برگزیده های پرشین تولز

گوگل دسترسی نسخه‌‌های نامعتبر اندروید را به برنامه‌ها مسدود می‌کند

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
اگر به نصب رام‌ سفارشی روی گوشی اندروید خود علاقه‌مند هستید، گوگل این کار را برایتان پیچیده می‌کند.

گوگل بی سروصدا دسترسی دستگاه‌های نامعتبری که فرم‌ور آن پس از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۹۶) ساخته شده، به برنامه‌هایش مسدود کرده است. اگر دسترسی شما هم مسدود شده باشد، هشداری مبنی بر اینکه «این دستگاه گواهی لازم را ندارد و نمی‌تواند به حساب Google وارد شود» دریافت خواهید کرد. این کار از اجرای رام روی دستگاه شما جلوگیری نمی‌کند؛ اما باید هر بار که تنظیم مجدد کارخانه را انجام می‌دهید شناسه دستگاه خود را در لیست ثبت کنید. برای این‌کار محدودیتی در حدود ۱۰۰ آی‌دی وجود دارد؛ بنابراین اگر مرتب گوشی خود را فرمت می‌کنید تا فرم‌ور جدیدی نصب کنید، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهید شد.
منطق گوگل در این مورد کاملا روشن است؛ فروشندگان به دریافت تأییدیه‌ی رسمی برای بارگیری برنامه‌های گوگل نیاز دارند (مجوز یا لایسنس اندروید هم بر همین اساس ساخته شده است) اما برخی از آن‌ها این الزام را نادیده می‌گیرند یا افراد را به دانلود برنامه‌ها تشویق می‌کنند. این چارچوب جدید به لحاظ نظری، برندهای کوچک را به سمت شفاف‌سازی فعالیت‌ها خود یا اخذ تأییدیه یا استفاده از نسخه‌ی AOSP اندروید وابسته به شرکت‌های ثالث می‌کشاند.

البته مشکل اصلی این است که استفاده‌کنندگان از نسخه‌های سفارشی اندروید سردرگم خواهند شد؛ این افراد ممکن است مجبور باشند در انتخاب و نصب رام‌ و به‌روزرسانی‌های جزئی دقت بیشتری به خرج دهند. این قانون به پایان دادن دوران سیستم عامل‌های سفارشی نزدیک نشده؛ اما ممکن است عصر دستگاه‌هایی را که از رام سفارشی (در وهله‌ی اول، گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند، به افول بکشاند.

منابع:
زومیت - 118فایل - آی تی ایران - ENGADGET
 
بالا