برگزیده های پرشین تولز

گفت و گو در خصوص دستگاههای ورزشی خانگی ( تردمیل - توتال کور و ....)

كدام دستگاه بدنسازي رو اول براي منزل توصيه مي كنيد؟


  • Total voters
    3
  • Poll closed .

چامد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژانویه 2013
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
محل سکونت
زاهدان
سلام
در مورد ترد میل و استفادش اصول و قواعد خاص هست تنظیمات زمان بین راه رفتن و دویدن تنظیم شیب مناسب آسیب نزدن به زانوها نحوه ی ایستادن مثلا باید با سر بالا و شونه های کاملا شل و افتاده طوری که به مهره های گردنی آسیب وارد نشه اینکه زمان میگم واقعا حائز اهمیت هست میتونی اگه فرصت داری صبح ها برنامه های ورزشی رو دنبال کنی ساعت ها در مورد استفاده از تردمیل صحبت میکنن .در کل میتونی باهاش بدنت رو دچار آسیب شدید کنی میتونی باهاش یه بدن سالم بسازی
 

Saleh1st

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2008
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
53
سن
41
محل سکونت
مشهد
1. در صورت دویدن صداش فقط برای طبقه زیرین آزار دهندست. (میشه با ضربه گیر و اینا کمش کرد اما در کل اگه طبقه زیری حساس باشن من تجربشو داشتم و خدایی دردسره!)
2. همون طور که خود شما هم گفتی در اکثر موارد تردمیل 2 هفته اول (دوران جو گیری!) استفاده میشه مخصوصا اگه سابقه ورزش حرفه ای نداشته باشید. دلیلش هم اینه که در اکثر موارد برای کاهش وزن خریداری میشه و اگه بخواد جواب بده باید همراه با یک **** غذایی مناسب باشه و چون تجربش رو داشتم میگم که بسیار بسیار سخته (فکر کنم ترک اعتیاد اراده کمتری بخواد تا این کار!!!)
3. برخلاف نظر اکثر افراد, اگه هدف کاهش وزن باشه حتما باید به خودتون فشار بیارید و سرعت پایین و قدم زدن هیچ فایده نداره. (البته اصولی باشه تا صدمه هم نبینین!) و این یکی از دلایل اون دکور شدن بعد از دو هفته هم هست!!!
4. در خرید تردمیل سعی کنید دنبال جنگولک بازی و 5 کاره 6 کاره نباشید. هر چی ساده تر بهتر چون قیمتش مناسب تره و اگه پول بیشتری دارید می تونید خرج کیفیت بهتر کنید نه عروسک بازی و این چندکاره بودن. موقع خرید به چند نکته دقت کنید و هرچی خرج این نکات کنید پولتون هدر نرفته!!! اما نکات: در درجه اول چینی نباشه خیلی بهتره! در درجه دوم حداقل موتورش چینی نباشه! (تایوانی باشه خوبه) در درجه سوم قدرت موتور (بر حسب اسب بخار) هرچی بیشتر بهتر. چهارم طول پیست کوتاه نباشه چون اگه قد بلند باشید موقع دویدن پرت میشید!!! پنجم اینکه حداقل وزن قابل تحملش 100 کیلو کمتر نباشه و ششم اینکه از این سبک ها که جمع میشن و میرن زیر تخت اصلا نباشه که بیشتر اسباب بازین تا تردمیل!
5. چون موتور تردمیل DC هستش مصرف برق آنچنانی نداره

(خودم چند شبه دوباره دویدن روی تردمیل رو شروع کردم و انصافا الان حتی نیروی تایپ کردن رو هم ندارم. نکات دیگه ای هم هست اما شرمنده که رمقی نیست!
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,490
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
سلام
دوستانی که دنبال ترد میل با قیمت خوبن،ی سر به امضام بزنن ;-)

Sent from my WT19i using Tapatalk 2
 

Genius-Iran

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2008
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
2
دوستان میشه بفرمایید هر چند کیلومتر باید تردمیلو اسپری کرد؟
و اینکه چه مارکی از اسپری مهمه؟
 

N I R V A N A

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2013
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
11
محل سکونت
Tehran
به نظر من پیاده روی طبیعی خیلی بهتره . مخصوصا شب ها که خیابون خلوت تره و راحت می تونین پیاده روی کنین و به موزیک گوش بدین و لذت ببرین
 

