برگزیده های پرشین تولز

گفت و گو در خصوص دستگاههای ورزشی خانگی ( تردمیل - توتال کور و ....)

كدام دستگاه بدنسازي رو اول براي منزل توصيه مي كنيد؟


  • Total voters
    3
  • Poll closed .

BIG ALI

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2014
نوشته‌ها
492
لایک‌ها
101
محل سکونت
ایران فارس
سلام - دوستان اگر کسی وزنه و هالتر دست دوم داره یا سراغ داره جواب بده :general601::general601:
 

abolfazl1364

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
3
سن
38
آیا با تمرین هوازی می تواند در سفت کردن باسن به شما کمک کند؟

Aerobic%20exercises%20[edcoan.ir].jpg


مزایای اجرای تمرین هوازی در فضای آزاد را می توان به خوبی با ضرب المثل یک تیرو دو نشان تشریح کرد .
این کارنه تنها آمادگی هوازی شما را افزایش می دهد بلکه شکل و فرم بهتری را در عضلات ران و باسن تان ایجاد خواهد نمود. متاسفانه اجرای تمرین هوازی با استفاده از دستگاه های هوازی خانگی یا باشگاهی مثل تردمیل دوچرخه ثابت استپر یا الپتیکال نمی توانند نتایج مشابهی را نصیب شما کنند.

دستگاه های تمرین هوازی واقعا برای بهبود آمادگی هوازی و کالری سوزی مفید هستند اما تاثیر چندانی در شکل دهی به عضلات باسن ندارند دلیل این موضوع هم به سادگی با نوع طراحی آنها مرتبط می باشد .
این دستگا ه ها اجازه نمی دهند تا تمام عضلات پای شما در جریان تمرین درگیر شوند و این مسئله به خصوص در مورد عضلات همسترینگ (پشت ران) و سرینی بزرگ (باسن) صدق میکند.
واقعا به خاطر نمی آورم که تا کنون چند بار از زبان ورزشکاران مختلف خصوصا خانم ها شنیده ام که درچند ماه یا چند هفته گذشته مدام از این دستگاه آیروبیک استفاده کرده ام اما تغییر چشمگیری در باسنم ایجاد نشده است یعنی دلیلش چیست؟!
پاسخ من به این سوال معمولا این است که اگر می خواهید همزمان روی آمادگی هوازی و شکل دهی به باسن تان کار کنید باید برای دویدن یا پیاده روی به آغوش طبیعت بروید .
دستگاه ها برای حمله به عضلات باسن کارآمد نیستند اگر به عضلات مختلف درگیر در فرآیند دویدن یا پیاده روی نگاه کنید متوجه می شوید که سه گروه عضلانی اصلی درگیر در این فعالیت ها عبارتند از عضلات چهار سر ران همسترینگ و سرینی بزرگ وقتی که قدم می زنید یا از پله بالا می روید این عضلات چهار سر ران هستند که پای شما را جلو میکشند سپس هنگامی که پایتان به زمین می رسد عضلات همسترینگ و باسن وارد عمل شده و با انقباض خود ادامه حرکت شما به سمت جلو را رقم می زنند. سایت اد کوان.هر قدمی که بر می دارید نیازمند انقباض این سه گروه عضلانی می باشد یک مجموعه عضلانی چهار سر ران پای شما را جلو می کشد و مجموعه عضلانی دیگری را منقبض شده و بدن تان را( با کشیدن پا به عقب در جریان تکمیل گام) به جلو سوق می دهد .هر قدمی که در جریان پیاده روی در دامن طبیعت یا در حین بالا رفتن از پله بر می دارید هر سه این گرو ه های عضلانی پایین تنه را فعال می کند متاسفانه اکثردستگاه های هوازی موجب می شوند تا تحریک عضلات همسترینگ و سرینی باسن در طول تمرین به خوبی صورت نگیرد.
کافی است نگاهی به اکثر دستگاه های تردمیل بیندازید و مکانیسم عمل انها را زیر نظر بگیرید .
زمانی که به جلو گام بر می دارید عضلات جلو ران شما تحریک می شوند اما بخش بعدی حرکت که همان عقب کشیدن پا می باشد توسط دستگاه یا نوار گردانی که روی آن می دوید انجام می شود اساسا دیگر برای جلو راندن بدن نیازی به انقباض عضلات همسترینگ و سرینی نخواهید داشت در عوض دستگاه این کار را برایتان انجام خواهد داد و این بدین معناست که در هنگام تمرین بر روی تردمیل به هیچ وجه نمی توانید عضلات باسن را مثل زمان ورزش در فضای آزاد به خدمت بگیرید
همچنین یکی از دلایل کمتر بودن ضربان قلب در هنگام دو روی تردمیل در مقایسه با دویدن در فضای آزاد نیز همین است این حقیقت که عضلات همسترینگ و سرینی شما در مقایسه با دویدن در فضای آزاد با شدت کمتری منقبض می شوند موجب کاهش فشار کار قلب شده و ضربان قلب را پایین می اورد .
همین موضوع در مورد دستگاه های دوچرخه ثابت, استپر و الپیتیکال نیز صدق می کند زمانی که پای سمت راست را روی پدال دوچرخه می فشارید پای سمت چپ تان بدون هیچ فشارو انقباضی به صورت اتوماتیک به سمت موقعیت شروع بالا می اید.
اگر عضلات تان نیازی به انقباض نداشته باشند چه توقعی دارید که سفت و خوش فرم شوند؟؟؟ این نوع حرکت صرفاموجب فعال سازی عضلات چهار سر ران می گردد و عضلات همسترینگ و سرینی تقریبا هیچ نقشی در بالا کشیدن پا ایفا نمی کنند.

