برگزیده های پرشین تولز

گوشی چینی که مبارز می طلبد!

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277
[h=1]هواوی Ascend P1[/h]
گوشی هوشمند Huawei Ascend P1 از مهم‌ترین محصولات این شرکت چینی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود. البته هوواوی گفته است که محصولات بهتر از Ascend P1 نیز تولید کرده و این بهترین گوشی ساخته شده توسط آن‌ها نیست. با این وجود هووای این گوشی هوشمند را از عوامل موفقیت خود در بازار جهنی گوشی‌های هوشمند می‌داند و مهم‌ترین وجه تمایز آن با محصولات مشابه موجود در بازار جهانی را ضخامت 7/7 میلیمتری و مجهز بودن آن به تمام فناوری‌های روز می‌داند.



gsmarena_001.jpg

گوشی هوشمند Ascend P1 را باید یکی از باریک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار جهانی دانست. این گوشی هوشمند نمایشگر 3/4 اینچی از نوع qHD Super AMOLED دارد که البته این نمایشگر پیش‌تر در گوشی‌های Motorola RAZR XT910 و HTC One S نیز دیده شده بود.

شرکت سازنده برای این محصول پردازنده مرکزی دوهسته‌ای با توان 5/1 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR SGX540 در نظر گرفته است که این توان نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل Android 4.0 Ice Cream Sandwich را نیز پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین مزایا و معایب این گوشی هوشمند به قرار زیر است:

gsmarena_002.jpg

مهم‌ترین مزایا:
ضخامت 7/7 میلیمتری خوش دست
سیستم چهاربانده GSM با قابلیت پشتیبانی از شبکه 3G و HSPA - ایستنا این گوشی را با سیمکارت های ایرانسل و رایتل تست کرد.
نمایشگر 3/4 اینچی با قابلیت نمایشر 16 میلیون رنگ، از نوع Super AMOLED با کیفیت qHD(540 در 960 پیکسل)
سیستم‌عامل Android OS v4.0 Ice Cream Sandwich
دو گزینه مجزا برای صفحه اصلی نمایشگر: معمولی و سه‌بعدی
پردازنده دوهسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی، رم یک گیگابایتی، پردازنده گرافیکی PowerVR SGX540، تراشه TI OMAP 4460
حافظه داخلی 4 گیگابایتی-طبق مشاهدات ایستنا در واقعیت فضای در حدود ۳گیگابایت در اختیار کاربر قرار میگیرد
دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس، فلش هوشمند LED و سیستم درج اطلاعات روی عکس برمبنای موقعیت جغرافیایی
قابلیت ذخیره تصاویر با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi b/g/n و DLNA
مجهز به مسیریاب GPS و A-GPS
قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت
سیستم شتاب‌سنج و حسگر مجاورتی
پشتیبانی از جک استاندارد 5/3 میلیمتری و فناوری Dolby Mobile 3.0+
پشتیبانی از موج رادیویی Stereo FM و فناوری RDS
مجهز به ورودی microUSB و فناوری ارتباطی بلوتوث 3
مجهز به دوربین دوم

مهم‌ترین معایب:
نداشتن کلید مجزا برای دوربین
نداشتن قابلیت تماس‌های تصویری مبتنی بر شبکه با استفاده از سیمکارت های رایتل
عدم قابلیت تعویض باتری
نمایشگر مبتنی بر ماتریس PenTile

قیمت یک میلیون تومانی

دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی Huawei Ascend P1 تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسلی ذخیره می‌کند و در عین حال قابلیت‌های دیگری دارد که از این رو می‌توان این محصول را با برخی گوشی‌های سامسونگ و HTC مقایسه کرد. دوربین دیجیتالی این گوشی قابلیت گرفتن تصاویر پشت‌سرهم و گروهی را دارد که می‌تواند با این قابلیت در هر لحظه چندین عکس از شخص تهیه کند.


