نشان دهد سرحال بوده و پرها درخشان و تمیز و پر باشند و استخوان سینه بیرون نزده باشد. چشم ها باید براق و شفاف باشد و هیچ گونه ترشحی نداشته باشد. پوست بینی صاف و ترشح نداشته باشد و پرهای اطراف مخرج پرنده حتما باید تمیز باشد. از خریدن پرنده ای با پرهای پف کرده و یا چشم های بسته یا نیمه باز خودداری کنید. همچنین پرنده ای که سر را نمیتواند ثابت نگهدارد یا سر را زیر بال قرار میبرد خوب نیست.

پرندگان استاد مخفی کردن علائم بیماری هستند زیرا در طبیعت پرنده بیمار از طرف همنوعان طرد میشود ، پس اگر پرنده علائمی را نشان دهد بسیار بیمار است. بعد از این که پرنده را انتخاب کردید آن را مستقیما در ارتباط با دیگر پرندگانتان قرار ندهیدو حداقل به مدت یک ماه در قفس جدا از او نگهداری کنید تا از سلامتش مطمئن شوید.اگر نشانه های بیماری در پرنده مشاهده کردید آن را در محل گرم و ساکتی قرار دهید و با غذاهای مورد علاقه اش تغذیه شود. فرنی گرم میتواند مفید باشد و قبل از حاد شدن بیماری با دامپزشک مشورت کنید.
 
بالا