برگزیده های پرشین تولز

گزيده اي از اخبار ايران و جهان

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
جبهه دوم خرداد به دنبال كانديداي واحد
يك نماينده شاخص اصلاح‌طلب روز گذشته در آستانه گردهمايى گروه‌هاى هجده‌گانه دوم خرداد، از توافق اين گروه‌ها بر روى يك نامزد واحد براى انتخابات رياست‌جمهورى خبر داد.
«ايران» نوشت: شجاع‌پوريان روز يكشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانى گفت: نفس پيشنهاد كانديداى حزبى، از سوى احزاب جبهه دوم خرداد مذموم نيست، اما شرايط فعلى و حساسيت انتخابات آينده، اين احزاب را به سمت «وفاق» سوق داده است.
وى افزود: با توجه به اينكه سرجمع آراى پيكره جامعه متعلق به جريان دوم خرداد است، ترديدى نيست كه اگر همه گروه‌هاى دوم خردادى بر روى يك گزينه به وفاق برسند، نتيجه انتخابات، از آنِ جريان اصلاحات در كشور خواهد بود.
عضو فراكسيون اقليت مجلس اظهار داشت: در اين جلسه، همچنين هم‌انديشى درباره راه‌هاى دفاع از دولت كه در روزهاى اخير، به شكل بى‌سابقه‌اى مورد هجمه، نقد و تخريب قرار گرفته است، صورت مى‌گيرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
برترين شخصيت هنري سال 2004



مل گيبسون، كارگردان فيلم «مصائب مسيح»، به عنوان شخصيت برتر هنرى سال 2004 در هفته‌نامه «اينترتينمنت» آمريكا معرفى شد.
هفته‌نامه «اينترتينمنت» در شماره آخر خود، مل گيبسون را به عنوان برترين شخصيت هنرى سال معرفى كرده است. اين عنوان به كسى اطلاق مى شود كه طى 12 ماه در زندگى شخصى و هنرى‌اش تحول عظيمى رخ داده باشد.
فيلم مل گيبسون در طى چند ماه توانست مبلغ 610 ميليون دلار در فروش گيشه جهانى به خود اختصاص دهد. گيبسون به مجله «اينترتينمنت» گفته است كه اين خدا بوده كه فيلم را به وسيله او به سمت موفقيت هدايت كرده است و نه شخص ديگرى.
گيبسون، 25 ميليون دلار از دارايى خود را صرف ساخت فيلم «مصائب مسيح» كرد و اين كار او، تحسين افراد زيادى را برانگيخته است. يك تهيه‌كننده لوس‌آنجلسى در اين‌باره مى‌گويد: اينكه شخصى حاضر بشود تا 25 ميليون دلار از اموال خويش را صرف يك موضوع تاريخى اين چنينى كند، جاى تحسين دارد.
در كنار مل گيبسون، از ديگر كسانى كه جزو شخصيت برگزيده اين هفته‌نامه‌اند مى‌توان به ويل فول، تينا فى، مايكل مور و ليندسى لوهان اشاره كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
روايتي از افسانه‌سازي تلويزيون انگليس درباره «القاعده»



يكي از مستندسازان برجسته انگليس، ضمن انتقاد از علاقه تلويزيون اين كشور به مبالغه درباره خطر «تروريسم اسلامي» گفت، تلويزيون انگليس براي از بين بردن افسانه‌ها درباره «القاعده» كاري نكرده و علاقه بسياري به ادامه خط دولت در مورد بالا بودن سطح اين خطر دارد.
به گزارش «آبزرور»، آدام كورتيس، از عوامل سازنده يك فيلم مستند جنجالي «بي.بي.سي» درباره «القاعده»، گفت: تلويزيون (انگليس) غالبا «مسير حداقل مقاومت» را در پيش گرفته و به همين دليل، ديدگاه‌هايي ساده‌لوحانه از ترس از ترور در سراسر جهان پخش مي‌كند.
وي گفت، برنامه‌هايي مانند «جنگ كثيف»، شرحي مبالغه‌آميز از يك حمله راديواكتيوي به لندن، «ايده‌اي قلابي از واقعيت» به وجود آورده و باعث شده است، مردم باور كنند كه تروريستها در هر دقيقه ممكن است به انگليس حمله كنند.
وي گفت، بيشتر آنچه كه گفته مي‌شود، حتي به وسيله گويندگان خبر، بي‌پايه است اما كسي به آنها شكايت نمي‌كند. هيچ تلاشي به عمل نيامده به مردم توضيح داده شود كه چرا اين اقدام تروريستي رخ داده است. اين يك توطئه ژورناليستي نيست بلكه فقط در پيش گرفتن مسير مقاومت كمتر است.
وي رسانه‌ها را متهم كرد كه به سهولت در خط نگراني‌هاي ابراز شده به وسيله دولت افتاده‌اند. امكان گفتن داستانهاي هيجان‌انگيز درباره سلول‌هاي خواب‌كننده در هر شهر بزرگي، شبكه‌هاي تلويزيوني را به سمت «همدستي» با توني بلر و جورج بوش كشانده است.
وي گفت، سريالها و نمايش‌نامه‌هاي تلويزيوني نيز در اين دام افتاده‌اند. كورتيس در مستند «قدرت كابوسها» علاوه بر بررسي چگونگي رشد اين ايده كه گروهي تروريست بين‌المللي مرگبار و متحد درصدد نابود كردن غرب هستند، به وجود شباهت‌هايي بين بنيادگرايي و افراطي‌گري بن‌لادني و طالباني و اصول جنبش محافظه‌كاري جديد آمريكا اشاره مي‌كند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نماينده جديد ايران در انگليس




