برگزیده های پرشین تولز

کوهستان تیانزی در چین

chinanet

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2016
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
1
سن
29
محل سکونت
چین
کوهستان تیانزی در چین
کوهستان تیانزی یکی از عجیب ترین و زیباترین کوهستانهای موجود در دنیا می باشد. کوهستان تیانزی در زبان چینی به معنای پسر آسمان است که لقب سنتی امپراتوری چین می باشد. این کوهستان زیبا در بخش شمال غربی منطقه رویایی و با صفای ولینگ یانگ ، مشرف به دره سوکی در استان هونان کشور چین واقع شده است.

شکل ظاهری این کوهستان به گونه ای عجیب و در عین حال زیباست که نظیر آن در هیچ کجای دنیا دیده نشده است. تیغه های بلند سنگی که در دل مه کوهستانی مناظری دلفریب و عجیب را به وجود می آورند که یاد آور افسانه های خدایان در آیین های چینی است.ویژگی اصلی این منطقه وجود صخره های مرتفع بوده که حتی تا ارتفاع 1262.5 متر بالاتر از سطح دریا است. رویش درختان و خزه ها بر روی تیغه های سنگی بزرگ در کوهستان تیانزی منظره ای زیبا را به وجود آورده است.

سالانه گرشگران زیادی برای دیدن این اثر طبیعی فوق العاده از نقاط مختلف جهان سفر می کنند و به همین خاطر وجود تله کابین برای استفاده گردشگران این امکان را به آنان داده است، که تا ارتفاع 1200 متری صعود کنند و مناظر و زیبایی اطراف کوهستان تیانزی را مشاهده کنند. این کوه برای گردشگران آیینی محلی و آشنایی با خاستگاه های طبیعی آیین های چینی مثل تائو ایسم است که در جستجوی تعادل و آرامش هماهنگی با طبیعت را توصیه می کند، تا از هوای پاک عجیب ترین کوهستان دنیا بهره بگیرند.


وجود آبشارها و غار های متعدد و جالب زیبایی دو چندانی به کوهستان تیانزی بخشیده است. این کوهستان به دلیل نزدیک بودن به سطح دریا و به وجود آمدن مه و ابر در کوهستان به فضایی اسرارآمیز و رویایی تبدیل شده و نیز یکی از 10 منطقه برتر گردشگری کشور چین معرفی شده است.



 
بالا