برگزیده های پرشین تولز

کیک قرمز انگشتی برای هالوین- غذای ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
freaky-finger-red-velvet-cake.jpg
کیک انگشتی رد ولوت
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ما در ایران مراسم هالوین برگذار نمی‌کنیم. اما در حین حال نمی‌توانیم چشم روی حجم عظیمی از انواع شیرینی‌ها و شکلات‌های متنوع و خوشمزه‌ی آن نیز ببندیم. از انواع شکلات‌های کارخانه‌ای گرفته تا کیک‌های خانگی همه و همه بخش مهم و تفکیک‌ناپذیر این شب به یاد ماندنی هستند. در این پست قصد داریم به آموزش یک کیک خوشمزه‌ی قرمز بپردازیم. آماده‌سازی وسایل آن یک ساعت و پختش تنها 25 دقیقه وقت می‌برد. سرو این مواد برای 12 تا 16 نفر بوده و دستور بسیار ساده‌ای دارد.
مواد لازم:
175 گرم کره و مقداری بیشتر برای چرب کردن
225 گرم شکر سفید
1 قاشق چای‌خوری وانیل
3 عدد تخم مرغ بزرگ یخچال نرفته
یک قاشق غذاخوری رنگ خوراکی قرمز
200 گرم آرد ساده
50 گرم پودر کاکائو
1½ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
½ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
¼ قاشق چای‌خوری نمک
150 گرم ماست ساده‌ی کم چرب (دوقاشق غذاخوری شیر بریزید)
برای تزئین (دست و انگشتان)
شکلات سفید لوله‌ای و یا بیسکوئیت لوله‌ای
140 گرم پودر قند
2 قاشق چای‌خوری شیر
یک نوک انگشت رنگ قرمز
100 گرم کره‌ی نرم شده
300 گرم پنیر خامه‌ای پرچرب یخچالی
مزه‌ی پرتقال (اختیاری)
دستور پخت:
1- فر را در دمای 160 تا 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید. شکر، وانیل و کره را مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و انقدر هم بزنید که کرکی و روشن شود. رنگ را اضافه کنید.
2- مواد را برای کیک مخلوط کنید. و نصف آن را در مخلوط کرم بریزید. رنگ قرمز را مخلوط کنید. سپس ماست رقیق شده را بریزید. مجددا، با قاشق خمیر نرم را داخل قالب بریزید. برای 25 دقیقه یا تا زمانی که مرکز آن بالا بیایید و خوب پخته شود. برای 10 دقیقه بگذارید تا خنک شود.
3- برای انگشتان، ظرفی را کاغذ پوستی بکشید. 50 گرم پودر قند و شیر و نوک انگشت رنگ را مخلوط کنید تا ضخیم شود. اگر نیاز است پودر قند بیشتری بزنید. یک لاک قرمز بالای انگشت بکشید. بگذارید تا خشک شود.
4- برای روکش، کره و پنیر خامه‌ای و مزه‌ی پرتقالی را اضافه کرده و با همزن به خوبی هم بزنید. روی کیک بگذارید و از یک سمت شروع به صاف کردن آن کنید.
5- پوشش رویی را پودر قند بریزید. برای دور کیک از انگشتان استفاده کنید و دور تا دور آن را انگشت بچینید و با کمی فشار دادن جای آن را محکم کنید. باید چندتا انگشت اضافه داشته باشید، آنها را روی کیک قرار دهید.
 
بالا