منتخب بازارچه

گپ وگفتی با لی هنی از دارندگان بیشترین ساندو مسترالمپیا

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
25

لی هنی از دارندگان بیشترین ساندو مسترالمپیا در کنار رونی کلمن، یکی از بهترین و زیباترین بدنهای بدنسازی را به نمایش میگذاشت. فیزیک کلاسیک و تراشیده او توانست 8 بار جایزه معتبرترین و بزرگترین استیج مسابقات بدنسازی را دریافت کند.


چه چیزی باعث شد تا درکنار ژنتیک عالی که شما دارید بتوانید کمر خود را باریک نگه دارید و عضلات شکم را به خوبی نمایش دهید؟

اولین چیزی که من بهش خیلی توجه داشتم برنامه غذایی و مکملی ام در تمام دوران بود.من همیشه کالری دریافتی خود را چک میکردم و از غذاهای سالم استفاده میکردم. همچنین سعی میکردن بالانس پروتئینی را همیشه در فاز مثبت نگه دارم. ونکته بعدی اینکه من همیسشه باید عضلات شکمم را میدیدم. به عنوان مثال وقتی میخواستم 5 پوند وزن بگیرم طوری وزنم را اضافه میکردم که همیشه عضلات شکمم معلوم باشد. این شاخص به من کمک می کرد که همیشه بدانم چربی بدنم اضافه نمیشود. پس همیشه طوری کالری دریافت میکردم وغذا میخوردم که بتوانم عضلاتی با کیفیت را بسازم و همیشه چربی بدنم را در پایین ترین حد ممکن نگه دارم حتی در مواقعی که میخواستم به حجم عضلاتم بیفزایم. من همیشه یکی از طرفداران پرو پاقرص پروتئین های سالم و با کیفیت بودم به همین علت همیشسه در رژیم غذایی من گوشت مرغ ، ماهی و تخم مرغ یافت میشد. گوشت گاو وقتی که میخواستم چربی بدنم را خیلی پایین نگه دارم از انتخاب های من نبود. یکی دیگر از نکاتی که باید برای داشتن کمری باریک و عضلات شکمی زیبا باید به آن توجه داشته باشید چگونگی تمرین دادن آنهاست.

من در مواقعی که به صورت حرفه ای تمرین میکردم همیشه میدیدم بدنسازانی که با وزنه شکم خود را تمرین میدهند. مثلا حرکات پهلو با وزنه یا حرکات دیگر که این عمل باعث رشد در نواحی شکمی میشود. البته وقتی تجربه کمتری داشتم من هم از این تمرینان بهره میبردم ولی یک روز رابی رابینسون به من گفت که هیچ وقت برای عضلات پهلو تمرینات مقاومتی انجام نده چون اینکار باعث پهن شدن این نواحی میشود. ولی من میدیدم کسانی که باز هم توجهی نمی کردند و پهلوی خود را باوزنه تمرین میدادند. البته اگر کمر باریک برای شما مهم نیست و میخواهید مانند باقی عضلات عضلات کمر و پهلو را هم حجیم کنید اینکار برای مشا مانعی نخواهد داشت. در وزش هایی مثل بکس و بیسبال یا فوتیال تنها چیزی که برای ورزشکار مهم است کار آمد بودن عضلات است ولی در ورزش پرورش اندام زیبایی اندام برای ورزشکار در اولویت قرار دارد.

در تمرینات مربوط به پهلو و شکم ، من روی میز شیب دار هنگامی که میخواستم فاز مثبت حرکت را اجرا کنم کمر خود را میچرخواندم و همین باعث میشد که غیر مستقیم عضلات پهلو را هم درگیر کنم. تکرار های من از رنج 20 عدد فرا تر نمیرفت. 10 تکرار به صورت مستقیم و 5 تکرار طرفین که مجموعا 20 تکرار میشد. یکی دیگر از تمرینات که انجام میدادم زیر شکم نشسته بود . به این ترتیب که پاهایم را بالا می آوردم و مانند تمرین قبلی که توضیح دادم 20 تکرار را اجرا میکردم. من عاشق این حرکت بودم زیرا هم قسمت پایینی پشت و هم قسمت پایینی شکم را تفکیک میکرد.

در نتیجه اگر میخواهید کمر باریک و زیبایی داشته باشید آنها را با وزنه تمرین ندهید تمام.

 
بالا