برگزیده های پرشین تولز

!!گزارشی از آرایشگاه های سگ و گربه در تهران

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تنهایی های مدرنیته، بی رحمی های روزگار، گذراز دوران سنت و هزاران بهانه دیگر از توجیه هایی است که این روزها عده ایی علم کرده اند تا سرپوشی برای همنشینی انسان "این اشرف مخلوقات" با دیگر جانداران گذاشته و خود را غرق در صرف هزینه های گزاف برای نگهداری برخی حیوانات اهلی و وحشی کنند.

این توجیهات گاه تا جایی پیش می رود که صاحبان این حیوانات برای یافتن آرایشگری ماهر و زبر دست در آرایش حیوانات، ماه ها وقت و هزینه صرف می کنند تا موهای سگ خود را به سبک و شیوه ایی که خود می خواهند آرایش کنند.

به گزارش جهان، تا چند وقت پیش هرکس سراغ پرنده و یا حیوان فروشی را می گرفت، چهارراه مولوی و نزدیکی های میدان سید اسماعیل اولین مکانی بود که آدرسش به متقاضی داده می شد . آن روزها راستای مولوی تا شوش مملو بود از دست فروشانی که همستر یا خروس سفید تاج قرمزی را به دست داشتند و گاه معامله ای بر سر هزار و اندکی تومان سر می گرفت و یا به هم می خورد. پس از آن با تدابیر کم و بیش شهرداری تهران این مکان ها از دلالان حیوان و زیرزمین های مملو از حیوانات اهلی و وحشی خالی شد و دست دست فروشان حیوانات زبان بسته از رسیدن به گردن آنها و دلالی در بازار سیاه خالی ماند.

اما این روزها دیگر نه چهارراه مولوی میزبان خریداران حیوانات و پرندگان خانگی است و نه میدان سید اسماعیل چهره مشتریان خود را می بیند. این روزها تنها کافی است که به فلان فروشگاه فروش حیوانات خانگی و لوازم و غذای آنها سری زده و با پرداخت مبالغ گزاف جلوه ایی دیگر از تجمل گرایی و غرب زدگی خود را به دیگران عیان کرد.

این روزها دختران و پسران بالای شهر برای خرید گربه ایی ملوس و یا سگی که نژاد آن به اجدادش در فلان کشور آفریقایی می رسد، کافی است تلفن را برداشته و با گرفتن شماره ایی حیوان مورد نظر خود را سفارش دهند و مبلغ میلیونی آن را اینترنتی برای دلال خود حواله نمایند.

شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که دیگر جوانان بالای شهر به پارتی های شبانه و خرید های میلیونی راضی نمی شوند. دوستان و خانواده دیگر جوابگوی نیازهای عاطفی آنها نیستند و باید فرد سومی برای پر کردن تنهایی خود انتخاب کنند. این فرد سوم می تواند حیوانی دست آموز باشد تا پسر و دختر خانواده بتواند پول های بادآورده پدر خود را برای او خرج کند تا مرهمی برای دل خود بیابد.

از طرفی این روزها دیگر حیوانات نیز مانند قدیم بی صاحب و اسم و اصل و نصب نیستند. هر کدام نژادی مخصوص به خود دارند که می توان با نشان دادن شناسنامه آنها به دیگران اصل و نصبشان را به رخ کشید. نژاد این حیوانات می تواند سندی باشد بر انتخاب صحیح و اصالت خانوادگی آنها!

مشاهدات جهان حاکی است که در همین پایتخت کشور خودمان میهمانی هایی که به افتخار حیوانات برپا می شود از حقوق ماهیانه 10 کارگر یک کارخانه بیشتر است. تولدهایی که برای گربه ملوس دختر فلانی گرفته می شود میلیون ها تومان خرج دارد و چند صد نفر در آن شرکت دارند. همچنین آرایشگاه های این حیوانات برای هربار کوتاه کردن موهای این حیوانات بین 20 تا 100 هزار تومان دریافت می کنند و تتوی موقت روی دست های سگی کوچک در خانواده می تواند بین 100 تا 500 هزار تومان برای صاحب آن خرج در بر داشته باشد.

پانته آ، صاحب یکی از همین گربه های ملوس خانگی است که با یک تلفن آدرس 5 آرایشگاه حیوانات خانگی را می دهد. او می گوید: پزشکان مخصوص برای سوراخ کردن گوش های این حیوانات وجود دارند که با آمپول های بی حسی قوی گوش های آنان را آماده تزیین به گوشواره ها می کنند. همچنین بیمارستانی در دیباجی وجود دارد که برای آنکه دردی متوجه حیوانات خانگی نشود، تنها با ماشین های سرزنی مخصوص موهای دو گربه ام را کوتاه می کند.

آرش هم دارای سگ نیمه اهلی است و نمی تواند برای کوتاه کردن موهای این سگ، او را دست هر آرایشگری بسپارد. بنابراین به گفته خودش آرایشگر مخصوص هر بار باید به خانه او آمده و موهای سگش را با قیمت 70 هزار تومان کوتاه کند.

به گفته مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم اجتماعی آرایشگاه های ویژه برای تزیین ناخن ها و موهای حیوانات، کیسه های دفع فضولات مخصوص خانه های آپارتمانی وارد شده از کشورهای مختلف و انواع بیسکویت ها و تزیینات دیگر برای سگ ها و دیگر حیوانات خانگی مشاهده می شود.

وی می گوید: گسترش الگوهای رفتاری غیر ایرانی که از طریق ماهواره ها و بعضی از ابزارهای فناوری در جامعه نفوذ می یابند باعث شده تا امروزه در کشور به ویژه در شمال تهران شاهد رفتارهای غرب گونه از جمله پرورش و نگهداری جانوران مختلف باشیم.

ابهری اضافه می کند: در اینکه جانوران همواره با انسان مانوس بوده و در مراحل مختلف مورد استفاده قرار می گرفته اند هیچ مورد شکایت نیست. زیرا که در زلزله، در کشف مواد مخدر و امثال اینها می توان از این جانوران به خوبی استفاده کرد و آنها را در خدمت بشر گرفت. اما هم غذا و همدم شدن با این جانوران و آنها را همراه خود به محافل و مراکز عمومی آوردن جای بحث و تامل فراوان دارد.

به اعتقاد وی باید مسئولان جامعه درصدد مبارزه با اینگونه غرب زدگی ها و جایگزینی فرهنگی جدید و الگوهای مناسب برای جوانان ایران زمین باشند.
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,706
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
مطلب بدون عکس حال نمیده

عجب گزارشگرای *ون گشادی پیدا میشنا! خب یه عکس هم مینداختی ببینیم دیگه
 

dark_angel

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2009
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
0
محل سکونت
HardRock Café
بی عکسیش رو با منصور هستم.
ولی جون هر کی دوست داری از این سایت های ارزشی کپی/پیست نزن هر چی هست رو ربطش میدن به امپریالیست و نقشه های استکبار جهانی برای گمراهی جوانان و بقیه ماجرا ...
 

stifler

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2007
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
1,410
سن
33
محل سکونت
Karaj
اولا من اصلا از سگ و...خوشم نمیاد
بعدش حالا مگه اینا چیکار کردن که صورتاشونو این طوری کردن؟
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
اولا من اصلا از سگ و...خوشم نمیاد
بعدش حالا مگه اینا چیکار کردن که صورتاشونو این طوری کردن؟
ایرانه دیگه ! این برادر های ارزشی جو بگیردشون دیگه نمی شه جلوشون رو گرفت
 
بالا