برگزیده های پرشین تولز

گزارش غرفه MSI در Computex 2018

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI دیگر شرکت تایوانی معتبر در زمینه تجهیزات سخت‌افزاری و کامپیوتر نیز حضوری فعال در نمایشگاه کامپیوتکس از خود نشان داد. معرفی چند نمایشگر ویژه گیمینگ، مادربوردهای جدید، کیبورد و ماوس‌های جدید و حواشی غرفه MSI را در ادامه این گزارش از دست ندهید.


09.jpg


غرفه MSI در سالن نمایشگاه Computex جزو پر سر و صداترین غرفه‌های این نمایشگاه بود. مانور زیاد این شرکت روی بحث گیمینگ به وضوح رقابت داغ این شرکت با ایسوس را نشان می‌دهد.


24.jpg


شعار True Gaming در سرتاسر غرفه MSI به چشم می‌خورد. غرفه آرایی بسیار حرفه‌ای MSI با تلفیقی از رنگ‌های مشکی و قرمز که تم اصلی MSI نیز هست، باعث جذب بازدیدکنندگان زیادی شده و گیمرهای زیادی در اینجا به دنبال آخرین اطلاعات از MSI و محصولات مرتبط با صنعت بازی هستند.


10.jpg


اولین موردی که در این نمایشگاه به چشم ما خورد، پیگیری MSI در راه‌اندازی فناوری بلاک‌چین برای تبادلات ارزی بر مبنای ارز‌های دیجیتال است. فناوری بلاک‌چین MSI با همکاری اینتل انجام می‌شود و امکان استفاده از بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتالی و پرداخت‌های الکترونیکی را در بستری کاملاً امن و تضمین شده فراهم می‌کند.

ظاهراً فعالیت MSI در کامپیوتکس بطور 100 درصدی بروی محصولات گیمینگ قرار داده شده است و این شرکت هرچه در توان داشته را به غرفه آورده است.


02.jpg


در بخش مادربورد، MSI در کامپیوتکس از سه مادربورد جدید با پلتفرم چیپ‌ست AMD B450 وX399 به نام‌های B450 Tomahawk، B450-A Pro و مادربورد رده‌بالای Meg X399 Creation رونمایی کرد.


19.jpg


در مادربورد X399 Creation هیت سینک غول‌پیکر L شکل که در پایین سمت راست این مادربورد قرار دارد، علاوه بر چیپ‌ست AMD X399، درگاه‌های M.2 را پوشش می‌دهد. همچنین هیت سینک به کار رفته در بخش مدار رگلاتور نیز، یکی از بزرگ‌‌ترین‌ها در نوع خود است و تا پوشش وسیعی دارد. مدار رگولاتور 19 فازی، 7 درگاه M.2، 4 شکاف PCIe 3.0 x16 و پشتیبانی از 88 ماژول رم و انبوهی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها در بخش اورکلاک از ویژگی‌های این مادربورد هستند.


20.jpg


همچنین دو مادربورد میان‌رده با چیپ‌ست B450 نیز با ظاهری شبیه به مادربوردهای گران‌قیمت و پرچمدار MSI دارند اما با قیمتی متعادل‌تر و امکاناتی نظیر 5 هدر فن و یک هدر RGB، 4 اسلات حافظه DDR4 و پشتیبانی از حافظه‌های M.2 در مدل B450-A Pro و سه شکاف PCIe 3.0 x16 و پیکربندی CrossFire در مدل B450 Tomahawk از دیگر محصولات جدید MSI هستند.


11.jpg


البته آخرین سری مادربوردهای مبتنی بر چیپ‌ست‌های اینتلی MSI نیز در نمایشگاه وجود داشتند.MSI یک دیوار بزرگ را به نمایش مادربورد‌هایش اختصاص داده بود.

به داخل غرفه شلوغ MSI می‌رویم و به سختی می‌توانیم جایی خالی برای عکس گرفتن از لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های گیمینگ پیدا کنیم.


