برگزیده های پرشین تولز

گام اول در ساخت بازیهای کامپیوتری

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
دوستان اگر اختلاف هاشون به اتمام رسيده،من هم 6-7 ساله كه سعي كردم روو اين مقوله كار كنم
گيمي ننوشتم
مورد قابل ارائه هم ندارم
(چند تا كار دارم كه ترجيح مي دم فعلا ارائه نكنم!)‌
چون توو كارها ترجيح مي دم هر روز چيز تازه يادبگيرم تا اينكه يك كار رو متخصص شم!
اما برنامه گيم نويسي واينها مثل خيلي هاتون زياد دارم!
هميشه هم مشكل داستان و ايده گيم رو داشتم!
خيلي وقته مي خوام توو فروم هايي كه هستم يا فروم خودم (مال خودم رو كه علي الحساب بيخيال شدم!‌)،تيمي براي كار به صورت تفنني (كار جدي هميشه توو محيط مجازي آدم نامردي كه كل تيم رو از هم بپاشه زياد پيدا مكينه!‌) تشكيل بديم و در انجام كارهاي كوچيك چيز ياد بگيريم!
با داستان و كل كل و پيشنهاد به جايي نمي رسيم
اگه كسي حوصله داره،اعلام آمادگي كنه تا توو اين بخش با برنامه نويسي چيز هاي ساده و كوچولو رو شروع كنيم

دوست عزیز . هر نکته که تو این تاپیک بزاری من و دیگران کمال استفاده رو می بریم.
پس معطلش نکن..!
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
یه ویدیو خیلی جالب پیدا کردم از فیزیک بازیه GTA IV خیلی جالبه کاملا میشه اینجا فرق کار یه موتور گرافیکی رو با موتور فیزیک بازی بفهمه به همه دوستان توصیه میکنم این ویدیو رو ببینن .
http://www.n4g.com/News-104454.aspx
 

Khepele Sibilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,693
لایک‌ها
16
سن
43
دوست عزیز . هر نکته که تو این تاپیک بزاری من و دیگران کمال استفاده رو می بریم.
پس معطلش نکن..!

خوب پس بياين با هم يك واقعيت رو قبول كنيم،ما نه GTA مي تونيم بسازيم، نه UNREAL نه ...
اگر هم داريم كاري رو شروع مي كنيم، قرار نيست به جاي خيلي بالايي برسه،فقط مي خوايم بخشي از زماني كه توو فروم هستيم رو كمي ميدتر كنيم

اول اگه بشه اونهايي كه براي يك گيم(منطقا ساده) علاقه مند هستن،اعلام آمادگي كنن بهتره

ترجيح ميدين توو برنامه نويسي باشه يا قسمت گيم ؟

فكر كنم يك تاپيك تازه براي نوشتن يك گيم باز كنيم بهتره و هممنون (اونهايي كه ابراز علاقه كردن) اون رو توو امضامون بزاريم

هنرمند زياد داريم
3بعدي كار
همه چيز

از الان يك ايده هم انتخاب كنيم
ايده ساده باشه

يك سوال
همه اينجا QBasic بلدن ؟
(آخه مي خوام همه بتونن كمك كه مي كنن لااقل يك قسمتهاييش رو هم بفهمن(منظورم هنرمنديه كه مثلا مياد موسيقي ميده))
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
خوب پس بياين با هم يك واقعيت رو قبول كنيم،ما نه GTA مي تونيم بسازيم، نه UNREAL نه ...
اگر هم داريم كاري رو شروع مي كنيم، قرار نيست به جاي خيلي بالايي برسه،فقط مي خوايم بخشي از زماني كه توو فروم هستيم رو كمي ميدتر كنيم

اول اگه بشه اونهايي كه براي يك گيم(منطقا ساده) علاقه مند هستن،اعلام آمادگي كنن بهتره

ترجيح ميدين توو برنامه نويسي باشه يا قسمت گيم ؟

فكر كنم يك تاپيك تازه براي نوشتن يك گيم باز كنيم بهتره و هممنون (اونهايي كه ابراز علاقه كردن) اون رو توو امضامون بزاريم