نمونه عکس با دوربین هواوی پی وان (منظره‌ای باورنکردنی از تهران از پارکینگ بازار موبایل ایران)

این گوشی هوشمند را نمی‌توان در خانواده گوشی‌های پیشرفته طبقه‌بندی کرد. اما اگر این محصول را متعلق به طبقه گوشی‌های هوشمند متوسط بدانیم، در این بخش Ascend P1 یک گوشی کامل و پیشرفته است.

جعبه Ascend P1

زمانی که جعبه این گوشی را باز می‌کنید در آن فقط یک شارژر با ورودی USB و یک کابل microUSB وجود دارد.

gsmarena_015.jpg
gsmarena_016.jpg

Ascend P1 از نگاه 360 درجه‌ای

طول،‌ عرض و ضخامت این گوشی هوشمند به‌ترتیب 4/127، 8/64 و 7/7 میلیمتر است و وزن آن 110 گرم اعلام شده است. این محصول از نظر اندازه و وزن شبیه به Galaxy S II سامسونگ یا HTC One S است. باید اشاره کرد که ضخامت 7/7 میلیمتری این گوشی هوشمند آن را از دیگر محصولات موجود در بازار مجزا می‌کند، زیرا Galaxy S II سامسونگ 5/8 میلیمتر ضخامت دارد و به عبارت دیگر P1 از همه مدل‌های مشابه خود باریک‌تر است.

gsmarena_001.jpg
gsmarena_002.jpg

gsmarena_003.jpg
gsmarena_004.jpg

gsmarena_005.jpg
gsmarena_006.jpg

gsmarena_007.jpg
gsmarena_008.jpg

gsmarena_009.jpg
gsmarena_010.jpg

gsmarena_011.jpg
gsmarena_012.jpg

gsmarena_013.jpg
gsmarena_014.jpg


طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند Huawei Ascend P1 از نظر شکل ظاهری بسیار جذاب طراحی شده است و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. از بین مدل‌های مختلف گوشی هوشمند که در سال‌های اخیر توسط شرکت هوواوی ارایه شده است، Ascend P1 را می‌توان یکی از زیباترین گوشی‌ها دانست.

اگر بخواهیم این گوشی را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، بدنه این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده است. باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه یکی از مشکلات این گوشی هوشمند محسوب می‌شود و بخش رویی و نیمی از بخش پشتی به صورت یک‌تکه طراحی شده‌اند و شما هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها مشاهده نمی‌کنید. شکل ظاهری این گوشی هوشمند زیبا است،‌ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید می‌بینید که بین نمایشگر و بدنه یک شکاف کوچک وجود دارد که چندان زیبا به نظر نمی‌رسد و می‌تواند عامل ورود گرد و غبار باشد.

نمایشگر P1 به اندازه 3/4 اینچ و از نوع Super AMOLED با کیفیت qHD ساخته شده است. ضریب کیفیت این نمایشگر در هر اینچ مربع 256 پیکسل است و از فناوری PenTile نیز پشتیبانی می‌کند که البته همه کاربران آن را نمی‌پسندند.

gsmarena_001.jpg

در بخش رویی، نمایشگر این گوشی تصاویر را با کیفیت بالا و رنگ‌های واضح به نمایش می‌گذارد و تجربه خوبی از تماشای تصاویر برای شما به همراه می‌آورد. بررسی‌های کارشناسانه نشان داده است که شفافیت نمایشگر P1 مانند نمایشگر HTC One X است و از نمایشگر گوشی‌های Galaxy S II و S III تصاویر را شفاف‌تر نشان می‌دهد. باید گفت که این گوشی هوشمند در مقابل نور آفتاب نیز می‌تواند تصاویر را با کیفیت قابل قبول نمایش دهد و از این رو اندکی از گوشی هوشمند آیفون 4S بهتر است و در این بخش از گوشی‌های Samsung Galaxy S II و HTC One X در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