14.jpg


لپ‌تاپ‌های MSI مثل همیشه فوق‌العاده هستند. یکی از مدل‌های جدیدی که به چشم می‌خورد مدل GE63 Raider RGB است که مجهز به کیبورد ساخت SteelSeries با نوردهی FullRGB و امکان شخصی سازی بروی هر کلید است. همچنین این لپ‌تاپ از آخرین نسل پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و کارت گرافیک GTX1070 برخوردار است.


15.jpg


اما یکی از محصولات MSI که توانست جایزه بهترین طراحی در کامپیوتکس 2018 را برنده شود، نمایشگر جدید 27 اینچی این شرکت یعنی مدل MGP27CQ از سری Optix است. این نمایشگر خوش قیافه با پانل خمیده با شعاع انحنای 1800R از قابلیت GameSense برخوردار بوده و سیستم نورپردازی RGB در نمای جلویی و پشتی دارد.


23.jpg


نمای پشتی این نمایشگر به لطف نورپردازی RGB و طرح زیبایی که برایش در نظر گرفته شده فوق‌العاده به نظر می‌رسد.


17.jpg


همچنین نرخ بازسازی تصویر 144 هرتز و پاسخگویی 1 میلی ثانیه‌ای پیکسل‌ها از آن یک نمایشگر حرفه‌ای برای گیمینگ می‌سازد. در بخشی دیگر از غرفه، MSI با ترکیب سه عدد از این مانیتور یک نمایشگر بسیار عریض درست کرده است.


12.jpg


MSI بحث لوازم جانبی را هم فراموش نکرده و با چند مدل کوله‌پشتی مخصوص حمل لپ‌تاپ‌هایش به نمایشگاه آمده است.


16.jpg


همچنین چند مدل جدید کیبورد از جمله GK80 و GK70 با نورپردازی RGB و کلید‌های مکانیکی و موس‌های جدید GM70، GM60 و GM50 در این غرفه به نمایش درآمده بود.


05.jpg


موس GM70 این کمپانی امکان استفاده به دو صورت بدون‌سیم و سیمی را داراست و امکان حذف و اضافه در بخش‌هایی از بدنه‌اش را دارد.


04.jpg



03.jpg


بهترین کیبورد MSI یعنی مدل GK80 هم قابلیت تعویض کلید‌ها را دارد. استراحت‌گاه دست این کیبورد نیز جداشدنی است و در پشت آن امکان قرار دادن کلید‌های اضافی برای تعویض سریع را دارد.


21.jpg


در بحث کارت‌های گرافیک نیز MSI دو مدل Radeon RX570 و Radeon RX580 خود را با هیت‌سینک و فن‌های جدید که امکان جذب گرد و غبار را به حداقل می‌رسانند تحت مدل MECH 2 8GB OC عرضه کرده است.


06.jpg


اما سورپرایز و غافلگیری MSI در کامپیوتکس 2018 مربوط به نمایشگر فوق حرفه‌ای 49 اینچی‌اش بود که به راحتی می‌شد حدس زد که آن را برای رقابت با ایسوس و مدل مشابه‌اش به نمایشگاه آورده است.


22.jpg


این نمایشگر 49 اینچی با نسبت صفحه 32:9 دارای رزولوشن 3840 در 1080 است و از نرخ بازسازی 144 هرتز پشتیبانی می‌کند و 4 میلی ثانیه نیز زمان پاسخگویی پیکسلی دارد. همچنین نرخ کنتراست آن 1 به 3000 است و از استاندارد HDR400 نیز تبعیت می‌کند.


