برگزیده های پرشین تولز

گوشی سامسونگ گلکسی s8 و دلایل برتری آن نسبت به گوشی آیفون 7 اپل

allsamsung

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2016
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
10
محل سکونت
تهران
xsamsung-300-galaxy-s8-1.jpg.pagespeed.ic.yWiX9wOJaO.webp

گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بعد از مراسم رونمایی در بالاترین جایگاه قرار گرفتند و در روز اول اردیبهشت ماه به صورت رسمی عرضه خواهند شده اند و تا به حال بیش از 728,0000 گوشی پیش خرید شده است.

در این گزارش برخی ویژگی های این دو گوشی را با آیفون 7 پلاس اپل که در جایگاه دوم لیست 10 گوشی برتر قرار گرفته بود مقایسه می کنیم.

1- نمایشگر: گوشی گلکسی اس 8 پلاس دارای نمایشگر 6.2 اینچی بدون حاشیه های اطراف و لبه بسیار باریکی در بالا و پایین است که از نمایشگر 5.5 اینچی گوشی آیفون 7 پلاس بسیار ظریف تر است و آزمایشات مختلف نشان می دهد بالاترین رتبه را برای نمایشگر در بین تمامی گوشی های هوشمند به دست آورده است.

2- شارژر وایرلس و پر سرعت

آزمایشات عمر باتری گوشی گلکسی s8 هنوز به طور رسمی اجرا نشده است، با این وجود اگر به شارژ بیشتری نیاز دارید، تنها چند دقیقه طول می کشد تا گوشی خود را با داک وایرلس و یا یو اس بی Type-C کاملا شارژ کنید در حالی که شارژ گوشی آیفون 7 پلاس زمان بر و خسته کننده است.

3- ارتقای حافظه با کارت microSD: آیفون 7 پلاس دارای 3 حافظه مختلف است که بیشترین آن 256 گیگابایت و برای برخی افراد بیش از اندازه محسوب می شود، در حالی که گوشی گلکسی اس 8 پلاس با حافظه داخلی 64 گیگابایت دارای درگاه کارت microSD است که به شما این امکان را می دهد تا به میزان نیازتان حافظه گوشی را ارتقا دهید.

4- شیشه گوریلا Glass 5: اپل در قسمت جلویی گوشی های خود از شیشه و در قسمت پشتی از فلز استفاده کرده است، در حالی که گوشی گلکسی s8 سامسونگ کاملا شیشه ای و از جنس Gorilla Glass 5 است که از گوشی در زمان افتادن حتی از فاصله 1.6 متری به خوبی محافظت می کند.

5- انواع ویژگی های امنیتی

گوشی گلکسی s8 به کاربران این امکان را می دهد تا به وسیله سنسور تشخیص صورت، اسکنر عنبیه، اثر انگشت، کشیدن الگو، پین کد و یا رمز گوشی را باز کنند در حالی که گوشی آیفون 7 پلاس تنها از اسکنر اثر انگشت و رمز گذاری بهره می برد و باید در نظر داشت اسکنر عنبیه در عین سادگی گزینه ایمن تری محسوب می شود.

6- سامسونگ DeX: امروزه استفاده از گوشی های هوشمند افزایش یافته است و اکنون با سامسونگ DeX کاربران می توانند استفاده از لپ تاپ را کنار بگذارند و تنها گوشی خود را همراه داشته باشند و در مواقع نیاز با داک DeXX محتوای گوشی را بر روی مانیتور ببینند در حالی که آیفون این قابلیت را ندارد.

7- واقعیت مجازی: سامسونگ در تلاش است تا کیفیت تجربه واقعیت مجازی را با کنترل دستی بهبود ببخشد، Gear VR برای بازی ها و تماشای فیلم قابل استفاده است علاوه بر این دارای قابلیت های بسیار دیگری نیز می باشد که تنها اگر صاحب یکی از پرچمداران جدید سامسونگ باشید می توانید از آن استفاده کنید

8- بیکسبی: دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ دارای قابلیت های بسیاری است که کارایی کاربر را بالا می برد و دارای دکمه مخصوص بر روی گوشی است و طبق گفته سامسونگ برای بهتر و آسان تر کردن کارهای روزانه کاربر طراحی شده است.

9- بلوتوث 5.0: گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اولین گوشی هایی خواهند بود که از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کنند، این ورژن بلوتوث عملکرد ارتباطی گوشی را بهبود می بخشد و پهنای وسیع تری را پوشش می دهد، همچنین به شما این امکان را می دهد تا دو هدفون بلوتوثی را به صورت همزمان به گوشی گلکسی s8 متصل کنید.

10- جک هدفون: در حالی که اپل با حذف جک هدفون اقدام شجاعانه ایی انجام داده است اما بسیاری از افراد همچنان از جک استاندارد 3.5mm استفاده می کنند. سامسونگ سال گذشته شرکت هارمان را خریداری کرد که اکنون داخل جعبه گوشی گلکسی s8 هدفون های سیم دار هارمان وجود دارد. اگرچه استفاده از هدفون های بلوتوثی ویژگی بسیار جذابی به نظر می رسد اما استفاده از جک 3.5mm بسیار ساده تر و اقتصادی تر است.

کاملا مشخص است که سامسونگ در حال پیشرفت در زمینه تکنولوژی گوشی های هوشمند است و اپل با گوشی آیفون 7 کمی قدیمی به نظر می رسد. با این وجود، اپل همچنان در حال ارائه ویژگی های جذابی است و تمام ایده ها و تکنولوژی های سامسونگ برای استفاده روزمره و نیاز های ضروری همه کاربران قابل استفاده نیست.

xsamsung-galaxy-s8-1.jpg.pagespeed.ic.NS0P3AMxZy.webp
 
بالا