برگزیده های پرشین تولز

گوشی اپل آیفون 6 پلاس

نقد و بررسی تیم زیمابی را درباره آیفون +6 تا چه اندازه مفید می دانید؟

  • ضعیف

    Votes: 0 0.0%
  • خوب

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    1

netools

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
2
محل سکونت
البرز، کرج، گوهردشت، ...
نقد و بررسی | گوشی موبایل Apple IPhone 6 Plus :
آیفون ارتقا پیدا میکند!
سال هاست که گوشی های اندروید با نمایشگرهای 5 اینچی بزرگ ارائه میشوند اما اپل سرسختانه اصرار دارد که گوشی ها برای اینکه راحت تر در دست گرفته شوند، باید صفحه نمایش کوچکی داشته باشند. IPhone 5S در عین حال که قدرتمند است ، با صفحه نمایش 4 اینچی ، در میان کوچک ترین های بازار است و صادقانه بگویم که این مسئله کمی محدودیت ایجاد میکند.
اپل برای اولین بار ، دو گوشی را بصورت همزمان عرضه کرده و هر دو آنها نیز خیلی به هم شبیه هستند. پس شما باید کدام را انتخاب کنید؟
اکنون که اپل دو آیفون بزرگتر ساخته ، یکی بزرگ و دیگری از آن هم بزرگ تر، آیفون 6 یک صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد در حالیکه IPhone 6 Plus با صفحه نمایش 5.5 اینچ اش شبیه به یک فبلت است. این دو آیفون جدید هر دو طراحی خوبی دارند و با پردازنده های A8 عرضه میشوند و کیفیت دوربین آنها نسبت به محصولات قبلی ارتقا یافته است ،LTE و وای فای پرسرعت تری دارند، اگر برای صدا از طریق LTE استفاده کنید، کیفیت صدای بهتری داشته و میزان ظرفیت حافظه آن نیز بیشتر خواهد بود. هر دو مدل سال 2014 نیز شامل Apple Pay ،یعنی سیستم پرداخت جدید و احتمالا جنجالی NFC میشوند که گوشی را به یک کارت اعتباری تبدیل میکند. اگر Apple Pay همانطور که در تبلیغات نشان داده شده کار کند، میتواند بزرگترین ویژگی آیفون های جدید باشد . البته باید تا ماه اکتبر که بصورت رسمی در ایالات متحده عرضه میشود منتظر ماند تا بتوان بیشتر و بهتر در مورد آن نظر داد.

گوشی موبایل آیفون اپل 6 و 6 Plus هر دو نسبت به آیفون های قبلی صفحه نمایش های بزرگتری دارند.آنها هر دو یک پردازنده جدید A8 دارند.هر دو دارای حافظه 16،64 و128 گیگابایت هستند.هر دو در سه رنگ سفید/نقره ای، سفید/طلایی و خاکستری/مشکی عرضه میشوند.تفاوت میان این دو مدل خیلی فاحش نیست، اما مهم است. آیفون 6 یک نمایشگر 4.7 اینچی 1,344x750 دارد. 6 Plus یک نمایشگر 5.5 اینچی 1,920x1,080 و همینطور لرزشگیر تصویر دوربین و قابلیت اجرای برنامه های بیشتری را در حالت افقی دارا می باشد ، با افکت های تصویر جداگانه مانند آی پد.همچنین تا حد قابل ملاحظه ای بزرگتر و سنگین تر است اما طول عمر باتری بیشتری دارد. با آیفون 6 هم چیز زیادی را از دست نمیدهید اما نمیتوان گفت این مدل بهترین است و شاید کمی شما را ناامید کند که اگر چنین است ، 6Plus را بگیرید. برای کسانی که آیفون های قدیمی تر دارند و میخواهند آن را ارتقا دهند، این آیفون های جدید از لحاظ اندازه صفحه نمایش ، بزرگتر هستند. آیفون 6 ، 4.7 اینچی احتمالا خیلی بزرگ است اما 6 Plus احتمالا شما را متعجب میکند مگر اینکه به دنبال یک مینی تبلت باشید.

iphone6_1.jpg


طراحی و ساخت
گوشی 4.7 اینچی مورد علاقه من، که ثابت کرد صفحه نمایش های بزرگتر نیز میتوانند در اندازه های جمع و جور تر عرضه شوند ، یک 2013 Motorola Moto X بود.آیا آیفون 6Plus نیز میتواند همان احساس را در من ایجاد کند؟ شباهت هایی بین آنها وجود دارد، اما تفاوت هایی نیز میان آن دو موجود است. طراحی آیفون جدید ممکن است برجسته تر و متفاوت تر باشد و یا حتی کمی مانند بدنه ی فلزی و منحنی HTC One M8 به نظر برسد.در واقع طراحی آن شبیه IPod Touch یا مانند ساخت IPad هاست . این آیفون کمی باریک تر از قبل است اما خیلی باریک تر به نظر می رسد ، بخشی از آن به خاطر صفحه نمایش بزرگتر و بخشی از آن به خاطر طراحی منحنی آن می باشد. سطح شیشه ای در لبه های آن، کمی به سمت بیرون کشیده شده و لبه های تیز صنعتی IPhone 5 و 5S کاملا از بین رفته اند. آیفون جدید به راحتی در دست نگه داشته میشود و به شکل زیبایی محکم است. قاب فلزی پشت و سطح شیشه ای جلو صیقلی و راحت هستند اما کمی احساس شکنندگی را نیز ایجاد میکنند. شاید به خاطر ظاهر فوق العاده باریک یا سطح شیشه ای زیاد آن در جلوی دستگاه باشد. لنزهای دوربین با کمی برجستگی که در پشت آیفون 6Plus دارند و شبیه به نسل پنجم IPod Touch هستند کمی نگران کننده هستند که شاید نتوان گوشی را روی یک سطح صاف گذاشت.