07.jpg


و آخرین نمایشگر فوق حرفه‌ای که MSI با خود آورده بود، مدل Oculux NXG251 است. این نمایشگر با قطر 24.5 اینچ از تکنولوژی G-Sync انویدیا پشتیبانی کرده و نرخ بازسازی 2400 هرتز صفحه دارد. در کمال تعجب و حیرت سرعت پاسخگویی پیکسل‌هایش تنها 0.55 میلی ثانیه است! مشکل Screen Tearing ابداً در این نمایشگر وجود نخواهد داشت.


08.jpg


در قسمتی دیگر از غرفه MSI، یک گجت جالب وجود داشت. در پایین این گجت یک پد شارژ بی‌سیم قرار دارد که امکان شارژ دستگاه‌های بی‌سیم را فراهم می‌کند و در بالای آن یک استوانه است که داخل آن یک نمایشگر بوده و تصاویر دلخواه کاربر را نمایش می‌دهد. این تصاویر به وسیله یک نرم‌افزار به داخل این استوانه ارسال می‌شوند.


18.jpg


کارت MSI Xpander Aero هم یک قطعه بسیار سودمند و حیاتی برای گیمرهاست. این کارت امکان RAID کردن 4 کارت حافظه SSD از نوع M.2 را فراهم می‌کند. با کمک این کارت و هیت‌سینک فعالی که بروی آن قرار می‌گیرد، امکان دستیابی به سرعت 111 گیگابایت بر ثانیه برای خواندن اطلاعات فرام می‌شود!


13.jpg


از حواشی غرفه MSI، بخش مسابقه‌ای بود که ترتیب داده بودند. تعدادی از قطعات و لوازم جانبیMSI بروی دیواری نصب شده بود و بازدیدکننده می‌بایست دو قطعه مشابه را در زمانی کوتاه تشخیص داده و یک پازل با شعار True Gaming دریافت کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
همانطور که انتظار می رفت، این شرکت کارت گرافیک های سری Radeon RX MECH را به کامپیوتکس آورده است. این کارت‌ها مبتنی بر طراحی تمام اختصاصی در بخش برد PCB هستند و در ساخت آنها از قطعات بادوام و مرغوب رده نظامی Military Class 4 استفاده شده است که از طریق افزایش پایایی، امکان استخراج نهایت کارایی را به شما می‌دهد. بک‌پلیت یا همان صفحه پشتی فلزی مات کارت‌گرافیک نیز افزون بر افزایش زیبایی ظاهری، به تقویت استحکام کارت‌های MECH 2 کمک می‌کند.

IMG_5053.jpg

سری Radeon RX MECH با برخورداری از یک راهکار خنک‌سازی جدید، نه تنها امکان دست یابی به فرکانس هسته و حافظه بالاتر را می‌دهد، بلکه عملکرد در بازی‌ها را نیز افزایش می‌دهد. خنک‌کننده کارت‌های سری MECH از یک طراحی ظاهری متمایز کننده جدید بهره می‌برد که با دارا بودن رگه‌هایی به رنگ سرخ آتشین در بخش محفظه، نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. لوگو آشنای MSI Dragon یا همان اژدهای MSI نیز دارای نورپردازی RGB LED با توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ مختلف است تا به بهترین نحو ممکن با حس و حال گیمر یا رنگ‌بندی سیستم هماهنگ شود.

IMG_5051.jpg

همچنین سری MECH از طراحی موسوم به SuperSU برای لوله‌های ناقل گرما بهره می‌برد MSI با کاستن از طول غیر مفید لوله‌های ناقل گرما و بهره گیری از طراحی SU، راندمان آنها را بالا برده است. فروش مدل‌های MSI Radeon RX 580/570 MECH 2 از ماه ژوئیه در سراسر جهان آغاز می‌شود.
یکی از سخت افزارهایی که جدیدا به سبد کالا MSI افزوده شده است، مانیتورهای مخصوص بازی است. این شرکت در کامپیوتکس 2018 با چندین مدل از مانیتورهای گیمینگ و فناوری های خاص آنها ظاهر شده است که یکی از آنها، اختراع ثبت شده به شماره TW M556865 است. این شرکت به تازگی یک قابلیت را به ثبت رسانده است که اختراع آن با شماره TW M556865 به صورت رسمی ثبت شده است. این اختراع یا فناوری، برای مانیتورهای گیمینگ منحنی (Curved Gaming) به ثبت رسیده است که به واقع شامل دیودهای LED با قابلیت های خاص است. این فناوری یک ماژول نمایش وضعیت است که با یک میکروکنترلر و یک بخش الکترونیکی ارتباطی تکمیل می گردد.

