برگزیده های پرشین تولز

یه سوال راجع به کلمه در گوگل

naaji

Registered User
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,515
لایک‌ها
150
محل سکونت
!!منزل!!
سلام رفقا
من ۴۰ روزه دارم رو ۴ تا سایت با یه کلمه مشترک کار میکنم که بیارم صفحه ۱ کلمه پربازدید و سختی هم نیست ولی الان تقریبا ۱۰ روزه هر روز که گوگل رو رفرش میکنم یه روز یکی از سایتا تو لینک اول صفحه اوله و بقیه تو صفحه ۴ به بعد روز بعدش یکی دیگه از سایتا میاد جاش و اون یکی میره صفحه چهار!
دلیل چیه؟؟
چیکار کنم که سریعتر بتونم همه رو بیارم صفحه اول؟
ضمنا دامین ها https هستن این تاثیری تو کار داره؟؟
ممنون از کمکتون
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:) سلام خسته نباشید

1 - اول این که دوست عزیز تا جایی که میشه از مرورگری استافاده میکنید از بخش incognito کروم یا hiden فایرفاکس استفاده کنید چون وقتی چندین بار یک سایت با یک کلمه مشاهده کنید کش گوگل شما رو تو گوگل خیلی بالا پایین میکنه

2 - ما یک روند داریم به نام رقس گوگل مقاله زیر مطالعه کنید

گوگل دنس (Google Dance) چیست؟

گوگل دنس یا رقص گوگل الگوریتمی است که گوگل آن‌ را تنظیم کرده تا سایت‌ها را در ورطه آزمایش قرار دهد. گوگل دنس باعث می شود که رنک سایت شما در نتایج گوگل به طور فزاینده ای بالا و پایین شود. این آزمایش گاهی به‌ قدری سخت و دشوار است که ممکن است گوگل چند روز و یا چند هفته تعداد زیادی از ایندکس‌های سایت (صفحاتی که در دیتابیس موتورهای جستجو از هر سایتی ثبت می شود) را حذف نماید و پس از انجام آزمایش‌ها دوباره ایندکس‌ها را به سایت برگرداند. حتی ممکن است چند روزی سایت را کلاً از نتایج سرچ گوگل حذف کند!

گوگل دنس به خودی خود چیز بدی نیست، کاملا طبیعی است و ممکن است هر سایتی دچار آن شود. بیشترین دشواری این رقص گوگل در اینجاست که نه زمانی و نه معیاری برای این آزمایش به طور رسمی از طرف گوگل معرفی نشده است. اکثر مدیران وب‌سایت‌ها در این زمان دست و پای خود را گم‌کرده و با اعمال تغییرات اساسی در ساختار کدنویسی و یا خرید بک لینک اقدام به بهبود نتایج می‌کنند دریغ از اینکه این خود یک آزمایش سخت از سوی گوگل است.

جابه جایی رتبه‌ای که گوگل دنس باعث آن می شد در گذشته بسیار کوتاه مدت بود، از چند ثانیه تا چند روز. اخیرا با آخرین آپدیت الگوریتم پاندا، گوگل به صورت لحظه‌ای در حال بررسی تغییرات در سئو سایت ها است. رنک سایت ها نیز با ترکیبی از آزمایشات گوگل و تغییرات سئو آن ها نوسانات بیشتری به خود گرفته و مدت زمان گوگل دنس بسیار بیش از پیش شده. اگر یک متخصص سئو نباشید، سخت است که متوجه شوید که این تغییرات آزمایش و رقص گوگل است و یا اینکه واقعا سایتتان پیشرفت و یا پسرفت کرده است.

این رقص جدید در بین متخصصان سئو، پاندا دنس (Panda Dance) نیز نامیده شده زیرا جدای از آزمایش گوگل کوچکترین تغییرات در لینک سازی های شما را در نظر گرفته و شما را می آزماید تا ببیند که چه تلاشی برای بهبود آن می کنید. در این مدت اغلب مدیران بی تجربه و ناآگاه از سئو، خونسری خود را از دست داده و برای حفظ جایگاه خود در نتایج سرچ، به سراغ استفاده از استراتژی های مخرب مانند خرید بک لینک می‌کنند. در این لحظه است که گوگل می تواند متوجه شود که یک سایت با اعتبار واقعی در نتایج به رتبه های برتر رسیده است و یا پول! بنابراین اگر تغییر ناگهانی و کوتاه مدت (از چند دقیقه تا چند هفته) در رتبه سایت خود مشاهده کردید چه پیشرفت و چه پسرفت احتمالا ترکش های Google Dance به شما اصابت کرده است.

البته ناگفته نماند هر تغییری نیز جزو گوگل دنس محسوب نمی گردد. گاهی اوقات رقبای شما برای مقابله با شما از راهکارهای سئوی منفی و بلک هت استفاده می کنند و ممکن است به این دلیل رنک سایت شما در نتایج جابه جا شده باشد پس باید هر از گاهی نیم نگاهی به تغییرات لینک پروفتایل خود داشته باشید و یا اینکه گوگل در آزمایشات قبلی خود با معیار های خود مانند نرخ کلیک (CTR)، بانس ریت (Bounce Rate)، وقت سپری شده توسط کربران در سایت (Time on Site), و یا بستن زود هنگام و باز کردن نتیجه بعدی در سرچ به این نتیجه رسیده که شما یک نتیجه خوب برای نشان داده شدن در گوگل محسوب نمی شوید. در این زمان شما باید به بررسی مشکلات سایت پرداخته و پس از علت یابی اقدام به رفع مشکل کنید. اما اگر مطمئن هستید که هیچکدام از این موارد غیر طبیعی نیست و رنک شما بی دلیل در حال اوج گیری و یا سقوط هست احتمالا همان گوگل دنس گریبان شما را گرفته است.

در هنگام گوگل دنس چه کنیم؟

همانطور که متوجه شدید بدترین کار ممکن در این برهه زمانی این است که خونسردی خود را از دست داده و اقداماتی همچون انجام بهینه سازی مجدد کدها، خرید بک لینک، تغییرات در کلمات کلیدی، تغییر عنوان صفحه و تغییرات اساسی قالب را انجام دهید.
اگر دچار گوگل دنس شده‌اید، تمرکز خود بر تولید محتوا را از دست ندهید و فرآیند تولید و انتشار آن را همچون گذشته ادامه دهید. این آزمایش را یک فرصت شمرده و بهترین نتیجه را از آن بگیرد چون بسیار دیده شده است که پس از این دوران، سایت به جایگاهی بهتر و بالاتر دست یافته است.

برای مشاهده وضعیت گوگل دنس و تغییرات الگوریتمی گوگل نیز می توانید از سایت Mozcast.com استفاده کنید. این سایت تغییرات الگوریتم گوگل را بر اساس معیارهایی روزانه به صورت متوالی بررسی کرده و نتیجه نهایی را به صورت وضعیت هوای آفتابی، نیمه ابری، ابری، بارانی و طوفانی نشان می دهد که در واقع همان وضعیت تغییر الگوریتم های گوگل نسبت به روز قبل است.

:) موفق پیروز باشید
 
بالا