iphone6_4.jpg


دکمه های صدا که گرد و برجسته هستند، اکنون مانند دکمه های IPod Touch و IPad به نظر میرسند. دکمه Power/Sleep در سمت راست و بالای دستگاه ، به سمت راست منتقل شده اند و حالا که گوشی بزرگتر شده ، این ترکیب دکمه ها راحت تر است.یک دکمه Touch ID گرد در پایین آن قرار گرفته و درست مانند IPhone 5S سال گذشته کار میکند. IOS 8 و Apple Pay امسال به شما اجازه میدهند که بتوانید بیشتر از Touch ID استفاده نمایید و این ویژگی را ضروری تر میکند. اما دسترسی به آن دکمه ی خانه به اندازه قبل هنگام کار با یک دست آسان نیست.

iphone6_6.jpg


سخت افزار
میخواهید گوشی تان چقدر سریع باشد؟پردازنده A7 بسیار سریع سال گذشته در خاطرمان هست. این پردازنده A8 جدید در آیفون 6 خیلی خارق العاده تر از A7 نیست . پردازنده دو هسته ای 64bit آن درست مانند A7 است اما اپل ادعا میکند که یک ارتقای 25 درصدی از لحاظ سرعت و 50 درصدی از لحاظ گرافیک نسبت به IPhone 5S سال گذشته بر روی آن صورت گرفته است.میتوان گفت، A8 نسبت به رقیبان خود شاهد تغییر خارق العاده ای نبوده و کمی نسبت A7 پیشرفته تر عمل کرده است در حالیکه پردازنده های موبایل میتوانند از این هم سریعتر باشند .اما واقعا چیزی که باید بدانید این است که برنامه ها در آن چگونه اجرا میشوند و این در حالیست که سرعت اجرای برنامه ها و UI آیفون های جدیدی همیشه خوب بوده است. چه چیزی واقعا نشان میدهد که برنامه ها برای این صفحه نمایش جدید بهینه شده اند؟ در حال حاضر این برنامه ها هنوز به طور کامل برای بررسی در دسترس نیستند اما بازی ها و برنامه های جدید برای آیفون 6 به زودی عرضه خواهند شد.همچنین به خاطر داشته باشید که ابزار کدینگ Metal جدید اپل برای بازی میتواند به اجرای بازیهای IOS حتی بهتر از A8 کمک کند .

صفحه نمایش
نمایشگر پیشرفت کرده اما آیا از عملکرد خوبی برخوردار خواهد بود؟
IPhone 6 Plus یک نمایشگر 5.5 اینچی، که این اندازه برای گوشی های اپل بزرگ به نظر می رسد، اما هنوز هم در مقابل گوشی های اندروید که اخیرا تا مرز 6 اینچی بودن پیش رفته اند ، کوچک تر می باشد. آیفون همیشه از لحاظ کیفیت رنگ و روشنایی صفحه نمایش ، خارق العاده عمل کرده و طبق اظهارت دیوید کاتزمایر که اخیرا آزمایشاتی بر روی آن انجام داده ،آنها را در صدر گوشی های هوشمند یافته، قرار داده است. از لحاظ میزان رزولوشن ،آیفون 6 پلاس اپل حرکت رو به جلو بوده و کمک میکند از صفحه نمایش گوشی خود به هر شکلی که میخواهید استفاده نمایید. شبکه ای شش در چهار از برنامه ها اکنون میتوانند روی صفحه جای بگیرند ، علاوه بر آن یک داک زیر آنها قرار گرفته که کلا 28 میشود که روی صفحه نمایش 4 اینچی آیفون 5 ، این رقم 24 است. پیکسل های بیشتری بصورت افقی و عمودی در آن جای گرفته اند و برخلاف طول عمودی آیفون 5. این یعنی نسبت ها به همان صورت باقی مانده و مقیاس صفحات ویدئویی و وب به همان شکل قبل هستند.

