برگزیده های پرشین تولز

گیت فروشگاهی،دزدگیر فروشگاهی،تگ دزدگیر، لیبل امنیتی

sanatino

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
IRAN
مقدمه
آگاهی از نقاط ضعف و قوت دستگاهها و شناسایی تنوع ظاهری و فنی محصولات تجاری، می تواند به یک طراح دید بهتری بدهد .

لذا پیش از آن که به جنبه های تئوری و شبیه سازی انواع گیت فروشگاهی بپردازیم، لازم دیدیم برخی اطلاعات تکمیلی را ارائه دهیم.

کلیه این اطلاعات از شرکت های معتبر فعال در این زمینه یا مغازه دارانی که از این سیستم ها استفاده می کنند به دست آمده.

به این امید که این اطلاعات میدانی بتواند بیش از پیش نقاط قوت و ضعف این سیستم ها را برای افراد طراح روشن نماید.

در این فصل در ابتدا به بررسی اجمالی قابلیت های بردهای متصل به آنتن های انواع گیت فروشگاهی می پردازیم سپس به ذکر نکاتی پیرامون اصول نصب و نگهداری آنتن های انواع گیت فروشگاهی خواهیم پرداخت سپس به معرفی انواع تگ و لیبل و خنثی ساز تگ و لیبلانواع گیت فروشگاهی موجود در بازار می پردازیم.

قابلیت های برد های الکترونیکی متصل به آنتن ها
سیستم دزد گیر انواع گیت فروشگاهی شامل دو مدل کلی تک آنتن و جفت آنتن است، که به همراه حسگر های دزد گیر به نام تگ دزد گیر یا لیبل دزد گیر مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم جفت آنتن شامل یک برد فرستنده و یک برد گیرنده می باشد و سیستم تک آنتن دارای یک برد است که کار ارسال و دریافت را انجام می دهد.در صورت مشاهده تگ یا لیبل به وسیله امواج ارسالی توسط آنتن تغییراتی در امواج ایجاد می شود که فرستنده سیستم با تحلیل امواج متوجه حضور تگ یا لیبل می شود و با به صدا در آوردن آلارم از سرقت اجناس جلو گیری می کند.

که البته بردهای الکترونیکی اروپایی از نظر کیفیت به مراتب بهتر از نمونه های چینی هستند و دارای خصوصیات زیر هستند:

-قابلیت تنظیم گین دو آنتن

-فیلتراسیون امواج مزاحم محیطی

-قابلیت تنظیم سرعت تشخیص تگ

-محافظت های خاص و منحصر به فرد برای حفاظت برد الکترونیک در برابر نوسانات شدید برق

بردهای چینی اغلب از نظر فیلتراسیون امواج مزاحم محیطی ضعیف هستند و علاوه بر آن دارای نقاط کور کاری هستند.

بررسی تجارب عینی از کار کرد آنتن ها
در استفاده از آنتن های انواع گیت فروشگاهی سوالاتی ممکن است پیش بیاید که در این قسمت سعی شده است به این سوالات پاسخ گوییم:

چه نوع دستگاهي اعم از نوع تك پايه(تك آنتن)، دو پایه (دو آنتن) و يا سه پايه براي فروشگاه مناسب است؟
بعضی مدل های انواع گیت فروشگاهی تا ۳ آنتن را تغذيه كنند. اما انتخاب يكي از آرايش هاي تك پايه (Mono Pedestal) ، دوپايه(Dual Pedestal) يا سه پايه بستگي به عوامل مختلفي دارد.

دستگاه گيت تك پايه (Single Pedestal) يا (Mono Pedestal) يا تك آنتن (Mono Antenna) به دستگاهي گفته ميشود كه تنها داراي يك آنتن (پايه) براي محافظت درگاه خروجي است كه اين آنتن فرستنده – گيرنده (Transceiver) ميباشد. بر خلاف تصور رايج، دستگاه تك پايه صرفا براي محافظت درگاه خروجي كوچك به كار نميروند. نكته مهم مورد توجه در مورد آنتن هاي تك پايه آن است كه اين آنتن از هر طرف داراي ميدان گيرندگي و فرستندگي يكسان است و به همين ميزان امكان نويز گيري آنها در مقايسه با گيت دو آنتن (دوپايه) بيشتر است و طبيعتا دقت تك پايه نسبت به گيت دو پايه كمتر است.

تک پایه
از جمله كاربردهاي گيت تك پايه، حفاظت از درب هاي خروجي بزرگ با هزينه كمتر است (به جاي استفاده از يك آنتن به جاي دو آنتن يا سه آنتن(. گيت هاي تك پايه در باند AM ميتواند از هر طرف در بهترين حالت ۱/۲ متر از درگاه خروجي فروشگاه را محافظت كنند و چنانچه وسط درگاه نصب شوند، قادر به محافظت ۲/۴ متر از درگاه خروجي فروشگاه ميباشند. (در صورت استفاده از تگ هاي قوي بر روي كالا)

آنتن تك پايه براي محافظت از اشيايي كه بر روي آنها ليبل (AM Label) (و نه تگ) تصب ميگردد مناسب نميباشد زيرا نميتواند به خوبي امواج ليبل را تشخيص دهد.

دوپایه
دستگاه گيت دو پايه (Dual Pedestal) يا دو آنتن (Dual Antenna) ، به دستگاهي گفته ميشود كه داراي دو آنتن (پايه) براي محافظت درگاه خروجي است. كه به طور معمول در گيت ها موج، يكي از آنتن ها (پايه ها) فرستنده و ديگري گيرنده است. دقت گيت دوپايه به مراتب بيشتر از گيت تك پايه (تك آنتن) است و همچنين ميزان نويز پذيري آن كمتر ميباشد

دستگاه گيت دوپايه (Dual Pedestal Gate Antenna)براي محافظت از كالاهايي كه بر روي آنان تگ يا ليبل نصب شده مناسب ميباشد. كه چنانچه براي محافظت كالا از ليبل استفاده شود، فاصله مناسب نصب گيت دوپايه حداكثر ۱/۳ متر و چنانچه از تگ هاي قوي براي محافظت از كالا استفاده شود اين فاصله تا ۲ متر قابل افزايش است.

سه پایه
دستگاه گيت سه پايه يا سه آنتن به دستگاهي گفته ميشود كه داراي ۳ آنتن براي محافظت از درگاه خروجي فروشگاه ميباشد. در گيت هاي سه پایه آرايش نصب معمول دستگاه سه پايه به اين شكل ميباشد كه يك آنتن فرستنده (Transmitter Antenna) در وسط درگاه نصب ميشود و دو آنتن گيرنده (Receiver Antenna) در طرفين اين آنتن (معمولا به فاصله حد اكثر ۱/۵ متر از آنتن فرستنده) نصب ميگردند. در اين صورت با استفاده از اين آرايش ميتوان حد اكثر ۳ متر از درگاه خروجي فروشگاه را به نحو بسيار موثري محافظت نمود.

آيا نصب انواع گیت فروشگاهی براي فروشگاه هايي كه داراي درهاي فلزي ميباشند امكان پذير است؟
درهاي فلزي را ميتوان به چند نوع تقسيم نمود. ۱- درب هاي تمام فلزي به اين معنا كه تمام در به طور يكپارچه فلزي است . ۲- درب هايي كه قسمتي از آن از سمت پايين (و نه وسط) كمتر از يك چهارم ارتفاع درب فلزي ميباشد. ۳ – درب هايي كه فقط فريم آنها فلزي ميباشد.

ادامه مطلب را میتوانید از سایت زیر دنبال کنید:
گیت فروشگاهی
 
بالا