cardio%20[edcoan.ir].jpg


دستگاه پله نیز همین مشکل را دارد زمانی که روی یک پله قدم می گذارید پله دیگر به شکل اتوماتیک به سمت نقطه شروع بالا می آید این وزن بدن شماست که پله اول را به سمت پایین هدایت کرده و پله بعدی را بالا می آورد و انقباض عضلات همسترینگ و سرینی تقریبا هیچ نقشی در این قضیه ندارند.
مجددا در مورد دستگاه های الپیتیکال نیز باید گفت که با همان سیستم دوچرخه ثابت و پله عمل می کنند نیمی از پایین تنه تان قسمت اعضم کار را انجام می دهد زیرا که این دستگاه ها در همین سیستم زنجیره بسته طراحی شده اند این حقیقت که شما در یک موقعیت ثابت قرار میگیرید موجب می شود تا نتوانید مثل زمان تمرین در طبیعت به نحو احسن از عضلات درگیر در جلو راندن بدن استفاده کنید .
دستگاه های آیِروبیک واقعا برای تمرینات هوازی در فضای بسته مناسب هستند من شخصا آنها را دوست دارم و مورد استفاده قرار می دهم اما طراحی دستگاه ها در سیستم زنجیره بسته باعث شده است تا تحریک تمام عضلات پایین تنه در حین کار با آنها عملا ناممکن شود
معمولا فشار یا انقباض یک پا (چهار سر ران) به طور اتوماتیک پای دیگر را به موقعیت شروع می کشاند و انقباض گروه های عضلانی مخالف (همسترینگ و باسن) را از جریان حرکت حذف میکند .
این دستگاه ها اصولا نیمی از عضلات پایین تنه را از نعمت تحریک و انقباض محروم می کنند و لذا افرادی که به دنبال دستیابی به عضلات سرینی خوش تراش هستند نباید آنها را به چشم انتخاب اول نگاه کنند
برای درک بهتره می توانید بدن یک دونده سرعت و یک دوچرخه سوار را با هم مقایسه کنید .
با یک نگاه می توان متوجه شد که دوندگانی که در طبیعت تمرین می کنند دارای عضلات چهار سر ران همسترینگ و سرینی بسیار توسعه یافته ای هستند از طرفدیگر عضلات چهار سر ران دوچرخه سوار ها در مقایسه با همسترینگ شان بسیار پیشرفته تر است زیرا که حرکت اصلی رکاب زدن توسط عضلات چهار سر انجام می شود
خواهش می کنم دچار سوء تفاهم نشوید خود من یکی از طرفداران استفاده از دستگاه های هوازی برای تمرین هستم اما همیشه سعی میکنم مراجعانم را به انجام تمرین هوازی در دامن طبیعت تشویق کنم این اقدام به شما اجازه می دهد تا با یک تیر دو نشان بزنید هم از مزایای هوازی برخوردار می شوید و هم به ظاهر بهتری در عضلات سرینی بزرگ (باسن) دست می یابید اگر خواهان بهبود ظاهر و سفتی عضلات باسن هستید تمرین اینتروال دوی سرعت یا دویدن به بالای پله را امتحان کنید
نوسینده: دکتر لن لوپز
 