IMG_5068.jpg

فناوری مورد نظر با 5 دیود LED کار کرده و GameSense از SteelSeries را به همراه دارد که مدت های طولانی از همکاران MSI به شمار می رود. با برنامه ریزی این 5 ال ای دی، مولفه های بازی را نمایان کرده و توسط GameSense نیز قابل مدیریت هستند. این شرکت مانیتورهای منحنی مخصوص بازی خود را با ویژگی هایی نظیر فرکانس 144 هرتزی پنل، زمان پاسخ 1 میلی ثانیه و بدون فریم عرضه می کند. MSI از پنل های VA در ساخت آنها بهره گرفته است.

IMG_5075.jpg

همچنین 2 مانیتور Optix MPG27C و Optix MPG27CQ نیز در غرفه این شرکت خودنمایی می کردند. محصولات مورد نظر دارای پنل های VA با شدت انحنای 1800R هستند و با نرخ بروزرسانی 144 هرتز، دارای سرعت پاسخ به فرکانس 1 میلی ثانیه هستند. MPG27CQ از دقت 1440p یاWQHD پشتیبانی کرده و این در حالی است که MPG27C از دقت FHD برخوردار است. MPG27CQ از جمله برندگان جوایز نوآوری در CES 2018 بود. زاویه دید 178 درجه ای، فناوری کاهنده نورهای آبی (Less Blue Light) و فناوری جلوگیری از سو سو زدن تصاویر (Anti-Flicker ) از جمله دیگر قابلیت های این دو مانیتور مخصوص بازی است.

IMG_5074.jpg

و اما یکی از برجسته ترین قابلیت های این دو مانیتور، همکاری با SteelSeries و پشتیبانی از SteelSeries Engine است. در 5 ناحیه از مانیتور، دیودهای LED RGB نصب شده است و این LED ها علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، آمارهایی از بازی را در اختیار گیمرها قرار می دهند. شدت روشنایی پنل در MPG27C برابر با 250 نیت و MPG27CQ نیز 400 نیت است.

IMG_5096.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
کیس گیمینگ MSI MAG Pylon از جمله مورادی است که در این غرفه به چشم می خورد. این کیس در کنار یک اسمبل و مودینگ حرفه ای رویت شد. کیس MSI MAG Pylon از سری مدل های گیمینگ این شرکت، محصولی در فرم ATX نوع Mid-tower است که پنل شیشه ای 4 میلی متری در جلو و کنار آن نصب شده است. این کیس 45 لیتری 8.4 کیلوگرم وزن داشته و می تواند از کارت گرافیک هایی به طول 37 سانتی متر پشتیبانی نماید. یکی از ویژگی های کیس MSI MAG Pylon به واقع سازگاری آن با فناوری MSI Mystic Light RGB است که از 3 عدد فن جلویی برای نمایش این سازگاری بهره می برد. این فن ها به دیودهای LED RGB مجهز هستند. در بخش ذخیره سازی، امکان استفاده از دو درایو 3.5 اینچی یا 4 درایو 2.5 اینچی را خواهید داشت.