سفير ايران در انگلستان تغيير كرد.
ناظران خبرى، ماه‌هاى اخير را فصل جابجايى معاونان وزير امور خارجه ايران خوانده‌اند.
«ايران» نوشت: ماه گذشته، محمدعلى هادى، معاون حقوقى، پارلمانى و كنسولى وزارت امور خارجه، پست مهم خود را به حميدرضا آصفى داد و خود عازم سفارت ايران در امارات شد.
على آهنى، معاون اروپا و آمريكاى وزارت خارجه به بروكسل رفت تا در نقش نمايندگى ديپلماسى ايران، نزد اتحاديه اروپا فعاليت ديپلماتيك خودش را ادامه دهد.
حساس‌ترين و خبرسازترين تغيير در ماجراى استعفاى محمد صدر، دومين چهره اصلاح‌طلب در دستگاه ديپلماسى (در كنار امين‌زاده) رخ داد كه از معاونت عربى ـ آفريقايى كنار رفت. صدر ترجيح داد، درباره دلايل استعفاى خودش سكوت كند.
روز گذشته نيز محمدحسين عادلى، از سمت معاون اقتصادى وزير امورخارجه به سفارت ايران در لندن انتقال يافت.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
شوراي شهر، در پي استفاده از فاينانس براي توسعه مترو


نوسازي بافتهاي فرسوده، تنها با مشاركت گسترده مردم و اعمال سياست‌هاي تشويقي، امكان‌پذير است.
به نوشته «همشهري»، مهندس مهدي چمران، روز گذشته در پايان يكصد‌ودومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰ درصد ساختمانهاي موجود در تهران فرسوده است و نوسازي آنها به تنهايي از عهده شهرداري و حتي دولت خارج است. رئيس شوراي شهر افزود: با آنكه از سال ۱۳۸۱ مجلس شوراي اسلامي دريافت ۳۰۰ ميليون دلار فاينانس را براي اصلاح بافتهاي فرسوده تصويب كرده است ولي پرداخت اين وام هنوز محقق نشده و علاوه بر آن ابتدا قرار بود كل اين مبلغ به تهران اختصاص يابد، ولي بعد مبلغ وام به ۲۰۰ ميليون دلار كاهش يافت و حالا هم شنيده مي‌شود كه به ۱۶۰ ميليون دلار كاهش يافته است. وي افزود: با سازوكارهاي موجود، انتظار نمي‌رود پرداخت اين وام به اين زودي‌ها تحقق يابد.
چمران گفت: پيشنهاد شوراي شهر اين است كه با در نظر گرفتن تسهيلات تشويقي، مردم و انبوه‌سازان را تشويق كنيم كه مطابق آخرين اصول شهرسازي و معماري اقدام به نوسازي بافتهاي فرسوده كنند.
وي با اشاره به مصوبات شوراي شهر در رابطه با احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده گفت: اعطاي يك طبقه تراكم تشويقي و نصف شدن عوارض آن و تسهيلات در نظر گرفته شده براي تجميع املاك كوچك، از جمله سياستهاي تشويقي مديريت شهري براي نوسازي بافتهاي فرسوده بوده است.
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: در اين جلسه راجع به استفاده مترو از فاينانس براي توسعه خطوط جديد بحث و گفت و گو شد و مقرر گرديد اين موضوع در جلسه‌اي با حضور مدير عامل شركت مترو، مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
وي در عين حال گفت: شوراي شهر قبلاً اجازه استفاده از فاينانس براي گسترش خطوط مترو را به شهرداري داده بود ولي براساس مصوبه شوراي اقتصاد اين اجازه بايد به طور مستقيم به مترو داده شود تا مترو بتواند با استفاده از فاينانس شركت چيني در توسعه خطوط خود بهره‌مند شود.
چمران همچنين خاطرنشان كرد كه در اين جلسه راجع به مصرف بي‌رويه بنزين به ويژه توسط اتومبيلهاي فرسوده صحبت شد و پيشنهاد استفاده از پلاك جايگزين براي خودروهاي فرسوده مجدداً مورد بحث قرار گرفت.
رئيس شوراي شهر افزود: مصرف بنزين خودروهاي فرسوده بسيار بالاست و اين در حالي است كه بنزين به نرخ ۳۸۰ تا ۴۰۰ تومان خريداري و به نرخ ۸۰ تومان فروخته مي‌شود.
به گفته وي برخي خودروهاي ايراني در حال حاضر در هر ۱۰۰ كيلومتر ۱۷ ليتر بنزين مصرف مي كنند در حالي كه دولت هاي اروپايي مي‌كوشند، مصرف بنزين را به 8/4 ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر كاهش دهند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
آمار كاربران مسلمان اينترنت، به 25 ميليون رسيد



همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، پيوند مسائل اسلامي و مذهبي با فناوري‌هاي جديد و به خصوص اينترنت مورد توجه بسياري از رسانه‌هاي غربي قرار گرفته است و آنان تلاش کرده اند تا از اين زاويه نيز دست به نقد مسلمانان و عملکرد جهان اسلام بزنند.
«هموطن سلام» مي‌نويسد: در اين ميان شبکه خبري آمريکايي «اي.بي.سي.نيوز» نيز در گزارش مفصلي به بررسي تأثيرات اينترنت بر عملکرد اسلام گرايان در جهان پرداخته است.
ليلاجا سينتو، نويسنده اين گزارش معتقد است که اسلام، مانند تمامي مذاهب بزرگ جهان از وب در مقياسي گسترده بهره برده است. اينترنت که امروزه يک سکوي خطابه مجازي محسوب مي‌شود، ميزبان هزاران سايت، گپ‌خانه و فهرست‌هاي پست الکترونيک مذهبي است که مضامين اعتقادي مورد نظر خود را اشاعه داده و امکان بحث و گفتگوي آنلاين در مورد مسائل مختلف مذهبي را فراهم مي آورد.
اما از نظر برخي کارشناسان، اينترنت تأثير ديگري نيز بر جهان اسلام گذارده است، زيرا اين ابزار ارتباطي مدرن موجب گرديده تا اجتهاد در مورد برخي مسائل و از جمله فناوري‌هاي مدرن به حفره‌هاي جديدي کشيده شود و فناوري جديدي از سوي روحانيون مسلمان براي حل و فصل مسائل حاصل از فناوري‌هاي جديد صادر گردد.
همچنين برخي روحانيون با راه اندازي سايت‌هايي به صورت آنلاين به سوالات فقهي و مذهبي پيروان دين اسلام پاسخ مي گويند و حتي بعضي از آنها دست به راه اندازي پايگاه‌هاي وسيع اطلاع رساني حاوي فناوري گوناگون روحانيون در مورد مسائل مختلف است.
نويسنده در اين مورد به سايتي با عنوان Islamicity.com اشاره کرده و مي‌افزايد که اين سايت در ماه بيش از دو ميليون بازديدکننده دارد و يکي از بخش‌هاي محبوب آن، يک پايگاه داده در مورد انواع فتاواي اسلامي است.
خبرنگار کنجکاو اي.بي.سي.نيوز» با جستجوي لغت ازدواج با بيش از 307 پرسش و پاسخ مذهبي در اين مورد مواجه شده است.
نويسنده اين گزارش در ادامه دست به مصاحبه با گري بانت، از اساتيد دانشگاه ولز و نويسنده کتاب «اسلام در عصر ديجيتال» زده است. وي معتقد است که دو مفهوم «جهاد» و «فتوا» مهمترين عامل يکپارچگي مذهب و فعاليتهاي الکترونيکي مسلمانان بوده‌اند.
وي ضمن آنکه تعيين دقيق تعداد سايت‌هايي را که داراي مضامين اسلامي مي‌باشند، غيرممکن مي‌داند، تصريح مي‌کند که پس از واقعه 11 سپتامبر، بر تعداد آن دسته از کاربران اينترنت که از اين وسيله ارتباطي به عنوان ابزاري براي افزايش آگاهي‌هاي خود در مورد اسلام استفاده مي کنند به شدت اضافه شده است.
وي همچنين تأکيد مي‌کند که تعداد کاربران اينترنت در جهان اسلام و عرب به شدت در حال افزايش است و از 8 ميليون نفر در سال 2002 به بيش از 25 ميليون نفر تا پايان سال 2005 خواهد رسيد. البته به گفته بانت اين رقم دربرگيرنده 3/1 ميليارد مسلماني که در خارج از جهان عرب زندگي مي‌کنند، نيست.
جالب آنکه بخش عمده بازديدکنندگان از سايت‌هاي اسلام و به خصوص سايت‌هاي انگليسي زبان را افرادي از کشورهاي صنعتي و توسعه‌يافته تشکيل مي‌دهند. به عنوان مثال از ميان کاربران سايت Islamicity.com چهل درصد اهل آمريکا، 15 درصد اهل اروپا، ده درصد اهل کانادا و 35 درصد متعلق به ديگر نقاط جهان هستند.
به رغم اين مباحث علت اهميت اينترنت براي برخي از مسلمانان آن است که آنان از اين طريق مي‌توانند، دست به چهره‌اي مناسب از اسلام‌زده و واقعيات را در اين مورد به جهان منعکس کنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مجازات آمريكا عليه ايران، فقط دو هفته ديگر!