REZA Z8

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 می 2013
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
230
سن
32
محل سکونت
TEHRAN
حالا برو بچ به نظرتون كدوم دستگاه ورزشي بهتره.؟؟؟​
1.دوچرخه ثابت​
2.تريدميل​
3.اسكي فضايي​
راستش تردميل رو من بدم مياد چون يكي از دوستام مشكل زانو پيدا كردن خونوادگي​
در مورد دوتاي ديگه كدوم بهتره.​
يكي چربي سوزي و يكي اينكه بعد از مدتي خسته كننده نشه.​
 

najiteb.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
خرید تردمیل یک موضوع بسیار پیچیده ایست که یکی از مهمترین پارامترها قیمت اونه که از زیر یک میلیون شروع میشه تا بالای چند ده میلیون
میتونید این لینک ها را نگاه کنید

[h=2]چند توصیه پیش از خرید دستگاه دو درجا ( تردمیل)[/h]
[h=2]همه چیز در رابطه با تردمیل
برای خرید آنلاین با بهترین قیمت میتونین از سایت ناجی طب استفاده کنین
www.najiteb.com[/h]
حالا برو بچ به نظرتون كدوم دستگاه ورزشي بهتره.؟؟؟​

1.دوچرخه ثابت​

2.تريدميل​

3.اسكي فضايي​

راستش تردميل رو من بدم مياد چون يكي از دوستام مشكل زانو پيدا كردن خونوادگي​

در مورد دوتاي ديگه كدوم بهتره.​

يكي چربي سوزي و يكي اينكه بعد از مدتي خسته كننده نشه.​
 

ali_1234

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
2,292
لایک‌ها
145
سلام
دوستان با زیر 250 میشه یک اسکی فضضایی (الپتیکال) گرفت؟
دوچرخه چطور؟
کدومش برای هوازی بهتره؟
دسته دوم هم باشه مشکلی نیست..کسی داره؟
 

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,880
لایک‌ها
15,983
محل سکونت
@takhfif_100
در این مطلب به اشتباهاتی که ممکن است هنگام ورزش با تردمیل انجام دهید و نکاتی در این زمینه اشاره شده است تا شما بتوانید ضمن استفاده صحیح از این وسیله، حداکثر کالری را بسوزانید.

۱ - استفاده از کفش های نامناسب:هنگام انتخاب کفش بهتر است از کفش هایی با لایه های اضافه در کف استفاده کنید تا از پاشنه و استخوان کف پا در هنگام ضربه خوردن به زمین محافظت شود. این کفش باید مخصوص دو یا پیاده روی باشد.

۲ - هنگام ورزش به پاهای خود نگاه می کنید:

این کار می تواند تعادل شما را به هم بزند. به پشت گردن فشار وارد می کند و باعث می شود شما صاف نایستید، علاوه بر آن باعث می شود لگن به سمت پشت تمایل پیدا کند. این حالت روی ستون مهره ها، لگن و زانوها فشار وارد می کند. هنگام استفاده از تردمیل، به جلو نگاه کنید، شانه ها را صاف نگه دارید و سینه باز باشد در این حالت لگن، زانو و کمر در حالت درست قرار دارد.

۳ - ابتدا پاشنه پا را صاف روی تسمه قرار می دهید:قرار دادن کف پا به صورت صاف روی زمین می تواند روی عضله فشار وارد کند. زیرا در این حالت به هنگامی که تردمیل به جلو حرکت می کند فرد به سمت عقب خم می شود در نتیجه فشاری که از لگن و کمر به عضله کمر وارد می شود، می تواند باعث بر هم خوردن تعادل شما شود.پس سعی کنید تا حد امکان در حالت صاف قرار گیرید و به حالت معمولی راه بروید یا بدوید. ابتدا جلوی پا را روی تردمیل بگذارید نه پاشنه پا را.

۴ - انجام حرکات یکنواخت

شاید کار با تردمیل به طور روزانه راحت باشد اما به مرور زمان بدن به این نوع ورزش عادت می کند و تأثیرگذاری آن نیز کمتر می شود. سعی کنید هر ۴ هفته حداقل یک قسمت از ورزش خود را تغییر دهید، از جمله پیاده روی در هوای آزاد، ایجاد تغییر در برنامه روزانه از وارد شدن فشار روی عضله و مفصل پیش گیری می کند.