Last edited by a moderator:

rezanew

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
1,037
لایک‌ها
38
سن
39
محل سکونت
کلاً آواره ایم
دوستان من یک سوالی در مورد این دوچرخه ثابت داشتم، از نظر ورزش هوازی و تاثیر ورزش تفاوتی بین دو نسخه خوابیده و ایستاده ایون هست؟
آدم یک جورایی حس میکنه این خوابیده تاثیر نداره :D
اما تو خونه بین من و خانومم اینکه کدومو بگیریم بحثه!!
نمیدوم اسمشون رو درست گفتم یا نه، عکسش رو میزارم که بدونین کدوم مدل ها رو میگم

8223_1563658803_proteus-pec-4988_resize25522.gif



%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87%20%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20BH%20Spada%20H9310%20%20%20%20%20%20%20%2001.jpg
 

k-boy

Registered User
تاریخ عضویت
7 فوریه 2012
نوشته‌ها
5,611
لایک‌ها
7,060
محل سکونت
جنگل آسفالت
لینک زیر کاتالوگ سری کامل فیتنس تحت برند آدیداس هستش ک مستقیم از نمایندگی انحصاریش در ایران عرضه میشه(قیمت مناسب و اصل!).
دوستان اگر اطلاعات بیشتری خواستین بامن در تماس باشین
لینک دانلود 19 مگ

AD-10250_Home_Gym.jpg
 

♛AMIN♛

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
30
محل سکونت
ناکجا آباد
دوستان من می خواستم بدونم که شما یک تردمیل با قیمت پایین سراغ دارید که بدرد من بخوره اندازه و حجمشم مهم نیست....
وزنمم 75 تا 80 هست یه مدل که بتونه وزنمو تحمل کنه زیادم لازم نیست که قدرتش بالا باشه.
فقط می خوام روزی 30-40 دقیقه با هاش کار کنم.
ممنون از شما
 

arsmnat

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
17
سن
44
کسی از دوستان هست که تردمیل مکانیکی داشته باشه ؟ می خام بدونم کارایش چطوره ، بیخوده یا زیاد با برقی ها فرقی نداره . یک مارک ایرانی به نام ایران پاور فکر میکنم دیدم
در کل ارزش خرید داره یا خیر
ضمنا موقع استفاده برای طبقات پایین سروصدا نداره؟

ممنون [emoji2]
 

واشنگتن

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2013
نوشته‌ها
221
لایک‌ها
154
سلام
تردمیل چه مارکی خوبِ
از کجا بخرم ک قیمتاش مناسبتر باشِ
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
لینک زیر کاتالوگ سری کامل فیتنس تحت برند آدیداس هستش ک مستقیم از نمایندگی انحصاریش در ایران عرضه میشه(قیمت مناسب و اصل!).
دوستان اگر اطلاعات بیشتری خواستین بامن در تماس باشین
لینک دانلود 19 مگ

مشاهده پیوست 751119

لينك دانلود از كار افتاده
لطفا در مورد قيمت ها اطلاعات بيشتري بهم بدين
تشكر
 

hypergymco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 آپریل 2016
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
3
سن
54
شنیدم استفاده مداوم از تردمیل باعث آسیب رسوندن به زانو میشه
درسته؟
خیر همچین مطلبی صحت نداره و از نظر علمی این مساله ثابت شده.اینکه تردمیل باعث آسیب رسانی به زانو میشه ممکن به کیفیت تردمیل،ضربه گیرهای محصول ،استفاده نادرست از برنامه و عوامل دیگه ای مربوط باشه.
 
Last edited by a moderator:

sisijun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
34
سلام خدمت همه ...
برای وزن کم کردن من از الپتیکال استفاده می کنم ولی زانوم آسیب دیده کسی میتونه کمکم کنه ؟:(
 

sisijun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
34
دوچرخه ثابت چه برندی خوبه کسی میدونه ؟!
 
بالا