huawei-ascend-p1.jpg
samsung-galaxy-s2.jpg

در بالای نمایشگر گوشی دوربین دیجیتالی 3/1 مگاپیکسلی تعبیه شده است که امکان برقراری تماس‌های تصویری را فراهم می‌کند. این دوربین قابلیت تصویربرداری با کیفیت 720 پیکسل را دارد و کنار آن می‌توان حسگر مجاورتی را مجهز کرد. این حسگر باعث می‌شود زمانی که شما گوشی را کنار گوش خود قرار می‌دهید و مشغول صحبت کردن هستید، نمایشگر به صورت هوشمند و خودکار خاموش شود تا انرژی کمتری مصرف شود.

در قسمت پایین نمایشگر سه کلید Menu، Home و Back را مشاهده می‌کنید. زمانی که در فضای تاریک قرار دارید این گوشی به صورت خودکار کلیدهای لمسی یاد شده را روشن می‌کند و آن‌ها را در این شرایط روشن نگه می‌دارد.

gsmarena_003.jpg

در سمت راست بدنه گوشی هوشمند Ascend P1 کلید خاموش/روشن کردن را می‌بینید که البته برای قفل کردن صفحه‌کلید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پایین این کلید بخش ورودی کارت حافظه microSD تعبیه شده است که وقتی گوشی روشن است نیز می‌توان آن را وارد و خارج کرد. زمانی که در مخصوص این بخش را باز می‌کنید، یک پنل کوچک می‌بینید که با خارج کردن آن کارت حافظه راحت‌تر وارد و خارج می‌شود.

در بخش چپ بدنه گوشی نیز یک کلید ویژه تعبیه شده است که به راحتی می‌توانید از آن در کم و زیاد کردن صدا استفاده کنید.

gsmarena_005.jpg

برای بخش بالایی بدنه P1 قابلیت‌های فراوانی در نظر گرفته شده است و این بخش را می‌توان کاملا پر دانست. این بخش شامل جک استاندارد 5/3 میلیمتری مخصوص هدفون می‌شود که در کنار آن سیستم MHL مخصوص ورودی microUSB و بخش ورودی microSIM دیده می‌شود.

در قسمت تحتانی تنها چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، حفره میکروفون است.

gsmarena_006.jpg
gsmarena_008.jpg
gsmarena_009.jpg
gsmarena_010.jpg

بدنه Huawei Ascend P1 به گونه ساخته شده است که آن را در کمتر گوشی می‌توان دید. در این بخش می‌توان قاب بدنه را به راحتی تعویض کرد. شرکت هوواوی انوع سیستم محافظ برای بدنه این گوشی را می‌فروشد تا در صورت نیاز، کاربر به راحتی بتواند این بخش را بنا به سلیقه خود تغییر دهد.

gsmarena_013.jpg

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسل کیفیت دارد و همراه با دو فلش LED در بالای آن، تجربه تصویربرداری با کیفیت بالا را فراهم می‌آورد. قسمت دوربین دیجیتالی در این گوشی هوشمند از جنس فلز ساخته شده است که ضخامت بدنه در این قسمت به 5/10 میلیمتر می‌رسد.

البته اندازه‌گیری‌های صورت گرفته نشان داده است که گوشی در باریک‌ترین بخش 7/7 میلیمتر ضخامت دارد که برای Galaxy S II سامسونگ این ضخامت 5/8 میلیمتر گزارش شده است و از این رو می‌توان P1 را 8/0 میلیمتر باریک‌تر دانست.

در قسمت پایین گوشی یک میکروفون دوم نیز تعبیه شده است که کیفیت صدا را افزایش می‌دهد.

gsmarena_012.jpg

باتری 1670 لیتیوم – یونی این گوشی هوشمند قابل تعویض نیست و این مسئله را می‌توان یکی از مشکلات گوشی دانست.

