برگزیده های پرشین تولز

گل رز و حقایقی جالب از این گل بسیار زیبا

bijan_darvishi

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2007
نوشته‌ها
2,089
لایک‌ها
660
گل رز در کشور ما با نامهای گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته میشود. این گل از تیره گل سرخ و از زیر خانواده رزوئیده میباشد. در دنیای باغبانی و گلکاری گل رز جزو محبوبترین درختچه های گلدار است که بصورت گلدانی و باغچه ای آن را کشت میکنند. جنس Rosa دارای ۳۰۰ گونه گیاه چند ساله با قدمتی چند هزار ساله هستند، درحالی که تقریبا” در هر قاره گل رز وجود دارد، اکثر گونه هایی که در باغ ها پرورش می یابند ارقام ترکیبی چند نسلی هستند که اجداد آنها مدتهاست فراموش شده اند. این گل با ترکیب بسیار زیاد رنگ ها باعث تنوع بسیار شده که تقریبا” هر طیفی با هر سلیقه ای می تواند آن را بپسندد.

%DA%AF%D9%84-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-1024x640.jpg

عکس از یک گل سرخ که با نام های گل رز نیز معرف هست
رزها از محبوبت ترین گیاهان جهان هستند و برای مدت چندین هزار سال به دلیل مخاصیت معطر بودنشان برای تولید گلاب و روغن در تمدنهای ایرانی، چین و شمال آفریقا کشت میشده. گل سرخ یا گل محمدی یا همان گل رز، گل ملی کشور آمریکا است، این گل در روز عشق یا همان ولنتاین نخستین گلی است که همگان هدیه میدهند، همچنین کاربردهای زیادی در عطرسازی و داروسازی دارد. اگر شما هم جزو علاقمندان گل سرخ یا گل محمدی هستید و امکان پرورش آن را دارید پس درنگ نکنید و آن را خرید کنید.

%DA%AF%D9%84-%D9%88%D8%B1%D8%AF.jpg

عکس از یک گل ورد

مشخصات گل رز:​

گل رز با نام علمی Rosa hybida خانواده Rosaceae بوده . گیاه رز با نامهای سرخ و گل محمدی در ایران شناخته شده است. این گیاه چندساله بوده و به رنگهای متنوع و زیادی در طبیعت وجود دارد. گل رز بصورت درختچه و یا بوته ای هستند، آنهایی که به شکل درختچه هستند ساقه های راست و خاردار دارند. فرم گل سرخ نیز دارای تنوع زیاد بوده آنها دارای رنگ ، نوع شکل و حتی رشد گوناگون دارند از معروفترین گل رز یا بهترین گل رز می توان به گل رز قرمز، گل رز آبی، گل رز سفید، گل رز مشکی یا گل رز سیاه، گل رز سبز، گل رز رونده و گل رز مینیاتوری یا گل رز چینی نام برد. گلکارانی که گلهای هیبرید تولید میکنند به مرور به ارزش این گیاه پی بردند و از قرن هجدهم به بعد به تدریج گل های رز جدید و هیبرید با تنوع رنگ به وجود آوردند و بلافاصله آنها نیز مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفت، خصوصا گل رزهای سری جدید و هیبرید بر خلاف مدلهای قدیمی که تنها در فاصله یک بار در سال تولید می شدند قادر به تولید در چند فصل از سال هستند. حتی از نظر شکل نیز تغییراتی حاصل شد بطور مثال گل رز های ۵ گلبرگ تبدیل به گل رزهای هیبرید ۱۰-۲۰ یا ۲۰-۴۰ و یا حتی بیشتر شدند و این تفاوت باعث ایجاد واریته های جدید در این گل بسیار زیبا شد.

انواع گل رز بر اساس رشد:

برخی از گل رزها رشد رونده داشته که به آن گل رز رونده می نامند.

گل رز رونده :

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-1.jpg

گل رز رونده یک گل رز بالا رونده می باشد که استفاده خانگی جلوی درب خانه ها و ویلای شما دارد
گل رز رونده بالا رونده از پرطرفدارترین نوع رزها می باشد که می تواند منظره ای زیبا در جلوی خانه و حیاط خلوت یا ویلای شما ایجاد کند. اغلب باغداران و گل فروشها برای ویلا و حیاط شما این گونه از گل رونده را پیشنهاد می دهند. گل رز رونده دارای انواع مختلف و واریته های مختلف می باشد شما می توانید گل رز رونده را در هر زمانی از بهار تا ابتدای پاییز کاشت کنید، نگران نباشید ما روش کاشت گل رز رونده را به شما یاد می دهیم:

آموزش کاشت گل رز رونده:​

۱-درا بتدا یک محل را انتخاب کنید که نور زیادی (حداقل ۶ ساعت در روز) داشته باشد. ترجیحا” مکانی را انتخاب کنید که دارای حصار، دیوار باشد چون این گل رونده هست باید قیم را بگیرد و بصورت رونده بالا برود که زیبایی محل را دو برابر کند. پس این حصار را قبل از کاشت درست کنید و آن را محکم کنید.

