برگزیده های پرشین تولز

گرم کردن دینامیک یا پویا

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

گرم کردن دینامیکی تقریبا برای همه رشته های ورزشی امری لازم و واجب است که می تواند توانایی فرد را در طول زمان تمرین بهبود ببخشد. اگر گرم کردن پویا به درستی انجام شود نه تنها می تواند از نظر فیزیولوژیکی شما را برای انجام تمرین آماده کند، بلکه میتواند از نظر روانی هم ظرفیت شما را افزایش دهد.

به طور کلی گرم کردن قبل تمرین یا پویا برای آماده سازی فرد قبل از تمرین و یا مسابقه مورد استفاده قرار میگیرد که می تواند ورزشکار راچه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی بسازد. گرم کردن قبل از تمرین یک فاز انتقالی است که به بدن اجازه می دهد که از شرایط فیزیولوژیکی، بیومکانیکی و زیست انرژی که قبلا در آن بوده خارج و برای مسابقه دادن و یا تمرین کردن خود را آماده کند.

گرم کردن پویا می تواند برای اهداف مختلفی اعم از افزایش قدرت، افزایش انعطاف پذیری و افزایش استقامت عضلانی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین با انجام حرکات تمرینی سبک قبل از تمرین اصلی شما میتوانید عضلات اصلی و کمکی درگیر را به طور کامل گرم کنید. این موضوع در رشته های قدرتی مانند پرورش اندام بسیار پر کاربرد است. زمانی که برای گرم کردن دینامیکی صرف می کنید می تواند در راستای افزایش قدرت، توان و یا سرعت و چابکی متفاوت باشد.

***اهداف اصلی گرم کردن قبل از تمرین

1- مهمترین هدف از انجام حرکت تمرینی پویا قبل از تمرینات اصلی گرم کردن بدن برای افزایش مهارت کلی تمرین است.

2- هدف بعدی گرم کردن عضلات برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در حین تمرینات اصلی است. (تمرین های قدرتی در صورتی که عضلات گرم نباشند می توانند بسیار آسیب زا باشند.)

گرم کردن های پویا برای افراد مبتدی تر و افرادی که سابقه تمرینی پائینی دارند و یا افراد جوان که قدرتشان هنوز به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. در روش های قدیمی گرم کردن که یه صورت ایستا یا کششی انجام می شد خبری از افزایش قدرت و انعطاف عضلانی نبود. در روش های قدیمی فقط عضله کشیده می شد و می توانست مقدار کمی تاندون ها را و مفاصل را برای فشاری که میخواست وارد بیاید آماده کند، همچنین دامنه ی حرکتی را در مواردی افزایش دهد. در کشش ایستا شما عضلات را به صورت اختیاری نمی توانید فعال کنید اما این مهم در کششی پویا رخ خواهد داد.

یکی دیگر از مواردی که در تمرینات باید بسیار به آن توجه کنید فرم و دامنه ی حرکتی شما در انجام آن تمرین می باشد. وقتی که شما به صورت پویا عضلاتتان را گرم می کنید در واقع می توانید قبل ار تمرین اصلی دامنه ی حرکتی و چگونگی انجام حرکت را با خود تمرین کنید. حفظ تعادل بدنی هم شامل این موارد خواهد شد.

حرکات کششی پویا صحیح

صحیح ترین نوع گرم کردن قبل از تمرین باید قادر باشد باید شدت و حجم تمرینی شما را افزایش دهد. مورد بعدی اینکه گرم کردن های پویا باید هر دو دستگاه قلبی عروقی و عضلانی شما همزمان درگیر کند تا بدن شما به طور کامل برای رویارویی با تمرینات اصلی آماده شود. اگر این موارد به صورت اصولی و کامل انجام شود نه تنها میتواند دمای بدن شما را افزایش دهد بلکه می تواند از سوزش های مقطعی بعد از تمرین (DOMS) شما هم بکاهد.





 
بالا