IMG_5064.jpg




شما می توانید از کولرهایی با ارتفاع 165 میلی متر برای CPU استفاده کنید. در جلوی MSI MAG Pylon امکان استفاده از 3 عدد فن 12 سانتی متری یا دو عدد 14 سانتی متری را خواهید داشت که به صورت پیشرفت سه عدد فن 12 سانتی متری RGB در آن نصب شده است. در بالای محصول نیز امکان نصب دو فن 12 یا 14 سانتی متری را خواهید یافت. در نهایت، در بخش عقبی کیس نیز امکان نصب فن 12 سانتی متری فراهم شده است. متریال اصلی بدنه از فولاد SECC با ضخامت 0.6 میلی متر است و در پنل جلو نیز به مانند بسیاری از مدل های موجود، از درگاه های صوتی و USB 3.0 و USB 2.0/1.1 استفاده شده است.


IMG_5063.jpg




در میان مدل های گیمینگ و حرفه ای، MSI قصد جداسازی خط تولید برای ارائه مدل های مخصوص ماینینگ را دارد. این شرکت مادربرد MSI B360-F PRO را برای همین هدف معرفی کرده است. مادربرد MSI H310-F PRO می تواند 13 کارت گرافیک را مدیریت کند. این مادربرد دارای 12 اسلات PCIe x1 و یک اسلات کامل PCIe x16 است. اتصال اضافی Molex نیز برای تامین نیروی اسلات های PCI بر روی آن به چشم می خورد. دو اسلات DDR4 DIMM نیز در بالای برد وجود دارد. با کمی دقت بر روی PCB می توان جای خالی 5 اسلات PCIe x1 دیگر را مشاهده کرد که احتمالا برای تراشه های دیگر مانند B360 در نظر گرفته شده و نشان از محدودیت تراشه H310 است. 4 کانکتور فن بر روی برد موجود است و MSI H310-F PRO دارای 4 رابط SATA است. بر روی برد خبری از رابط M.2 به چشم نمی خورد و می توان مطمئن بود که MSI H310-F PRO تنها برای ماینرهای حرفه ای طراحی و تولید شده است.


IMG_5079.jpg




گر به خاطر داشته باشید، MSI برخی از مادربردهای خود را با الهام از ادوات نظامی نظیر تانک و راکت اندازها طراحی کرده است تا ضمن زیبایی بیشتر، روحیه نبرد را در گیمرها ارتقاء دهد. B360M MORTAR TITANIUM یکی از مدل های جدیدی است که به این سبد کالا افزوده شده است. این مادربرد ترکیبی از رنگ آمیزی خاص، قطعات با طول عمر بالا و ظاهر نظامی را به شما هدیه خواهد کرد.

IMG_5080.jpg




سری کربن مادربردهای محبوبی از این شرکت بودند که علاوه بر ویژگی های بازی، امکان استفاده در سیستم های توانمند پردازشی و مودینگ را نیز دارا هستند. این خط تولید با مادربرد H370 GAMING PRO CARBON شارژ شده است و به طور حتم مواردی از جمله هیت سینک جدید و بزرگ، خنک کننده M.2، الگو برداری از خودروهای مفهومی و LED RGB تنها مواردی است که در نگاه نخست قابل رویت بوده و در دل آن خبرهایی است! مدل میان رده رو به بالا که می تواند جایگاه پرچمدار را در برخی از برندها از آن خود کند.


IMG_5057.jpg



محصول جدید و تازه وارد MSI، یک کارت توسعه SSD M.2 است. این محصول میزبان 4 درایو سالید SSD M.2 است که بر روی اسلات PCI-E نصب می شوند. خنک کننده ای برای آن در نظر گرفته شده است که به همراه یک فن، تهویه قطعات را عهده دار است.