۲- محل مورد نظر را به قطر ۵۰ سانتی متر از حصاری که دارید فاصله دارد را حفر کنید، نمک منیزیم را داخل چاله خود بریزید، این نمک باعث افزایش رشد گیاه شما و جذب نیتروژن می کند. حالا گل رز رونده خود را داخل گودال قرار دهید و با خاکی که قبلا” حفره چاله را خالی کرده بودید پر کنیدو آبیاری نمایید.

۳- هر هفته یک بار به میزان لازم به اندازه یک قاشق غذاخوری نمک منیزیم روی خاک خود بریزید و سپس آبیاری کنید تا نمک به درون خاک نفوذ کند.



گل رز مینیاتوری از بهترین گل رز :

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg

گل رز مینیاتور
یکی از انواع بهترین گل رز می باشد که آن را میتوانید در داخل خانه در گلدان یا آپارتمان یا باغچه خود پرورش دهید. این گل رز نمونه کوچکتری از رز فلوریبوندا است که نگاهداری ساده ای دارد و اگر بتوانید آن را به صورت مرتب آبیاری و پرورش دهید می تواند رشد خوبی داشته باشد. کاشت این گل رز در گلدان ساده می باشد:

  • گل رز مینیاتوری را داخل گلدانی با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر قرار دهید، قبل این کار انتهای گلدان را سوراخ ایجاد کرده و انتهای آن را با تکه های سفال یا پوکه معدنی پر کنید تا زهکشی مناسبی داشته باشد.
  • خاک باغچه را درون گلدان پر کنید سپس خاک اطراف توده ریشه گل رز خود را با دست نرم کنید و ریشه ها را از هم باز نمایید. گیاه را به مرکز گلدان انتقال داده و سپس گلدان را با خاک مخلوط خاک گلدان (حاوی ورمی کولیت و پرلیت) پر کنید. خاک مخلوط اطراف ریشه را محکم کنید تا هیچ هوایی در خاک باقی نماند.
  • گلدان گل رز خود را در مکانی با منبع نور خوب به سمت جنوب یا غرب قرار دهید، این گلدان گل رز باید روزی حداقل ۶ ساعت نور بهش تابیده شود. هر چند روز یکبار گلدان را بچرخانید تا همه قسمتها به صورت مساوی نور تابیده شود تا بتواند رشد خوبی داشته باشد.
  • گل رز مینیاتوری را به صورت منظم آبیاری نمایید، خاک آن نباید خشک شود، در زمان آبیاری دقت کنید خاک شما باید رطوبت کم داشته باشد هر زمان که آبیاری را شروع کردید برگ های آن را با آب پاش آبیاری کنید طوری گل رز مینیاتوری خود را آبیاری کنید که آب اضافه وقتی از انتهای گلدان خارج شد آن را قطع کنید این بهترین روش هست یعنی گلدان گل رز مینیاتوری شما باید سیراب شود.
  • گلدان گل رز مینیاتوری نیاز به رطوبت بالا دارد لذا وقتی گلدان خود را در سینی قرار می دهید، می توانید داخل سینی خود مقداری سنگ ریزه ریخته گلدان خود را روی این سنگ ها قرار دهید سپس سینی خود را از آب پر کنید طوری که آب با انتهای گلدان شما در تماس نباشد(آب از سوراخ انتهای گلدان به بالا نرود) این کار باعث رطوبت لازم در گیاه شما می شود.
  • گل رز مینیاتوری خودرا با کود غنی شده با پتاسیم تغذیه کنید اما دقت کنید در دوز کم این کود را انجام دهید تا گیاه شما آسیب نبیند.
  • شکوفه های پژمرده گل رز مینیاتوری خود را توسط یک قیچی تمیز و برنده جدا کنید (قیچی باغبانی رو پیشنهاد می کنم) برای این کار گل و برگچه های آن را از ساقه و تا قبل از اولین برگ قطع نمایید. تمام برگهای زرد و بیمار گل رز مینیاتوری خود را جدا کنید، این کار باعث میشود انرژی به تمام گیاه به قسمتهای سالم برسد.