هنرمند زياد داريم
3بعدي كار
همه چيز

از الان يك ايده هم انتخاب كنيم
ايده ساده باشه

يك سوال
همه اينجا QBasic بلدن ؟
(آخه مي خوام همه بتونن كمك كه مي كنن لااقل يك قسمتهاييش رو هم بفهمن(منظورم هنرمنديه كه مثلا مياد موسيقي ميده))
من با نظر شما موافقم ولی :D بابا Qbasic کجا بود بازی اتاری میخوای بنویسی (البته اونا رو هم بدون شک با Qbasic ننوشتن ) ؟
باید از C شروع کرد شکی درش نیست حتی شده تحت NET. به نظر من باید رویه یه پلتفرم کاملا دو بعدی کار کرد البته بازم کار سخته ولی میشه از یه جاهایی شروع کرد . به نظر من دوستان برای شروع هرکی خواست برنامه نویسی کار کنه بره یکمی رو کلاس ها و خوده Direct X API کار کنه من خودم میخوام بشینم بخونم البته باید این امتحانای لعنتی اول تموم شه .
 

Khepele Sibilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,693
لایک‌ها
16
سن
43
من با نظر شما موافقم ولی :D بابا Qbasic کجا بود بازی اتاری میخوای بنویسی (البته اونا رو هم بدون شک با Qbasic ننوشتن ) ؟
باید از C شروع کرد شکی درش نیست حتی شده تحت NET. به نظر من باید رویه یه پلتفرم کاملا دو بعدی کار کرد البته بازم کار سخته ولی میشه از یه جاهایی شروع کرد . به نظر من دوستان برای شروع هرکی خواست برنامه نویسی کار کنه بره یکمی رو کلاس ها و خوده Direct X API کار کنه من خودم میخوام بشینم بخونم البته باید این امتحانای لعنتی اول تموم شه .

DarkBasic

نسخه كاملش رو خواهم گزاشت
زبان QBasic
امكان ورود مستقيم اشيا از 3DMax(‌البيته يعني مبدل داره)
DX8 بگم صحيح تره! اما DX9 اينها هم مي نويسه!

براي يك كار،اين كه بفهميم صدا گزاري يعني چي،توليد كاراكتر،اعمال حركت روي اون و ...
مهم اينه كه اول بايد با مراحل آشنا شيم!
بعد به سختي C براي اين كار بر بخوريم!
مهم استفاده از ساده ترين ابزار ها،براي شناخت با كار هست
 

Khepele Sibilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,693
لایک‌ها
16
سن
43
با اين كار رو شروع مي كنيم
اگر ديدم روال اونطور كه من هم جذب شم پيش مي ره،هم مسائل پيشرفته تر مشابه به اين رو خواهم گزاشت،هم يكي 2 تا انجين كه دارم هم از DX7 دارم با دايركت ايكس كار مي كنم


پس من تا اتمام امتاحانا ( مال سراسري مي دونم تا اين 5شنبه هست،بقيه رو نمي دونم ) صبر مي كنم
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
خوب پس بياين با هم يك واقعيت رو قبول كنيم،ما نه GTA مي تونيم بسازيم، نه UNREAL نه ...
اگر هم داريم كاري رو شروع مي كنيم، قرار نيست به جاي خيلي بالايي برسه،فقط مي خوايم بخشي از زماني كه توو فروم هستيم رو كمي ميدتر كنيم

اول اگه بشه اونهايي كه براي يك گيم(منطقا ساده) علاقه مند هستن،اعلام آمادگي كنن بهتره

ترجيح ميدين توو برنامه نويسي باشه يا قسمت گيم ؟

فكر كنم يك تاپيك تازه براي نوشتن يك گيم باز كنيم بهتره و هممنون (اونهايي كه ابراز علاقه كردن) اون رو توو امضامون بزاريم

هنرمند زياد داريم
3بعدي كار
همه چيز

از الان يك ايده هم انتخاب كنيم
ايده ساده باشه

يك سوال
همه اينجا QBasic بلدن ؟
(آخه مي خوام همه بتونن كمك كه مي كنن لااقل يك قسمتهاييش رو هم بفهمن(منظورم هنرمنديه كه مثلا مياد موسيقي ميده))

به نظر من چون تاپیک قصد آموزش نداره بهتره که فقط نکات مهمی رو که به نظرتون
میرسه در مورد شروع ساخت بازی میتونه کمک کنه تو تاپیک قرار بدین.
 

Khepele Sibilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,693
لایک‌ها
16
سن
43
به نظر من چون تاپیک قصد آموزش نداره بهتره که فقط نکات مهمی رو که به نظرتون
میرسه در مورد شروع ساخت بازی میتونه کمک کنه تو تاپیک قرار بدین.

حتما،چشم
پس براي نوشتنش يك تاپيك تازه باز مي كنيم (هر چند ظاهرا هيچ استقبالي نشد!‌ شايد هم نكرديم!‌ اما تا بعد از امتحانا صبر ميكنم ...)

