برگزیده های پرشین تولز

کیک موز و کارامل - آشپزی ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
bundt-cake.jpg
کیک‌های خانگی را می‌توان در مزه‌ها و شکل‌های مختلفی درست کرد. کیک‌هایی که نه پیچیدگی‌ خاصی دارند و نه زمان زیادی را از شما می‌گیرند. از فواید کیک‌های خانگی می‌توان به سالم بودن آن و ماندگاری بیشتر اشاره کرد. همچنین با صرفه‌ هزینه‌ی کمتر به سبد غذایی خانواده کمک می‌شود. دستور پیش رو یک کیک خانگی فوق‌العاده خوشمزه و دوست داشتنی برای تمام اعضای خانواده است. زمان آماده‌سازی مواد 35 دقیقه و پخت آن یک ساعت خواهد بود. در نظر داشته باشید که این میزان برای سرو 12 نفر است.
مواد لازم:
200 گرم کره‌ی آب شده
3 قاشق غذخوری پودر کاکادو
3 موز بزرگ رسیده
150 میلی‌لیتر شیر کامل و 1 قاشق غذاخوری برای آخر کار
3 عدد تخم‌مرغ بزرگ
1 قاشق چای‌خوری وانیل
350 گرم آرد آماده‌ی کیک‌پزی
1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین
350 گرم شکر قهوه‌ای روشن
150 گرم ماست
100 گرم شکلات تلخ ( به صورت چیپس یا خرد شده)
80 گرم بادام‌زمینی نمکی (خرد شده)
100 گرم کارامل
دستور پخت:
1- فر را در دمای 160 تا 180 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس یک قالب مناسب کیک‌پزی را با مقداری کره‌ی آب شده چرب کرده و دقت کنید همه جای آن روغن گرفته باشد. کاکائو را با میلی‌لیتر آب داغ کتری مخلوط کرده و کناری بگذارید تا سرد شود.
2- موز را له کرد و هم بزنید سپس کره، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در یک کاسه‌ی دیگر، آرد، جوش شیرین، شکر و نیم قاشق چای‌خوری نمک بریزید. چندبار کاسه را تکان دهید تا دانه‌های شکر رو بیایند. با دست مواد را خوب هم بزنید.
3- مخلوط موز را به مخلوط آرد اضافه کنید. سپس نصف این مواد را به ظرف دیگری منتقل کنید. در یکی از ظرف‌ها مخلوط کاکائو، 50 گرم ماست و چیپس شکلات را اضافه کنید. 100 گرم ماست و بادام‌زمینی را در ظرف دیگر بریزید.
4- مخلوط بادام زمینی را بیاورید و با قاشق روی مخلوط شکلاتی بریزید. سپس با یک سیخ کباب یا چیزی شبیه به این، داخل مواد را به آرامی هم بزنید تا یک طرح مرمری شکل داخل آن ایجاد شود. برای یک ساعت ظرف را در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد. با یک چاقو یا سیخ میزان پخت کیک را بررسی کنید. اگر هنوز مقداری رطوبت داخل آن حس کردید برای ده دقیقه دیگر کیک را در فر بگذارید و دوباره بررسی کنید. برای 15 دقیقه بگذارید تا ظرف کیک گرم شود سپس به طور کامل خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود.
5- کارامل را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و وقتی کیک خنک شد، روی کیک بریزید و کمی بادام زمینی روی آن بپاشید. این کیک برای 4 روز تازه می‌ماند.
 
بالا