انواع گل رز بر اساس هیبریدها:

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2.jpg

انواع گل رز
گل رز دارای ۱۵۰ گونه و هزاران هیبرید (بالای ۲۰.۰۰۰ هیبرید) میباشد که این هیبریدها در حال افزایش هست. گل رز را میتوان در هر رنگ و انواع مختلف یافت. ما مهمترین واریته های آنها را بصورت مختصر توضیح می دهیم، سعی داریم در مقاله ای دیگر یا در همنیجا بصورت کامل تر اپدیت کنیم و انواع آن را موشکافانه توضیح دهیم ان شالله. در کشور ما انواع گل رز با نام های گل رز هلندی، گل رز عطری، گل رز ریز، گل رز فرانسوی یا با نام های دیگر همچون گل سرخ، گل محمدی تقسیم بندی و می نامند، گرچه روش درست و مشخصی برای تقسیم بندی انواع رز وجود ندارد اما بیشتر متخصصان آنها را به سه دسته اصلی که توسط American Rose Society ایجاد شده تقسیم بندی می کنند:

%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2.jpg


۱- گل رز وحشی یا خودرو Wild Roses :

رزهای وحشی یا خودرو نمونه‌هایی هستند که از میلیون‌ها سال قبل بر روی کره زمین وجود داشته‌اند و رشد و نمو می‌کنند و محققین و سیاحان، آن‌ها را به واسطه سفرها و جستجوهایشان کشف و معرفی کرده‌اند. تمامی رزهای خودرو گل‌هایشان ۵ گلبرگ دارد و تقریباً اکثر آن‌ها تنها در فصل بهار گلدهی دارند. در جهان در حدود ۱۵۰ گونه رز خودرو شناسایی شده‌است که از این میان تنها ۱۰ گونه برای ساخت رقم‌های رز استفاده شده‌است.



۲-گل رز باغ قدیمی Old Garden Roses :

رزهای باغی قدیمی به تمامی رزهایی اطلاق می‌شوند که به ‌طور کل تا قبل از پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ پرورش می‌یافتند. از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست. اشکال گل به صورت جامی شکل یا رُزت ربعی است. شاخه‌های آنان خاصیت انحنا پذیری دارد. در صورتی‌ که از گل محمدی یا گالیکا منشأ گرفته باشند، پر عطر هستند. زمان گلدهی بیشتر رزهای باغی قدیمی تنها در فصل بهار است. اگرچه رزهای قدیمی از لحاظ عطر غنی‌تر از رزهای جدید باغی هستند اما به علت محدودیت رنگ گل‌ها و همچنین کوتاهی دمگل و در نتیجه عدم امکان تهیه شاخه گل بریده، هیچگاه از نظر محبوبیت به پای رزهای مدرن و جدید باغی نرسیده‌اند. در برخی از منابع رزهای قدیمی بطور کلی در ۴ گروه زیر تقسیم می شوند.

  • گروه اول: رزهای ایرانی که شامل گل گلاب یا گل محمدی، رز گالیکا می باشد که همگی آنها جزو رزهای معطر می باشند که از اولی برای گرفتن گلاب نیز استفاده می شود.
  • گروه دوم: شامل رز آلبا، سنتیفولیا، رز موس تقسیم‌بندی شده‌اند.
  • گروه سوم: شامل انواع رز رزهای چینی، رز چای می باشد
  • گروه چهارم: شامل انواع رز بوربون، اگلندتریا، پورتلند، رز دورگه پریچوار می باشد.


۳-گل رز مدرن Modern Garden Roses :

گل رز مدرن یا باغی جدید از انواع گل رز می باشد و دارای انواع مختلفی است که بعد از سال ۱۸۶۷ پرورش داده شده است. بیشتر مردم وقتی به گل رز فکر می کنند این نوع را تصور می کنند. طبقه بندی گلهای مدرن یا باغی جدید می تواند پیچیده باشد زیرا بسیاری از گلهای رز قدیمی باغی را در نژاد خود دارند ، اما آنها به طور عمده توسط ویژگی های رشد و گلدهی طبقه بندی می شوند. برخلاف گل رزهای قدیمی که یک بار در سال شکوفا می شوند ، گلهای رز مدرن به طور مداوم شکوفا می شوند. آنها همچنین دارای اندازه شکوفه بزرگتر و عمر گلدان بیشتری هستند ، اما فاقد عطر هستند و مقاومت کمی در برابر بیماری دارند. از مهم ترین واریته های این گونه از رز می توان به گل رز دیوید اوستین انگلیسی یا گل رز انگلیسی نام برد.