iphone6_8.jpg


دوربین
دوربین آیفون 6plus اپل همانند محصولات قبل این کمپانی از کیفیت 8 مگاپیکسلی برخوردار می باشد و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل و با سرعت 60 فریم بر ثانیه یا در ابعاد HD و با سرعت 240 فریم بر ثانیه را امکان پذیر می سازد. از قابلیت های دوربین آیفون 6 میتوان به قابلیت عکاسی HDR و پانوراما ، قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی فیلم‌ها و عکس‌های گرفته شده بر روی آن‌ها ، ردیاب خودکار چهره و لرزشگیر تصویر اشاره کرد.دوربین آیفون 6 اپل مجهز به فلاش دوقلوی LED جدیدی می باشد که اپل آن را True Tone Flash می نامد که این دو فلاش LED از دو رنگ متفاوت تشکیل شده که یکی از آن‌ها رنگی متمایل به آبی و سرد و دیگری رنگی متمایل به نارنجی و گرم داشته و میزان نور هر فلاش به طور جداگانه در هنگام عکسبرداری توسط دوربین بر حسب نور محیط تنظیم می شود، بنابراین رنگ‌های عکس نیز طبیعی‌تر خواهند بود. گوشی آیفون 6 دارای دوربین دوم در جلوی قاب می باشد که نام آن FaceTime HD می باشد و اندازه پیکسل‌ها در این دوربین نیز بزرگتر شده و در شرایط نوری ضعیف عملکرد آن بهبود یافته است.

iphone6_5.jpg


نرم افزار
برنامه های بهینه شده ی بسیاری وجود ندارند که بخواهند از مزیت پیکسل های اضافه تر صفحه نمایش بهره بجویند ، بجز برنامه های از پیش نصب شده ی هسته اپل. اما برنامه های قدیمی تر با مقیاس آن تناسب پیدا کرده و بدون نوار مشکی ، فاصله را پر میکنند. نتیجه ی آن ترکیبی از برنامه Kindle و Netflix که واقعا خوب هستند و متن و ویدئو واضح به چشم می آیند.بسیاری از بازی ها نیز عالی به نظر می رسند حتی بدون اینکه به ارتقا نیازی داشته باشند: Badland, Riptide GP2، Unpossible و بازی های مبتنی بر متن مانند Device 6 . برخی از برنامه ها نیز آیکون ، کیبورد و دکمه هایی دارند که در صفحه نمایش بزرگتر ، بهتر دیده میشوند. نسخه های به روز رسانی شده ی برنامه ها برای اکثر موارد در هفته های آتی به بازار خواهند آمد، اما اکنون جایگزینی عالی برای آنها وجود ندارد.

باتری
باتری آیفون 6 پلاس در آزمایشات اولیه نسبت به مدل سال پیش ارتقا چندانی نداشته و در واقع بسیاری این موضوع را ضعف آیفون 6 پلاس تلقی کرده اند اما طول عمر باتری بیشتری دارد.

جمع بندی
برای کسانی که IPhone 5S داشته اند یا عادت دارند که آیفون خود را ارتقا دهند، باید صفحه نمایش بزرگتر و قابلیت Apple Pay را به عنوان مزایای اصلی آن در نظر بگیرند. پردازنده ، دوربین ، سرعت های وای فای و 4G LTE پیشرفته تر و طول عمر باتری بهتر ، در آن یک مزیت محسوب میشوند اما خیلی خارق العاده نیستند . به عبارت دیگر اگر زیاد به صفحه نمایش بزرگتر احتیاجی ندارید، میتوانید به راحتی برای 12 ماه دیگر با IPhone 5S خود(که IOS 8 ) را اجرا میکند سپری کنید و منتظر باشید که IPhone 6S و 6S Plus در سال 2015 عرضه شوند. آیفون 6 پلاس صفحه نمایش بزرگتری دارد در حالیکه در دست نیز راحت تر نگه داشته میشود، ویژگی های بسیاری نیز دارد که همه را راضی میکند و Apple Pay را با خود همراه کرده که احتمالا خرید آن را لذت بخش تر هم میکند.

مزایا - معایب
فوکوس خودکار بهتر دوربین - ارتقا نیافتن باتری نسبت به قبل
نمایشگر بزرگتر با وضوح بیشتر
سرعت وای فای و LTE بهبود یافته
و کیف پول موبایل NFC Apple Pay
ظرفیت ذخیره سازی بسیار بالا یعنی 128GB
 

فایل های ضمیمه

  • 704201Logo-for-Top-Site.png
    704201Logo-for-Top-Site.png
    2 KB · نمایش ها: 4

netools

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
2
محل سکونت
البرز، کرج، گوهردشت، ...
لینک سایت زیمابی : http://www.zimabi.com
لینک خرید، نقد و بررسی اپل آیفون +6 : http://www.zimabi.com/Mobile_Camera/Mobile/Apple-iPhone-6Plus-گوشی-موبایل-آیفون-اپل
---
سوالات خودتان را با کلیک روی تب منوی بررسی کاربران کنار تب منوی نقد و بررسی ارسال نمائید و در کمتر از 24 ساعت پاسخ خود را توسط کارشناس های زیمابی دریافت کنید.
 
بالا