۵ - دست ها را در کنار قرار می دهید :شل کردن دست ها و کمک نگرفتن از آن هادر ورزش نمی تواند موثر باشد. قرار دادن دست ها به این شکل باعث مصرف انرژی بیشتر و کاهش زمان تعیین شده برای ورزش می شود.با افزایش سرعت و رسیدن به حالت دو، دست ها را خمیده متقارن با زاویه ۹۰ درجه قرار دهید. این حالت به چرخیدن بالا تنه نیز کمک می کند. دست ها را سفت نگیرد.

۶ - گام ها را بلند برمی دارید:با این کار انرژی بیشتری مصرف می کنید بنابراین نمی توانید برای مدت طولانی ورزش کنید و احتمال آسیب دیدگی نیز افزایش می یابد. احتمال دارد که به قسمت جلوی تردمیل نیز برخورد کنید و زمین بخورید بهترین روش دو، برداشتن ۳ گام در هر ثانیه است بدون اینکه پا را کاملاً از زمین بردارید.

۷ - از دستگیره های دستگاه استفاده می کنید:

پیاده روی روی سطح شیبدار کالری بیشتری می سوزاند، اما هنگامی که از دستگیره های تردمیل کمک می گیرید، کالری کمتری می سوزانید به همان گونه که از یک تپه بالا می روید، روی تردمیل راه بروید. باید تقریباً صاف باشید با خمیدگی ۵ درجه به سمت جلو. خمیدگی طولانی مدت هر قسمت باعث می شود بدن به طور طبیعی برای حفظ تعادل تلاش کند و در نتیجه دچار کمردرد می شوید.

پس بدن را صاف نگه دارید تا عضلات اصلی درگیر شود. اما اگر نمی توانید حالت بدن را نگه دارید، سرعت تردمیل را کم کنید.

۸ - افراط در ورزش:درد بیش از حد عضله، افزایش ضربان قلب و دردهایی که با هر بار ورزش کردن بدتر می شود، نشانه زیاد ه روی در ورزش است در صورت بروز علایم گفته شده، ورزش ها را قطع کنید. برنامه ورزشی خود را دوباره ارزیابی کنید. ورزش های شدید را تنها ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید و ورزش های متعادل را هفته ای ۳ تا ۵ بار.با تکرار کردن ورزش، بدن عادت می کند و وزن ثابت می ماند. ۳ بخش مهم ورزش شامل مدت زمان، شدت و تکرار است. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، تنها یکی از این بخش ها را طی هفته افزایش دهید. اگر تصمیم گرفته اید که این هفته مسافت طولانی تری بروید، سعی نکنید سریع تر بدوید. شدت ورزش را تنها موقعی افزایش دهید که مدت زمان و دفعات آن را افزایش داده اید، آن هم هر بار تنها ۱۰ درصد.
 

Mohsenx2

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژوئن 2009
نوشته‌ها
1,620
لایک‌ها
139
محل سکونت
یــــزد
سلام
در مورد صفحه نمایشگر تردمیل م که یه سری اعداد و ارقام رو نمایش میده سوال دارم :
قسمت Distance که داره عدد 3.4 رو نشون میده یعنی 3.4 کیلومتر مسافت طی شده ؟
اون قسمت مستطیل شکل وسط پائین بمعنای دور زمین فوتبال هست ؟ چون وقتی کل Led هاش روشن بشه قسمت Distance عدد .4 رو نشون میده .

بعد من چند روزی هست دارم با تردمیل کار میکنم و اصلاً از شیب استفاده نمیکنم و با جوراب و بمدت 40 دقیقه کار میکردم که کالری 100 میشه و مسافت طی شده 3.4 میشه . ( تصویر و ارقام صفحه تصویر زیر زمان اتمام کار با تردمیل رو نشون میده )

بنظرتون روزانه این تمرین مناسب هست ؟

بعد از چند روز که با جوراب کار کردم پوست پام سابیده و نازک شده و دیگه نمیتونم رام برم .
امروز از کفش استفاده کردم هنوز 20 دقیقه نگذشته بود احساس خستگی و درد در ناحیه مچ پا به بالا دارم این عادیه ؟

