یا هوش مصنوعی گوگل آنقدر پیشرفت کرده است که بتواند باکیفیت بودن یا نبودن مطالب و محتوای وب سایت ما را تشخیص بدهد؟
بدون شک پاسخ مثبت است.
بهتر است ابتدا منظور از محتوای با کیفیت را توضیح بدهم: هر چیزی که در وب سایت منتشر میشود از قبیل متن (مقاله، خبر، آموزش)، فیلم، صدا، تصویر و غیره در صورتی که برای بازدید کنندههای سایت مفید واقع شود و به عبارتی بهدردبخور باشد آنگاه میتوان گفت این محتوا با کیفیت است؛ اما مطالبی که فقط با هدف آپدیت کردن وب سایت و جلب توجه گوگل منتشر شود اما به درد کاربران نخورد را محتوای بی کیفیت مینامیم.
حال ممکن است بپرسید گوگل چگونه بدون دخالت نیروی انسانی و با هوش مصنوعی خزندههای خود متوجه میشود یک مطلب با کیفیت است یا نه؟
البته بسیاری از الگوریتمهای گوگل به صورت یک راز باقی مانده و نمیتوان با قطعیت گفت فلان روش را انجام میدهد. در ادامه برخی از روشهایی که یک موتور جستجو میتواند به با کیفیت بودن مطالب سایت ما پی ببرد را ذکر خواهیم کرد.
۱- زمان ماندگاری کاربران در صفحه
۲- تکراری نبودن محتوا
۳- نرخ بازگشت کاربران
۴- تعداد بک لینکها
۵- بازخوردهای کاربران در بخش دیدگاهها
۶- بازخوردهای کاربران در شبکههای اجتماعی
۷- باز نشر محتوای شما در شبکههای اجتماعی
۸- جستجوی عنوان مطالب شما در کنار نام سایت شما
جهت مطالعه توضیحات هر موضوع به منبع آن در این لینک مراجعه کنید
بدون شک پاسخ مثبت است.
بهتر است ابتدا منظور از محتوای با کیفیت را توضیح بدهم: هر چیزی که در وب سایت منتشر میشود از قبیل متن (مقاله، خبر، آموزش)، فیلم، صدا، تصویر و غیره در صورتی که برای بازدید کنندههای سایت مفید واقع شود و به عبارتی بهدردبخور باشد آنگاه میتوان گفت این محتوا با کیفیت است؛ اما مطالبی که فقط با هدف آپدیت کردن وب سایت و جلب توجه گوگل منتشر شود اما به درد کاربران نخورد را محتوای بی کیفیت مینامیم.
حال ممکن است بپرسید گوگل چگونه بدون دخالت نیروی انسانی و با هوش مصنوعی خزندههای خود متوجه میشود یک مطلب با کیفیت است یا نه؟
البته بسیاری از الگوریتمهای گوگل به صورت یک راز باقی مانده و نمیتوان با قطعیت گفت فلان روش را انجام میدهد. در ادامه برخی از روشهایی که یک موتور جستجو میتواند به با کیفیت بودن مطالب سایت ما پی ببرد را ذکر خواهیم کرد.
۱- زمان ماندگاری کاربران در صفحه
۲- تکراری نبودن محتوا
۳- نرخ بازگشت کاربران
۴- تعداد بک لینکها
۵- بازخوردهای کاربران در بخش دیدگاهها
۶- بازخوردهای کاربران در شبکههای اجتماعی
۷- باز نشر محتوای شما در شبکههای اجتماعی
۸- جستجوی عنوان مطالب شما در کنار نام سایت شما
جهت مطالعه توضیحات هر موضوع به منبع آن در این لینک مراجعه کنید