در زمانی که با این گوشی هوشمند مشغول گشت‌وگذارهای اینترنتی هستید باتری به مدت 3 و ساعت و 23 دقیقه انرژی مورد نیاز را در خود نگه می‌دارد و در زمان تماس تلفنی مبتی بر شبکه 3G شما می‌توانید با هر بار شارژ به مدت 12 ساعت و 30 دقیقه از گوشی استفاده کنید. برای تماشای تصاویر ویدیویی این گوشی 7 ساعت و 38 دقیقه انرژی نگه می‌دارد.

gsmarena_001.jpg

زمانی که با این گوشی با نور کم به گشت‌وگذارهای اینترنتی بپردازید، باتری آن تا 34 ساعت انرژی را در خود نگه می‌دارد.

gsmarena_018.jpg

رابط کاربری وانیلی و سه‌بعدی

روی گوشی هوشمند Huawei Ascend P1 سیستم‌عامل Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich نصب شده است که به کاربر امکان می‌دهد یکی از دو حالت از پیش تنظیم شده برای صفحه اصلی گوشی را اجرا کند. یکی از این دو حالت صفحه اصلی را در حالت ICS اجرا می‌کند و حالت دیگر این صفحه را سه‌بعدی می‌نماید.

روی نمایشگر گوشی یک دایره مرکزی وجود دارد که برای قفل کردن و باز کردن نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرکز این دایره کلیدهای میان‌بر در چهار طرف قرار گرفته‌اند. بخش باز کردن قفل در قسمت شرقی دایره واقع شده است،‌ کلید میان‌بر دوربین در قسمت جنوبی، کلید ارسال پیام در قسمت غربی و کلید برقراری تماس در قسمت شمالی قرار گرفته است.

بالای این دایره ساعت و تاریخ مشاهده می‌شود که البته می‌توانید کارایی این بخش را با سیستم اجرای فایل‌های صوتی و تصویری تغییر دهید. در قسمت پایین دایره هم یک کلید میان‌بر برای برقراری تماس در نظر گرفته شده است.

gsmarena_016.jpg
gsmarena_010.jpg
gsmarena_013.jpg
gsmarena_014.jpg

زمانی که قفل نمایشگر را باز می‌کنید، در قسمت پایین پنج بخش مجزای استاندارد که در غالب گوشی‌ها به کار می‌رود را می‌بینید که البته نه این پنج بخش را می‌توانید حذف کنید و نه می‌توانید گزینه جدید به آن اضافه کنید. در بالای این ردیف می‌توانید کلیدهای میان‌بر مورد نظر خود را بیافزایید. در قسمت میانی صفحه اصلی گوگل بخش ساعت، تقویم،‌ دمای هوا و وضعیت آب و هوا وجود دارد که همه این اطلاعات در یک کادر مجزا قرار گرفته‌اند. بالای این بخش نیز جست‌وجوگر گوگل به صورت ثابت تعبیه شده است.

gsmarena_004.jpg

دفتر تلفن

بسیاری از ابزارهای موجود در گوشی Huawei Ascend P1 مربوط به نسخه Ice Cream Sandwich سیستم‌عامل اندروید می‌شوند که روی آن نصب شده است. دفترتلفن گوشی نیز از جمله این بخش‌هاست. این دفتر تلفن بسته به جهتی که شما گوشی را در دستان خود نگه می‌دارید سه بخش مجزا دارد.

یکی از این بخش‌ها که بخش میانی است، به‌صورت پیش‌فرض برای کاربر ارایه شده است که شماره تلفن‌ها و نام هر یک از آن‌ها را به صورت لیست شده ارایه می‌کند. در این بخش نام شخص، شماره تلفن وی و تصویر او نمایش داده می‌شود. این شماره تلفن‌ها می‌توانند بر اساس نام یا نام خانوادگی مرتب شوند.