IMG_5034.jpg




مادربرد حرفه ای و چشم نواز MSI MEG X399 Creation نیز یکی دیگر از نوآوری های کامپیوتکس 2018 بود. MSI MEG X399 Creation پرچمدار جدید MSI مجهز به چیپست AMD X399 است. این مادربرد در ابعاد ATX، چیزی نزدیک به فرم استاندارد E-ATX را به خود گرفته است که در حد و اندازه یک پرچمدار واقعی است! نخستین مسئله ای که در نگاه اول خودنمایی می کند، طراحی جدید این مادربرد در کنار هیت سینک یکسره با PCH است که مشخصا بدون استناد به طراحی های پیشین، ظاهری جدید و مدرن دارد. همچنین مدار VRM نیز با یک هیت سینک بزرگ تا پنل I/O پوشش داده شده است.


IMG_5038.jpg



MSI در مادربرد MEG X399 Creation از یک مدار تغذیه VRM با 19 فاز رگولاتور استفاده می کند؛ رابط های تغذیه (EPS) این بخش در سمت راست مادربرد قرار گرفته است. این مادربرد زیبا دارای 4 اسلات PCIe 3.0 x16 بوده و با توجه به اطلاعاتی تا کنون از آن در اختیار داریم، گزینه ای توانمند برای اورکلاک تخصصی خواهد بود. MSI در 2 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری را در سخت افزارهای میزبان اورکلاک بدست آورده است.


IMG_5042.jpg



ریگ های ماینینگ MSI.

IMG_5081.jpg



IMG_5082.jpg




دیگر مادربردهای MSI در این غرفه...

IMG_5099.jpg


IMG_5059.jpg


IMG_5032.jpg


IMG_5045.jpg


IMG_5031.jpg


تجهیزات جانبی MSI...




IMG_5087.jpg


IMG_5088.jpg


IMG_5093.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
ماوس و کیبوردهای جدید MSI را بشناسید؛ ظاهری نو برای راحتی گیمرها



MSI در نمایشگاه کامپیوتکس امسال از جدیدترین ماوس هت و کیبورد‌های خود که غالباً بروزرسانی نمونه‌های گذشته بودند، رونمایی کرد. در تمامی محصولات جدید از طراحی‌های ارگونومیک‌تری استفاده شده و گزینه‌های شخصی‌سازی مناسبی هم در اختیار کاربران قرار داده شده است.

با این که نام‌های بسیاری از ماوس‌ها و کیبورد‌های MSI در نمایشگاه Computex آشنا هستند، اما بیشتر آن‌ها بروزرسانی‌هایی را در ظاهر و یا در مشخصات فنی خود مشاهده کرده‌اند که ما به آن‌ها می‌پردازیم.

کیبوردهای سری Vigor شامل مدل‌های ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ است و بر اساس رده‌ی قیمتی هر کدام، تفاوت‌هایی در آن‌ها وجود دارد. رده‌بالاترین کیبورد این کمپانی را محصول Vigor GK80تشکیل می‌دهد که قرار است تا آخر ماه سپتامبر به بازار عرضه شود. نمونه‌ای از محصول GK80 با سوییچ‌هایی متفاوت از سوییچ‌های چری عرضه شده و از طراحی جدیدی به نام طراحی شناور بهره می‌برد. در این طراحی ارتفاع کلید‌ها کمتر بوده و در ظاهر شناور بودن کلیدها روی کیبورد تداعی می‌شود. هر دو مدل ۷۰ و ۸۰ از سوییچ‌های چری و نورپردازی RGB برخوردارند و از پلیت‌های فلزی که بخشی از آن‌ها از جنس فولاد است، در زیر دکمه‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین هر دو مدل هابUSB دارند و از تعداد پایه‌ چسبنده برای ثابت ماندن محصول بهره می‌برند.


015-07-02.jpg

جی‌کی ۸۰ با طراحی شناور
015-07-03.jpg



اما تفاوت‌های مدل‌های ۷۰ و ۸۰ در عدم وجود بخش عددی کیبورد یا همان نام‌لاک(NumLock) و همچنین وجود گزینه‌ی اختیاری استراحت‌گاه مچ در مدل ۸۰ است که در زیر این استراحت‌گاه، تعدادی کلید برای جایگزینی با کلید‌های کیبورد در آینده تعبیه شده است.