وزن 105 کیلو - قد 175 س

06835267990273520149.jpg
 

Farzad Z

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2007
نوشته‌ها
903
لایک‌ها
57
محل سکونت
Isfahan
سلام
با توجه به سابقه چندین ساله ای که توی شاخه لوازم ورزشی دارم قصد دارم توی این تاپیک به صورت اختصاصی در مورد لوازم ورزشی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، دستگاه های بدنسازی خانگی و اسکی فضایی و ... و راهنمایی های خرید این محصولات توضیح بدم .
هر کس سوالی در مورد این لوازم داشت میتونه بپرسه و من هم تا جایی که بتونم کمک میکنم که به سوالات جواب بدم بقیه دوستان هم همکاری کنن .
لطفا اسپم نفرستید وگرنه گزارش خواهد شد . فقط در مورد تاپیک صحبت بشه .
توی پست های بعدی مفصل در مورد لوازمات ورزشی توضیح میدم .
 

Farzad Z

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2007
نوشته‌ها
903
لایک‌ها
57
محل سکونت
Isfahan
در خرید تردمیل عجله نکنید
وقتی تردمیل مورد نیاز شما می باشد که اولا تصمیم جدی بر ورزش کردن و کاهش وزن داشته باشید و بعد از آن باید به دقت به نکات هر تردمیل توجه کرد پس ممکن است شما بتوانید با 1 الی 2 میلیون تومان یک تردمیل مناسب بخرید در صورتی که اگر به موارد توجه نکنید شاید یک تردمیل گران قیمت بدون استفاده بخرید . در قسمت های بعدی تمام نکات را به شما یاد آوری میکنیم .

چرا میخواهم تردمیل بخرم ؟
همانطور که میدانید ورزش های هوازی بهترین روش برای تناسب اندام و کاهش وزن می باشد که دویدن یک ورزش هوازی مناسب است . زیاد به دنبال عضله سازی در تردمیل نباشید زیرا بیشتر ورزش های سنگین مناسب اینکار است . تردمیل بیشتر برای کسانی مورد استفاده قرار میگیرد که یا میخواهند وزن کم کنند یا به ورزش کردن علاقه دارند .

آیا تردمیل برای من مضر است ؟
به صورت عادی خیر اما در صورتی که شما دارای بیماری های زانو و مفصلی و کمر درد مضمن باشید باید ابتدا با پزشک مربوطه مشورت کنید بعد اقدام به انتخاب تردمیل کنید ولی به صورت کلی تردمیل اگر به صورت مناسب همراه با گرم کردن و پس از استفاده سرد کردن بدن باشد هیچ ضرری برای استفاده کننده نخواهد داشت .

وزن من چقدر است ؟
شما باید برای انتخاب یک تردمیل اول بدانید که حداکثر وزنی که قرار است روی تردمیل بیاید چقدر است ؟ یک موقع وزن شما 80 کیلو است و یک تردمیلی خریداری میکنید که این وزن را تحمل کند بعد همسر شما 120 کیلوگرم است و او هم میخواهد از تردمیل استفاده کند پس مطمئنا تردمیل منفجر می شود چون آن تردمیل قدرت تحمل وزن همسرتان را ندارد . برای اینکه بدانید برای هر وزن چه تردمیلی باید بخرید به جدول زیر توجه کنید :
تا وزن 80 کیلوگرم : تردمیل 1.25 اسب
تا وزن 100 کیلوگرم : تردمیل 1.5 اسب
تا وزن 120 کیلوگرم : تردمیل 2 اسب
تا وزن 125 کیلوگرم : تردمیل 2.5 اسب
تا وزن 140 کیلوگرم : تردمیل 3 اسب
و برای وزن های بالاتر تردمیل های باشگاهی

پس اول از همه باید به قدرت موتور تردمیل دقت کنید .

امکانات جانبی تردمیل چقدر مهم است ؟
امکانات جانبی تردمیل شاید به عنوان یک وسیله اضافی قلمداد شود اما به نوبه خودش بسیار کار آمد و مهم است مثلا اگر تردمیل شما ساده باشد ممکن است بعد از مدتی از دویدن خسته شوید و اگر مثلا تردمیل شما یک ماساژور یا دمبل یا دراز و نشست و چرخش کمر و حتی یک کش ایروبیک داشته باشد میتواند یک ورزش متنوع را برای شما به ارمغان بیاورد و بیشتر از ورزش کردن لذت ببرید .