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF.jpg

گل رز دیوید
این گونه از گل رز توسط پرورش دهنده گل رز انگلیسی با نام دیوید اوستین David Austin پرورش یافت. این گونه دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان و خرده فروشان دارد. دیوید آستین بیش از ۵۰ سال پیش پرورش گل رز را با هدف ایجاد این گونه آغاز کرد و شعار دیوید این بود: ” می‌خواهم رزهای ممتازی را به وجود بیاورم که زیبایی و انحناپذیری شاخه و معطری رزهای باغی قدیمی و چهارفصلی و تنوع رنگ گل رزهای باغی جدید را یکجا در خود داشته باشند.” انواع گل رز دیوید دارای بهترین ترکیب و ویزگیهای هر دو مدل باغی جدید و قدیم می باشد. صدها نوع گل رز تولید شده توسط ایشون دارای عطر (گل رز عطری یا گل رز معطر) یا قابلیت تکرار گلدهی و طیف وسیعی تری از گلهای مدرن و جدید باغی میباشد. اما از نقاط ضعف آن می توان در معرض قرار گرفتن بیماری و عدم مقاومت آنها نام برد. نکته جالب توجه در پرورش گل رز دیوید این بود که در طی این سالها

یک رز را در مدت ۱۵ سال پرورش داد این گل در بازار جهانی ١٠ میلیون یورو قیمت گذاری شده است و بعلت نادر و کمیاب بودن شکوفه های این گل می باشد ، پرورش دهنده بریتانیایی دیوید آستین برای ایجاد این گل بی نظیر ۸ .۱۵ میلیون دلار هزینه و ۱۵ سال زحمت کشید. این رز خوشگل نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در منایشگاه گل بریتیش چلسی به منایش عموم درآمد. یک دسته گل کوچک از رز سوئیت ژولیت حدود ۱۵۰ میلیون یورو قیمت دارد. گل ژولیت ترکیبی از فرم آنتیک جذاب، سایههای هلویی رنگ ملایم و عطر سبکی از چای رز هست. این قیمت گذاری در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده است .




انواع گل رز از نظر رنگ و نشانه و معنی آنها:

%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2.jpg

نماد رنگ گل رز
همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم انواع رز در رنگ های مختلف نیز هستند که مهمترین و پرطرفدارترین آنها به شرح زیر می باشد:

گل رز قرمز

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2.jpg

گل رز قرمز
نماد گل رز قرمز: گل رز قرمز نشانه عشق، علاقه و محبت قلبی است. مفهوم عاشقانه و زیبای گل رز قرمز موجب شده که یکی از پر مصرف ترین گلها در اکثر مناسبت ها و جشن ها باشد. از گل رز قرمز برای تزیین انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل استفاده می شود.

حق الانصاف در میان تمام رنگهای گل رز هیچ رنگی، مثل رز قرمز انقدر نمیتواند معنی عشق و علاقه آتشین رو ابراز کند، در کل رنگ قرمز رنگ عشاق هست همچنین در روز روز ولنتاین، روز تولد، مراسم ازدواج، سالگرد ازدواج، گل رز قرمز، بهترین انتخاب برای ابزار به عشق خود می تواند باشد و توسط هدیه دهنده به شکل های دسته گل رز یا شاخه گل رز تقدیم معشوق یا طرف هدیه خود می شود.

البته گل رز قرمز بیانگر معنی های مختلفی هم است از جمله گذشت، احساسات عمیق و عشق پاک و به همین دلیل جزو اصلی ترین هدیه روز ولنتاین انتخاب شده و در این شاهد فروش روزانه چندین ملیون شاخه رز قرمز هستیم و عین میوه شب عید با قیمت بالاتر به فروش میرسد!



