برگزیده های پرشین تولز

گذری بر دنیای فلش مموری ها

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
Flash_Memories.jpg

اگر بخواهیم از فلش مموری ها صحبت کنیم باید بگوییم که تاریخچه این محصول مربوط به سال 1980 می باشد، درست زمانی که دکتر فوجیو ماسوکا در شرکت توشیبا، پیشنهاد و طرح فلش مموری را عنوان کرد.



اگر بخواهیم از فلش مموری ها صحبت کنیم باید بگوییم که تاریخچه این محصول مربوط به سال 1980 می باشد، درست زمانی که دکتر فوجیو ماسوکا در شرکت توشیبا، پیشنهاد و طرح فلش مموری را عنوان کرد. بعد ها در سال 1984، در همایش جهانی وسایل الکترونیکی (IEDM) موسسه مهندسان برق و الکترونیک، از طرح و ساخت فلش مموری پرده برداری شد. این همایش با شکوه در سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

اما موضوع به این سادگی ها خاتمه نیافت، سال ها طول کشید تا با بررسی های بسیار زیاد این محصول آزمایش و تحلیل شده و به وسیله ای کار آمد تبدیل و روانه ی بازار شد. تراشه های تجاری یا همان فلش مموری های اولیه و آغازین را شرکت اینتل در سال 1988 وارد بازار کرد. این محصول از اولین الگوهای فلش مموری های NOR بود.

فلش مموری های NOR برای دفعات متعددی قابل نوشتن و پاک کردن بودند، البته شرکت توشیبا بعد ها این فلش مموری را ارتقا داد. این شرکت در همایش جهانی وسایل الکترونیکی (IEDM)، که در سال 1987 برگزار شد، از تکنولوژی پیشرفته ای به نام NAND رونمایی کرد. البته این تکنولوژی از ادغام حافظه های قدیمی EPROM که توانایی پاک شدن را دارند و با دوام هستند، حاصل می شود .

حافظه فلش مموری به حافظه ای گفته می شود که غیر فرار بوده و قابلیت برنامه ریزی برای هر سلول را داشته باشد و ضمن اینکه این حافظه ها اندازه شان کوچک است ولی نسبت به فلاپی دیسک ها و هارد ها سرعت انتقال بالاتری دارند و همینطور مقاومت بیشتری در برابر شوک دارا هستند و البته نویز هم ندارند.

این حافظه ها شامل شبکه ای از سطر و ستون ها هستند و سرعت دست یافتن به اطلاعات فلش سریعتر بوده و این فلش مموری ها برای ذخیره دیتا به باطری نیاز ندارند و دیتا های داخل آنها می تواند متغیر باشد.


مقالات مرتبط : با پرینتر سه بعدی آشنا شوید
هم اکنون تراشه های فلش مموری ها قابلیت پاک شدن به شیوه ی انتخابی را دارا می باشند به طوری که می توان بخشی یا سکتوری از فلش مموری را انتخاب نموده و دیتای آن قسمت را حذف و پاک کرد .

در ساخت این فلش مموری ها در نقطه تلاقی هر سر و ستون از دو ترانزیستور استفاده شده است.

فلش مموری ها برای سیو دیتا با سرعت و با امنیت و قابلیت استفاده آسان به کار گرفته می شوند.

این فلش مموری ها با تولید یک میدان الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

حالا باهم کارکردی فراتر از آنچه در مورد فلش مموری ها همیشه شنیده اید را مرور می کنیم تا به عملکردها و قابلیت های ویژه ی این فلش مموری ها در دنیای اطرافمان پی ببریم.

در اینجا به 9 کارایی فراتر از فلش مموری ها اشاره می کنیم :

1. اسکن ویروس ها و نجات و رهایی سیستم از ویروس ها

2. اجرای بازی ها و برنامه های قابل حمل و پرتابل

3. نصب ویندوز

4. قفل کردن سیستم توسط فلش مموری

5. امتحان کردن و استفاده از لینوکس با استفاده از فلش مموری

6. پارتیشن بندی و مدیریت سیستم و بازیابی پسورد

7. امنیت فولدر ها و فایل ها بر روی فلش مموری با استفاده از رمزگذاری

8. بهترین هدیه در مواقع حساس و دقایق پایانی برای عزیزانتان

9. با استفاده از فلش مموری می توانید بر روی مک بوک خود ویندوز دیگری را هم داشته باشید.

بانک مقالات ویکیوز
 
بالا