آژانس هواپیماییexchanging

یه سوال از دوستانی که در ماشین اتوماتیک دارند

شروع موضوع توسط mehrdad201 ‏29 آپریل 2010 در انجمن بایگانی

  1. mehrdad201

    mehrdad201 همکار بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏10 سپتامبر 2005
    نوشته ها:
    14,723
    تشکر شده:
    15,825
    محل سکونت:
    ایران
    با سلام

    تیتر تاپیگ معلومه

    راستش میخواستم بدونم این دنده های ماشین های اتوماتیک چطورین ؟

    L1 L2 D1 D2

    P رو میدونم مال پارکینگ هست.:D


    ممنون میشم در موردش اطلاعات بذارید.
     
  2. vahiddddd

    vahiddddd Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 می 2006
    نوشته ها:
    1,043
    تشکر شده:
    352
    چه ماشينی هست؟
    دنده اتومات به طور کلی دارای علائم P (پارک) ، N (خلاص) ، D (حرکت) ، R (دنده عقب) و در صورت مجهز بودن به تيپ ترونيک دارای علامت M نيز هست که دنده به صورت دستی با فشاری کوچک به بالا و يا پايين ، دنده کم و زياد ميشه

    فکر ميکنم L1 L2 D1 D2 که شما فرموديد ، برای حالت های مختلف حرکت باشه ،(مثلاً :بارانی،برفی ،پر شتاب) که البته برای اطمينان بايد به دفترچه راهنما مراجع کنی.
     
  3. hojatshabani

    hojatshabani Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 ژوئن 2008
    نوشته ها:
    1,042
    تشکر شده:
    141
    محل سکونت:
    پس پوشت
    l1 - l2 توی بیوک که داشتیم اینطوری بود

    دنده سنگین - اونیکی هم کمتر

    یعنی یک میزاشتیم دیگه دنده بالا نمیرفت اما ماشین هیولا میشد

    دو یه چیزی بین حرکت و ال 1


    تو مایه های دنده سنگین بگیر

    تو بعضی ماشینا s هم داره که یعنی اسپورت
    یعنی دنده تو دور های بالاتری عوض میشه


    بیشتر دنده اتومات ها هم وقتی گازشونو تخت میکنی دنده معکوس میزارن

    با احترام / حجت
     
  4. Ronan

    Ronan Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏7 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    6,276
    تشکر شده:
    910
    محل سکونت:
    Tehran
    همه ماشینا نوشته هاشون یه جور نیست

    اما به قول دوستمون N D R P یکیه

    حالا بقیش برای سر بالایی هست ... شیب تند هست ... و اینجور کاربردهارو داره
     
  5. ALPINER

    ALPINER Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 سپتامبر 2009
    نوشته ها:
    666
    تشکر شده:
    61
    محل سکونت:
    سرزمين آرش كمانگير
    ماشينهاي جديد و تيپ ترونيك ديگه L1 و L2 ندارند. براي ثابت نگهداشتن سرعت در سربالائي و پائيني و براي اينكه دور موتور و دنده بالا نرود استفاده مي شود.
    در تيپ ترونيك از مد دستي براي اينكار استفاده مي شود.