اما فكر كنم تا شروع نكنيم،نكات فايده نداشته باشه!
نكات رو بايد در زمان كار ياد گرفت
باز هم معذرت كه اينها رو اينجا نوشتم
 

BENBANDU

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
2
محل سکونت
The Other Side
من حاظرم در زمينه ساخت مدل سه بعدي كمك كنم، زبان برنامه نويسي هم هيچي بلد نيستم.
نطرم هم در مورد پلتفرمر مساعده حالا سه بعدي يا دو بعدي.
 

انسانه خوب

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2008
نوشته‌ها
297
لایک‌ها
3
من نمیفهم شما چرا درک نمیکنید.

ببینید اون دوستی که میگه باید انجین رو خودمون بنویسیم سخت در اشتباهه.

بازی سازی دیگه تو دوران داس و کومودور 64 بسر نمیبره!

شده یه صنعت عظیم و گروهی.

الان تنها کسانی که انجین بازیشون رو خودشون مینویسن شرکت های بزرگ هستن.

شرکت هایی اومدن که انجین اماده ساختن و بفروش میرسونن. منظورم نرم افزار ساخت بازی مثل FPScreator نیستا!! منظورم انجینه!
خب اینا برای کی اینارو میسازن؟ برای کسانی مثله ما دیگه! درواقع اگر خوب فکر کنی اینا نقش گروه برنامه نویس موتور رو در دربازی شما ایفا کردند و شما هم مزدشون رو مثل بقیه اعضای گروه دادی. با خرید لایسنس.

برفرض هم که شما انجین ساختی. اولن که خیلی وقت گیره و برای ساخت یه انجین باید 3-4 سال زحمت بکشی. بعدشم نهایت 2 تا بازی باهاش میسازی بعد میبینی دیگه نمیتونه با انجین های دیگه رقابت کنه و باید دست به ساخت یک انجین جدید بزنی. اینطوری توی کل عمر کاریت 5 تا بازی بیشتر نمیتونی بسازی.

ببینید صنعت بازی سازی رو من به پیشرفت زندگی انساان تشبیه میکنم:

اولش انسان مجبور بود خودش شکار بره. خودش کشاورزی کنه. خودش گندم درو کنه. خودش نون بپزه. خودش آب تهیه کنه. و همه ی کارها به عهده خودش بود. ظرف و ضروف رو باید خودش میساخت. ابزارش رو همچنین. لباسش رو هم همینطور.

بعد دید نه میشه فقط یکار کرد و بقیه کارهارو از بقیه کمک گرفت. این شد که یکی نون پخت و داد به دیگری و دیگری بجاش بهش لباس داد. و اینطوری وضع زندگی انسان بهتر شد. سرعت پیشرفتش همینطور "چون قبلن وقتی براش باقی نمیموند که مثلن به این فکر کنه که یه روش جدید برای نون پزی ابداع کنه". و از دشواری زندگیشم کاسته شد.

حالا بازی سازی هم همینه. اگر بخوای همه کارو خودت بکنی اونم با این وضع افتضاح فقط خودتو عضاب دادی. وقتی شرکت هایی هستن که انجین برات میسازن و بعد با یه قیمت مناسب بهت میفروشن "که پایرت ورژنم تو ایران هزاربارشکر هست" چرا بری الکی انجین بسازی؟ بجای وقتی که روی ساخت انجین باید بذاری میری روی هوش مصنوعی و گرافیکو بقیه چیزا کار میکنی و حرفه ای میشی.

ما همین انجینای ساده و آماتور مثل 3D Game Studio و Dark Basic رو هم استاد بشیم هنر کردیم!! چه برسه بریم خودمون انجین بسازیم!!!
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
من نمیفهم شما چرا درک نمیکنید.

ببینید اون دوستی که میگه باید انجین رو خودمون بنویسیم سخت در اشتباهه.

بازی سازی دیگه تو دوران داس و کومودور 64 بسر نمیبره!

شده یه صنعت عظیم و گروهی.

الان تنها کسانی که انجین بازیشون رو خودشون مینویسن شرکت های بزرگ هستن.

شرکت هایی اومدن که انجین اماده ساختن و بفروش میرسونن. منظورم نرم افزار ساخت بازی مثل FPScreator نیستا!! منظورم انجینه!
خب اینا برای کی اینارو میسازن؟ برای کسانی مثله ما دیگه! درواقع اگر خوب فکر کنی اینا نقش گروه برنامه نویس موتور رو در دربازی شما ایفا کردند و شما هم مزدشون رو مثل بقیه اعضای گروه دادی. با خرید لایسنس.