015-07-04.jpg

جی‌کی ۸۰ با استراحتگاه مچ جداشونده
015-07-06.jpg

کلیدهای اضافی کیبورد جی‌کی ۸۰


اما مدل‌های ۴۰، ۵۰ با این که از نورپردازی RGB برخوردارند اما سوییچ‌های چری در آن‌ها کار نشده و قیمت ارزان‌تری دارند. مدل ۶۰ نورپردازی RGB ندارد و تک رنگ است اما قرار است با رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه شود و سوییچ‌های چری را در بازه‌ی قیمتی پایین‌تری به نسبت نمونه‌های ۷۰ و ۸۰ ارائه می‌دهد. این موس از نرخ بروزرسانی اطلاعات 1000Hz بهره می‌برد.

اما در زمینه‌ی ماوس‌های به نمایش گذاشته شده تنها نمونه‌ی جدید معرفی شده را می‌توانیم نمونهClutch GM50 بدانیم که از نورپردازی RGB در بخش اسکرول و همچنین بخش پایین و انتهایی محصول برخوردار بوده و کاربر می‌‌تواند با نگه‌ٔداشتن دکمه‌ی تغییر DPI و چرخاندن اسکرول آن، رنگ‌ نورپردازی محصول را تغییر بدهد. نکته قابل توجه در نورپردازی این محصول در این است که می‌توان سرعت ظاهر و ناپدیدشدن نورپردازی را در آن تنظیم کرد که به عنوان اولین نمونه در بین تمامی ماوس‌های درون بازار است. با توجه به قابلیت آدرس‌دهی اشاره شده برای این ماوس، احتمالاً می‌توان نورپردازی آن را با دیگر اپلیکیشن‌های کنترل نورپردازی معروف هم کنترل کرد. این محصول از حداکثر دقت 7200DPI و همچنین نرخ پاسخ‌گویی 2000Hz برخودار است و در آن از سنسور اپتیکال PIXART PMW-3330 استفاده شده است.

015-07-08.jpg

ماوس جی‌ام ۵۰
015-07-09.jpg


015-07-10.jpg


اما در رابطه با مدل‌های ۱۰، ۶۰ و ۷۰ باید بگوییم که این محصولات از طراحی ارگونومیک‌تری برخوردار شده‌اند و می‌توان با هر دو دست به استفاده از آن‌ها پرداخت. همه‌ی محصولات از سنسور اپتیکال، سوییچ‌های Omeron و نورپردازی RGB بهره می‌برند که در نمونه‌های جدید، پس از خاموش شدن نورپردازی، به جای رنگ سفید، این قسمت‌ها به صورت شفاف خواهند بود.

اما GM70 به عنوان بالارده‌ترین ماوس این خانواده قابلیت استفاده در دو حالت بی‌سیم و با سیم را دارد و دقت آن به 18000DPI می‌رسد. همچنین سوییچ‌های Omeron آن تا ۵۰ میلیون کلیک تضمین شده‌اند و در کنار این مورد می‌توان به پنل‌های قابل تغییر کناری این محصول هم اشاره کرد.


015-07-11.jpg

ماوس جی‌ام ۷۰ با پنل‌های کناری
015-07-12.jpg

دکمه‌های مخصوص جی‌ام ۷۰ در پنل زیرین محصول
015-07-13.jpg


015-07-14.jpg

GM70 بدون پنل‌های کناری


نمونه‌ی GM60 از حداکثر دقت 10800DPI برخودار هست و می‌توان در این نمونه هم پنل‌های کناری را تغییر داد. اما نمونه‌های GM10 به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده از حداکثر دقت 2400DPIبهره می‌برد و تنها مدل بدون سوییچ‌های Omeron است. سوییچ‌های این موس تا ۱۰ میلیون کلیک تضمین شده‌اند.
 
بالا