وزير دفاع اسراييل گفت: آمريكا از نوامبر آينده، مجازات خود عليه ايران را اجرا مي‌كند.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، شائول موفاز، وزير دفاع اسراييل، پيش‌بيني كرده است كه ايالات متحده آمريكا، پيش از برگزاري انتخابات آمريكا در نوامبر آينده يا بلافاصله پس از پايان انتخابات، مجازات‌هاي خود عليه ايران را عملي خواهد كرد.
به گزارش «آسوشيتدپرس»، موفاز تأكيد كرد: ايران، هم‌زمان با تلاش براي امضاي توافقنامه سياسي با اروپا، برنامه‌هاي هسته‌اي خود را نيز به جلو مي‌برد.
وي افزود: ايران قصد دارد، با اين راهكار، به مجموعه‌اي سرشار از سوخت هسته‌اي دست يابد.
در همين حال، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، گفت: تهران بايد به نگراني‌هاي بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي‌اش پايان دهد و نيز به تعهدات خود، نسبت به پروتكل الحاقي كنوانسيون منع گسترش سلاح‌هاي كشتارجمعي ـ كه سال گذشته آن را امضا كرده ـ پايبند باشد.
از سوي ديگر، حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت خارجه نيز گفت: مقامات ايران و اروپا تاكنون، گفتگوهاي بسيار خوبي با يكديگر انجام داده‌اند و اين كار ادامه خواهد يافت.
وي در پايان تأكيد كرد: ايران نمي‌خواهد، پرونده‌اش به شوراي امنيت برود، اما ما از اين مسأله، باكي نداريم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
آشتي‌كنان زرقاوي با بن‌لادن



گروه ابومصعب الزرقاوي حمايت خود را از اسامه بن‌لادن اعلام كرد و گفت كه با استراتژي «القاعده» و لزوم اتحاد عليه دشمنان اسلام موافق است.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، گروه ابومصعب الزرقاوي، اعلاميه‌اي را در پايگاه اينترنتي كه معمولا از سوي گروه‌هاي شبه نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، منتشر ساخت. اين اعلاميه با آياتي از قرآن شروع شده كه مسلمانان را به اتحاد تشويق مي‌كند و در ادامه آن آمده است: زرقاوي بن لادن را بهترين **** ارتشهاي اسلام عليه شياطين و مرتدين مي‌داند.
در اين بيانيه كه صحت آن هنوز از سوي گروه‌هاي مستقل تاييد نشده، آمده است: الزرقاوي و بن لادن هشت ماه پيش با يكديگر در ارتباط بوده‌اند و قبل از قطع مكالماتشان، ديدگاه‌هايشان را رد و بدل كرده‌اند.
اين بيانيه آورده است: با شروع مجدد ارتباطات، خداوند به زودي به ما لطف مي‌كند و برادران ما در «القاعده» استراتژي گروه التوحيد و الجهاد را درك مي‌كنند.
تا پيش از اين رابطه‌ «القاعده» و الزرقاوي مورد سوء ظن فراوان بود. اگرچه بسياري از كارشناسان معتقدند كه زرقاوي روابط طولاني با بن لادن داشته است؛ اما ديگران مي‌گويند كه الزرقاوي رقيب بن لادن براي به دست گرفتن رياست گروه‌هاي تروريستي بنيادگراست و اختلافات قابل توجهي با او دارد.
ترنت دافي، سخنگوي كاخ سفيد در اين باره خاطرنشان كرد: ما هميشه گفته‌ايم كه بين الزرقاوي و «القاعده» ارتباط است و اين يك بار ديگر نشان مي‌دهد كه چرا عراق جبهه مركزي در جنگ عليه ترور است.
وي در ادامه افزود: اين امر همچنين ثابت كرد كه چرا جورج بوش، رييس جمهور آمريكا مصمم به جنگ با تروريست‌ها در سراسر جهان است تا اين كه با آنها در آمريكا مواجه نشويم.
در بيانيه گروه التوحيد و الجهاد آمده است: اين بيانيه همزمان با آغاز ماه رمضان صادر شده است؛ در زماني كه مسلمانان به يكپارچگي بيشتر براي مواجهه با دشمنان دين احتياج دارند.
اين بيانيه همچنين هدف بن‌لادن براي بيرون راندن كافران از شبه جزيره عربي را مورد تأييد قرار داده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
روزنامه اسراييلي از پرتاب ماهواره جاسوسي ايران خبر داد



روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» با بيان نگراني مقامات رژيم صهيونيستي از پرتاب ماهواره ايراني به فضا نوشت: اين مسئله بايد غرب و به خصوص آمريكا را نيز نگران كند.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» در شماره امروز خود نوشت:رييس بخش دفاع موشك بالستيك وزارت جنگ رژيم صهيونيستي ادعا كرد ايران در ماه مارس يا آوريل 2005 اولين ماهواره جاسوسي خود را به فضا پرتاب مي‌كند.
اوزي رابين، افزود، پرتابگر اين ماهواره بر اساس موشك‌هاي بالستيك روسي است كه توسط كارشناسان مهاجر روسي سازگار شده است.
وي تأكيد كرد، اين كارشناسان بوضوح توان موشك‌هاي بالستيك ايران را علاوه بر ديگر مسائل ارتقا داده‌اند كه اين مساله در موشك شهاب-3 مشهود است.
به ادعاي اين روزنامه، ايران اخيرا سه ماهواره توليد كرده است كه دو تاي آنها 20 تا 60 كيلوگرم وزن دارند و انتظار مي‌رود به طور آزمايشي پرتاب شوند. ماهواره سوم 170 كيلوگرم وزن دارد و داراي يك دوربين تلسكوپي براي مقاصد جاسوسي است.
اين همان ماهواره‌اي است كه رابين انتظار دارد بهار آينده پرتاب شود.
به نوشته اين روزنامه، ايران برخلاف برنامه هسته‌اي خود، در مورد برنامه‌هاي موشكي و ماهواره‌اي خود بسيار شفاف بوده است.
رابين مي‌گويد، تهران به پرتاب اين ماهواره به عنوان نمايش جهاني قدرت مي‌نگرد.
رابين براي ايفاي نقش در ساخت ماهواره جاسوسي «اوفك» و موشك ضدموشك «آرو» دو جايزه امنيت ملي دريافت كرده است.
كارشناسان اسراييلي معتقدند نوع جديد موشك شهاب براي تخريب «ارو» ساخته شده است.
رابين مي‌گويد: ما از پيشرفت ايران در مسائل هسته‌اي عصباني هستيم و فراموش كرده‌ايم موشك‌هايي كه ايران در حال توسعه است مي‌تواند حتي با داشتن توان سلاحهاي متعارف، به ما آسيب برساند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
18.gif
18.gif
18.gif
18.gif
18.gif
18.gif
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
اتهام سازى عليه ايران در اتفاقات عراق




ريچارد بوچر، سخنگوى وزارت خارجه آمريكا خوددارى از اظهار نظر درخصوص گزارشهايى كه مدعى ارتباط ابومصعب الزرقاوى با ايران شده اند، گفته: تمام آنچه مى توانم بگويم اين است كه ما بطور كلى نسبت به برخى گزارشها در خصوص فعاليت ايران در عراق نگرانيم.
وى ادامه داده: ما اخيراً درخصوص نگرانى هايمان با ديگران بطور علنى صحبت كرده ايم و بنابراين ايرانى ها دقيقاً مى دانند كه نگرانى هاى ما در خصوص حمايت احتمالى از گروه هاى مختلف داخل عراق چيست.
بوچر ادعا كرده: دولت موقت عراق نيز بطور مستقيم درگفت و گو با ايرانى ها و در بيانيه هايش نسبت به نگرانى هايى درخصوص ايران كاملاً صريح بوده است؛ بنابراين اين مسأله همچنان مسأله بسيار جدى است و «اگر مشخص شود» ايران حمايت خاصى از اين گروه تروريستى مى كند، قطعاً مسأله بسيار بسيار جدى خواهدبود.
وى در پاسخ به اين سؤال كه آيا مدركى دال بر حمايت ايران از گروه هاى تروريستى وجود دارد يا خير با طفره رفتن از پاسخ صريح گفته: نمى توانم درخصوص اينكه چه مدركى درباره احتمال ارتباط ايران با گروه ها يا افراد خاص درون عراق وجود دارد، صحبت كنم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
درخواست يك نماينده براى احضار سفير استراليا




« ناصر سودانى» نماينده اهواز در تذكرى به « كمال خرازى » وزير امورخارجه، خواستار احضار سفير استراليا در تهران به وزارت امورخارجه شد. به گزارش ايرنا، سودانى در نشست علنى ديروز مجلس، دليل اين احضار را انجام عمليات جاسوسى ناوهاى استراليايى درخليج فارس و اروند رود به نفع اشغالگران عراق بيان كرد. تذكر نماينده اهواز جزو تذكرات مكتوبى بود كه غلامعلى حدادعادل رئيس مجلس شوراى اسلامى در آغاز جلسه علنى روز سه شنبه قرائت كرد. همچنين سيد محمود مدنى بجستانى نماينده مردم گناباد درتذكرى به « احمد مسجدجامعى» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى درخصوص وضعيت نابسامان حجاب و پوشش برخى از كارمندان و راهنمايان موزه ها و اماكن گردشگرى تذكر داد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دست سودجويان را از بيت المال قطع كرده ايم