برفرض هم که شما انجین ساختی. اولن که خیلی وقت گیره و برای ساخت یه انجین باید 3-4 سال زحمت بکشی. بعدشم نهایت 2 تا بازی باهاش میسازی بعد میبینی دیگه نمیتونه با انجین های دیگه رقابت کنه و باید دست به ساخت یک انجین جدید بزنی. اینطوری توی کل عمر کاریت 5 تا بازی بیشتر نمیتونی بسازی.

ببینید صنعت بازی سازی رو من به پیشرفت زندگی انساان تشبیه میکنم:

اولش انسان مجبور بود خودش شکار بره. خودش کشاورزی کنه. خودش گندم درو کنه. خودش نون بپزه. خودش آب تهیه کنه. و همه ی کارها به عهده خودش بود. ظرف و ضروف رو باید خودش میساخت. ابزارش رو همچنین. لباسش رو هم همینطور.

بعد دید نه میشه فقط یکار کرد و بقیه کارهارو از بقیه کمک گرفت. این شد که یکی نون پخت و داد به دیگری و دیگری بجاش بهش لباس داد. و اینطوری وضع زندگی انسان بهتر شد. سرعت پیشرفتش همینطور "چون قبلن وقتی براش باقی نمیموند که مثلن به این فکر کنه که یه روش جدید برای نون پزی ابداع کنه". و از دشواری زندگیشم کاسته شد.

حالا بازی سازی هم همینه. اگر بخوای همه کارو خودت بکنی اونم با این وضع افتضاح فقط خودتو عضاب دادی. وقتی شرکت هایی هستن که انجین برات میسازن و بعد با یه قیمت مناسب بهت میفروشن "که پایرت ورژنم تو ایران هزاربارشکر هست" چرا بری الکی انجین بسازی؟ بجای وقتی که روی ساخت انجین باید بذاری میری روی هوش مصنوعی و گرافیکو بقیه چیزا کار میکنی و حرفه ای میشی.

ما همین انجینای ساده و آماتور مثل 3D Game Studio و Dark Basic رو هم استاد بشیم هنر کردیم!! چه برسه بریم خودمون انجین بسازیم!!!

باید دقت کنید که هدف فقط ساخت بازی نیست بلکه تولید علم هم هست .
نکته دیگه اینه که یک بازی حتما نباید حرفه ای باشه . یک بازی ساده کاملا ایرانی
به نظر من میتونه از خیلی بازیهای پیشرفته بیشتر مورد توجه قرار بگیره.
 

انسانه خوب

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2008
نوشته‌ها
297
لایک‌ها
3
باید دقت کنید که هدف فقط ساخت بازی نیست بلکه تولید علم هم هست .
نکته دیگه اینه که یک بازی حتما نباید حرفه ای باشه . یک بازی ساده کاملا ایرانی
به نظر من میتونه از خیلی بازیهای پیشرفته بیشتر مورد توجه قرار بگیره.
چه علمی؟

شما اول برو علمه بقیه رو "انجین" روش تحقیق کن و یاد بگیر بعد به فکره تولید علم باش.

درضمن یه بازی ساده میسازی ملت استقبال میکنن. 2 بازی میسازی استقبال میکنن. دفه سوم دیگه توقعشون میره بالا و دیگه سراغه اون چرتوپرتای ساد ایرانی نمیان
 