گل رز آبی

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%A2%D8%A8%DB%8C.jpg

گل رز آبی
نماد گل رز آبی: رز آبی در طبیعت وجود ندارد و انواع رز آبی را که در فروشگاههای گل و گیاه مشاهده میکنید به کمک اصلاح ژنتیکی تولید شده اند و رنگ دانه های آن را دلفینیدین آبی میکند.. گل رز آبی به معنی عشق و جاودانگی می باشد، به شخصه عاشق این رنگ هستم البته نه اینکه استقلالی باشم، رنگ آبی رنگ آرامش هست این رنگ رمزهای زیادی را در خود دارد بنابر همین دلیل گل رز آبی می تواند نشان از عشقی مرموز از شما باشد، از آن می توان در معنای کنایه و طفره رفتن از موضوعی خاص نیز بکار برد. گل رز آبی در بعضی جاها بعنوان گل رز جن نیز نامیده میشود . در کل داستانهای عجیب و افسانه هم دربارش زیاد هست یک افسانه چینی وجود دارد که بیانگر صداقت است که به افسانه گل رز معروف هست. در این افسانه دختر امپراطور قرار بود ازدواج کند، پدرش به او اجازه داد تا یک شرط برای خواستگارهایش بگذارد، او هم گفت: با مردی که بتواند گل رز آبی به او بیاورد ازدواج خواهد کرد. این باعث شد با توجه به نبودن این گل خیلی ها دلسرد شوند، با این حال بعضی ها خیلی اصرار داشتند که به دست این دختر، گل رز آبی بدهند، خلاصه این وسط یک سری کلک هایی هم زدند مثلا” رنگ زدند و در زمان تقدیم کردن گل رز آبی، رنگ چکه کرد رو دست دختر و متوجه شد و گفت من با شما ازدواج نمیکنم ولی من فکر کنم اون زمان این جور افراد رو با شمشیر سر میبریدن) . خلاصه یک مرد دیگر با یک جادوگر همدست میشود و باز دختر امپراطور می فهمد. خلاصه نکنه دختر امپراطور دلش با پسر باغبان بود و به او ابزار علاقه کرد و پسر باغبان نیز گفت من فردا برای شما گل رز آبی می آورم، صبح روز بعد پسر باغبان برای دختر گل رز سفید آورد همه تعجب زده شدند و گفتند این گل رز سفید است و به شاهزاده هدیه داد، شاهزاده خانم گلبرگهای آن را نوازش کرد و پاسخ داد” این گل رز آبی هست” امپراطور هم گفت اگه دخترم میگه رز آبی هست پس بدونید رز آبی هست” به همین راحتی و مصخره با هم ازدواج کردند و کلی مردم را سر کار گذاشتند!



گل رز سیاه یا گل رز مشکی

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87.jpg

گل رز سیاه
نماد گل رز سیاه: اول سوالی دارم از شما خواننده این مقاله: تا حالا گل رز سیاه یا رز مشکی در مراسم ازدواج دیدید؟ می دانید علت چی هست؟ در فرهنگ عام رنگ سیاه معنی مرگ، وداع و پایان هست.

اما جالب است بدانید گل رز سیاه یا همان گل رز مشکی یکی از کمیابترین و نادرترین گلها می باشد. این گل رز را در هر جا نمی توانید پیدا کنید. اگر گل رز سیاه را از نزدیک ببینید فکر می کنید مثل گل رز آبی ژنتیکی هست ولی کاملا” در استباه هستید، رز مشکی یکی از انواع گل رز طبیعی هست. این گل را در روستای حاوالاتی ترکیه میتوانید یافت کنید اما متاسفانه داره نسلش منقرض میشه! گل رز مشکی تنها یک بار در عمر خود گلدهی می کند.

گل رز مشکی یا همان گل رز سیاه نماد تباهی، جادوی سیاه، مرگ بوده، در عالم سیاست نماد آنارشیسم و در ادبیات هم معنای عشق تراژیک است. یادم هست در حادثه ساختمان پلاسکو در شبکههای اجتماعی خیلیها تشویق به گذاشتن رز سیاه در پروفایل خودشان داشتند.



گل رز صورتی

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C.jpg

گل رز صورتی
نماد گل رز صورتی: اگر قرار است برای کسی گل رز بخرید پس ابتدا معنی رنگ اون رو حتما”بدانید این می تواند پیام شما را به شخص هدیه دهنده برساند. گل رز صورتی نماد دوست داشتن، سپاس از زحمات، لطف و شادی می باشد. یک شاخه گل صورتی همانند گل رز قرمز لطف شما را نشان می دهد همچنین وقتی آن را هدیه می دهید به نشانه تحسین از اون این کار را انجام دادید. دقیقا” همانند گلهای رز قرمز، سایه های متنوع صورتی همگی دارای معانی مختلف گل رز است. گل رز صورتی تیره روشی است برای تشکر و قدردانی از طرف هدیه شونده، در حالی که صورتی کمرنگ نشانگر ملایمت است.