من ساکن آپارتمان هستم چه تردمیلی مناسب من است ؟
ضمن رعایت موارد بالا اگر ساکن آپارتمان هستید باید مطمئن شوید که تردمیل شما دارای ضربه گیر باشد که همسایه ها تاوان وزن اضافی شما را ندهند . ضمن اینکه در حال حاضر اکثر آپارتمان ها اندازه یک قوطی کبریت است اگر بتوانید یک تردمیل تاشو هم بخرید بسیار در استفاده از فضای منزل سود کرده اید .

چه عواملی در قیمت تردمیل تاثیر دارد ؟
جدا از بحث مارک و برند تردمیل سه عامل در قیمت تردمیل ها تاثیر گذار است :
اولین عامل قدرت موتور است . هرچه قدرت موتور زیادتر باشد گرانتر خواهد بود . عامل دوم شیب برقی یا دستی بودن تردمیل است که اگر برقی باشد گرانتر خواهد بود و عامل سوم هم لوازم و امکانات جانبی تردمیل مثل ماساژور دمبل کش ایروبیک دراز و نشست و ... می باشد که اگر تردمیل دارای این امکانات باشد قیمتش بالاتر خواهد بود .
 

فایل های ضمیمه

  • w_500_f63-treadmill-2013_400.jpg
    w_500_f63-treadmill-2013_400.jpg
    25 KB · نمایش ها: 15

Farzad Z

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2007
نوشته‌ها
903
لایک‌ها
57
محل سکونت
Isfahan
راهنمای خرید و انتخاب دوچرخه ثابت :
دوچرخه ثابت یکی از وسایل ورزشی می باشد که با گسترش علوم ورزشی به یکی از مهمترین آیتم های ورزشی تبدیل شده است .دوچرخه ثابت برگرفته از دوچرخه های اسپرت ورزشی می باشد که جهت استفاده در مکان ثابت مانند خانه یا باشگاه می باشد .
این دستگاه برای تقویت عضلات پا و باسن بسیار مفید می باشد و برای افرادی که دارای مشکلات زانو ، پشت می باشند بسیار مناسب است زیرا این افراد نمیتوانند از تردمیل استفاده کنند .
فاکتور های مهم جهت انتخاب یک دوچرخه ثابت بشرح ذیل می باشند :
– سیستم دوچرخه : که اکثر دوچرخه های جدید به صورت مگنتیک می باشند .
– تحمل وزن : که بر اساس قدرت قطعات و شاسی توسط کارخانه انتخاب میشود .
– تنظیمات ارتفاع : این حالت بسیار مهم است زیرا زین یک دوچرخه میتواند در حالت های افقی و عمودی تظیم شود .
- برنامه های دوچرخه : این حالت هم میتواند یک ابزار خوب برای برنامه ورزشی می باشد که این حرکت را از یکنواختی خارج میکند . (دور های تند و کند)
منبع : مارکتستان
 

sanja

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2012
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
265
محل سکونت
تهران
این دستگاه های خونگی 10-20 کاره که سیم کش هم دارند چطور هستند؟
 

sanab464

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
50
سلام دوستان من دنبال دستگاههایی که در باشگاه استفاده میشه میگردم به طور کامل و اطلاعات زیادی هم ندارم میشه لطفاً منو راهنمایی کنین ترجیحا ارزون هم باشن
 

ariya-123

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2012
نوشته‌ها
461
لایک‌ها
140
محل سکونت
Tehran
سلام دوستان من دنبال دستگاههایی که در باشگاه استفاده میشه میگردم به طور کامل و اطلاعات زیادی هم ندارم میشه لطفاً منو راهنمایی کنین ترجیحا ارزون هم باشن
سلام عزیز
مدل های خیلی زیادی در باشگاه ها استفاده میشه به طور مثال شما میتونید به سایت بانی اسپرت مراجعه کنید اطلاعات کاملی قرار میده فروشگاه آنلاین هم هست البته
 

sanab464

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
50
سلام ممنون از راهنماییت من میخوام یه باشگاه بدنسازی بزنم میخوام در مورد همه چی تحقیق کنم تا بدونم چقدر سرمایه لازم دارم چقدر میتونم وام بگیرم، یه باشگاه معمولی لوازم همراه میخوام دست دوم پیدا کنم اما نميدونم چه دستگاههایی باید تهیه کنم این سایتی که میگی کامل توضیح میدهد؟
 

sanab464

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
50
ببخشید میشه لطفاً آدرس سایت رو کامل واسم بنویسید
 
بالا