BENBANDU

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
2
محل سکونت
The Other Side
آقا خيلي داري تند ميريا، بالاخره يه اطلاعات ساده اوليه راجع به طريقه ساخت انجين بازي براي كسي كه ميخواد روي انجين مثلا چند صد دلاري كار كنه لازمه بعدش هم ميتونه بره سراغ انجينهاي گرونتر و حرفه اي تر، نميگم كه بايد همه بازيهامون رو بايد خودمون انجينشو بسازيم ولي وقتي هيچي از تكنيكها و ساختار انجينها نفهمي برنامه نويس حرفه اي هم باشي بالاخره كار كند پيش ميره و خيلي جاها ممكنه نتوني از امكانات حداقل انجين هم استفاده كني. هوش مصنوعي هم كه خودش يه رشته دانشگاهيه، پس ياد گيري علوم در اين زمينه خيلي مهم تر از انجينيه كه استفاده ميكني ولي مسلما براي ساخت يه بازي تجاري بايد از انجينهاي قدرتمند به روز استفاده كرد و وقتي ما نميتونيم چنين انجينهايي بسازيم بايد بخريم.
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
آقا خيلي داري تند ميريا، بالاخره يه اطلاعات ساده اوليه راجع به طريقه ساخت انجين بازي براي كسي كه ميخواد روي انجين مثلا چند صد دلاري كار كنه لازمه بعدش هم ميتونه بره سراغ انجينهاي گرونتر و حرفه اي تر، نميگم كه بايد همه بازيهامون رو بايد خودمون انجينشو بسازيم ولي وقتي هيچي از تكنيكها و ساختار انجينها نفهمي برنامه نويس حرفه اي هم باشي بالاخره كار كند پيش ميره و خيلي جاها ممكنه نتوني از امكانات حداقل انجين هم استفاده كني. هوش مصنوعي هم كه خودش يه رشته دانشگاهيه، پس ياد گيري علوم در اين زمينه خيلي مهم تر از انجينيه كه استفاده ميكني ولي مسلما براي ساخت يه بازي تجاري بايد از انجينهاي قدرتمند به روز استفاده كرد و وقتي ما نميتونيم چنين انجينهايي بسازيم بايد بخريم.

مهمترین موضوع در ساخت بازی سرمایه گزاریه بعد از اون مدیریت کارآمد.
مدیر باید اطلاعات کافی داشته باشه تا بتونه کار رو بین اعضای گروه تقسیم کنه.
سرعت هم به تعداد افراد و مهارت و علم اونها بستگی داره . این هم چیز دور از دسترسی
نیست . تو ایران هم میشه کارهای خوبی ساخت .
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
چی شد بازی ساختین من یه پروژه بهم خورده یکمی درگیرم و گرنه بعدش حتما هستم اتفاقا چندتا Ebook خیلی عالی هم برای Game Programming با ++C گرفتم که اگه وقت کنم میخوام بشینم بخونم البته باید دوباره به ++C برم یه نگاهی بندازم چون از 2-3 سال پیش که تو مبانی خوندمش تا الان طرفشم نرفتم .
 

far_2005

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2008
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
خوب
حدود 80 یا 90 درصد تاپیک رو خوندم یک سری از پست ها رو هم رد کردم
بیشترین بحثه تاپیک روی انجین بود و انجین نوشتن که سازنده تاپیک اسرار داشتند و می گفتند که خیلی از شرکت ها انجین رو خودشون می نویسند
بنده کاره ایی نیستم اما به عنوان یکی از اعضای یک
روه بازی سازی که نمی خواهم اسمشو بگم یک سری اطلاعات در باره ی انجین نویسی بگم
الان شرکت epic که زمانی غولی بود تو بازی سازی دیگه خودشو کم رنگ کرده و داره مجموعه unreal رو میده
قیمت مجموعه 3 این محصول در حدود 770 هزار دلار آمریکاست که تو پکیجش 5 تا دی وی دی که فقط خوده انجین هست حالا منهای اون چند ده تا دی ویدی تاتریال هاش
تو پکیج 4 تا کیبورد مخصوص طراحی شده دقت کنید کیبورد طراحی شده برای این انجین هست که موقع خرید همراه انجین براتون چهار تا مهندس غول هم میفرستن که اون بحثش جداست تا چند سال پیش unreal 2 رو به ایران هم می فرستادند که خوب کسی نمی خورد چون همه میگفتند که بازی اخه اوخه
الانم که تحریم کلاً بیخی مگر اینکه مسافری بیاد که اونم گمرک گراممون میگه که چیه میوفته تو کانال قرزم و برا ترخیصش پدر صاحاب بچه در میاد بگزریم
شما که میگید انجین آماده افت داره و باعث پیشرفت نیست می دونین انجین پایه تمام بازیهای اول شخص مصلاً یوبی سافت چیه؟ انیجینی که رغیبش براش 3 سال وقت صر فکرده یعنی مجموعه unreal
یجا اسمه Source Engine اومد که در موردش بحث کردین
بنده خودم این انجین رو از ا نزدیک دیدم و سورسش که دستم بود برای گروه خودم یک هفته وقت گذاشتم تا کامپایلش کنم
وقتی که کد ها رو با ویندوز باز می کردم اینقدر زیاد بودن که نمی کشید و مجبور شدم با لینوکس کامپایل کنم (کسی پشته لینوکس حرفه بزنه با من طرفه بنده طرفداره لینوکسم خفن)
خوب وقتی که هر کد باز میشد اسکرول به حدی میشد که تقریباً محو میشد
بنده برای کامپایل فقط هدر برنامه 6 ساعت وقت گذاشتم تا کامپایل شه
بعد دوست عزیز شما هی میگید که استفاده از انجین آماده خوب نیست و باعث طلف کردن وقت میشه؟
اینکه مجبور شدم Source Engine رو هم خودم کامپیال کنم چون که نسخه لیسانس خورده نبود و بچه ها بزور پیدا کرده بودند
بنده فامیل دارم که تو یوبی کار می کنه اونم تو استودیو آمریکا
3 بار رفتم پیشش
منو برد تو استودیو میدوینین چند نفر اونجا دیدم؟ شاید بیشتر از 200 نفر که هر کدوم 3 تا مانیتور جلوشون بود و همشن هم مشغول کد نویسی بودن که پیشو گرفتم فهمیدم که اون وقتی که من اونجا بودم که به فاصله 3 ماه بود هنوز مشغول نوشتن گیم پلی بودن
شما که میگی مثلاً یک پروژه 6ماهه فقط 4 ماه می ذارن انجین بنویسین نه عزیز اول یککم برو از نزدیک ببین چهخبره بعدش بگو که چی کار می کنن
وقتی که می خواهن بازیس رو استارت بزنن قبلش یک تیم 20 نفری جم میشن که فقط بگن کدوم انجین
بعدش که کاراکتر ها به گرافیست ها داده شد اوناه اتود اولیه کار رو میدن به برنامه نویس ها تا باهاش بتونن گیم پلی رو شروع کنن به مرور که کاره هر کاراکتر یا هر ترین تموم میشه بعد از تایید نهایی کارگردان بازی به اون گروهی که مسئول فلان مرحله است داده میشه ا با اتود اولیه کاراکتر جایگزین کنند حالا دیگه باگ هایی که درمیاد بماند
به طور کلی اگر بخواهیم مراحل ساخت یک بازی رو بگیم اینجوری میشه

