برگزیده های پرشین تولز

گامی در جهت تقویت فرهنگ ایرانی..

RAHVAR

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
951
لایک‌ها
453
محل سکونت
زنجان
راهکارهای شما ....
در بادی امر متشکرم از تمام کسانی که نسبت به بخش فیلم لطف داشته و به این بخش مراجعه می کنند و دوچندان متشکرم از شما که در اندیشه تقویت این بخش گام برداشته اید.
همانگونه که می دانید در میان عامه مردم سرگرمی ای با عنوان فیلم بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده و بسیارند کسانی که آن را به شکل جهانی دنبال می کنند . لذا حتی کسانی که در مورد این هنر مدرکی خاص ندارند و آن را در دانشگاهها ، مدارس و بطور کلی در سطح عالی دنبال نکرده اند ، می توانند درمورد این هنر جهان گیر نظرات بسیار مفیدی بدهند و حتی به نقد و بررسی بسیاری از فیلمها به شیوه ی صحیح بپردازند. و این جای تاسف است که در بسیاری از فروم های ایرانی به این پیشه و هنر جهانی کمتر بها داده می شود. مهم ترین هدف این تالار گفتمان و معدود تالارهای دیگر ترویج فرهنگ است و همه ی ما می دانیم که یکی از مهم ترین ابزار انتقال فرهنگ رسانه گروهی است.رسانه های گروهی از جمله روزنامه ها ، بسیاری از امواج رادیویی و... ملی هستند و به مرز های سیاسی محدود و محصور می شوند. اما فیلمها می توانند از مرزها گذشته و به کشورها و قاره های دیگر بروند و ضمن سرگرمی ، فرهنگهای کشور سازنده و بیننده را گسترش دهند.شاید از نظر شما کتابها عوامل مهمتر و بهتری برای انتقال فرهنگ باشند ، اما بنا به دلایلی ، به نظر شخص بنده اینگونه نیست :اولا" فراموش نکنیم که فیلمها از روی یک کتاب خوب و معتبر ساخته می شوند و در ثانی ساخت فیلم علاوه بر اینکه زمینه ی درک بهتر و دقیقتر حالات و منظور نویسنده را فراهم میکند ، بسیار لذتبخش تر از کتاب است . و دیدن فیلم به وقت بسیار کم تری نیز نیازمند است.پس همه ما باید برای فراگیر تر شدن این هنر و توجه بیشتر به فیلم دست به کار شویم.بهتر است که از همین تالار گفتمان و در همین جامعه ی کوچک مجازی آغاز به کار کنیم.
در پایان:
از تمامی دوستداران و صاحبنظران خواستارم که نظرات خود را برای هرچه بهتر شدن بخش فیلم وسینما ابراز دارند.
قربان شما.

(چیه ؟! به من نمیاد اینجوری صوبت کنم؟! دیده بودم برخی مدیرا این ترفند-رسمیت- رو به کار میگیرن واسه توجه بیشتر ...گفتیم مام به کار بگیریم شاید جواب بده ....اگه جواب بده ، مدیر آینده کار به مراتب سخت تر و لذتبخش تری داره)
 
بالا