برگزیده های پرشین تولز

کینوا خاویار گیاهی

saborganic

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2017
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
محل سکونت
مشتاق دوم، خیابان بازارچه، جنب قرض الحسنه فجر
این دانه‌ها در کشورهای آمریکای جنوبی به دانه‌ی طلایی و خاویار گیاهی معروف‌اند.گیاه کینوا یک گیاه سنتی است که قدمت ۵۰۰۰ ساله دارد. کینوا بسیار سبک‌تر و خوش هضم‌تر از دانه‌های برنج و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب ۲، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند‌ آهن است. مخصوصا برای کسانی که **** غذایی دارند و همچنین گیاهخواران توصیه می‌شود.

برای کبدهای آسیب دیده و شکم‌های نفخ کرده کینوا انتخاب فوق‌العاده‌ای است. کینوا حاوی فیبرهای غیر محلول در آب می‌باشد که آب را به خود جذب می‌کند. در نتیجه حجیم شده و باعث تحریک عملکرد روده‌ها می‌شود. باید بدانید که حدود یک لیوان از این دانه‌ها حاوی فیبری معادل یک برش نان کامل (سبوس‌دار) می‌باشد. اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید بدانید که کینوا همان دانه‌ی مورد نیاز شماست.

دانه‌های کینوا باعث لاغری می شود به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی پروتئین هستند و به طور طبیعی سیری ایجاد می‌کنند. علاوه بر این‌ها کینوا خیلی زود معده را پر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد. باید بدانید که این دانه‌ها کم‌چرب هستند.

این دانه‌های پرخاصیت نه تنها از رگ‌ها محافظت می‌کنند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهند. کینوا برای مقابله با دیابت نوع ۲ موثر است.

طرز تهیه و انواع غذاها با کینوا ، برنج اینکا و یا خاویار گیاهی :

می‌توان از مقداری روغن زیتون، لیموترش، نارنج , سبزیجات خرد شده و گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و کاری و ادویه و سبزیجات معطر , زیتون سبز و سیاه و پیازچه و نخود فرنگی و ذرت و ... برای خوش طعم کردن این غذای مفید و مغذی استفاده کرد . پس از پخت رنگ و دانه کینوا مانند برنج گرده سفید مات میباشد.

از آن میتوان کوفته و کتلت و غذاهای خوشمزه ای تهیه کرد , تهیه آن بسیار ساده و سریع است.

از کینوا بعنوان حجم دهنده پروتئینی در سالاد ها میتوان استفاده کرد و نیز آنرا به خوبی میتوان جانشین برنج نمود.
 

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
سلام
مطلب خوبی بود
من هم در سایتم مطلبی درباره کینوا نوشتم همچنین کینوا سفید شرکت زیستفا را باری فروش گذاشتم بسته کینوا 250 گرمی را به قیمت 18000 تومن میدم
 
بالا