تایید بازی از طرف شرکت
- انتخاب استودیو ساخت
- تشکیل تیم سناریو اولیه
- ادیت نهایی سناریو (تا اینجا یچی حدود 1 ماه وقت رفته)
- تشکیل گروه برای انتخاب انجین
- تشکیل گروهی گرافیک و در همین زمان گروه برنامه نویسی
- تحویل اتود اولیه به برنامه نویس(از اینجا کار روی انجین شروع میشه)
- تحویل طرح نهایی از سوی گرافیست ها به برنامه نویس ها (این بخش نهایتن هر چقدر بازی بزرگ باشه طی 4 ماه تمومه چون هر مرحله و هر سکتور از بازی یک تیم داره)
- دیباگ کردن بازی پایان ساخت مراحل و تست هایه چند صد باره (همین قسمت حدود 10 تا 12 ماه وقت میبره)
- انتشار در سطح جهانی

خوب مسیر بالا برای یک بازی خطی بود که نصبت به بازی های شبیه ساز خیلی آسونتره (دقت کنید نگفتم این بخش آسونه گفتم که نسبت به شبیه ساز ها)

حالا این داستان به عنان مثال برای بازیهای سیمز یا مثلاً دومین شاهکار ماکروسافت یعنی FS به کل فرق داره
در این شرایط استودیو مجبوره که انجین بنا به نیاز خودش بسازه نه بازی های اول شخص یا سوم شخص

عرضی نیست
 

Khepele Sibilo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,693
لایک‌ها
16
سن
43
...
وقتی که کد ها رو با ویندوز باز می کردم اینقدر زیاد بودن که نمی کشید و مجبور شدم با لینوکس کامپایل کنم (کسی پشته لینوکس حرفه بزنه با من طرفه بنده طرفداره لینوکسم خفن)
...

راستش خيلي دوست دارم بدونم چطور براي DirectX توو لينوكس كامپايل انجام ميشه ، ميشه بيشتر توضيح بدين ؟

اين دوستمون كه من رو از ادامه تيم گيم منصرف كرد ( نگه داشتم اگر رفتم فروم خودم رو باز كردم اونجا حتما يكي2 تا گيم نيمه معمولي نه با انجين بلكه با زبانهاي ساده مبتديانه مثل dark basic يا FPS game creator بسازيم) گفت فقط اينجا بحث انجين كنيم و بعد رفت ! حالا ميشه بدونم چرا بع داز اين همه وقت اين تاپيك رو بالا كشيدين ؟ كمكي مي تونين بكنين ؟ انجين سورس بدون ليسانستون رو مي تونين به ماها هم بدين ؟
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
چی شد بازی ساختین من یه پروژه بهم خورده یکمی درگیرم و گرنه بعدش حتما هستم اتفاقا چندتا Ebook خیلی عالی هم برای Game Programming با ++C گرفتم که اگه وقت کنم میخوام بشینم بخونم البته باید دوباره به ++C برم یه نگاهی بندازم چون از 2-3 سال پیش که تو مبانی خوندمش تا الان طرفشم نرفتم .