قائم مقام وزير اطلاعات گفت: «امروز در كشور هيچ سودجويى به راحتى به خود اجازه نمى دهد به بيت المال دست درازى كند. در حقيقت دستگاه اطلاعاتى توانسته است دسترسى ها را در خيلى جاها قطع كند.»
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومى نيروى زمينى ارتش، شفيعى كه در جمع فرماندهان و دانشجويان مركز آموزش ۰۱ كادر نيروى زمينى ارتش سخن مى گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «تشكيلات اطلاعاتى در حوزه اقتصادى ديوار بلند حفاظتى نسبت به بيت المال ايجاد كرده و دسترسى به آن را به حداقل رسانده و زمينه اجراى سياستهاى كلان اقتصاد جمهورى اسلامى را فراهم كرده است.» وى وجود دستگاه اطلاعاتى را معرف ايجاد آرامش براى مردم دانست و اضافه كرد: «وزارت اطلاعات در عرصه هاى مختلف تهاجم فرهنگى، اقتصادى، سياسى ضدانقلاب و مقابله با اشرار و قاچاق و ضدجاسوسى نقش جدى و مؤثرى ايفا كرده است.» قائم مقام وزير اطلاعات تصريح كرد: «آمريكا هزينه گزافى براى انجام تبليغات عليه جمهورى اسلامى تقبل كرد، لكن تأثير اين تبليغات تا امروز كليدى نبوده و تمام برنامه هاى رسانه هاى ضدانقلابى كه همواره در خدمت استكبار مى باشند نقش بر آب شده است.»
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
عضويت ايران در حراجى ها براى جلوگيرى از فروش اشياى قاچاق




ايران براى جلوگيرى از فروش اشياى عتيقه كه به صورت غيرقانونى از كشور خارج و در حراجى ها در معرض فروش قرار داده شده اند به عضويت اين حراجى ها در مى آيد.
طه هاشمى معاون حقوقى و بين الملل سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى اين مطلب را در گفت وگو با «ايران» عنوان كرد. چند ماه پيش بود كه به دليل ضعف هاى به يادگارمانده از گذشته، يك كاشى ۸۰۰ ساله مربوط به محوطه باستانى تخت سليمان ايران در حراجى سابق لندن با قيمت بسيار پايينى به فروش رسيد و هيچ تلاشى براى بازگرداندن يا حتى خريد آن صورت نگرفت.
«هاشمى» در اين باره تأكيد كرد: «آنجا كه بحث صيانت از آثار تاريخى كشور پيش مى آيد، سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى آمادگى دارد تمام توان و امكانات خود را به كار گيرد. يكى از اقداماتى كه تاكنون براى به تاراج رفتن آثار تاريخى در حراجى هاى دنيا انجام داده ايم، عضويت در انتشارات اين حراجى ها است و بدين ترتيب هنگام آغاز حراجى با گرفتن تصاوير اشيا مى توانيم نسبت به استرداد يا خريد اثر اقدام كنيم.»
وى خاطرنشان ساخت: «همچنين از وزارت امور خارجه درخواست كرده ايم كه شرايط انعقاد موافقتنامه هايى را با كشورهاى همسايه در زمينه جلوگيرى از قاچاق آثار تاريخى فراهم كند، زيرا بيشتر آثار قاچاق از طريق كشورهاى همسايه به اروپا و آمريكا منتقل مى شود و از آنجا كه اين كشورها قوانين خاص خود را دارند، ممكن است با وجود اطلاع از وجود شىء قاچاق در مرزهاى آن نتوانيم براى بازپس گيرى اقدام كنيم.»
«هاشمى» در پايان گفت كه از سفارتخانه ها و مراكز فرهنگى ايران دركشورهاى ديگر خواسته شده تا در صورت آگاهى از وجود اشياى تاريخى ايران در كشور مورد نظر يا اقدام به حراج آن، سازمان ميراث فرهنگى را براى انجام اقدامات پيشگيرانه مطلع سازند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بيكارى، مهمترين آسيب اجتماعى كشور است




