برگزیده های پرشین تولز

کیک خانگی بادام و سیب

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
nadiyas-cake.jpg
طرز تهیه کیک بادام و سیب
کیک خانگی از انواع شیرینی‌هایی است که هم به عنوان دسر بعد غذا سرو می‌شود و هم به عنوان یک عصرانه با چای، گرمابخش یک بعداز ظهر دلچسب دوستانه است. همانطور که می‌دانید کیک خانگی را با انواع میوه‌ها و ططعم‌ها می‌توان درست کرد. در این بخش ما به آموزش کیم خانگی سیب و بادام می‌پردازیم. شما برای تهیه این کیک 10 دقیقه وقت می‌خواهید تا مواد را آماده‌سازی کنید و برای پخت هم باید 35 تا 40 دقیقه زمان بگذارید. سرو این کیک برای 8 نفر است.

مواد مورد نیاز:
125 میلی لیتر (½ فنجان) روغن زیتون
140 گرم (½ فنجان) عسل
2 عدد تخم مرغ
130 گرم (½ فنجان) سس سیب (خریداری شده یا خانگی)
185 گرم (2 فنجان) بادام زمینی
1 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
1 قاشق چای‌خوری دارچین
برای روی کیک
1عدد سیب (با پوست، بدون هسته و خرد شده)
کمی روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری عسل
½ قاشق چای‌خوری دارچین

طرز تهیه:
1- فر را در دمای 170 تا 190 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. به آرامی روغن را کف ظرف بمالید و با کاغذ روغنی پوشش دهید.
2- با استفاده از یک مخلوط‌کن برقی یا دستی، روغن و عسل را به مدت 30 ثانیه بهم بزنید. تخم مرغ را اضافه کرده و برای یک دقیقه‌ی دیگر هم بزنید. سپس سس سیب را اضافه کرده و برای 30 ثانیه هم بزنید. بادام‌زمینی، بیکینگ پودر و یک قاشق چای‌خوری نمک و دارچین را اضافه کرده و برای 30 ثانیه هم بزنید تا خمیر شما آماده شود. خمیر را در یک قالب حلبی ریخته و برای مدت 30 تا 40 دقیقه بگذارید تا بپزد و به رنگ طلایی در بیاید و کیک از دیواره کمی جدا شود.
3- در حالی که کیک میپزد برای روی آن آماده شوید. در یک کاسه‌ی کوچک سیب و بقیه مواد را به علاوه نصف قاشق چای‌خوری نمک به آرامی بپزید تا زمانی که سیب نرم و ملایم شود. وقتی کیک آماده شد، تکه‌های سیب را روی آن بریزید، همچنین می‌توانید با تکه‌های هلو و آلو تزئین کنید. گرم و با یک فنجان چای یا قهوه میل کنید.
 
بالا