کنار لیست ارایه شده یک نوار ویژه وجود دارد که با حرکت دادن آن به سمت بالا یا پایین می‌توانید به قسمت‌های مختلف لیست بروید. در کنار این بخش تمامی لیست تمامی حروف انگلیسی گذاشته شده است که با کلیک کردن روی آن می‌توانید به سرعت شماره مورد نظر خود را پیدا کنید.

gsmarena_021.jpg

گالری عکس‌ها و ویرایش تصاویر

بخش پیش‌فرض در گالری تصویری این گوشی هوشمند Albums است که وقتی به آن مراجعه می‌کنید تصاویر را پشت‌سرهم نشان می‌دهد. این بخش لیست تمام فولدرهای تصویری را برای شما نمایش می‌دهد و در کنار آن ابزارهای ویرایش تصویر را مهیا می‌کند.

در کنار بخش Albums گزینه Locations را نیز مشاهده می‌کنید. این بخش به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی مربوط به تمام تصاویری که تهیه کردید را نشان می‌دهد. گزینه دیگر در این بخش Times است که زمان گرفتن عکس را نشان می‌دهد. گزینه People نیز برای نوشتن نام افراد حاضر در تصویر وجود دارد و گزینه Tags نیز به شما امکان می‌دهد هر اطلاعاتی که دوست دارید به عکس خود بیافزایید.

gsmarena_057.jpg

دوربین دیجیتالی

برای این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این دوربین می‌تواند تصاویر را با کیفیت 3264 در 2448 پیکسل به نمایش بگذارد. کنار این دوربین یک فلش LED نیز تعبیه شده است تا کیفیت تصویربرداری افزایش یابد.

این دوربین با تمامی استانداردهای تصویربرداری سازگار است. زمانی که وارد بخش دوربین می‌شوید کلید مربوط به تصویربرداری، کلید مجازی شاتر و یک کلید میان‌بر برای رفتن به بخش Gallery وجود دارد. در سمت چپ این بخش گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی عکس نهایی تاثیر بگذارد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به Color Effects، Face Effects و General Settings اشاره کرد.

gsmarena_083.jpg
gsmarena_084.jpg
gsmarena_085.jpg
gsmarena_086.jpg
gsmarena_087.jpg
gsmarena_088.jpg
gsmarena_089.jpg

کلام پایانی

زمانی که ما برای نخستین بار گوشی هوشمند Huawei Ascend P1 را در دست گرفتیم، به نظر گوشی بسیار مناسبی بود. هم‌اکنون پس از انجام بررسی‌های لازم روی این گوشی دریافته‌ایم که این محصول در زمانی که وارد بازار شد در سطح محصولات مشابه خود یک گوشی تمام‌عیار بود.

واضح است که Ascend P1 در مقابل گوشی‌های پیشرفته و کاملی که این روزها از سوی شرکت‌های بزرگ وارد بازار می‌شود حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما این گوشی در بازارهای رو به‌رشد و کشورهای در حال توسعه می‌تواند نیاز غالب مخاطبان را برطرف کند. این گوشی ظاهر خشک و بدنه باریکی دارد و سیستم‌عامل اندروید آن امکان اجرای انواع نرم‌افزارها را فراهم می‌آورد.

ما از نمایشگر Super AMOLED بسیار راضی بودیم. فناوری PenTile که در بخش نمایش تصویر این گوشی به کار گرفته شده است نیز برای برخی کاربران بسیار مفید خواهد بود. در بخش دوربین دیجیتالی نیز قابلیت تصویربرداری به صورت عکس‌های پشت‌سرهم و عکس‌های گروهی می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند.

این گوشی هوشمند را می‌توان با Galaxy S II سامسونگ در یک رده طبقه‌بندی کرد که البته به خاطر بدنه باریک می‌توان این محصول را بهتر دانست.
 

Mahdi-MA

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2012
نوشته‌ها
2,011
لایک‌ها
424
قیمتش چند تومن/دلاره؟
 
بالا