به گفته مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعى سازمان بهزيستى، بر اساس يافته هاى طرح پژوهشى اولويت بندى آسيب هاى اجتماعى در سطح كشور، بيكارى مهمترين آسيب اجتماعى كشور محسوب مى شود.
به گزارش دفتر مطالعات و پژوهش هاى راهبرى سازمان فرهنگى شهردارى تهران دكتر سيدهادى معتمدى در نشست تبيين يافته هاى پژوهشى در حوزه مفاهيم اجتماعى ـ فرهنگى كلان شهر تهران، به تشريح نتايج اين طرح پرداخت.
بر اساس يافته هاى اين پژوهش، ۸۱ درصد پاسخگويان بيكارى را مهمترين آسيب اجتماعى اعلام كرده اند و پس از آن، اعتياد، فقر، طلاق، خانواده نابسامان، رشوه خوارى، سرقت، دختران فرارى، فحشا، فرار مغزها، رباخوارى، ناهنجارى هاى آموزشى، تكدى گرى، خودكشى، مشكلات جوانان، كودكان يتيم، جنايت، فرار از منزل، كودكان خيابانى، مهاجرت و حاشيه نشينى به ترتيب در اولويت هاى بعدى قرار دارند.
دكترمعتمدى در اين نشست با تأكيد بر اينكه نتايج به دست آمده برآيند ديدگاه هاى مسؤولان و كارشناسان است، گفت: «ميان ديدگاه مسؤولان و جوانان در اولويت بندى آسيب ها تفاوت فاحشى وجود دارد. به طورى كه مسؤولان، مشكلات جوانان را در رتبه پانزدهم آسيب ها دانسته اند اما ۹۵ درصد جوانان مشكلات جوانان را در رأس آسيب هاى اجتماعى كشور اعلام كرده اند كه از ديدگاه ما همين تفاوت فاحش، خود، نوعى آسيب است.
وى افزود: يكى از دلايل اين امر ميانگين سنى بالاى ۴۰ سال مديران كشور و جوان نبودن تركيب جمعيتى آنان است، ضمن آنكه هنگام واگذارى پست هاى مديريتى افراد ۲۰ تا ۳۰ سال جايگزين مى شوند و به تعبير من، نسل ۳۰ تا ۴۰ ساله ها، نسل گمشده است. مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعى سازمان بهزيستى با اشاره به اينكه از نظر پاسخگويان، فحشا و رباخوارى تقريباً به يك اندازه اولويت دارند، گفت: «اين در حالى است كه مشاهده مى كنيم رباخوارى عملاً در كشور ترويج مى شود و اطلاعيه هاى مربوط به رباخوارى به طور مستقيم و غيرمستقيم در رسانه هاى رسمى كشور به اشكال گوناگون منتشر مى شود.
دكتر معتمدى افزود: «اولويت آسيب هاى اجتماعى ازنظر گروه هاى تأثيرگذار اجتماعى متفاوت است به طورى كه ملاحظه مى شود از نظر برخى گروه ها، فحشا در رأس آسيب هاست اما به اعتقاد گروهى ديگر، فرار مغزها از درجه اهميت بالاترى برخوردار است.اين تفاوت نشان مى دهد با توجه به اكثريت هر كدام از اين دو طيف در مراكز قانونگذارى و تصميم گيرى، قوانين و برنامه هاى رفع آسيب هاى اجتماعى متفاوت خواهد بود. وى، نبود روش علمى قابل اعتماد كامل براى شناسايى و ارزيابى دقيق وضعيت آسيب هاى اجتماعى را مشكل عمده مسؤولان و تصميم گيران دانست و گفت: تمامى آمارهاى ارائه شده در زمينه آسيب هاى اجتماعى غيرواقعى است و ما از تمام اساتيد و محققان درخواست مى كنيم چنانچه روش علمى دقيق در اين خصوص سراغ دارند اطلاع دهند.
وى با اشاره به كمبود متخصصان آسيب شناسى اجتماعى در كشور گفت: «در حالى كه ۷۰ هزار روان شناس در كشور داريم تعداد متخصصان آسيب شناسى اجتماعى به عدد انگشتان يك دست هم نمى رسد.» اجراى طرح پژوهشى اولويت بندى آسيب هاى اجتماعى در سطح كشور ۴ سال به طول انجاميده و در مجموع ۸۲۳ نفر از مسؤولان و كارشناسان مرتبط با آسيب هاى اجتماعى به اولويت بندى آسيب ها پرداخته اند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
از تغيير نام هاى ارزشى اماكن عمومى خوددارى شود




هيأت دولت در نشست ديروز خود بر پايه پيشنهاد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاى دفاع مقدس، به دستگاههاى مسؤول نام گذارى اماكن عمومى توصيه كرد از تغيير نام هاى ارزشى خوددارى كنند. به گزارش دفتر امور رسانه هاى رياست جمهورى، هيأت دولت در نشست خود اختصاص مبلغ دو ميليارد ريال اعتبار براى تكميل طرح ساختمان و تجهيز گروه فنى و مهندسى دانشگاه لرستان را تصويب كرد. همچنين در اين جلسه مقرر شد مبلغ سه ميليارد ريال اعتبار جهت تكميل عمليات اجرايى طرح اضطرارى آبرسانى شهر اراك اختصاص يابد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ايران در ميان ۱۴۶ كشور جهان رتبه ۸۸ فساد اداري را داراست