سلام
منظورتون رو نگرفتم . ولی به نظر من فقط علاقه و هنر باعث میشه که یک
نفر بصورت شخصی بازی طراحی کنه .
 

djnik1362

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
1
خوب
حدود 80 یا 90 درصد تاپیک رو خوندم یک سری از پست ها رو هم رد کردم
بیشترین بحثه تاپیک روی انجین بود و انجین نوشتن که سازنده تاپیک اسرار داشتند و می گفتند که خیلی از شرکت ها انجین رو خودشون می نویسند
بنده کاره ایی نیستم اما به عنوان یکی از اعضای یک
روه بازی سازی که نمی خواهم اسمشو بگم یک سری اطلاعات در باره ی انجین نویسی بگم
الان شرکت epic که زمانی غولی بود تو بازی سازی دیگه خودشو کم رنگ کرده و داره مجموعه unreal رو میده
قیمت مجموعه 3 این محصول در حدود 770 هزار دلار آمریکاست که تو پکیجش 5 تا دی وی دی که فقط خوده انجین هست حالا منهای اون چند ده تا دی ویدی تاتریال هاش
تو پکیج 4 تا کیبورد مخصوص طراحی شده دقت کنید کیبورد طراحی شده برای این انجین هست که موقع خرید همراه انجین براتون چهار تا مهندس غول هم میفرستن که اون بحثش جداست تا چند سال پیش unreal 2 رو به ایران هم می فرستادند که خوب کسی نمی خورد چون همه میگفتند که بازی اخه اوخه
الانم که تحریم کلاً بیخی مگر اینکه مسافری بیاد که اونم گمرک گراممون میگه که چیه میوفته تو کانال قرزم و برا ترخیصش پدر صاحاب بچه در میاد بگزریم
شما که میگید انجین آماده افت داره و باعث پیشرفت نیست می دونین انجین پایه تمام بازیهای اول شخص مصلاً یوبی سافت چیه؟ انیجینی که رغیبش براش 3 سال وقت صر فکرده یعنی مجموعه unreal
یجا اسمه Source Engine اومد که در موردش بحث کردین
بنده خودم این انجین رو از ا نزدیک دیدم و سورسش که دستم بود برای گروه خودم یک هفته وقت گذاشتم تا کامپایلش کنم
وقتی که کد ها رو با ویندوز باز می کردم اینقدر زیاد بودن که نمی کشید و مجبور شدم با لینوکس کامپایل کنم (کسی پشته لینوکس حرفه بزنه با من طرفه بنده طرفداره لینوکسم خفن)
خوب وقتی که هر کد باز میشد اسکرول به حدی میشد که تقریباً محو میشد
بنده برای کامپایل فقط هدر برنامه 6 ساعت وقت گذاشتم تا کامپایل شه
بعد دوست عزیز شما هی میگید که استفاده از انجین آماده خوب نیست و باعث طلف کردن وقت میشه؟
اینکه مجبور شدم Source Engine رو هم خودم کامپیال کنم چون که نسخه لیسانس خورده نبود و بچه ها بزور پیدا کرده بودند
بنده فامیل دارم که تو یوبی کار می کنه اونم تو استودیو آمریکا
3 بار رفتم پیشش
منو برد تو استودیو میدوینین چند نفر اونجا دیدم؟ شاید بیشتر از 200 نفر که هر کدوم 3 تا مانیتور جلوشون بود و همشن هم مشغول کد نویسی بودن که پیشو گرفتم فهمیدم که اون وقتی که من اونجا بودم که به فاصله 3 ماه بود هنوز مشغول نوشتن گیم پلی بودن
شما که میگی مثلاً یک پروژه 6ماهه فقط 4 ماه می ذارن انجین بنویسین نه عزیز اول یککم برو از نزدیک ببین چهخبره بعدش بگو که چی کار می کنن
وقتی که می خواهن بازیس رو استارت بزنن قبلش یک تیم 20 نفری جم میشن که فقط بگن کدوم انجین
بعدش که کاراکتر ها به گرافیست ها داده شد اوناه اتود اولیه کار رو میدن به برنامه نویس ها تا باهاش بتونن گیم پلی رو شروع کنن به مرور که کاره هر کاراکتر یا هر ترین تموم میشه بعد از تایید نهایی کارگردان بازی به اون گروهی که مسئول فلان مرحله است داده میشه ا با اتود اولیه کاراکتر جایگزین کنند حالا دیگه باگ هایی که درمیاد بماند
به طور کلی اگر بخواهیم مراحل ساخت یک بازی رو بگیم اینجوری میشه

