برگزیده های پرشین تولز

کودکان مسلمان و 40 شعر زیبا

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
نیکی به پدر و مادر در قرآن کریم بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. خوبی به آنها در کنار پرستش خداوند آمده و این گویای اهمیت این موضوع است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ انتشارات قدیانی، مجلد "ما کودکان مسلمان"سرودۀ مریم اسلامی در نوبت اول چاپ روانۀ بازار کتاب شد.

این کتاب برگرفته از 12 بخش و 171 صفحۀ مصور است که مریم اسلامی در آن به موضوع های مختلفی اعم از: خداوند، به کسی که قرآن بخواند، پاداشی بزرگ خواهد بخشید " خواندن قرآن" . نماز، پلی میان انسان و خداوند است " اهمیت نماز". افراد با ایمان کسانی هستند که به امانت ها و پیمان های خود وفادارند" امانت‌داری". نیکی به پدر و مادر باعث افزایش عمر و روزی است، و فرزندان نباید از این موضوع غفلت کنند" نیکی به پدر و مادر". برای خوب زندگی کردن با مردم، باید اموری را در نظر بگیریم. ارتباط با همسایگان و چگونگی رفتار با آنها " حق همسایه". هر کس راست بگوید نجات می یابد " راست گویی". اگر شکرگزاری کنید نعمت های شما بیشتر خواهد شد " شکرگزاری". روزه یکی از امور واجب و عبادت های مهم دینی است" روزه". نظافت و پاکیزگی در اسلام، همیشه در جامعه ی اسلامی مطرح بوده است" پاکیزگی". انسان ها نزد پروردگار دارای مقام بالایی نسبت به دیگر موجودات هستند" مراقبت از خود" . حفظ اسرار را باید از خدا یاد گرفت " رازداری". یکی از نشانه های ایمان پایبندی به عهد و ایمان است " خوش قولی"، پرداخته است.

مامک رزمگیر و منصوره محمدی، تصویرگران این مجموعه با زیبایی متفاوتی که در چیدمان تصاویر ایجاد کرده اند توانستند ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار کنند.

زبان ساده و عمیقی که مریم اسلامی در سروده های خود به کار برده می تواند مهم ترین مفاهیم را به زیباترین شکل بیان کند، در قسمتی از این کتاب آمده: " تا وضو می گیرد او/ غصه اش کم می شود/ صورتش مثل گل است/ قطره شبنم می شود/ من کنار پنجره/ می کنم او را نگاه/ پشت نرده آسمان/ کوچک است و راه راه/ می دوم توی حیاط/ می نشینم پیش او/ خوب دقت می کنم/ یاد می گیرم وضو ... .

منبع : کتاب کودک
 
بالا