براساس گزارش سال جاري سازمان شفافيت در بين ۱۴۶ كشور جهان ايران رتبه هشتاد و هشتم از نظر ميزان فساد اداري را كسب كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس اين سازمان كه مركز آن در لندن است، در مصاحبه اي كه به مناسبت انتشار اين گزارش برگزار كرده بود، با اشاره به هدف سازمان ملل براي رسيدن به اهداف توسعه هزاره و حداقل شاخص هاي تعيين شده تا سال ۲۰۱۵ تاكيد كرد: بدون كاهش ميزان فساد در جهان رسيدن به اين اهداف دشوار است.
به گفته وي از ۱۴۶ كشور مورد ارزيابي ۱۲ موسسه پژوهشي كه با اين سازمان براي ارزيابي فساد همكاري كرده اند، ۱۰۶ كشور امتياز كمتر از ۵ واحد را كسب كرده اند كه از بالابودن ميزان فساد در كشورهاي مورد بررسي حكايت دارد.
براساس شاخص تعيين شده از سوي اين موسسه ۱۰ كمترين ميزان فساد و صفر بيشترين ميزان فساد را نشان مي دهد.
در فهرست اعلام شده، ۶۰ كشور نيز امتياز كمتر از ۳ كسب كرده اند.
در اين فهرست، مانند سالهاي گذشته بنگلادش، هائيتي، نيجريه، چاد، ميانمار، آذربايجان و پاراگوئه داراي امتياز كمتر از ۲ و جزو فاسدترين **** هاي اداري جهان تشخيص داده شده است.
در اين فهرست ايران رتبه هشتاد و هشتم را دارد و نسبت به سال قبل نه رده تنزل كرده است. سال گذشته رتبه ايران در اين فهرست ۷۸ بوده است.
وي با اشاره به دولتهاي صنعتي غرب از آنان خواست تا شركتهاي نفتي اين كشورها را موظف كنند تا پرداختها و داد و ستدهاي خويش با كشورهاي توليدكننده نفت را كنترل كنند و آنها را موظف نمايند تا جزئيات داد و ستدهاي خويش را به صورت علني اعلام كنند.
به گفته يوجين ثروت هاي بالقوه فساد را تشديد مي كند. همانگونه كه فهرست اين موسسه نشان مي دهد، كشورهاي نفت خيز مانند آنگولا، آذربايجان، چاد، اكوادور، اندونزي، عراق، قزاقستان، ليبي، نيجريه، روسيه، سودان، ونزوئلا و يمن امتيازهاي كمي دارند.
وي تاكيد كرد كه آينده سياسي عراق در صورتي روشن خواهد بود كه در بخش نفت اين كشور شفافيت حاكم شود.
بازسازي عراق پس از جنگ بدون توجه به اقدامات ضدفساد و حاكم شدن مقررات و روش هاي شفاف و روشن نمي تواند موفق باشد. در اين فهرست عراق در رده ۱۳۰ قرار دارد.
ديروز كنفرانس جهاني مبارزه با فساد سازمان ملل اعلام كرد كه روز ۹ دسامبر برابر با ۱۹ آذر را به عنوان روز جهاني مبارزه با فساد تعيين كرده است.
كنوانسيون جهاني مبارزه با فساد در سال ۲۰۰۳ فعاليت خود را آغاز كرده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
فاصله تهران تا اصفهان دوساعته طي مي شود




قائم مقام ساخت و توسعه راه آهن وزارت راه و ترابري خبرداد: با راه اندازي قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان با سرعت حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ كيلومتر در ساعت، مسافران مي توانند دو تا ۵/۲ ساعته مسير فوق را طي كنند.
مهندس حسين تهراني در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به امضاي قراردادي بين راه آهن جمهوري اسلامي ايران با يك شركت فرانسوي براي انجام بخشي از مطالعات طرح احداث قطار سريع السير تهران- قم - اصفهان گفت: بنابراين قرارداد، شركت فرانسوي قرار است در مدت شش ماه مطالعات زير سازي بخش هايي ازمسير فوق، ميزان پيش بيني تقاضاي مسافر و سرعت بهينه و مطلوب قطار سريع السير را انجام دهد.
وي افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي تخصيص اعتبار به اين طرح را به پس ازاتمام نظرات كارشناسي شركت فرانسوي موكول كرده است.
به گفته تهراني، مقدار تخصيص بودجه دولت با توجه به تعداد طرح ها، كم بوده و موجب طولاني شدن زمان اتمام طرح مي شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
قائم مقام ساخت و توسعه راه آهن وزارت راه و ترابري يادآورشد: براساس قانون بودجه، دولت مجازاست تمام اعتبار طرح فوق را پرداخت كند.
تهراني با اشاره به اين كه براي كاهش بار مالي دولت در طرح احداث قطار سريع السير تهران-قم-اصفهان، فراخواني برگزار شده است، تصريح كرد: براساس تفاهم نامه اي كه با شركت شايگان امضا شد، قرار بر اين شد تا اين شركت با پيدا كردن يك شريك خارجي در طرح فوق به روش BOT سرمايه گذاري كند.
وي درپايان گفت: مطالعات زيرسازي ۲۷۰ كيلومتر از مسير قم تا اصفهان توسط مشاورين داخلي انجام شده است وهمچنين مسير راه آهن تهران- قم كه هم اكنون به صورت معمولي دايرمي باشد، قوس و شيب هاي آن با سرعت بالا درنظر گرفته شده است.
 
بالا