آژانس هواپیماییexchanging

گوگل، بانفوذترين نام تجاری سال ۲۰۰۵

شروع موضوع توسط Behrooz ‏23 ژانویه 2006 در انجمن موتور های جستجو و مبانی سئو

  1. Behrooz

    Behrooz مدیر بازنشسته کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 سپتامبر 2004
    نوشته ها:
    10,985
    تشکر شده:
    279
    محل سکونت:
    Tehran
    موتور جستجوگر گوگل در نظرسنجی جهانی بانفوذترين برند (نام تجاری) جهان در سال ۲۰۰۵ در صدر ايستاده است.
    اين نظرخواهی را مجله اينترنتی brandchannel بر اساس پاسخهای بيش از ۲۵۰۰ کارشناس به سوالاتی نظير "کدام برند در سال ۲۰۰۵ بيشترين تاثير را بر زندگی ما داشته است؟" تهيه کرده است.

    گوگل آخرين بار در سال ۲۰۰۳ صدرنشين اين فهرست شده بود ولی به مدد توسعه محصولاتی متنوع نظير جی ميل، نقشه های ماهواره ای، مقايسه قيمتهای اجناس و کتابخانه ديجيتالی توانسته است شرکت اپل را از مقام اول سرنگون کند.

    اين در حالی است که هفته گذشته پيش بينی کارشناسان درباره کساد احتمالی صنعت تبليغات اينترنتی سبب شد که ارزش سهام گوگل ۱۴ درصد کاهش يابد و به زير ۴۰۰ دلار سقوط کند.

    اپل که اخيرا اعلام کرد بيش از ۴۰ ميليون دستگاه iPod برای پخش موسيقی فروخته است، در رده بندی امسال دوم شده است.

    يک شرکت فناوری ديگر Skype که خدمات تلفن اينترنتی ارايه می دهد، در مکان سوم اين فهرست ايستاده است. سال گذشته ميلادی حراجی آنلاين eBay اين شرکت را بيش از دو ميليارد دلار خريد.

    کافی شاپ زنجيره ای استارباکس و آيکئا، سازنده مبلمان و اسباب خانه، به ترتيب چهارم و پنجم شدند. در سال ۲۰۰۴، شبکه تلويزيونی الجزيره در ميان حيرت غربيان در مکان پنجم فهرست بانفوذترين برندهای دنيا ايستاده بود.

    اين نظرسنجی ارزش اقتصادی برندها را در نظر نگرفته است. معمولا کوکا کولا در اين رده بندی اول می شود.