تایید بازی از طرف شرکت
- انتخاب استودیو ساخت
- تشکیل تیم سناریو اولیه
- ادیت نهایی سناریو (تا اینجا یچی حدود 1 ماه وقت رفته)
- تشکیل گروه برای انتخاب انجین
- تشکیل گروهی گرافیک و در همین زمان گروه برنامه نویسی
- تحویل اتود اولیه به برنامه نویس(از اینجا کار روی انجین شروع میشه)
- تحویل طرح نهایی از سوی گرافیست ها به برنامه نویس ها (این بخش نهایتن هر چقدر بازی بزرگ باشه طی 4 ماه تمومه چون هر مرحله و هر سکتور از بازی یک تیم داره)
- دیباگ کردن بازی پایان ساخت مراحل و تست هایه چند صد باره (همین قسمت حدود 10 تا 12 ماه وقت میبره)
- انتشار در سطح جهانی

خوب مسیر بالا برای یک بازی خطی بود که نصبت به بازی های شبیه ساز خیلی آسونتره (دقت کنید نگفتم این بخش آسونه گفتم که نسبت به شبیه ساز ها)

حالا این داستان به عنان مثال برای بازیهای سیمز یا مثلاً دومین شاهکار ماکروسافت یعنی FS به کل فرق داره
در این شرایط استودیو مجبوره که انجین بنا به نیاز خودش بسازه نه بازی های اول شخص یا سوم شخص

عرضی نیست

سلام
کسی که یه پست به این حجم میزنه حتما یه چیزی بارش هست .
دوست عزیز از اطلاعات خوبی که دادین ممنون.
خیلی برام جالب بود که یکی از آشنایان شما تو UbiSoft کار میکنه .
من شاهکار Prince of Persia رو هیچ وقت فراموش نمی کنم.

در مورد صحبت های شما باید موارد زیر رو عرض کنم :


1 - هدف من از زدن این تاپیک این بوده که علاقه مندان به ساخت بازی
رو کمی راهنمایی کنم که باید از کجا شروع کنن . به نظر من بهترین شروع
با کدنویسی همراه است . اگه شما بتونین در کدنویسی تجربه کسب کنید
اگه بخواین با انجین هم کار کنین راحت تر کار میکنین.

2 - کسی که تو فیلد بازی کار کرده میدونه که انجین های آماده مثل Unreal بهترین
ابزار مناسب برای تولید بازیه ولی به نظر من ما باید علم تولید انجین رو بدست بیاریم
چون برای رقابت با شرکت های بزرگ حتی اگر Unreal 2 هم داشته باشیم هیچ وقت
موفق نمی شیم چون همونطور که شما هم ذکر کردین حداقل 1000 نیروی کار فعال
در امر تولید دخیل هستند .

ممنون.
 

mohsen413

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2008
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سلام بر همه علاقمندان به ساخت بازی
من دانشجوی ترم آخر رشته کامپیوتر-نرم افزار هستم که به عنوان پایان نامه موضوع «کاربرد ریاضی و فیزیک در بازیهای کامپیوتری (به همراه معرفی دایرکت ایکس)» را دفاع کردم. از آنجا که هیچ کس در دانشگاه علاقه ای به آن نشان نداد، این مطلب را برای علاقمندان بر روی اینترنت گذاشتم تا شاید مورد استفاده کسی قرار گیرد و کمکی برای شروع به کار باشد.
لینک دانلود: http://rapidshare.com/files/16830014...Sharp.zip.html
در این مطلب به همراه آموزش سریع دایرکت ایکس، مطالبی درباره چگونگی استفاده و بکارگیری ریاضی و فیزیک در بازیهای کامپیوتری نوشته شده است.
به دلیل کمبود وقت نمی توانم محتویات آن را در اینجا مجددا بنویسم.
اگر مطلب را خواندید و برایتان مفید واقع شد، برای من هم دعا کنید.
 
بالا