برگزیده های پرشین تولز

گربه های پایتخت از موش ها می ترسند!

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
یک متخصص بهداشت محیط گفت: متأسفانه موش‌های پایتخت چاق و چله شده‌اند به طوری که حتی گربه ها هم از آنها می ترسند.


احمد عامری در گفت وگو با تسنیم ، در خصوص موش‌های موجود در خیابان‌های پایتخت اظهار داشت: موش‌ها مانند آدم‌ها هستند که نیاز به مسکن، آب، غذا و هوا دارند که همه این 4 گزینه را می توانند در زباله‌ها به دست آورند.

وی با بیان اینکه زباله‌ها به نوعی زایشگاه آنها نیز محسوب می‌شود گفت: جوی‌های فاضلاب و محل زباله‌ها مکان خوبی برای رشد و نمو این موجودات محسوب می‌شود.

عامری با بیان اینکه مبارزه مکانیکی و شیمیایی با موشها فقط مُسکن محسوب می‌شود و راه حل نهایی نیست گفت: باید جایگاه زندگی موش‌‌ها یعنی فاضلاب‌ها و زباله‌ها را به نوعی اصلاح کرد به طوری که جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله‌ها صحیح انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است اگر به طور ناگهانی تمام موشها را از بین ببریم آنها نیز یکدفعه تولید مثل می‌کنند و تعدادشان در مدت کوتاهی به میزان اولیه برمی‌گردد. لذا با روش‌های موجود می‌توان تا یک مدت کوتاه جمعیت آنها را پائین آورد اما راه اصلی این نیست.

این متخصص بهداشت یادآور شد: نکته دیگر این است که ما گربه‌ها را بدعادت کرده‌ایم و به آنها گوشت و مقدار زیادی مواد غذایی می‌دهیم که این موضوع اشتباه است و با این وجود گربه‌ها دیگر به دنبال موش نمی‌روند چرا که شکار کردن سخت است.

وی ادامه داد: همچنین اگر موش‌ها طعمه گربه‌ها شوند وضعیت موجود اصلاح خواهد شد اما ما انسانها سیکل طبیعت را دگرگون کرده‌ایم. برخی موش‌های پایتخت به قدری چاق و چله شده‌اند که گربه‌ها از آنها می‌ترسند.

لینک خبر
 
بالا