گل رز سفید

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF.jpg

گل رز سفید
نماد گل رز سفید: در فرهنگ عام رنگ سفید در کل نمادی از پاکی، بی گناهی و صلح معنی میدهد. برای گل رز سفید هم از اینقاعده مستثنی نیست، به همین دلیل از گل رز سفید معمولا” در عروسی ها و سایر مناسبتهای تشریفاتی مثل فارغ التحصلیلی استفاده میشود. در ضمن از گل رز سفید می توان به عنوان احترام یا یادآوری میز اهدا کرد. این مثل این میمونه که من به طرف هدیه دهنده بگویم” من به تو فکر میکنم” “احساس من به تو واقعیه”



گل رز بنفش

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4.jpg

گل رز بنفش
نماد گل رز بنفش: اگر چه گل رز بنفش تقریبا” رو روال نیست، اما نشان دهنده جذابیت یا ستایش هست. گلهای رز بنفش افلب با سلطنت و شکوه همراه هستند و رز بنفش را معمولا” به پادشاهان و ملکهها اهدا میکنند. همچنین گل رز بنفش یک گل مناسب برای انواع جشنها می باشد ولی در کل پیام “عشق در نگاه اول” را میدهد.



گل رز زرد

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%B2%D8%B1%D8%B0.jpg

گل رز زرد
نماد گل رز زرد: در بین ما ایرانیها دیدم و شنیدم رنگ زرد را نشانه مریضی می دونن!! شاید از مریضی زردی نشات گرفته خب جاهایی هم رنگ محبوب آبادانیها بخاطر لباس برزیل و اصفهانیها هم بخاطر تیم سپاهان هست. ولی در اصل در تمام کشورها و از نظر روانشانسی رنگ زرد نماد شادی، خوشحالی و نشانه تقدس و پرهیزکاری است. گل رز زرد در نوع خودش واقعا زیبا می باشد. گل رز زرد نماد دوستی و مراقبت هستند. گل رز زرد را برای کسی که واقعا” از ته دل بهش علاقمند هستید نفرستید، چون این امر نشان دهنده این است که من با شما دوست هستم نمیدونم تونستم بفهمونم یا نه در کل رنگ زرد نشانه عشق واقعی نیست. ارسال گل رز زرد نشانه ساده و احترامانه این است که من دوست شما هستم و به فکر شما هستم بطور مثال ارسال گل رز رد برای یک همکار یک گزینه خوب است.



گل رز نارنجی

%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C.jpg

گل رز نارنجی
نماد گل رز نارنجی: گل رز نارنجی نماد شور و اشتیاق شما می باشد، اگر روز ولنتاین دیدید گل رز قرمز پیدا نشد و فروشنده رنگ گل رز نارنجی را داشت، آن را خرید کنید، نمی خواهم بگویم به اندازه گل رز قرمز جذابیت دارد ولی همان معنا را دارد.



نتیجه کلی: این نمادهایی که عرض کردم همگی بر فرهنگ عامه غربی ها و خودمان می باشد شاید این نمادها واقعا” شناخته شده از سمت فرهنگ ما نباشد. به شخصه صادقانه عرض میکنم به خود بنده هر رنگ گل رزی را که بدهند خوشحال میشوم و این نشانه را مبنی بر ارزش گذاشتن به من میدانم حتی اگر رنگ رز مشکی باشد (هر چند به شخصه عاشق رنگ مشکی آن هستم)



حالا یک سوالی بین علاقمندان هست که آیا گل رز رنگین کمان یا همان گل هفت رنگ وجود دارد؟

بله وجود دارد، اما این گل طبیعی نیست یعنی نه بذر آن وجود دارد، نه بصورت طبیعی گل رز رنگین کمان وجود ندارد، گل رز رنگین کمان طی یک فرآیندی ساخته می شود، ساقه های گل رز سفید را بصورت عمودی به هفت قسمت برش می دهند هر قسمت را درون یک لیوان رنگی فرو می کنند، بعد از گذشت مدتی آب از طریق ساقه به سمت بالا کشیده و به گلبرگ ها نفوذ می کند. آموزش ساخت گل رز رنگین کمان را در سایت بذرکو نیز قرار داده ایم میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

مطالب بیشتر از گل رز را در سایت بذرکو ببینید

سایت بذرکو
 
بالا